کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

ترافیک یاسوج و دلایل آن / کارمندها ساعت 11 تا 2 ظهر کجا هستند؟ / گودبرداری خطرآفرین مرکز شهر یاسوج

4 دی 1401 ساعت 10:33

صبح ساعت 7 تا 8 و بعد از آن هم ساعت 11 تا 2 ظهر، یاسوج ترافیک سنگینی را تجربه می‌کند به طوری که عبور و مرور در برخی مناطق شهر و خیابان‌های اصلی به کندی پیش می‌رود و حتی عبور و مرور قفل می‌شود.


صبح ساعت 7 تا 8 و بعد از آن هم ساعت 11 تا 2 ظهر، یاسوج ترافیک سنگینی را تجربه میکند به طوری که عبور و مرور در برخی مناطق شهر و خیابانهای اصلی به کندی پیش میرود و حتی عبور و مرور قفل میشود.
به گزارش کبنا، از ساعت 11 و 30 تا 2 ظهر مدارس مهدکودک، ابتدایی و بعد از آن متوسطه اول و دوم تعطیل می‌شوند و ترافیک یاسوج بین ساعات 11:30 تا 1 در اوج خود است. جانمایی بد مدارس، کمبود پارکینگ در سطح شهر و پارک خودرو‌ها به صورت چند ردیفه، عدم ساماندهی سرویس دانش‌آموزان، کم عرض بودن خیابان‌ها و نامطلوب بودن آنان از دلایلی است که ترافیک‌های سنگین را در یاسوج رقم می‌زند.
نبود پارکینگهای اختصاصی / خاکبرداری خطرناک مرکز شهر
در مرکز بازار یاسوج و در محلی که رفت و آمد‌های زیادی انجام می‌گیرد، خاکبرداری بزرگ و عمیقی صورت گرفته که قرار بود هلدینگ اقتصادی کوثر بزرگترین پارکینگ شهر یاسوج را در آن ایجاد کند، اتفاقی که در سال 95 کلنگ زنی شد و قرار بود در طول سه سال به اتمام برسد اما سال‌های سال است که راکد مانده و هیچ‌کس جوابگوی این بی‌برنامگی و ناکارآمدی نیست. در منطقه‌ای که خود از نبود جا و محل رفت و آمد در رنج بود، این غده بزرگ 20 هزار متر مربعی، داغ دل مردم یاسوج را بیشتر هم می‌کند.
یاسوج با بافت سنتی مرکز شهر و خیابان‌های کم عرض و گا‌هاً خودرو‌هایی که یک ردیفه و دو ردیفه در طول خیابان پارک می‌کنند، همیشه از ترافیک در رنج است. نبود پارکینگ مناسب در این منطقه به شدت احساس می‌شود و نه شهرداری توانایی کار دارد که دو دوره است توسط یک شهردار اداره می‌شود، هولدینگ اقتصادی کوثر هم کار را ر‌ها کرده، مسوولان از نماینده و استاندار و فرماندار هم از کسی مطالبه‌ای نمی‌کنند.
یک کارشناس درخصوص این گودبرداری، گفت: این گودبرداری عمیق که سال‌های سال است راکد مانده و روباز است، با هر بارشی پر می‌شود و خطراتی برای ساختمان‌های اطراف ایجاد می‌کند و از نظر امنیتی این گودبرداری بسیار خطرناک است، مسوولان اگر برای مردم دلسوزی دارند هر چه زودتر باید فکری به حال این وضعیت کنند.
عدم ساماندهی سرویس مدارس و کارمندانی که از زیر کار در میروند
عدم ساماندهی سرویس مدارس نیز بیش از پیش وضعیت ترافیکی بدی را رقم‌زده، بسیاری از خانواده‌ها زیر بار هزینه سرویس مدارس نرفته‌اند و بعضی از کارمندان با خیال راحت در ساعات اداری، محل کار خود را ترک می‌کنند و به زعم مسوولان حتی با «خودرو‌های اداره» فرزند دانش‌آموز خود را جابجا می‌کنند.
عجیب نیست که هیچ مسوولی از نبود این کارمندان چه در ساعات ترافیک شهری و غیر از آن هیچ انتقاد و شکایتی نمیکنند؟ این همه خودرو در سطح شهر، در طول روز از کجا میآید؟ یا خود مسوولان هم در محل کار خود حضور ندارند یا کارمندان در حال دور زدن ساعات اداری کار خود هستند.
ترافیک یاسوج

استفاده از خودروی بیت المال و ساعت اداری بدون مرخصی عادت برخی از کارمندان است، نه همگی آن‌ها، که دلایل مختلفی دارد.
عین‌الله درخشان_ مدیرکل امور اداری و مالی استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ در این خصوص، گفت: مرخصی کارمند در طول هفته و ماه و سال مشخص است، یک کارمند می‌تواند در یک سال 30 روز مرخصی داشته باشد. در طول هفته 2 ساعت می‌تواند مرخصی داشته باشد، که با احتساب این دو ساعت در طول ماه، کارمند 8 ساعت مرخصی در طول یک ماه دارد.
وی در خصوص اینکه بخشی از ترافیک شهری در ساعات شروع و تعطیلی مدارس به دلیل خروج کارمندان با خودرو‌های تک سرنشین از اداره است، گفت: حتی برخی از این افراد با خودروی اداره هم اقدام به چنین اعمالی می‌کنند.
درخشان افزود: متأسفانه پایین بودن میزان بهره‌وری در دستگاه‌های دولتی در سراسر کشور وجود دارد، بیکاری و از زیر کار در رفتن وجود دارد.
درخشان خاطرنشان کرد: این کم کاری‌ها باید آسیب‌شناسی شود و دلایلی دارد که بخشی از این دلایل به کارمند بر می‌گردد و بقیه دلایل به مجموعه و مدیر مجموعه برمی گردد.
درخشان گفت: وقتی مدیر نامنظم سر کار می‌آید، کارمند هم نامنظم می‌آید، وقتی مدیر هیچ طرح برنامه‌ای برای کار ندارد، کارمند هم بیکار است، خسته می‌شود و دنبال کار شخصی می‌رود.
مدیرکل امور اداری و مالی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعضی کارمندان آنقدر بیکار هستند و وضعیت امنی دارند که از صبح تا ظهر کار‌های شخصی و منزل خود را انجام می‌دهند.
وی با اشاره به اهمیت نظم و انضباط اداری، افزود: یکی از اقداماتی که به تازگی در استانداری انجام داده‌ایم این است که گیت بازرسی در در ورود نصب شده است.
درخشان بیان کرد: پیش از این در استانداری باز بوده و هر کسی می‌آمد و می‌رفت، ولی الان با وجود گیت هر کسی که می‌خواهد وارد استانداری شود از کارمند و نماینده و وزیر و... باید شناسایی شوند، همچنین کارمندانی که با خودروی شخصی وارد یا خارج می‌شوند از طریق پلاک خودرو و دوربین شناسایی می‌شوند.
وی گفت: بعضی کارمندان در بعضی از ادارات می‌آیند انگشت می‌زنند و بیرون ‌می‌روند، تا ظهر که دوباره می‌آیند خروج خود را می‌زنند، هیچ کس هم نمی‌پرسد که این کارمند تا ظهر کجا بوده است.
درخشان خاطرنشان کرد: از این به بعد گیت بازرسی و دوربین نصب شده، چهره و اثر انگشت افراد در سیستم ثبت می‌شود، از این طریق نظم و انضباط اداری کارمندان بهبود پیدا می‌کند و اگر کسی وارد یا خارج شود از طریق گیت شناسایی و حضور و غایب بودن او مشخص می‌شود.
وی در خصوص نقش رسانه‌ها در بهبود وضعیت جامعه گفت: رسانه‌ها می‌توانند تلنگر خوبی به سیستم‌های اداری بزنند تا اینگونه مسائل بهبود پیدا کند.
ترافیک یاسوج
عدم ساماندهی سرویس مدارس و بیکاری جوانان
قبل از دوره کرونایی سرویس مدارس وضعیت بهتری داشت، تاکسی‌ها با دانش‌آموزان و مدارس قرارداد داشتند، ولی الان همه چیز به دست فراموشی سپرده شده است، آموزش و پرورش هم چندان مدیریتی روی این موضوع ندارد. هر خانواده‌ای با خودروی شخصی فرزند دانش آموزش را جابجا می‌کند.
خیلی از خانواده‌ها توانایی پرداخت هزینه سرویس را دارند و حتی گا‌هاً هر دو نفر والدین کارمند هستند و توانایی مالی دارند، ولی ترجیح می‌دهند خودشان رفت و آمد دانش‌آموز را انجام دهند. در حالی که بسیاری از تاکسی‌ها یا جوانانی که به امید مسافرکشی و کار در تاکسی‌سرویس‌ها پراید و تاکسی خریده‌اند بیکار مانده‌اند. مسوولان هم هر روز دم از اهمیت ازدواج و فرزندآوری می‌گویند.
اگر ساماندهی سرویس مدارس و مدیریت آن به درستی صورت می‌گیرد هم از بار ترافیک شهری کم می‌شد و هم عده‌ای از تاکسی‌ها درآمدی از این طریق کسب می‌کردند.


کد مطلب: 456097

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/456097/ترافیک-یاسوج-دلایل-کارمندها-ساعت-11-2-ظهر-کجا-هستند-گودبرداری-خطرآفرین-مرکز-شهر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1