کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا شخصیت‌های برجسته استان را معرفی می‌کند؛

بخش هفتم) شخصیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد؛ خسرو باقری شخصیت توسعه‌گرا و کارآفرین برتر

24 ارديبهشت 1402 ساعت 21:54

در کهگیلویه و بویراحمد نیروهای انسانیِ شاخص و برجسته‌ای وجود دارند که در این پایگاه خبری به تناوب به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.


کهگیلویه و بویراحمد هر چند از نظر بسیاری از شاخص‌های توسعه در رده استان‌های توسعه‌نیافته و کم‌برخوردار کشور قرار دارد، اما از نظر نیروی انسانی، توسعه‌یافته به نظر می‌رسد.
به گزارش کبنا، نیروهای انسانیِ توسعه‌یافته بسیاری در استان و خارج از آن، مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی هستند که در این پایگاه خبری به تناوب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
خسرو باقری متولد 1325 در روستای نجف‌آباد شهر یاسوج از کارآفرینان برتر کشور است که در سال 1389 نیز به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شد.
باقری که در حوزه‌های تولید لوله‌های کامپوزیت و پلی اتیلن، تولید شمش‌های فولادی و تولید انواع آرد خدمات زیادی داشته است، کارخانه‌های دنا صنعت، فولاد و آرد را در کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی کرد.
در سال 1344 در کارخانه قند یاسوج مشغول به‌کار و در سال 1351 به توصیه بهمن بیگی پدر آموزش عشایر، پیشه پیمانکاری را انتخاب می‌کند.
این کارآفرین در سال 1376 شروع به احداث کارخانه آرد نمود و در سال 1389 موفق به تأسیس کارخانه لوله (بزرگترین تولید کننده لوله‌های کامپوزیت و پلی اتیلن در خاورمیانه) شد.
رضایت مردمی در پی احداث این کارخانه‌ها در بسیاری از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به وضوح دیده می‌شود. چرا که بسیاری از فرزندان استان به واسطه همین کارخانه‌ها مشغول به کار شده‌اند.
باقری بارها به‌خاطر منافع استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش کرد تا این استان مسیر توسعه اقتصادی را بپیماید. این استان به چنین شخصیت‌هایی نیاز دارد. چرا که در نظریه‌های توسعه اقتصادی نیز وجود کارآفرینان همیشه به‌عنوان پیشروان مورد تأکید بوده است. حتی برخی از «شخصیت توسعه‌گرا» به عنوان عاملی اساسی در رشد اقتصادی نام می‌برند. پرورش شخصیت‌های کارآفرین که از کمترین منابع، به حد اعلایی از تولید می‌رسند، نه‌تنها برای استان کهگیلویه و بویراحمد، بلکه برای کل کشور نیز مفید خواهد بود.
ادامه دادن راه این کنشگران اقتصادی می‌تواند موجب توسعه کهگیلویه و بویراحمد و برون‌رفت این استان از وضعیت موجود باشد.
واضح است که در دوره جدید دولت به تنهایی از پی پیش‌برد سرمایه‌گذاری و انجام پروژه‌ها برنمی‌آید و بخشی از بار اقتصادی به دوش بخش خصوصی افتاده است. خسرو باقری‌ها نماد بخش خصوصی در استان هستند. از آنجایی که سرمایه‌گذاران غیربومی کمتر میل به سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد دارند، پرورش سرمایه‌گذارانی از جنس خسرو باقری از ملزومات توسعه این استان است. خانواده کارآفرین باقری تلاش‌ زیادی برای رونق تولید و اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام داده‌اند و بارها از سوی مسوولان عالی رتبه کشوری و استانی مورد تقدیر قرار گرفتند و یقیناً مردم این استان قدردان خدمات آنها هستند.

بیشتر بخوانید:

بخش اول) شخصیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد؛ محمدرضا سیاه‌پور کیست؟

بخش دوم) ملک‌حسینی؛ شرف کهگیلویه و بویراحمد

بخش سوم) فرزند کهگیلویه و بویراحمد در قامت وزیر بهداشت

 
بخش چهارم) شخصیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سید مرتضی تقوی فرزند خلف آمیراحمد
 
بخش پنجم) شخصیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مردی از دنا که در سپهر پزشکی جهان می‌درخشد
 
بخش ششم) شخصیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد؛ بهرام تاجگردون الگوی سیاست‌ورزی


کد مطلب: 462336

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/462336/بخش-هفتم-شخصیت-های-استان-کهگیلویه-بویراحمد-خسرو-باقری-شخصیت-توسعه-گرا-کارآفرین-برتر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1