تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۴۵۵۲۲۶
جام جهانی 2022 قطر؛

(ویدیو) خلاصه بازی آرژانتین ۲ - ۱ استرالیا؛ گل هوشمندانه مسی

۱
(ویدیو) خلاصه بازی آرژانتین ۲ - ۱ استرالیا؛ گل هوشمندانه مسی
کبنا ؛آرژانتین موفق شد در دومین دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ استرالیا را شکست دهد و در مرحله بعد حریف هلند شود.
 در ورزشگاه احمد بن‌علی در دیداری از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر تیم‌های ملی آرژانتین و استرالیا مقابل هم قرار گرفتند که آلبی‌سلسته با برد ۲-۱ به مرحله بعدی راه پیدا کرد.
آرژانتین تیم برتر میدان در نیمه نخست بود ولی استرالیایی‌ها با دفاع بسته کمتر اجازه خلق موقعیت به آن‌ها می‌دادند. تا این که باز هم نابغه‌ای به اسم لیونل مسی به کمک آلبی‌سلسته آمد. شوت زمینی لئو در دقیقه ۳۵ به گوشه دروازه مت رایان رفت و بخش آبی ورزشگاه را غرق در شادی کرد. نیمه نخست با همین یک گل خاتمه پیدا کرد.
نیمه دوم هم آرژانتین زهردارتر نشان داد و در دقیقه ۵۷ در پی اشتباه مت رایان، خولیان آلوارس ستاره جوان آلبی‌سلسته با ضربه‌ای آرام توپ را وارد کیسه کانگوروها کرد. در حالی که بازی آرام دنبال می‌شد، دقیقه ۷۷ شوت کریگ گودوین به مدافع آرژانتین برخورد کرد و به درون دروازه این تیم غلتید تا فاصله کمتر شود. پس از این گل استرالیا هم فرصت جبران پیدا کرد و بازی هم هیجان‌انگیزتر شد، اما کانگوروها نتوانستند گل دیگری بزنند و در نهایت آرژانتین با پیروزی در این دیدار راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.
آرژانتین در یک‌چهارم نهایی به مصاف هلند خواهد رفت، دیداری که سال ۱۹۹۸ هم در همین مرحله برگزار شد و نارنجی‌ها آن را ۲-۱ بردند. گل تماشایی دنیس برگکمپ در آن دیدار فراموش نشدنی بود.
             
به گزارش کبنا، شرح بازی تیم‌های استرالیا و آرژانتین را در ادامه می‌خوانید.
آرژانتین 2- استرالیا 1: این مسی جام می‌خواهد!
دومین دیدار دور یک هشتم نهایی جام جهانی‌‌ قطر بین دو تیم آرژانتین و استرالیا برگزار شد که در پایان پسران اسکالونی توانستند با نتیجه دو بر یک به برتری برسند.
در ۳۰ دقیقه ابتدایی نیمه نخست استرالیا توانست به خوبی آرژانتین را مهار کند اما باز هم این آقای نابغه بود که توانست گره کور بازی را برای آلبی سلسته باز کند و توانست اولین شوت در چارچوب آرژانتینی‌ها در این بازی را به گل تبدیل کند.
در نیمه دوم هم آرنولد با تعویض‌هایش توانست کمی تیمش را رو به جلو هدایت کند اما اشتباه مرگبار رایان، حکم تیر خلاص را داشت و آرژانتین را به حاشیه امن برد. در ادامه گل زیبای گودوین فقط سنگینی شکست را کم کرد و البته کانگوروها خوش شانس بودند که در دقایق پایانی با درخشش رایان دروازه‌شان برای سومین بار باز نشد.
به این ترتیب آرژانتین با این پیروزی، حریف هلند در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی خواهد شد.


همراه با گزارش لحظه به لحظه اتفاقات و حواشی بازی تیم‌های ملی آرژانتین و استرالیا در همین صفحه از "ورزش سه" باشید.

جام جهانی 2022 قطر -  یک هشتم نهایی
ورزشگاه: استادیوم احمد بن علی - ساعت 22:30 به وقت ایران
داور: سیمون مارسینیاک / کمک داور اول: پاول سوکولینیکی / کمک داور دوم: توماس لیسکیچ
تیم ملی آرژانتین:
امیلیانو مارتینز، ناهول مولینا (80- گونزالو مونتیل)، نیکولاس اوتامندی، کریستین رومرو، مارکوس آکونیا (71- نیکولاس تاگلیافیکو)، رودریگو دی‌پائول، انزو فرناندز، الکسیس مک آلیستر (80- ایزکوئیل پالاسیوس)، پاپو گومز (50- لیساندرو مارتینز)، لیونل مسی و خولین آلوارز (71- لائوتارو مارتینز)
سرمربی: لیونل اسکالونی

تیم ملی استرالیا:
متئو رایان، هری سوتار، کای رولز، میلوس دگنک، عزیز بهیچ، آرون موی، جکسون ایروینه، ریلی مک گری (58- کرگ گودوین)، متئو لکی، میچل دوک و کینو بیکس (58- آیدین هروستیچ)
سرمربی: گراهام آرنولد

🟨 اخطارها
جکسون ایروینه 14 -میلوس دگنک 37- استرالیا
⚽️ شرح گل‌ها
آرژانتین یک - استرالیا صفر (34- لیونل مسی)
پس از گذشت بیش از ۳۰ دقیقه که آرژانتینی‌ها هیچ موقعیت گلی نداشتند، سرانجام لیونل مسی در سمت راست محوطه جریمه صاحب توپ شد و ضربه بی‌نقص او با پای چپ به گوشه دروازه رایان رفت و گل اول آلبی سلسته به ثمر رسید.


آرژانتین دو - استرالیا صفر (57- خولین آلوارز)
اشتباه مرگبار متئو رایان، سنگربان استرالیا کار دست این تیم داد و آلوارز با حضور به موقع و توپ ربایی توانست به راحتی دروازه استرالیا را باز کند.


آرژانتین دو - استرالیا یک (77- کرگ گودوین)
ارسال بلند بهیچ از سمت چپ را رومرو دور کرد اما توپ پشت محوطه جریمه به گودوین رسید و شلیک سنگین او پس از برخورد به فرناندز وارد دروازه مارتینز شد.


⏱ لحظات حساس:
دقیقه ۱۸: نفوذ خوب عزیز بهیچ از سمت چپ و ورود او به محوطه جریمه می‌رفت که خطرساز شود اما دی پائول از راه رسید و به خوبی او را به بیرون از زمین هدایت کرد.
دقیقه ۲۸: ارسال کرنر از سمت بازیکنان استرالیا با ضربه سر ایروینه همراه شد اما ضربه این بازیکن را مدافعان آرژانتین دور کردند.

دقیقه ۵۰: همکاری عالی بازیکنان آرژانتین در سمت راست و پاس آن‌ها به داخل محوطه جریمه به مسی رسید اما شوت او در شرایطی نامتعادل در اختیار رایان قرار گرفت.
دقیقه ۵۲: پاس رو به عقب اوتامندی ضرب کافی را نداشت اما در لحظه آخر مارتینز به توپ رسید و اجازه نداد دروازه تیمش باز شود.
دقیقه ۶۴: مسی از میانه میدان حرکت انفرادی خود را شروع کرد و پس از عبور از سد چند بازیکن در گام آخر اسیر تکل مدافع استرالیا شد.
دقیقه ۶۵: مسی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد اما شلیک او با اختلاف از بالای دروازه رایان بیرون رفت.
دقیقه ۸۱: عزیز بهیچ با نفوذ از سمت چپ به داخل محوطه جریمه حرکت کرد و با حرکت انفرادی زیبای خود چند بازیکن آرژانتین را محو کرد اما در لحظه آخر لیساندرو مارتینز با یک تکل مانع گلزنی بهیچ شد.
دقیقه ۸۸: مسی با نبوغ بالای خود از میانه میدان به عمق دفاع استرالیا زد و چند بازیکن را محو کرد و پاس زیبایی برای مارتینز ارسال کرد اما ضربه لائوتارو ناامید کننده بود.
دقیقه ۲+۹۰: لیونل مسی از پشت محوطه جریمه باز هم پاس زیبایی برای لائوتارو مهیا کرد اما ضربه این بازیکن را رایان دور کرد.
دقیقه ۳+۹۰: لیونل مسی از سمت راست محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی با پای چپ کرد که شوت این بازیکن به بیرون رفت .
دقیقه ۵+۹۰: لائوتارو مارتینز در سمت چپ محوطه جریمه صاحب توپ شد اما شوت او را رایان به زیبایی با پا مهار کرد.
دقیقه ۷+۹۰: ارسال بلند گودوین از سمت چپ به گرنک کوئل رسید و مارتینز توانست در موقعیتی تک به تک شوت او را مهار کند.

🔴 حاشیه:
* پاپو گومز تنها بازیکنی است که نسبت به آخرین بازی مرحله گروهی مقابل لهستان به ترکیب آرژانتین اضافه شده و جای آنخل دی‌ماریا که بخاطر مصدومیت در دیدار اخیرشان از زمین بیرون رفت را گرفته است.
* کانگوروها در شرایطی امشب دیدار مقابل آرژانتین را آغاز می‌کنند که نسبت به دیدار اخیرشان که توانستند دانمارک را شکست بدهند، فقط یک تغییر در پست وینگر چپ داشته‌اند و کرگ گودوین جای خود را به کینو بیکس داده است.
* الساندرو دل پیرو، اسطوره فوتبال ایتالیا در ورزشگاه احمد بن علی حضور دارد و دیدار دو تیم آرژانتین و استرالیا را از نزدیک تماشا می‌کند.

* آرژانتین در نیمه نخست فقط ۲ شوت روانه دروازه استرالیا کرد و فقط شوت مسی در چارچوب بود. امید گل آلبی سلسته در نیمه نخست 0.06 بود.
* امید گل استرالیا در نیمه نخست 0.07 بود و آن‌ها فقط یک شوت روانه دروازه مارتینز کردند که خارج از چارچوب بود.
* تیم کهیل، اسطوره فوتبال استرالیا و بهترین گلزن تاریخ این کشور نیز در ورزشگاه احمد بن علی حضور دارد.


بهترین بازیکن زمین:
بی‌تردید لئو مسی را باید بهترین بازیکن زمین دانست. این بازی شب خاصی برای لئو بود چرا که او برای هزارمین بار در مستطیل سبز حاضر می‌شد و توانست در این شب به یاد ماندنی نمایش درخشانی از خود بر جای بگذارد. او گل اول تیمش را به زیبایی هر چه تمام‌تر به ثمر رساند و اگر مارتینز کمی دقت می‌کرد می‌توانست او را هم در این بازی دو گله کند. حالا مسی با این گل مجموعا 789 گل در 1000 بازی خود به ثمر رسانده است و از حالا باید به فکر بازی با هلند باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
فایل های مرتبط
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1