تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب : ۴۵۵۶۷۲
قطع ارتباط جامعه و دانشگاه؛

وقتی که اساتید دانشگاه یاسوج هیچ نقشی در حل مسائل جامعه ندارند

۷
۰
وقتی که اساتید دانشگاه یاسوج هیچ نقشی در  حل مسائل جامعه ندارند
کبنا ؛
با وجود اینکه جهاد تبیین و روشنگری در خصوص مسائل جامعه یکی از وظایف اساتید دانشگاه است، صدایی از اساتید دانشگاه یاسوج شنیده نمی‌شود.
به گزارش کبنا، چند سالی است که موضوع ارتباط بین جامعه و دانشگاه به یکی از بحث‌های مهم در جامعه ایران تبدیل شده است. در این بحث‌ها جامعه در دو بخش نگریسته شده است؛ یک) بخش ابزاری که همان صنعت است و دو) بخش غیرابزاری که نماد آن اندیشه و مسائل مبتلابه جامعه است.
اما در کهگیلویه و بویراحمد هر چند برخی از اساتید در حوزه مسائل صنعتی و تبدیل علم به محصول فعالیت‌هایی دارند که نتیجه آن در نمایشگاه هفته پژوهش نیز دیده شد، اما اساتید حوزه علوم انسانی که وظیفه سنگین‌تری بر عهده دارند، اغلب در لاک خود فرورفته و ارتباط چندانی با مسائل جامعه ندارند.
چندی پیش مقام معظم رهبری از ضرورت تبیین جهاد سخن گفت که دو مورد از مهمترین کارگزاران این حوزه اساتید دانشگاه و رسانه‌ها هستند.
برخی از اساتید دانشگاه یاسوج، بیش از آنکه در پی تبیین مسائل جامعه و حل چالش‌های آن باشند در لاک مقالات علمی پژوهشی فرورفته و تنها در فکر ارتقای درجه هستند. آن هم ارتقایی که به قیمت زحمت‌ها و تلاش‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دست می‌آید.
با وجود اینکه رسانه‌ها بارها از اساتید دانشگاه جهت عمل به وظیفه جهاد تبیین و روشنگری در باب مسائل روز جامعه دعودت کرده‌اند، اما به جز عده معدودی، بقیه از زیر بار پاسخگویی شانه خالی کرده‌اند؛ گویی آنها وظیفه خود را تنها نوشتن مقالاتی می‌دانند که باعث ارتقای آنها در دانشگاه شوند.
گفت‌وگو که از گمشده‌های جامعه است با تلاش اساتید دانشگاه به دست خواهد آمد؛ اما زمانی که اساتید که نقشی عمارگونه به آنها محول شده، اینچنین فضا را خالی کنند، دیگر به چه کسانی می‌توان امید داشت؟
برخی از اساتید دانشگاه یاسوج نیز در اندیشه شرکت در فعالیت‌های سیاسی همچون نمایندگی مجلس هستند، اما با این وجود حاضر نیستند در دفاع از ارزش‌های نظام و کیان جامعه اسلامی، کمترین سخنی بگویند.
اسامی اساتیدی که حاضر به پاسخگویی به پرسش‌های رسانه‌ها نبوده‌اند، در دفتر کبنا نیوز موجود است و در صورت لزوم منتشر خواهد شد.
کبنا نیوز آمادگی درج جوابیه اساتید دانشگاه یاسوج را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مشکل
Iran, Islamic Republic of
کبناجان دلار داره میرسه به ۴۰ هزار تومان و سکه داره میشه ۲۰ میلیون. اساتید در یاسوج در همین حد آزادند که علیه دولت قبل حرف بزنند و اگر غیر از آن باشد، باید به ۱۰۰۱ جا پاسخگو باشند.
برنو
Iran, Islamic Republic of
خوا و استادی/// استاد ادبیات دانشگاه یاسوج نخو
اینوری
Netherlands Antilles
بفرمایید ریسس دانشگاه دولتی چه نقشی در جهاد تبیین داشته اند. در ضمن در جایی که سراسر تبعیض است مگه میشه کاری کرد.
Iran, Islamic Republic of
این اساتید نمی تونند مشکل خودشون رو هم حل کنند
Iran, Islamic Republic of
مگه مسئولین حرف حساب گوش میدن
حالا استاد میخواد چی بگه وقتی گوش شنوا نیست...
...
سوال از نویسنده این نوشتار
France
مگه دانشگاه های مادر ایران مانند دانشگاه های تهران‌، علامه‌ طباطبایی، شریف، شهید بهشتی و سایر دانشگاه های تراز اول کشور سهمی در حل مشکلات کشور داشته اند که انتظار دارین دانشگاه ياسوج مشکلات جامعه‌ را حل و فصل کند؟؟! مگه رویکرد علمی در کشور جايگاه دارد؟؟ اگه نظرات کارشناسی و مشاوره‌ ای مهم بود وضعیت موجود را نداشتیم. ظاهرا نویسنده این چند خط که جمله‌ بندی های آن هم رعایت نشده دل پوری از دانشگاه ياسوج دارند!!
پاسخگویی
France
شما گفتید که اساتيد دانشگاه از پاسخگویی شانه خالی کرده اند مگر مشکلات حال حاضر کشور دست‌پخت چه کسانی است؟!!! پاسخگویی رو رسانه بایستی از مديران و سیاست گذاران طلب کند که چنین وضعیتی را رقم زدند؟!!!
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
1