تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : ۴۵۶۸۱۳
شرکت فراوران طبیعت کیان با هدف تولید محصولات سلامت‌محور و دوست‌دار محیط زیست راه‌اندازی شده است؛

قائدی: اگر سرمایه در گردش کارخانه افزایش یابد، اشتغال آن چهار برابر می‌شود / فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان مسئولیت‌پذیر نیستند / محصولات ما صد درصد گیاهی است

۱۲
۱
قائدی: اگر سرمایه در گردش کارخانه افزایش یابد، اشتغال آن چهار برابر می‌شود / محصولات ما صد درصد گیاهی است
کبنا ؛
محصولات شرکت فراوران کیان طبیعت که با برند تجاری پرتی لوکس (PRETTY LUXE) در بازار به فروش می‌رسند، با شعار استفاده از طبیعت برای کمک به طبیعت و سلامت مصرف‌کنندگان تولید شده‌اند.
به گزارش کبنا، گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های اساسی برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد است که متأسفانه چندان استفاده‌ای از آنها نشده است. اما شرکت فراوران طبیعت کیان از اواخر سال 1399 با مدیرعاملی یکی از دانشمندان برجسته کشوری که در بین یک درصد دانشمندان برتر دنیا نیز قرار گرفته، به بهره‌برداری از این ظرفیت اساسی پرداخته تا محصولات سلامت‌محور و دوست‌دار محیط زیست تولید کند و در پی آن از خام‌فروشی این گیاهان نیز جلوگیری شود.
در زمان افتتاح این واحد صنعتی، کلانتری _استاندار وقت_ گفته بود: در این واحد، با استفاده از آخرین روش‌‎های علمی از خام فروشی در زمینه گیاهان دارویی جلوگیری شده و لازم است از همه مزیت‌ها و مشوق‌های قانونی بهره‌مند شود و بانک‌ها نیز در زمینه پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش به این واحد صنعتی کمک و همکاری لازم را داشته باشند.
اما با وجود این تأکیدات و همچنین پیگیری‌های برخی دیگر از متولیان استانی، این شرکت هنوز نیازمند سرمایه در گردش است و به دلیل کمبود اعتبارات و برخی بوروکراسی‌های اداری و به‌ویژه کم‌توجهی برخی سازمان‌ها همچون جهاد کشاورزی با مشکلاتی روبه‌رو است.
مهراورنگ قائدی _مدیرعامل شرکت فراوران طبیعت کیان_ در جمع خبرنگاران به تشریح وضعیت این کارخانه و برخی از موانع پیش پای آن پرداخت.
وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل عقب‌ماندگی استان، عدم ارتباط دانشگاه با جامعه است، گفت: ما در راستای ارتباط دانشگاه و صنعت، بخش زیادی از نیروهای کارخانه را از بین جامعه دانشگاهی به کار گرفته‌ایم.
وی با بیان اینکه وقتی دانشجویان فارغ‌التحصیل می‌شوند معمولاً چشم‌اندازی از صنعت ندارند، به همین خاطر ما دوره‌های آموزش رایگان هم برای دانشجویان و هم دانش‌آموزان برگزار می‌کنیم تا علاوه بر آشنایی با صنعت، استعدادهای خود را نیز بشناسند.
وی گفت: ما در پذیرش محقق پسادکتری نیز با دانشگاه یاسوج همکاری داریم.
قائدی در ادامه با اشاره به رسالت این شرکت در ترمیم ارتباط بین صنعت و دانشگاه گفت: چشم‌انداز ما برای آینده بیش از هر چیزی، تبدیل شدن به یک پژوهشکده برای تربیت دانشجو است و در همین راستا از پایان‌نامه‌های دانشجویی حمایت می‌کنیم.
وی اضافه کرد: پایان‌نامه‌های برخی از دانشجویان را به سمت مسأله‌محوری برده‌ایم تا هم از نتایج کار آنها بتوان محصولی تولید کرد و هم حق‌الزحمه‌ای به دانشجویان پرداخت شود.
وی تأکید کرد: شرکت فراوران طبیعت کیان از هر فرد صاحب ایده‌ای که از ایده او را بتوان به تولید محصول رسید، حمایت مالی می‌کنیم تا زمانی که این محصول به ثمر برسد.  
گفتنی است این شرکت با استفاده از ظرفیت علمی دانشجویان و پژوهشگران، محصولات سلامت محوری تولید کرده که به گفته مدیرعامل آن، در این محصولات از هیچگونه مواد شیمیایی در آنها استفاده نشده و کاملاً گیاهی هستند. محصولات شرکت که با برند تجاری پرتی لوکس (PRETTY LUXE) در بازار به فروش می‌رسند، با شعار استفاده از طبیعت برای کمک به طبیعت و سلامت مصرف‌کنندگان تولید شده‌اند.
قائدی اظهار داشت: روش ما مبتنی بر کاهش مصرف محصولات شیمایی و در نظرگرفتن آستانه‌های مجاز سازمان بهداشت جهانی، کاهش مواد سرطان‌زا و جایگزینی آن با محصولات دوست‌دار محیط زیست است.
مدیرعامل فراوران طبیعت کیان گفت: شوینده دست در 15 رایحه، شوینده ظرف در سه رایحه، شامپوی دارویی در سه رایحه و ضدعفونی کننده دست و سطوح از جمله محصولات فعلی این شرکت هستند.
وی گفت: شش محصول ما نیز در حل اخذ مجوز نانومقیاس هستند.  
وی تصریح کرد: ما اولین کارخانه‌ای هستیم که به صورت همزمان در خود کارخانه هم قابلیت تولید اسانس، عصاره، عرقیات، روغن‌های گیاهی و همچنین تهیه شامپوها، کرم‌های پیشگیرانه سلامت محور، شامپوهای روزانه، مایع ماشین لباس‌شویی و ظرف‌شویی، انواع لکه‌بر، کرم‌های مختلف جوان‌کننده، لایه‌بردار، ضدآفتاب، ژل ضدعفونی‌کننده سطوح و دست‌ها و ... را تولید می‌کنیم.
قائدی در خصوص قابلیت تولید این محصولات اظهار داشت: در حالی که سال 1400 میانگین روزی دو تن تولید داشتیم اما در سال جاری تولید به دو برابر افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 35 نفر به صورت مستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند گفت: اگر 30 میلیارد تومان سرمایه در گردش به ما داده شود، علاوه بر اینکه تولید می‌تواند به دو برابر افزایش یابد، ظرفیت برای چهار برابر شدن اشتغال به صورت مستقیم نیز وجود دارد.  
وی گفت: به زودی با راه‌اندازی واحد فروش که از اول فروردین قرارداد آن را می‌بندیم، حدود 40 نفر در واحد فروش و بازاریابی مشغول به کار خواهند شد.
وی یکی از مشکلات کنونی شرکت را کمبود نقدینگی عنوان کرد و گفت: متأسفانه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پرداخت‌هایشان خوش قول نیستند و برگشت سرمایه به خوبی صورت نمی‌گیرد؛ در صورتی که اگر برگشت سرمایه، صورت بگیرد، امکان افزایش استخدام تا سه برابر را خواهیم داشت.
وی گفت: یکی از برنامه‌های ما صادرات است و اگر سرمایه در گردش در اختیار ما بگذارند و بتوانیم یک شرکت در عمان یا امارات داشته باشیم، می‌توانیم این کشورها را به عنوان شاخص هدف سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم و همه این‌ها نیاز به همکاری مسئولین دارد.
وی با بیان اینکه تمامی محصولات ما سلامت‌محور، صد درصد گیاهی و دوست‌دار محیط زیست است و اگر کسی 5 ماه متوالی از محصولات ما استفاده کند و نتیجه نگیرد، ما حاضریم تمام هزینه‌ها را به او پرداخت کنیم.
قائدی با بیان اینکه کارخانه بدون حمایت مادی رشد نمی‌کند، گفت: این کارخانه با دلار 12 هزار تومانی راه افتاده و الأن دلار 40 هزار تومان است و چنانچه به دنبال حل ریشه‌ای مشکلات هستیم باید از تولید و اشتغال حمایت کنیم.   
نام شما

آدرس ايميل شما

کارگر
Iran, Islamic Republic of
با توجه به شناختی که من از شرکت فراوران و شخص دکتر قایدی دارم .
1 ... در واحد تولیو و ساخت شش نفر مشغول بکار هستن که ۳ نفر از این پرسنل بصورت آزمایشی با ماهی ۸۰۰ هزار تومان مشغول بکار هستن .
بخش آزمایشگاه هم دونفر و یک نفر هم اداری .
این ۳۵ پرسنل که بصورت مستقیم کار میکنن کی هستن رجو شود به لیست بیمه شرکت .
والسلام
بانک
Iran, Islamic Republic of
۴۰ میلیارد تسهیلات گرفتید باز هم تسهیلات میخایید
اطلاع
Iran, Islamic Republic of
شرکتی بی نظم بی برنامه
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
نمونه یک مدیریت ضعیف و علم کافی نداشتن در حوضه فروش میشود شرکت ورشکشته فراوران
اطلاع دارم
Iran, Islamic Republic of
آقای قایدی شما یک قسط از وام ۴۰ میلیاردی رو ندادین الان ۳۰ میلیارد دیگه هم میخایید واقعا که !
پرتی لوکس
Iran, Islamic Republic of
. لیست بیمه ماه گذشته شما ۱۱ نفر بود چطور ۳۵ نفر مشغول کار هستن
گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
تسهیلات از بانک یاسوج و سرمایه گذاری در شهر زیبای نوراباد فارس
کارگر
Iran, Islamic Republic of
۳۵ نفر مشغول بکار خخخخخ
خان ویس
Iran, Islamic Republic of
هیچ کدوم از محصولات شما گیاهی نیست اسانس و عطر فقط .
بار میبرم
Iran, Islamic Republic of
خدا گذر هیچ راننده ای به این شرکت نخوره
مدیریت ضعیف
Mp
Iran, Islamic Republic of
سلام با تمام احترامی که برای ایشون قائل هستم در زمان استخدامی افراد تحصیل کرده دانشگاه دولتی را افرادی با سواد می‌دانستند، نوع دانشگاه هیچ وقت توانایی و نخبگی را نشان نمی‌دهد بعد از حمایت جوانان و نیروی کار صحبت میکنند
واقعا نظارتی نیست بر این اشخاص اینجوری حق کسی رو نخورن واقعا باید به شما گفت دکتر قائدی استاد دانشگاه چرا حقوق بنده رو پرداخت نمی‌کنید درست نیست حق پرسنل رو خوردن
ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، گفت: ادغام رشته‌های شاخه نظری در حال بررسی کارشناسی ...
زخم کهنه تورم

زخم کهنه تورم

تورم دو‌رقمی سال‌های زیادی از نیم‌قرن گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته و گاه ایران را ...
متهمان چای «دبش» کجایند؟

متهمان چای «دبش» کجایند؟

در جدول پیوست مشخص است که میزان ارز اختصاص یافته به گروه صنعتی دبش طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ...
1