تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۴۵۵۷۳۴
رئیس قوه قضاییه:

مسئولان اگر کاری را نمی‌توانند انجام دهند، وعده قطعی ندهند

۰
مسئولان اگر کاری را نمی‌توانند انجام دهند، وعده قطعی ندهند
کبنا ؛رئیس قوه قضاییه گفت: فرصت خدمتگزاری سریع می‌گذرد، باید ببینیم چه کاری انجام می‌دهیم که در قضاوت‌ مردم عملکرد مثبت و مفید داشته باشیم.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلام‌حسین محسنی اژه‌ای عصر امروز (۲۴ آذرماه) در جلسه شورای اداری استان زنجان، با تاکید بر اینکه با مردم صادق باشید، اظهار کرد: ما مسئولان، امروز در سمتی قرار گرفته‌ایم که پیش از این، افرادی دیگر در آن جایگاه و سمت‌ها بودند؛ لذا مردم نسبت به کارکرد ما و گذشتگان که در جایگاه ما بودند، قضاوت خواهند کرد. 
وی خطاب به مسئولان با تاکید بر اینکه به مردم وعده‌ای قطعی در صورت عدم تحقق ندهید، یادآور شد: مدیران و مسئولان اگر کاری را به هر دلیلی نمی‌توانند انجام دهند، وعده قطعی ندهند اما تلاش خود را برای تحقق آن به کار بگیرند. 
رئیس عدلیه برگزاری جلسات این‌چنین و احصای مشکلات را موثر دانست و ادامه داد: خوب است در جلسات این‌چنینی، مشکلات، نقاط ضعف و قوت و همچنین کاستی‌ها مطرح شود و در جلسات آتی به طور بخش‌بندی به آنها بپردازید؛ این امر برای رفع مشکلات و نقاط ضعف و یافتن نقاط مثبت موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه تنها نباید نقاط ضعف را گفت، اضافه کرد: اگر در هر جلسه‌ای فقط به نقاط ضعف بپردازیم بر خود و شنونده تاثیرات منفی خواهیم گذاشت؛ باید با نگاه عادلانه و منصفانه به مسائل بنگریم و به طور واضح به نقاط مثبت و ضعف‌ها پرداخته شود.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به قضاوت مردم و آیندگان از عملکرد ما، ابراز کرد: بر این اساس اگر از دست ما کاری ساخته باشد و آن را انجام ندهیم، خودمان متضرر شده‌ایم.
وی با تاکید بر اینکه اولین کاری که باید انجام داد این است که به وظایف خود آشنا باشیم، اذعان کرد: باید فرهنگ‌سازی کنیم؛ هر کسی، در هر سمتی باید بداند چه وظایف و اختیاراتی دارد و اگر کوتاهی کند باید پاسخ‌گو باشد.
محسنی‌اژه‌ای با تاکید بر اینکه در صورت تحقق نیافتن یک وعده صادق باشید، تشریح کرد: اگر دلایل این موضوع مطرح شود مردم این مهم را بیشتر می‌پسندند.
این مقام مسئول با بیان اینکه اگر ما هر کدام به تنهایی کارهای‌مان را انجام دهیم موفق نمی‌شویم، افزود: اگر همه با هم، هم‌افزایی و هم‌فکری داشته باشیم، به طور مطمئن با همین قوانین و ساختار می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم.
رئیس عدلیه با بیان اینکه قوه قضاییه برای حل مسائل و مشکلات مردم حمایت لازم را خواهد داشت، تصریح کرد: انجام کار به تنهایی منجر به موفقیت نمی‌شود، لذا هم‌فکری و هم‌افزایی لازمه موفقیت در یک امر است.
محسنی‌اژه‌ای در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت فرهنگ و نقش بنیادی آن در جامعه، تاکید کرد: این موضوع باید در همه شئونات کشور جاری و ساری باشد.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به برنامه‌ریزی اساسی و لازم در بخش فرهنگ، در رابطه با حکم‌رانی متمرکز خاطرنشان کرد: در این خصوص بحث‌های مختلفی شده و تدوین برنامه هفتم توسعه کشور نیز در حال انجام است که باید مباحث لازم در این خصوص مدنظر قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
1