تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۴۵۷۱۴۷

رونمایی از شاهکار جدید ولوو

۱
رونمایی از شاهکار جدید ولوو
کبنا ؛ولوو اعلام کرد تمام خطوط تولید خود را در ایالات متحده آمریکا به مدل‌های ۲۰۲۳ الکتریکی اختصاص خواهد داد. هنوز همه مدل‌های این خودروساز کاملا الکتریکی نیستند.
به گزارش کبنا، ولوو مدل EX ۹۰ جدید را دیروز در نمایشگاه CES لاس‌وگاس به نمایش گذاشت. این نمایشگاه به عنوان فرصتی برای نمایش شاسی‌بلند کاملا جدید ولوو در آمریکای شمالی برای اولین‌بار و برجسته کردن فناوری که ولوو می‌گوید EX ۹۰ را تبدیل به هوشمندترین خودروی خود خواهد کرد، انتخاب شد.
 EX ۹۰ یک شاسی‌بلند تمام‌الکتریکی با هفت سرنشین است که ولوو می‌گوید نشان‌دهنده عصر جدیدی برای ایمنی و سبک زندگی پایدارتر است. این خودرو اولین‌بار در نوامبر گذشته در استکهلم سوئد معرفی شد و از فناوری‌های توسعه‌یافته با گوگل و لومینار بهره می‌برد. در قلب این فناوری‌ها، یک سیستم کامپیوتری هسته‌ای جدید برای درک راننده و محیط اطرافش طراحی شده است. فناوری موردنظردر طول زمان با یادگیری از داده‌های جدید و دریافت به‌روزرسانی‌های هوایی، هوشمندتر و ایمن‌تر می‌شود.
هشت دوربین همراه با ترکیبی از حسگرها، از جمله یک لیدار دوربرد، پنج رادار و ۱۶ حسگر اولتراسونیک، برای پاسخ و واکنش سریع‌تر از طراحی‌های قبلی در این محصول به چشم می‌آیند. لیدار که توسط لومینار توسعه یافته است، می‌تواند جاده را حس کند و اشیای کوچک را در فاصله بیش از ۶۰۰ فوت در روز یا شب، حتی در سرعت بزرگراه، ببیند. این سیستم با سیستم جدید درک راننده ولوو ترکیب می‌شود که از فرمان خازنی و دو حسگر نگاه مبتنی بر دوربین برای تعیین هوشیاری، حواس‌پرتی یا خواب‌آلودگی راننده استفاده می‌کند.
در داخل، یک صفحه‌نمایش مرکزی ۵/ ۱۴اینچی، رابطی را با جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی ولوو فراهم می‌کند. این سیستم دارای برنامه‌ها و سرویس‌های داخلی گوگل است، از جمله کمک هندزفری از دستیار گوگل و ناوبری و سایر موارد. علاوه بر این، این سیستم با اپل کارپلی بی‌سیم نیز سازگار است.
ولوو اعلام کرد تمام خطوط تولید خود را در ایالات متحده آمریکا به مدل‌های ۲۰۲۳ الکتریکی اختصاص خواهد داد. هنوز همه مدل‌های این خودروساز کاملا الکتریکی نیستند. البته هر مدل ولوو دارای نوعی الکتریکی‌سازی است؛ از خودرو‌های هیبریدی گرفته تا پلاگین‌ها و تمام برقی‌ها. ولوو همچنین در حال ایجاد طیف وسیعی از به‌روزرسانی‌ها برای کراس‌اوور XC ۴۰ خود است. 
منبع: دنیای اقتصاد

 
نام شما

آدرس ايميل شما

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1