تاریخ انتشار
جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۴۶
کد مطلب : ۴۵۷۶۰۷
ضرغامی، سودای «پاستور» در سر دارد؟

«فضای باز» ضرغامی / سخنان متفاوت متمایزترین وزیر رئیسی

۱
۰
«فضای باز» ضرغامی
کبنا ؛ نامش عزت‌الله است و کنيه‌اش ضرغامي، اهل نازي‌آباد است و گاه‌‌گاه درکنار ناصر ايماني اصولگرا و عباس عبدي و شايد هم سيد سعيد حجاريان در موسسه رشد نازي‌آباد درخيابان شهيد رجايي مي‌نشيند. يک‌بار که به بهانه دعوت سيدعلي صنيع‌خاني رئيس موسسه، براي صرف افطار به موسسه رشد نازي‌آباد رفته بود، درکنار عمادالدين باقي نشست. ديدار او با باقي باعث برخي موضع‌گيري‌ها عليه او شد. اما ضرغامي پايگاه محکمي در جريان اصولگرايي دارد. عزت‌الله هرچند در جبهه اصولگرايان قرار دارد اما گه‌گاه نظراتي شبه اصلاح‌طلبانه مي‌دهد که موجب واکنش‌هايي مي‌شود که ضرغامي که پايگاه فکريش به اصولگرايان سنتي نزديک است؛ چرا اينگونه مي‌انديشد؟

طرح ضرغامي براي ورود اتباع 50 کشور به ايران

ضرغامي که اکنون در دولت ابراهيم رئيسي کليد وزارت ميراث فرهنگي و گردشگري را در دست دارد نظراتي در ارتباط با اين حوزه مي‌دهد که انتظاري وجود ندارد که او که در کابينه ابراهيم رئيسي است اين سخنان و طرح‌ها را به زبان آورد. اخيرا ضرغامي طرحي را در دستور دارد که پر از حاشيه خواهد بود. ضرغامي درباره طرح اخير وزارت ميراث فرهنگي و گردشگري براي لغو رواديد يک‌طرفه با برخي از کشورها به منظور توسعه گردشگري در کشور در حاشيه جلسه هيات دولت اعلام کرده: در قالب اين طرح ما کشورهاي دنيا را به پنج گروه تقسيم کرديم و معتقديم که بايد يک اقدام جمعي براي لغو رواديد با تعدادي از کشورها انجام شود. حدود 50 کشور را در اين ارتباط در نظر گرفته‌ايم که بايد با آنها لغو رواديد کنيم. حتي لغو رواديد يکطرفه. برخي فکر مي‌کنند که لغو يکطرفه رواديد ممکن است مشکلاتي را به لحاظ پروتکل‌هاي ديپلماتيک و يا در سطح سياسي به وجود آورد؛ ولي من به عنوان مسئول گردشگري در کشور لغو رواديد را به صورت يکطرفه مشکل نمي‌دانم. امارات با بيش از 130 کشور به صورت يکطرفه لغو رواديد کرده و اين موضوع در مورد ترکيه نيز مصداق پيدا مي‌کند و اين کشور با حدود 80 کشور لغو رواديد يکطرفه کرده است. اين لغو رواديد به صورت جمعي باشد، نه يک کشور خاص.
فضاي باز اعلام کنيم
ضرغامي ادامه داد: ما بعضا مي‌بينيم که برخي از شهروندان براي ديدن يک کنسرت به يک کشور همسايه مي‌روند که تعداد آنها زياد است و اگر در داخل کشور با ضوابطي که داريم کنسرت خوبي برگزار شود، خيلي از آنها نمي‌روند به کشور همسايه تا در آنجا پول خرج کنند. اتفاقا معتقدم که توانمندي‌هاي ما در حوزه موسيقي و کنسرت‌هاي هنري خيلي زياد است. البته يک نفر ممکن است که بخواهد خواننده خاصي را ببيند، ولي همه اينطور نيستند. بايد يک فضاي شاد و بازي ايجاد شود که خانواده‌ها بيايند و از اين فضا استفاده کنند. امام(ره) به برخي از اين افراد مي‌گفت که شما اگر فلان تصوير را از تلويزيون مي‌بينيد و حالتان بد مي‌شود به آن نگاه نکنيد. بنابراين من تاکيد بر اين دارم که بايد فضا را باز کنيم. مردم را درک کنيم، سختگيري به مردم نکنيم و همه اين اقدامات را در چارچوب شرع و دستورات الهي انجام دهيم ؛ اين موضوع باعث مي‌شود که حتي گردشگري داخلي نيز تقويت شود.
نگاه متفاوت ضرغامي

اما برخي در کابينه رئيسي هستند که حاضر نيستند با افکار فرهنگي ضرغامي کنار بيايند. در طول ماه‌هاي گذشته اظهار نظرهاي متفاوت از وي شنيده شده است. وي در توئيتي در واکنش به حوادث اخير نوشت: «بزرگترين منکر، بدبين کردن مردم نسبت به اساس دين است. نظام بن‌بست ندارد. تحولات اجتماعي را درک کنيم و براي آن برنامه داشته باشيم».‌‌ همچنين او در توئيت ديگري آورده بود: «کومله و دمکرات و منافق کيلو چند؟ اجمالا مشغول بچه‌هاي دهه هشتادي خودمان شديم. آن‌ها را درک نمي‌کنيم و آن‌ها هم ما را نمي‌فهمند. آن‌ها را دريابيم و عقب ماندگي‌ها و غفلت‌ها را جبران کنيم.» بعيد است در کابينه‌ شاهد موضع‌گيري عليه وي نباشيم.
عزت‌الله سوداي پاستور در سر دارد؟
به راستي چرا ضرغامي چنين مي‌گويد؟ او در معناي واقعي از پايگاه فکري خود دور شده است؟ هرچند نبايد او را سياستمداري کهنه کار دانست اما نمي‌توان در زيرک بودن او شک کرد. او اکنون متمايزترين وزير کابينه است بعيد نيست او در انديشه نشستن بر صندلي رياست جمهوري باشد که چنين خود را در پايگاه روشنفکران نشان مي‌دهد. او يک بار ديگر نيز سوداي نشستن بر صندلي پاستور را کرده بود اما با واکنش نهادهاي نظارتي روبرو شد. حال بايد ديد او شرايط را براي آينده خود چگونه ايجاد خواهد کرد؟
نام شما

آدرس ايميل شما

واحدی
Iran, Islamic Republic of
دکتر ضرغامی اگربخواهددراستانها محبوبیت درست گندمی بایست مدیران توانمند،خلاق،مردم داروسیاسی وبادانش علمی و تخصصی بالا وعملیاتی ومحبوب انتخاب کندباوضعیت موجودشرکت در انتخابات ریاست جمهوری برای ایشان پیامدمثبتی ندارد.
تیراندازی و گروگانگیری در تهران؛‌ گروگانگیر خودکشی کرد

تیراندازی و گروگانگیری در تهران؛‌ گروگانگیر خودکشی کرد

حوالی ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه امروز مردی ۴۵ ساله به دلیل اختلافات شخصی و خانوادگی با مراجعه ...
نامه رئیس صداوسیما به رئیسی

نامه رئیس صداوسیما به رئیسی

پیمان جبلی رییس صدا وسیما در نامه به ابراهیم رییسی درباره فیلیمو نوشته است: از قرار اطلاع ...
عسکری از طرح مجتمع بزرگ فرهنگی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد / تحول در استان نیازمند همت و گام‌های بلند است

عسکری از طرح مجتمع بزرگ فرهنگی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد / تحول در استان نیازمند همت و گام‌های بلند است

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طرح بزرگ مجتمع فرهنگی گردشگری در استان ...
1