تاریخ انتشار
جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب : ۴۶۲۷۷۹
در آرامستان سپاخنگ چرام؛

موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

۶
۴
موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد
کبنا ؛ افتتاحیه موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز، عصر روز پنج‌شنبه(4/ خرداد ماه /1402) بر سر خاک آن مرحوم برگزار شد.
به گزارش کبنا، یوسف نیکروز_پدر زنده‌یاد ابوالفضل نیکروز_ ضمن تشکر از شرکت کنندگان در این جلسه گفت: روز یکشنبه روز جهانی اهدای اعضا است و من این را نمی‌دانستم امروز متوجه شدم؛ علاوه بر این مقارنت با تولد حضرت معصومه(س) و امام رضا علیه السلام که این ائمه اطهار جلوه‌گاه کرامت و بخشش الهی بر روی هستند. این مقارنت‌ها را نشانه می بینم از طرف خداوند متعال که اگر چیزی را از ما می‌گیر جایگزینی در عوض آن به ما خواهد بخشید. 
 نیکروز در ادامه با اشاره به اهداف موسسه خیریه فرهنگی و آموزشی دکتر ابوالفضل نیکروز گفت: این موسسه با استعانت از خداوند متعال و ائمه اطهار در تلاش است از ظرفیت‌های متنوع آموزگاران، استادان، پزشکان، دانشجویان، سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی، نیروهای جهادی و بسیجی، اولیا و خانواده‌ها در راستای اهداف تعلیم و تربیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، اعتقادی،هنری، ورزشی و... برای دانش‌آموزان نیازمند استان از امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند.
وی در ادامه گفت: مهم‌ترین اهداف جزئی ما کمک به کشف و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان نیازمند در زمینه‌های مختلف است.
وی افزود: زمانی که توفیق خدمت در بنیاد ملی نخبگان را داشتم در جلسه‌ای که در خدمت مقام معظم رهبری بودیم تأکید ایشان بر کشف استعدادهای در مناطق دور افتاده بود. ایشان فرمودند: بگردید در روستاها و استعدادها را کشف کنید دانش آموزان مستعد را پیدا کنید و به آنها کمک کنید. اکنون خدا را شاکریم که یکی از اهداف این موسسه شناسایی مستعد نیازمندی که در سراسر استان است وجود دارد را شناسایی و با تقویت روحیه خداباوری که نیاز مبرم جامعه اسلامی است گام بردارد.
وی در ادامه افزود: پایبندی به مبانی اندیشه‌های دینی دانش‌آموزان، کمک به تربیت و توانمندسازی دانش‌‌آموزان نیازمند برای پیشرفت تحصیلی، کمک به ایجاد انگیزه خرد با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، برگزاری کارگاه های مختلف مشاوره گروهی، کمک به درمان و مشکلات جسمی دانش‌آموزان نیازمند، برگزاری دوره آشنایی با سبک مهارت‌های زندگی با هدف نحکیم و تقویت نهاد خانواده، کمک به برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی است. البته حداقل برنامه‌های ما توزیع بسته‌های آموزشی و نوشت‌افزار ضروری در میان دانش‌آموزان نیازمند است. 
 نیکروز با اشاره به اهمیت کار فرهنگی تصریح کرد: کار فرهنگی کار زمان بری است که باید با دقت و حساسیت انجام شود و مطمئنم پیشبرد این کار مهم جز با حمایت‌های خالصانه معنوی مسوولین و هم استانی‌های عزیز امکان‌پذیر نخواهد بود.
 حجت الاسلام سید نوراله افشار_امام جمعه شهرستان چرام_ در ادامه این برنامه گفت: ارزش انسان‌ها نه به این جسم خاکی که به همت و معنویت هدف غایی انسانیت آنهاست. لذا سعی کنیم همت‌ها را بزرگ کنیم. مانند خانواده نیکروز که هم شهید تقدیم انقلاب کردند هم اعضای جوانشان را اهدا کردند و هم موسسه خیریه افتتاح کردند.
حجت‌الاسلام افشار در ادامه گفت: مراد از حیات، حیات معنوی است؛ امیدواریم این موسسه‌ای که قرار است شکل بگیرد برای شهرستان استان و حتی کشور پر برکت باشد. در روایات آمده است؛ علم پادشاه است و کشورهایی که امروزه قدرتمندند فقط  فقط قدرت نظامی ندارند و این قدرت علمی باعث پیشرفت کشورها می‌شود. این عمل خیر کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت خدمتی به جامعه بشری است کهمی‌تواند گام بسیار موثری برای پیشرفت علمی و خدمت به جامعه بشری باشد.

وی در ادامه افزود: امسال وقتی به رتبه‌های برتر کنکور دقت کردم متوجه شدم اکثر کسانی که رتبه برتر داشتند در شهرهای بسیار بزرگ یا مدارس خاص تحصیل کرده بودند این تبعیض آموزشی است و راه جلوگیری از این تبعیض تشکیل چنین موسسه‌هایی است که استعدادهای قوی را برای آینده این کشور و نظام پرورش دهند.

حجت الله دبیقی_ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد_ در ادامه برنامه ضمن رساندن پیام تسلیت حسنعلی عزت‌خواه به دکتر نیکروز گفت: استان ما سرشار از استعدادها و توانایی‌هاست و بودجه آموزش و پرورش پاسخگوی این استعدادها نیست چنین حرکت‌ها و تلاش‌هایی باید باشد تا استعدادهای فرزندان ما رشد کند و کشور ما در مسیر پیشرفت قرار گیرد.
         
          
                   






نام شما

آدرس ايميل شما

همکار
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتشون کنه
درود بر شما نیک اندیشان
محمدولایی
United States
اینهمه خیر وموسسه خیریه:::::: واینهمه زندانی وبیمارانی که بخاطر ناداری جان می دهند!!!! واینهمه جوانان مجردی وطلاقهایی که بخاطر فقر ند ¡!! ¡
زینب
Romania
سلام من شاگرد استاد نیکروز هستم و از این جهت به خود میبالم، باعث افتخاره که ایشون علاوه بر درس ادبیات به ما شخصیت ادیبانه‌ را آموزش میدهند احسنت بر استاد گرانقدر و ارزشمند.
معصومه
United States
من دختر عموی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیک روز هستم.سخنی چند با تو دردانه طائفه و عزیز دلم..پسر عمو جونم، حرف از ایثار است و بخشندگی .حرف از خود گذشتن است و به بهشت رسیدن.تو در این دنیا مهربان و فداکار بودی و این از تربیت درست تو بود .در دنیای باقی هم بهشت ابدی جایگاه تو شد .من به عنوان کسی که پسرم گیرنده عضو هست تا همیشه مدیون تو و پدر و مادر تو هستم.این خیریه هم مثل بقیه کارهای خیری که انجام دادی مبارکت باد..مهر این خیریه هم مثل مهر پزشکی و مطب تو ماندگار و جاودانه شد.نور دیده خانواده ،عموی شهید و مهربونم تو رو از بین همه نوه ها انتخاب کرد که همنشین و کنارش باشی.جایگاهت و یادت تا ابد ماندگار و بهشتی..برای عمو و زن عموی مهربونم هم صبر طلب می کنم عزیزم...روحت تا ابد ماندگار و بهشتی عزیزم
Iran, Islamic Republic of
عزتخواه وجمالی بانی وموسس این خیریه بودن ،خانواده نیکروز کجابود؟
همکار
Iran, Islamic Republic of
برای شادی روح بلندشان صلوات میفرستم و آرزو دارم خدای سبحان جایگاهش را نزد ائمه اطهار، صلحا، شهدا،علما و بزرگان دین قرار دهدو به قلب مهربان بازماندگانش بویژه پدر عالم و مادر بزرگوارش صبر وشکیبایی عطا فرماید.
آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

محمد مهاجری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: سخنان‌تان درباره اینکه مدیران کشور هر ...
چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

تورک فرهادی، تحلیلگر افغانستانی مستقر در ژنو با بیان اینکه هرگونه درگیری بین افغانستان ...
باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

حاج ابوالقاسم دولابی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره به اوضاع نامناسب ...
1