تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۴۶۲۹۵۷
کبنا گزارش می‌دهد؛

دور باطل در هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد / خداداد افشاریان برای دومین بار رئیس شد / استعدادسوزی‌های فوتبالی همچنان ادامه دارد؟

۲
۱
دور باطل در هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد / خداداد افشاریان برای دومین بار رئیس شد / استعدادسوزی‌های فوتبالی همچنان ادامه دارد؟
کبنا ؛داستان فوتبال در کهگیلویه و بویراحمد یک مثنوی هفتاد من است. با وجود آن‌که استعدادهای بسیاری در ورزش فوتبال در این استان وجود دارد، اما به‌جز یک دوره کوتاه، فوتبال کهگیلویه و بویراحمد روی خوش ندیده است.
به گزارش کبنا، کهگیلویه و بویراحمد از استعدادهای ورزشی بسیاری برخوردار است. به‌ویژه در ورزش فوتبال نشان داده که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سال 1387 بود که تیم شهرداری که توسط شهرداری یاسوج حمایت می‌شد، تشکیل شد و تنها چند سال دوام داشت و در سال 1393 منحل شد.
در همین دوره کوتاه توانست شگفتی‌ساز شود. این تیم کار خود را از لیگ دسته دوم شروع کرد. در فصل اول حضور خود در لیگ دسته دو با اختلاف امتیازی اندک نتوانست به لیگ دسته یک صعود کند؛ ولی در فصل بعد یعنی در فصل ۸۹–۱۳۸۸ توانست با اقتدار کامل به عنوان تیم نخست به لیگ دسته یک صعود کند. تیم شهرداری یاسوج در آن فصل هیچ باخت خانگی‌ای نداشت و توانست این رکورد را در اولین فصل حضور خود در لیگ یک هم ادامه دهد.
تیم شهرداری یاسوج در جام حذفی هم نتایج نسبتاً خوبی گرفت‌. در سال ۸۹ این تیم توانست تیم ذوب آهن اصفهان را که تازه نایب قهرمان آسیا شده بود در اصفهان شکست دهد و شگفتی‌ساز آن دوره از جام حذفی شود. تیم شهرداری یاسوج در فصل ۹۰ هم توانست با مربیگری عباس چمنیان تیم‌های لیگ برتری تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان را در یاسوج شکست دهد و باز هم به عنوان تیم شگفتی‌ساز جام حذفی به مصاف استقلال تهران برود؛ ولی در مصاف با استقلال کاری از پیش نبرد و برای دومین سال پیاپی برابر استقلال شکست خورد و از جام حذفی کنار رفت. در جام حذفی هم در اولین بازی مس کرمان را با نتیجه چهار بر یک درهم کوبید؛ اما در بازی بعد یک بر صفر مغلوب ذوب آهن اصفهان گشت. این در سال ۹۲.۹۳ به لیگ دسته دوم سقوط و فصل بعدی هم به لیگ دسته سوم سقوط کرد و با اعلام مدیرعامل این تیم برای همیشه منحل شد. در سال ۹۰.۹۱ می‌توانست راهی لیگ برتر شود اما در هفته‌های پایانی نتیجه نگرفت و از صعود بازماند.
از آن‌موقع به بعد دیگر فوتبال در کهگیلویه و بویراحمد روی خوش ندیده است. هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد مدام درگیر حاشیه بوده و استعدادهای فوتبالی استان هر کدام به نحوی با بی‌مهری روبه‌رو شده‌اند.
امروز با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشور، خداداد افشاریان رئیس هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد شد. در حالی که در دوره پیشین، فوتبال در استان به کما رفته بود، حالا باز هم برای دومین بار افشاریان برنده می‌شود.
در حالی که انتظار می‌رفت تیمی همچون شهرداری یاسوج دوباره در استان پا بگیرد، اما گویا این آرزو را باید به گور برد؛ چرا که وقتی رؤسای هیئت‌های فوتبال بر اساس حامی‌گری و رانت‌بازی انتخاب می‌شوند، نمی‌توان امیدی به آینده فوتبال در استان داشت. علاوه بر این‌که حرف‌وحدیث‌ها در مورد خداداد افشاریان بسیار زیاد است، حضور خود مهدی تاج در رأس فدراسیون فوتبال نیز با شبهاتی همراه است.
هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد یکی از کم‌خاصیت‌ترین هیئت‌های ورزشی در استان است و صرفاً به برنامه‌های روزمره اکتفا می‌کند. گویی هیچ برنامه‌ای برای پیشرفت فوتبال استان ندارد.
دفعه پیش که مهدی تاج به استان آمد وعده‌هایی در مورد تیم کشوری به استان کهگیلویه و بویراحمد داده شد، اما آن نیز پیگیری نشد. بازیکنان و استعدادهای ورزشی این استان گویی هیچ چشم‌انداز روشنی برای ماندن ندارند؛ یا باید بروند و یا بمانند و بسوزند؛ چنان‌که در چند سال گذشته به وفور شاهد این استعدادسوزی‌ها بوده‌ایم.
تاج نیز صبح امروز از هیئت فوتبال انتقاد کرده بود؛ تاج گفت: انتخابات امروز در استان برگزار شد ارزیابی خود من این است که یک مقداری باید فعالیت‌های گسترده‌تری در فوتبال استان صورت گیرد و با وجود این‌که استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد اما باید کار بیشتری در آن صورت گیرد.
اما مهمترین بخش اظهار نظر مهدی تاج در خصوص فوتبال کهگیلویه و بویراحمد توصیه به خداداد افشاریان بود که از او می‌خواست بیشتر به استان خودش سر بزند و بیشتر فوتبال این استان را مورد توجه قرار دهد و در یک کلام از خداداد افشاریان خواست تا بیشتر به فوتبال استان خودش بچسبد.
گویی افشاریان تنها نامش در استان است و حضوری در این‌جا ندارد. بنابراین پربیراه نخواهد بود که بگوییم در حال حاضر این هیئت خاصیتی برای فوتبال کهگیلویه و بویراحمد ندارد. انگار انتخابات هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد تنها برای این است عده‌ای به نام و نان و نوایی برسند و بس.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بعد از پرویز موسوی فوتبال استان نابود شد
سهیل
Iran, Islamic Republic of
تو که میگه تیم شهرداری هیچ تیمی تو استان نه شهر یاسوج نبود که همه ورزشکاران به آن تیم بومی افتخار میکردن اما...
باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

حاج ابوالقاسم دولابی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره به اوضاع نامناسب ...
آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

واحد گشت و مراقبت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با مدرک ...
موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

افتتاحیه موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز، عصر روز پنج‌شنبه(1402/03/04) ...
1