تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۴۶۲۳۲۱
با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد؛

آئین افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد/ فرزین: ساختمان مرکز نوآوری و فناوری با هزار و 800 متر مربع پذیرای نوآوران و فناوران است / معاون وزیر: مرکز کهگیلویه و بویراحمد متفاوت از سایر استان‌هاست

۱
۰
آئین افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد/ فرزین: ساختمان مرکز نوآوری و فناوری با هزار و 800 متر مربع پذیرای نوآوران و فناوران است / معاون وزیر: مرکز کهگیلویه و بویراحمد متفاوت از سایر استان‌هاست
کبنا ؛
آئین افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد و رویداد تانا (توسعه و ارتقای زیست بوم نوآوری استان‌ها) با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.
محسن فرزین
_رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد_ در این آئین اظهار داشت: مرکز آزادگان که اکنون افتتاح می‌شود، یک سوله در تملک استانداری هست و استانداری به خاطر حمایت از فناوران و نوآوران به صورت امانی واگذار شده است.
وی ادامه داد: با اینکه 45 درصد پیشرفت داشت، توانستیم ظرف کمتر از ده ماه آن را به اتمام برسانیم.
فرزین با بیان اینکه این مجموعه هزار و 800 متر مربع در دو طبقه است، گفت: دفترهای تحقیق و توسعه شرکا‌های پارکی و مراکز رشد در این مرکز مستقر خواهند شد.
وی اظهار داشت: 25 دفتر تحقیق و توسعه برای پارک، 30 دفتر برای مرکز رشد، 15 میز کاری برای دفتر کارگزاری تخصصی و شتاب‌دهنده‌ها، سه استودیو تولید رسانه‌ای هم، یک فضای کار اشتراکی، و دفتر مالکیت فکری و فن بازار هم اینجا مستقر خواهند شد.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همزمان با افتتاح این مرکز، طرح تانا هم کلید خورده است.
فرزین تصریح کرد: نیازهایی که دستگاه‌های مختلف دارند، در این طرح احصاء می‌شود و با تشکیل هشت کارگروه تخصصی، دستگاه‌ها ی مختلف را دعوت و بیش از 200 نیاز احصاء کردیم.
وی افزود: همزمان این نیاز ها را به فراخوان گذاشتیم و بیش از 120 ایده دریافت کردیم. بعد از یک پالایش اولیه 60 ایده بیرون آمد؛ در نهایت 14 ایده به صورت نهایی انتخاب شد.
وی گفت: امروز قرار است این 14 نفر صاحب ایده ارائه دهند و از بین این 14 ایده، سه ایده انتخاب خواهد شد.
 رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: این مرکز به نام آزادگان مزین شده‌است که نشان از رشادت ها و آزادگی مردمان این دیار دارد. دکتر محسن فرزین گفت: این  مکان در تملک استانداری است و با حمایت مجموعه استانداری به‌صورت امانی در اختیار پارک قرار داده‌شده است.
 وی با اشاره به برنامه‌ریزی فشرده و مطلوب جهت اتمام این پروژه اظهار داشت: با توجه به بودجه اختصاص‌داده‌شده، مبلغ قابل‌توجهی هزینه شد و در کم‌تر از ده ماه از پیشرفت فیزیکی 45 درصد، این پروژه به اتمام رسید.
 فرزین ضمن برشمردن ظرفیت‌های ویژه مرکز نوآوری افزود: این مرکز قابلیت برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و موقت را دارد.
 وی از تدوین آیین‌نامه کشوری طرح تانا در پارک علم فناوری استان خبر داد و تصریح کرد: تمرکز در این مرکز نوآوری بر سرمایه‌های انسانی است که بزرگ‌ترین سرمایه استان منابع انسانی خلاق و مستعد هستند.
در ادامه این آیین سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم ضمن تقدیر از تلاش‌های مشترک استانداری استان و پارک علم و فناوری در راه‌اندازی مرکز نوآوری آزادگان یاسوج گفت: زیست‌بوم فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد جوان است و وجه تمایز خاصی با سایر اکوسیستم‌ها دارد. دکتر رضایی فر تصریح کرد: این وجه تمایز به توانمندی‌ها و هویت فرهنگی این منطقه برمی‌گردد.
 وی اذعان داشت: ظرفیت‌های طبیعی استان با رویکردهای فرهنگی ویژه می‌تواند به جزء جدیدی در اکوسیستم فناوری کشور تبدیل شود.
 رضایی فر خواستار تعریف هویت فناورانه منطقه مبتنی بر توسعه پایدار و متوازن زیست‌محیطی شد. وی خاطرنشان ساخت: اداره کل محیط زیست و سازمان جهاد کشاورزی استان برنامه ای جدید و مدون مبتنی بر نیازهای فناورانه استان تدوین نمایند.
رضایی فر اظهار داشت: الزاماً قرار نیست از سایر اکوسیستم‌ها کپی برداری شود و الگویی جدید برای حوزه فناوری استان مبتنی بر ظرفیت‌های بومی و فرهنگی تدوین شود. وی اضافه کرد: قرار دادن محور توسعه براساس هویت‌های فرهنگی و توان‌مندی‌های منطقه نیازمند کار فکری و پشتیبانی فرهنگی است.
سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به تدوین قانون جهش تولید دانش بنیان و آیین‌نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین در سال گذشته اذعان داشت: در ادامه سیاست‌ها و مأموریت‌های وزارت علوم در راستای بیانات مقام معظم رهبری این آیین‌نامه‌ها و قوانین تدوین شد که ظرفیت‌ها و توان‌مندی‌های ویژه‌ای در توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری دارند.
 وی به فعالان این زیست‌بوم توصیه کرد این مجموعه قوانین در اولویت کار پارک و دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
رضایی‌فر همچنین حمایت‌های مالیاتی مندرج در ماده 11قانون جهش دانش بنیان را یادآور شد و خواستار بهره‌برداری بهتر از این قانون شد.
وی در پایان سخنان خویش به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک مجموعه دانشگاهی استان، پارک علم و فناوری استان، معاونت فناوری و سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد این تفاهم‌نامه اثرات مثبتی در رفع مشکلات اقتصادی حوزه فناوری داشته باشد.
در ادامه این آئین، از ایده‌های برتر رویداد ناتا قدردانی و سپاسگزاری شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
هر کس می آید چنان گزارش می‌دهد که نگو و بعدی هم می آید دو برابرش می کند و بعدیتری هم چند برابر و این مسیر ناکارآمد ادامه دارد .
طوری فرزین صحبت کرده که انگار قبلی ها همه در خواب بودند و ....
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1