کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

مشکلات روستای کالوس از زبان دهیار

4 اسفند 1401 ساعت 21:37

دهیار روستای کالوس: کل طرح هادی که در این روستا انجام شده، 200 متر جدولگذاری است که آن هم ناقص انجام شده است.


دهیار روستای کالوس: کل طرح هادی که در این روستا انجام شده، 200 متر جدولگذاری است که آن هم ناقص انجام شده است.
پیگیری مشکلات روستاهای کهگیلویه و بویراحمد یکی از مسائلی است که این پایگاه خبری در طول این سال‌ها در زمره رسالت‌های خود تعریف کرده است.
برای بررسی وضعیت مشکلات روستای کالوس سفلی با دهیار روستا گفت‌وگویی داشتیم. دامیده دهیار روستای کالوس اظهار داشت: متأسفانه با هر گونه بارش برف جاده ارتباطی روستا، قطع و باز کردن آن دو سه روز زمان می‌برد.
وی این مشکل را ناشی از سوءمدیریت و سهل‌انگاری عنوان کرد.
دامیده یکی از بزرگترین مشکلات روستا را تأمین آب آشامیدنی عنوان کرد و گفت: متأسفانه در فصل تابستان مردم نهایتاً یک ساعت در طول روز از آب آشامیدنی برخوردار هستند.
وی تأکید کرد: یکی از مطالبه‌های مردم روستا، احداث یک استخر آب آشامیدنی است که با وجود پیگیری‌ها هنوز انجام نشده است.
دامیده در ادامه با انتقاد از عدم پیگیری طرح هادی در روستا گفت: کل طرح هادی که در این روستا انجام شده، 200 متر جدولگذاری است که آن هم ناقص انجام شده است.
وی ادامه داد: جاده کشاورزی نیز مشکل دارد و به دلیل بارندگی‌ها معمولاً مردم تا فصل بهار هیچگونه ارتباطی با جاده کشاورزی ندارند. جهاد کشاورزی می‌گوید ما بودجه نداریم باید از فرمانداری پیگری کنید، فرمانداری هم می‌گوید ما نداریم.
دهیار روستای کالوس در خصوص مدارس روستا گفت: روستای کالوس دبیرستان ندارد و مدرسه ابتدایی آن نه سرویس بهداشتی دارد و نه حیات.
دامیده اظهار داشت: میدان ورزشی روستا هم که 80 درصد آن انجام شده، با وجود اینکه 10 سال از عمر آن می‌گذرد، هنوز تکمیل نشده است.
گفتنی است روستای کالوس سفلی در 20 کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد و بر اساس سرشماری سال 1395، 65 خانوار با جمعیت 265 نفر در این روستا زندگی می‌کنند.


کد مطلب: 458894

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/458894/مشکلات-روستای-کالوس-زبان-دهیار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1