تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : ۴۶۴۹۲۴

در سفر ۲روزه رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟

۰
در سفر ۲روزه رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟
کبنا ؛ سفر رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ضمن اینکه با کلنگ زنی و افتتاح های پرشمار و فشرده ای همراه بود برای مردم این استان خیر و برکت های دیگری هم داشت.
به گزارش ایرنا، 
بهره برداری از طرح هایی مانند جاده پاتاوه به دهدشت که ۲۸ سال از کلنگ زنی آن می گذشت، افتتاح نخستین بیمارستان شهرستان بهمئی،احیای کارخانه قند یاسوج، بهره برداری از سد چم شیر، به ثمر نشستن کارخانه پتروشیمی گچساران و پارک آبی یاسوج را می توان تحقق آرزوهای دیرینه مردم کهگیلویه و بویراحمد در سفر دوم رییس جمهور به این استان دانست.
کلنگ زنی طرح هایی بزرگی مانند سد سقاوه در مارگون،آغاز عملیات اجرایی احداث پل معلق یاسوج، شروع ساخت بازارچه صنایع دستی یاسوج، کلنگ زنی میدان گاز مختار شهرستان بویراحمد در این سفر ساکنان کهگیلویه و بویراحمد را به آینده امیدوار کرده است.
اما این همه کار نبود بلکه مردم در دیدارهای عمومی با رییس جمهور صدایشان را درباره مطالبات بر زمین مانده به رییس دولت سیزدهم رساندند و آیت الله رییسی در واکنش به این درخواست ها دستورهای امیدبخشی به مسئولان داد که شهروندان را خوشحال کرد.
به طوری که رییس جمهور به دنبال شنیدن سخن یکی از شهروندان در مسیر مصلای امام رضا (ع) در شهرستان بهمئی درباره بیکاری جوانانی که پارتی ندارند نسبت به نادیده گرفتن نیروهای بومی برای استخدام در حوزه های مختلف تولیدی و صنعتی هشدار داد و گفت: با خاطیان برخورد می شود.
همچنین آیت الله رئیسی در واکنش به نگرانی کارگران و کارشناسانی که در عملیات ساخت کارخانه پتروشیمی مشارکت کرده اند از مسئولان خواست تا این افراد در طرح هایی مانند میدان گازی مختار که به تازگی کلنگ زنی شده بکار گرفته شوند.
هشدار به مسئولان خاطی درباره بکارگیری نیروی غیر بومی
آیت الله سید ابراهیم رییسی در جمع گسترده مردم بهمئی به درخواست مردم این شهرستان به ضرورت بومی گزینی در ساکنان مناطق نفتخیز اشاره کرد و افزود: تا زمانی که نیروهای بومی منطقه متقاضی باشند مسوولان حق ندارند از افراد غیربومی استفاده کنند.
وی همچنین درواکنش به سخنان امام جمعه شهر لیکک درباره محرومیت های شهرستان بهمئی با اشاره به برخی کمبودهای امکانات زندگی مردم این خطه گفت:حضور در مناطق محروم برای کاهش مشکلات ساکنان این مناطق است.
آنچه در سفر فشرده و ۲روزه رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد گذشت؟
رییس جمهور خاطرنشان کرد:سهم مسئولیت های نفت در سفر نخست به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت و افزایش سهم مردم این منطقه محروم مورد تاکید است.
وی بن بست بودن راه های ارتباطی بهمئی را یادآور شد و عنوان کرد: وجود این مشکلات قابل قبول نیست و مسوولان باید برای تقویت زیرساخت های زندگی ساکنان این شهرستان تلاش بیشتری کند.
آیت الله رییسی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های خوب منطقه در گردشگری شهرستان بهمئی شایسته سرمایه گذاری در این حوزه است.
رییس جمهور عنوان کرد: نیاز است با توجه به وجود بناهای تاریخی و ظرفیت های طبیعی شهرستان بهمئی برای توسعه زیرساخت های امکانات گردشگری در این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.
رونق ۴۰۰ روستا
رئیس جمهور در آیین افتتاح از جاده اصلی پاتاوه- دهدشت گفت: اقتصاد ۴۰۰ روستای واقع شده در این مسیر با افزایش عبور و مرور خودروها فعال شده و رونق می گیرد.
آیت الله سید ابراهیم رییسی افزود:خارج کردن شهر "دهدشت" از بن بست از دیگر کارکردهای این جاده ارتباطی است که نقش اساسی در توسعه و رونق منطقه دارد.
آنچه در سفر فشرده و ۲روزه رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد گذشت؟
رئیس جمهور اضافه کرد:طول تونل های این راه ارتباطی ۱۰ کیلومتر است و احداث پل ها و تونل های زیاد در این مسیر نشان از سخت بودن فعالیت ها دارد.
جاده ملی پاتاوه به دهدشت سال ۷۴ کلنگ زنی شده بود و عملیات آن به کندی پیش می رفت در دولت سیزدهم با اقدامی جهادی و تزریق اعتبار لازم، طی ۲سال گذشته تکمیل و آماده بهره برداری شد.
این جاده ترانزیتی جزو یکی از پروژه های اولویت دار در دولت سیزدهم تعیین شده بود و در سفر نخست رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد در مهرماه سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به تکمیل آن تخصیص یافت.
کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور و بهره‌مندی ساکنان بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب از جمله مزیت های این جاده ملی بشمار می رود.
۱۳ تونل به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر و ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است و ارتباط استان‌های جنوب کشور از جمله خوزستان را به استان های مرکزی ایران برقرار می کند و نقطه ثقل و میانبر بین استانهای قرارگرفته در کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید.
افتتاح بیمارستان بهمئی
بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی شهید سلیمانی شهرستان کم برخوردار بهمئی روز سه شنبه و در دومین روز از سفر استانی دولت به کهگیلویه و بویر احمد با حضور آیت الله رییسی رییس جمهور به بهره برداری رسید.
آنچه در سفر فشرده و ۲روزه رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد گذشت؟
ساخت این بیمارستان با زیربنای ۶هزار متر مربع در زمینی به مساحت ۲۳هزار مترمربع بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان هزینه داشته که ظرفیت افزایش تا ۶۴ تخت را نیز دارد، این بیمارستان شامل بخش های مختلف اطفال، داخلی، اورژانس، جراحی سرپایی و تخصصی است.
سعید جاودان سیرت،سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت:عملیات اجرایی این طرح درمانی در سال ۹۳ اشاره کرد و افزود: پیگیری ها و همت دولت سیزدهم به ویژه شخص رییس جمهور موجب تسریع روند ساخت و تکمیل این بیمارستان و افتتاح آن برای خدمت رسانی به مردم منطقه شد.
بازارچه صنایع دستی
با حضور معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نخستین بازارچه دائمی صنایع‌دستی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی شد.
معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی اصغر شالبافیان در آیین کلنگ زنی بازارچه دائمی صنایع‌دستی یاسوج اظهار کرد: این طرح در محل پارک ولایت در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در قالب ۶۰ غرفه اجرا می شود.
وی تاکید کرد: احداث بازارچه صنایع دستی یاسوج از آرزوهای دیرینه ۳۵ هزار هنرمند صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد است که به علت نبودن زمین معطل مانده بود.
احیای کارخانه یاسوج
کارخانه قند یاسوج به عنوان نماد صنعت، تولید و سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت اسمی تولید روزانه یک هزار تُن قند و شکر، عصر امروز (دوشنبه )پس از یک دهه تعطیلی با حضور رئیس جمهور و به نمایندگی از ۴۴واحد صنعتی به مدار تولید بازگشت .
رییس جمهور در جمع کارگران کارخانه قند یاسوج گفت: احیای این کارخانه پس از سال ها رکود دستاورد همت جمعی مسئولان محلی و ملی است که جای قدردانی دارد.
آنچه در سفر فشرده و ۲روزه رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد گذشت؟
آیت الله سید ابراهیم رییسی افزود: از تلاش دسته جمعی همه مسئولان متولی به ویژه ستاد فرمان اجرایی امام خمینی (ره) برای به حرکت درآوردن دوباره چرخ های این کارخانه تعطیل شده قدردانی می کنم.
رئیس جمهور تاکید کرد: احیای کارخانه قند یاسوج به عنوان نماد صنعت کهگیلویه و بویراحمد باعث شادی دل شمار زیادی از خانواده های این استان که در این واحد تولیدی کسب درآمد می کنند شده است.
آیت الله رییسی تصریح کرد: از سرگیری فعالیت این کارخانه نه تنها منجر به بازگشت ۱۶۰ کارگر به صورت مستقیم به اشتغال شد بلکه امید را در دل کشاورزان چغندرکار کهگیلویه و بویراحمد زنده کرده است.
رییس جمهور با اشاره به اینکه کارخانه قند یاسوج برای تولید نیازمند یکهزار تن چغندرقند است ، گفترد: بازگشت این واحد صنعتی به چرخه تولید سبب تضمین بازار فروش چغندرکاران استان می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در سفر نخست رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد در ۹ مهرماه ۱۴۰۰ احیای دوباره کارخانه قند یاسوج از جمله مصوبات سفر هیات دولت به این استان بود و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شد.
سید علی احمدزاده عنوان کرد: اشتغالزایی این کارخانه در دو نوبت کاری ۷۰ نفره خواهد بود که در مجموع ۱۴۰ نفر برای آغاز به کار کارخانه قند یاسوج نیاز است.
افتتاح ایرانی ترین الفین کشور
ایرانی‌ترین مجتمع پتروشیمی کشور روز دوشنبه و همزمان با سفر استانی هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت الله رییسی رییس جمهور در شهرستان گچساران به بهره برداری رسید.
آنچه در سفر فشرده و ۲روزه رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد گذشت؟
طرح ساخت خط لوله سراسری اتیلن غرب در سال ۸۱ به منظور توسعه و آبادانی مناطق محروم غرب کشور به تصویب رسید و عملیات اجرایی آن در زمین به مساحت ۱۵۷ هکتار در سال ۸۳ با اعتبار پیش بینی شده ۱.۳ میلیارد یورو آغاز شد.
رییس جمهور گفت: کارخانه پتروشیمی شهرستان گچساران که بخش عمده ای از مراحل ساخت آن به دست متخصصان ایرانی انجام شده مصداق هنر مقاومت در برابر تحریم هاست.
آیت الله رییسی با اشاره به اینکه صنعتگران ایرانی برای ساخت این کارخانه سنگ تمام گذاشتند بیان کرد:بهره برداری از کارخانه های پتروشیمی به عنوان واحدهای فراوری منابع نفت و گاز راه توسعه و ایجاد فرصت های شغلی را فراهم می کند.
وی بیان کرد: از کسانی که گرمای هوای گچساران برای ساخت این کارخانه تلاش کردند قدردانی کردند.
رییس جمهور تاکید کرد: ایجاد زنجیره تولید محصولات تولیدی از مزایا و ویژگی های کارخانه پتروشیمی گچساران است.
آیت الله رییسی تصریح کرد: جمع آوری مشعل های گازی از دیگر ارمغان های کارخانه پتروشیمی گچساران است که ضمن فراهم کردن شرایط کاهش آایندگی های زیست محیطی به تولید و پیشگیری از خام فروشی منجر می شود.
وی بیان کرد: جذب ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار و انجام مراحل احداث در سه شیفت برای تکمیل پتروشیمی گچساران طی ۲ ساله گذشته جلوه ای از خودباوری و ما می توانیم است.
آیت الله رئیسی ابراز کرد: کارخانه های پتروشیمی گامی برای رشد تولید، ثروت آفرینی و پیشگیری از خام فروشی است.
وی عنوان کرد: بهره برداری از کارخانه پتروشیمی بعد از سال ها انتظار آن هم در استان غنی اما کمتر توسعه یافته ای مانند کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایطی که برای توسعه ایجاد می کند جای خرسندی دارد.
وزیر نفت در آیین افتتاح این مجتمع نیز گفت: برای اجرای این طرح اقتصادی بیش از ۱.۳ میلیارد یورو هزینه شد.
جواد اوجی با بیان اینکه برای اجرای این طرح بیش از ۸۳ درصد بومی و داخل سازی شده تصریح کرد: در این طرح اقتصادی بیش از ۲۶۹ میلیون یورو صرفه جویی ارزی شده است.
وی ا فزود: محصول مجتمع پتروشیمی گچساران یک‌میلیون تن اتیلن و نیز ۸۴ هزار تن +C۳(برش پروپان و سنگین تر) در سال خواهد بود.
اوجی تصریح کرد: این طرح ملی سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان با خط لوله ای بطول ۹۰ کیلومتر تامین می کند.
آغاز عملیات اجرایی سد سقاوه
عملیات اجرایی و کلنگ زنی احداث سد خاکی «سقاوه» و هشت طرح ساماندهی رودخانه همزمان با دومین سفر رییس جمهوری و با حضور وزیر کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
سد مخزنی سقاوه بر روی رودخانه سقاوه از سرشاخه‌های رودخانه لوداب و در حدود سه کیلومتری جنوب شرق شهر مارگون و ۷۰ کیلومتری شمال غربی یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود.
سد خاکی سقاوه با ۴۵ متر ارتفاع در شهرستان مارگون احداث می شود.
بهره برداری از سد چم شیر
سد چمشیر به‌عنوان بلندترین سد بتنی غلتکی غرب آسیا امروز (دوشنبه ) با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیات همراه به بهره برداری رسید.
آنچه در سفر فشرده و ۲روزه رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد گذشت؟
سد چمشیر با ارتفاع ۱۵۱ متر دارای مخزنی به حجم ۲.۳ میلیارد مکعبی است که عملیات اجرایی آن با اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه در سال ۹۱ شروع شد.
نیروگاه برق‌آبی این سد دارای سه واحد بزرگ هر کدام به ظرفیت ۵۵ مگاوات و ۲ واحد کوچک (زیست‌محیطی) هر یک به ظرفیت ۵.۵ مگاوات (جمعاً ۱۷۶ مگاوات) است که از طریق پست ۲۳۰ کیلوولت چمشیر به شبکه سراسری متصل می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: واحد نخست نیروگاه این سد با ظرفیت ۵.۵ مگاوات در نیمه دوم تیرماه امسال به بهره‌برداری رسید که در تولید برق پیک تابستانه نقش مهمی دارد.
سید علی احمد زاده بیان کرد: تأمین آب آشامیدنی و صنعتی، بهره‌مند شدن ۱۴۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.
احمد زاده ابراز کرد: تولید ۴۸۲ گیگاوات برق‌آبی، کنترل سیلاب‌های مخرب رودخانه زهره، اشتغال‌زایی، اجرای زیرساخت‌های صنعت گردشگری و پرورش ماهی از دیگر مزایای این سد است.
وی با بیان اینکه سد و نیروگاه چمشیر تاثیر مهمی در رونق کشاورزی و صنعت گردشگری دارد ابراز کرد: عملیات اجرایی این پروژه با اخذ مجوز های لازم از جمله مجوز زیست محیطی از سال ۹۱ شروع شد.
احمد زاده اظهار کرد: با اخذ مجوز کمیته آبگیری وزارت نیرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ مرحله اول آبگیری طرح شامل اجرای بلاک تونل انحراف، آزمودن و بررسی دریچه‌های تخلیه کننده، ارزیابی و پایش
کیفیت آب مخزن به همراه کنترل و تنظیم میزان رهاسازی آب مخزن بود، با موفقیت انجام شد.
وی با اشاره به حجم ۲.۳ میلیارد مترمکعبی این سد افزود: هم اکنون بیش از ۵۱۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد چمشیر ذخیره است.
احمدزاده تراز نرمال این سد را ۵۴۶ متر ارتفاع از سد دریا اعلام کرد و گفت: سد چم شیر بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلتکی (آر. سی. سی) در ایران است.
کلنگ زنی پل معلق
کلنگ عملیات اجرایی بزرگترین طرح گردشگری جنوب کشور (مجموعه گردشگری پل معلق) با سرمایه ای معادل ۹ هزار میلیارد ریال همزمان با سفر رییس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به زمین زده شد.
علی اصغر شالبافیان در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح گردشگری پل معلق یاسوج، گفت: این طرح با مشارکت بخش خصوصی و حمایت دولت اجرا می شود.
آنچه در سفر فشرده و ۲روزه رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد گذشت؟
معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد:حجم سرمایه گذاری در این پروژه ۹ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است و با ایجاد این پروژه رونق اقتصادی خوبی در صنعت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می شود.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: با اجرای این طرح گردشگری برای ۲۵۰ نفر شغل ایجاد می شود، در این مجموعه گردشگری قرار است تله کابین، پل معلق،تله سیژ، کافی شاپ و سوئیت های اقامتی اجرا شود.
بهره برداری از بزرگترین پارک آبی جنوب کشور در یاسوج
همزمان با دومین دور سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون گردشگری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور ، بزرگترین پارک آبی جنوب کشور در شهر یاسوج به بهره برداری رسید .
علی اصغر شالبافیان گفت: پارک آبی یاسوج در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع و ظرفیت سرویس دهی به یک هزار نفر در هر سانس، بزرگ‌ترین پارک آبی جنوب کشور است.
وی افزود: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است..
شالبافیان تصریح کرد : این طرح گردشگری چند سال به دلیل کمبود اعتبار غیرفعال بود که در دولت سیزدهم ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ برای تکمیل و بهره‌برداری آن اختصاص و به مرحله بهره‌برداری رسید.
اجرای طرح پارک آبی یاسوج در سال ۱۳۹۵ در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع آغاز شد و این طرح حدود ۲ سال در شرایط تعطیلی به سر برد.
سخنان امیدبخش رییس جمهور در جمع عشایر
رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم ایران روی سفره عشایر نشسته است گفت: دولت تمام تلاش خود را برای افزایش زیرساخت های رفاهی و معیشتی عشایر بکار می گیرد.
آیت الله رئیسی افزود: تولید بخش قابل توجهی از گوشت قرمز و محصولات دامی استان مدیون جامعه عشایر است.
آنچه در سفر فشرده و ۲روزه رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد گذشت؟
وی خرید تضمینی محصولات دامی به ویژه گوشت قرمز در اولویت مسئولان می گیرد تا این قشر زحمتکش دغدغه ای برای فروش نداشته باشند.
رئیس جمهور تصریح کرد: تامین آب پایدار، دسترسی به آب گرم در مناطق عشایری،مرمت راه های آنان از نیازهایی است که باید جزو مصوبات سفر قرار گیرد.
تاکید بر خدمت جهادی
رییس جمهور با تاکید بر خدمت شبانه روزی به مردم به عنوان یک وظیفه، تاکید کرد: مدیرانی که توانایی انجام کار جهادی را ندارند باید از چرخه خدمت رسانی به مردم خارج شوند چراکه مسئول نظام مردم سالار دینی باید شبانه روز کار و تلاش کند.
آیت الله رییسی در جمع پرشور مردم یاسوج افزود: برهمین اساس هرگونه رابطه نا سالم، پارتی بازی و اعمال نفوذ در ادارات غیر قابل قبول است.
رییس جمهور با اشاره به اینکه تمامی نامه ها و درخواست های ارائه شده مردم به صورت جدی مورد توجه بنده و همکارانم قرار خواهد گرفت و به همه آنها پاسخ داده می شود، تصریح کرد: ما(بنده و همکارانم و تمامی مدیران) هیچ شان و جایگاهی غیر از نوکری مردم نداریم.
رییس جمهور و اعضای هیات دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه وارد یاسوج شدند.
همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می کند.
طرح های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر،کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه بهره برداری می شود.
در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1