تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۴۶۰۶۰۲
پل چهارم بشار یاسوج کی تکمیل می‌شود؟

پل چهارم بشار یاسوج «پا در هوا» مانده است / آقای راستا و آقای مقدم چرا 10 میلیارد تومان وزارت نفت جذب نشد / پل چهارم رگ‌های گرفته شده جامعه ناشی از سکته‌های کشنده ترافیک را باز می‌کند / امان از دست مسوولان سهل‌انگار!

۸
۱
پل چهارم بشار یاسوج «پا در هوا» مانده است / آقای راستا و آقای مقدم چرا 10 میلیارد تومان وزارت نفت جذب نشد / پل چهارم رگ‌های گرفته شده جامعه ناشی از سکته‌های کشنده ترافیک را باز می‌کند / امان از دست مسوولان سهل‌انگار!
کبنا ؛طرح پل چهارم بشار یاسوج در سال ۹۴ به منظور رهایی این شهر از تنگنای ترافیک کلنگ‌زنی شد، در این سال‌ها چندین بار وعده افتتاح آن در بوق و کرنا شد، اما تاکنون خبری از افتتاح آن نیست. همانطوری که اشاره شد، با افتتاح این پروژه مهم بخش مهمی از دغدغه مردم در خصوص ترافیک و دسترسی به بیمارستان مهم امام سجاد(ع) مرتفع خواهد شد. پل چهارم رگ‌های گرفته شده جامعه ناشی از سکته‌های کشنده ترافیک را باز می‌کند اما گویا بعضی از مسوولان سهل‌انگار که در اصطلاح‌لری آنها را (پا سنگین) و افراد لاقید می‌دانند، دغدغه رفع مشکلات را ندارند و برای‌شان مهم نیست که پروژه‌ای سال‌ها طول بکشید. در سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد این پروژه مهم طرح و مورد بررسی قرار گرفت و اعتباری برای آن در نظر گرفته شد که متأسفانه به دلیل بی‌اعتنایی اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد و شهرداری یاسوج و سایر دستگاه‌های مربوطه این اعتبار به موقع تزریق نشده و تکمیل نهایی پروژه «پا در هوا» مانده است.
به گزارش کبنا، عملیات اجرایی این طرح برای کاهش بار ترافیکی و بهبود وضعیت جاده دسترسی بیمارستان امام سجاد (ع) با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور وقت و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور اردیبهشت ۹۴ آغاز شد.
شهر یاسوج به علت کمبود زیر ساخت‌های شهری و نبود امکانات لازم همواره با معضل ترافیک‌های عریض و طویل و راهبندان های گسترده و وقت گیر دسته و پنجه نرم می‌کند، در بیشتر مواقع این شهر به بن بست کشیده می‌شود و رانندگی در این این شهر طاقت فرسا می‌شود.
برخورداری از آب و هوای مطلوب شهر یاسوج را طی چند دهه جمعیت این شهر را از ۱۰ هزار نفر به ۲۵۰ هزار نفر رسانده، اما زیرساخت‌ها شهری متناسب با این رشد جمعیت نبوده است.
ترافیک به معضلی اساسی برای مردم شهر یاسوج به ویژه در اغلب اوقات شبانه روز مبدل شده است و به دلیل ضعف ناوگان حمل و نقل عمومی، نبود زیرگذر و رو گذر و موارد مشابه خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی شهر شلوغ و پر ازدحام است و شهر در صبح، ظهر و عصرها هنگام تعطیلی مدارس به طور کلی قفل می‌شود.
افزایش ورود گردشگران به شهر یاسوج در بهار و تابستان و حتی در برخی روزهای تعطیل پایان هفته ترافیکی تا بیش از ۲ کیلومتر در ورودی و خروجی شهر یاسوج ایجاد می‌کند که بسیار مشکل‌زاست.
برای ورود و خروج از شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد گریزی جز عبور از رودخانه بشار و گذر از پل‌های ساخته شده کمکی برروی آن نیست.
رودخانه بشار، شهر یاسوج را به ۲ بخش تقسیم کرده و ۲ پل برای وصل کردن این بخش‌ها در دهه‌های گذشته ساخته شده بود و دوره مقاومت پل‌های اول و دوم بشار سال ۹۵ به اتمام رسیده است و پل‌های سوم و چهارم می‌تواند بخشی از مشکلات ترافیکی شهر گردشگری یاسوج را برطرف کند.
پل چهارم بشار یک پروژه مهم برای کاهش ترافیک شهر یاسوج است و از ویژگی‌های مهم پل چهارم بشار دسترسی آسان به بیمارستان امام سجاد، جنوب شهر یاسوج و روان سازی ترافیک خواهد بود.

پل دارای چهار دهانه است و در سه دهانه ۳۰، ۳۷ و ۳۳ متری به طول ۱۵۰ متر چهارمین پلی است که بر روی رودخانه بشار یاسوج در حال احداث است که سازه ای اثر بخش برای اتصال چند مسیر شهر یاسوج محسوب می‌شود.
تکمیل این پل تا حد زیادی ترافیک موجود در شهر یاسوج را کاهش خواهد داد و اوضاع نابه سامان ترافیک شهری را بهبود خواهد بخشید.
پل چهارم بشار چشم انتظار تزریق اعتبار
شهردار یاسوج گفت: پل چهارم بشار به نام شهید سردار یزدانپناه نام‌گذاری شده اما در این سال‌ها مورد کم لطفی و بی مهری قرار گرفته است و به ویژه در سال گذشته هیچ پرداخت بودجه‌ای نداشته است.
نستهن مقدم افزود: این پروژه مهم حیاتی از نظر پدافند غیرعامل اهمیت دارد و همچنین اتصال این پل به جاده سروک و کمربندی ارزش زیادی دارد.
وی عنوان کرد: ورودی و اتصال پل چهارم بشار را شهرداری از منابع عمومی خود اجرا می‌کند و اکنون پیمانکار بیشتر از ۱۸ میلیارد تومان اسناد از اعتبارات تملک و دارایی دارد.
شهردار یاسوج تصریح کرد: ما از نظر بودجه و اعتبارات با مشکل مواجه هستیم، شهرداری‌های استان نوپا هستند و نیاز دارند از منابع عمرانی استفاده کنند، در حالی که در سال ۱۴۰۱ هیچ پرداخت بودجه ای نبوده است.
مقدم ادامه داد: مقرر شد ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت برای پروژه درنظر گرفته شود ولی هنوز پرداخت نشده و پرداخت اعتبار به ۲۰ فروردین ماه امسال موکول شده است.
شهردار یاسوج ابراز کرد: این میزان تزریق مالی برای اتمام ساختمان پل چهارم بشار کافی است.
توجه ویژه دولت مردمی به تکمیل پل چهارم بشار یاسوج
استاندار کهگیلویه وبریراحمد با اشاره به توجه ویژه رئیس جمهور در سفر نخست به تکمیل پل‌های مهم شهر یاسوج نیز، گفت: اعتبارات لازم برای تکمیل پل چهارم بشار در نظر گرفته شد.
سید علی احمدزاده افزود: پل چهارم بشار رو به اتمام است و ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از محل سفر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار استانی داشته و ۱۰ میلیارد تومان از سفر به آن تزریق شده است.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ علی‌رغم اینکه یاسوج شهر نفتی نیست از محل اعتبارات نفت ۱۰ میلیارد تومان برای پروژه در نظر گرفته شد.
تکمیل پل چهارم بشار به زودی از سر گرفته می‌شود
سرپرست معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تعیین تکلیف این پروژه تاکید کرد و گفت: رسیدگی به این پل هم اینک در دستور کار قرار دارد.
عیسی شهامت افزود: قرار بود در سال ۱۴۰۱ شرکت نفت ۱۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق کند اما روند پیگیری این اعتبار از سوی ادارات متولی در استان کهگیلویه و بویراحمد کند پیش رفت و زمان گذشت و به همین خاطر در نیمه دوم فروردین ماه تزریق این اعتبار پیگیری و عملیات اجرایی پل چهارم به قوت از سر گرفته خواهد شد.
ایرنا در ادامه این گزارش نوشت: این پل در کاهش ترافیکی شهر یاسوج بسیار موثر است و ضرورت دارد هر چه زودتر تعیین تکلیف شود و به سامان برسد. رودخانه بشار شاهرگ حیاتی است که یاسوج و صدها روستا و آبادی بزرگ و کوچک در کنار آن شکل گرفته است. این رودخانه از تنگ سرخ و تنگ تیزاب در مرز استان فارس شروع شده و پس از گذر از یاسوج و دروهان با پیوستن به رود خرسان به کارون می‌ریزد. هسته اصلی و شاکله شهر یاسوج در دو سوی این رودخانه ایجاد شده است. دوره مقاومت پل‌های اول و دوم بشار سال ۹۵ به اتمام رسیده است و پل‌های سوم و چهارم می‌تواند بخشی از مشکلات ترافیکی شهر گردشگری یاسوج را برطرف کند. بر اساس آمار رسمی سال ۹۵ جمعیت یاسوج ۱۵۰ هزار نفر است، در حالی که در برهه کنونی شهرداری به بیشتر از ۲۵۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد. یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کبنا تو هم!!!!!!
پیشنهاد و اجرای پل چهارم بشار درحالی که پل سوم هنوز نیمه کار مانده بود بسیار اشتباه بنظر می رسد.
اگر درست فکر کنیم. پل چهارم با توجه به وضعیت اجرا و خروجی آن به سمت بیمارستان و عدم ادامه مسیر آن در سمت بیمارستان شهید رجایی با افتتاح به قتل گاه شهری یاسوج بدل خواهد شد.
Romania
آقای مقدم را که شهر به چهل سال عقب برده
Iran, Islamic Republic of
ای خدا وت نخو شهردار بی لیاقت
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
مسعود
Iran, Islamic Republic of
کسی که دلسوز شهر یاسوج باشد در استانداری نیست به جرات قسم میخورم که عیسی شهامت به اندازاه سر سوزنی کار به پل سوم وچهارم یاسوج کار ندارد اینا میان یاسوج ملک ومال اندوزز ی می کنند بعد از مدتی تهران اصفهان وشیراز ویاسوج براشون مهم نیست
مطلع
Iran, Islamic Republic of
از راستا امیدی نداشته باشید که پل سوم بشار را به اتمام برساند، پیمانکار پروژه همه مطالبات و تاخیرات آن را گرفته زیاد براش مهم نیست .
رهگذر
انشالله همیشه اقای مقدم باشه...یاسوج باید برگرده به چهل سال قبل.. امام زاده یا سوج خودت کمک کن به این شهر تل خسرو
آریا
Iran, Islamic Republic of
شهردار بی مسئولیت،شورای ترافیک ما کارآمد و بی برنامه،اموزش و پرورش بی تدبیر، معاون عمرانی هم از همه بی خیال تر!!!!
از ساعت ۷صبح تا ۸ و از ساعت ۱۱ ظهر تا ۱۳ یا یک بعداز ظهر تمامی خیابانهای یاسوج ترافیک سنگین را تجربه می کنند.علت هم عدم برنامه ریزی آموزش و پرورش برای ملزم نمودن مدارس برای استفاده دانش آموزان از سرویس عمومی است. هر مدرسه ای حد اقل ۱۵۰ دانش آموز دارد با ۵ دستگاه مینی بوس میتوان این دانش آموزان را به مدرسه رساند یا از مدرسه به خانه برد.اما در حال حاضر ۱۵۰ خودروی سواری باید این ۱۵۰ دانش آموز را جابجا کند.
اگر آموزش و پرورش شهرداری و شورای ترافیک با مدیریت معاون عمرانی ،مشکل سرویس مدارس را حل کنند بخش زیادی از ترافیک شهر یاسوج حل خواهد شد. ضمن اینکه تکمیل زیرساخت‌های شهری هم باید در اولویت مسئولان شهری یاسوج باشد.
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
میرکاظمی رفت

میرکاظمی رفت

خداحافظی مسعود میرکاظمی از سازمان برنامه و بودجه قطعی شده است؛ بااین‌حال، احتمال جابه‌جایی ...
1