تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۴۵۵۱۴۵
جام جهانی 2022 قطر؛

اقدام عجیب صداوسیما بعد از باخت ایران / خداحافظی زودهنگام با جام‌جهانی قطر / شایعه‌ای جدید درباره سردار آزمون/ ادعای بزرگ اسکوچیچ با اتهام به کی‌روش / اولین قضاوت داوران زن در جام جهانی قطر

۰
اقدام عجیب صداوسیما بعد از باخت ایران / خداحافظی زودهنگام با جام‌جهانی قطر / شایعه‌ای جدید درباره سردار آزمون/ ادعای بزرگ اسکوچیچ با اتهام به کی‌روش / اولین قضاوت داوران زن در جام جهانی قطر
کبنا ؛مطابق روال هفته‌های گذشته و در میانه تب‌وتاب‌های ناشی از برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر، این حوزه ورزش و به ویژه فوتبالیست‌ها هستند که کانون اصلی توجهات را در هفته جاری به خود جلب کردند. البته در این بین همچنان تبعات ناشی از ناآرامی‌های اخیر کشور بر رویدادها سایه افکنده و نگاه‌ها را به خود جلب کرده است.
ویژه برنامه شبکه سه با اجرای میثاقی و احمدی هم مدام حول‌وحوش تیم ملی و برد مقابل امریکا محتوا تولید می‌کرد. این حمایت تا زمان برگزاری بازی ادامه پیدا کرد، اما با وضعیتی عجیب به پایان رسید.
بعد از برد ایران مقابل ولز در جام جهانی حمایت‌های رسانه‌ای از تیم ملی افزایش پیدا کرد به نحوی که تقریبا تمام برنامه‌های صداوسیما را دربرگرفت. یک زیرنویس به صورت دایم در شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شد که مجموعه‌ای از پیام‌های ارسالی مردم را نشان می‌داد. پیام‌هایی حاوی آرزوی موفقیت برای ملی‌پوشان در بازی مقابل امریکا. کار به جایی رسید که انتشار یک موزیک ویدیو که در حمایت از تیم ملی خوانده شده بود، تبدیل شد به یکی از آیتم‌های اخبار. آن هم نه در قسمت اخبار ورزشی، بلکه در قسمت مشروح اخبار سیاسی.
ویژه برنامه شبکه سه با اجرای میثاقی و احمدی هم مدام حول‌وحوش تیم ملی و برد مقابل امریکا محتوا تولید می‌کرد. این حمایت تا زمان برگزاری بازی ادامه پیدا کرد، اما با وضعیتی عجیب به پایان رسید.
درست در لحظه‌ای که سوت پایان بازی به صدا درآمد و تصاویر بعد از بازی به نمایش درآمد و دوربین به استودیو برگشت، مجریان برنامه بدون گفتن کلمه‌ای حرف در مورد بازی گفتند خداحافظ و برنامه تمام شد! این اقدام آنقدر باورنکردنی بود که بلافاصله موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشت. کاربران می‌گفتند ویژه برنامه صداوسیما در شب‌های دیگر برای تحلیل بازی‌های سایر کشور‌ها حداقل تا ساعت یک و سی دقیقه بامداد ادامه پیدا می‌کرد، اما شب بازی ایران نه. همزمان تمام زیرنویس‌های پیام‌های مردمی هم قطع شد. تلویزیون انگار که اصلا جام جهانی در کار نیست به روال عادی بازگشت و برنامه‌های راز بقا جای فوتبال را گرفت.
چنین وضعیتی باعث شد سوال مهمی در ذهن علاقه‌مندان به فوتبال شکل بگیرد: این چه برخوردی است که با تیم ملی صورت گرفت؟ آیا صداوسیما واقعا حامی تیم ملی است؟ یا صرفا تا جایی نمایش حمایت از تیم ملی را ادامه می‌دهد که از آن نفعی ببرد؟ چطور ممکن است یک نفر خودش را حامی فرد یا گروهی بداند، اما درست در لحظه شکست آن‌ها را تنها بگذارد؟ آیا اقدام صداوسیما در پایان دادن به برنامه بلافاصله بعد از شکست به این معنا نیست که ما تیم ملی را دوست داریم تا جایی که برنده شود و نفع سیاسی اجتماعی به ما برساند؟ و وقتی ببینیم در مهم‌ترین بازی شکست خورده آن را مثل یک وسیله تاریخ مصرف گذشته دور می‌اندازیم؟
صداوسیما و مجریانش احتمالا می‌گویند، چون حال‌مان گرفته بود و حوصله نداشتیم بلافاصله خداحافظی کردیم. یعنی این‌طور نشان بدهند که از شدت ناراحتی بی‌خیال ادامه برنامه و حرف زدن در مورد تیم ملی شدند. این عذر بدتر از گناه است. در این صورت باید به این افراد گفت که جای اشتباهی برای کار کردن آمده‌اید! اینجا خانه شما نیست که وقتی حوصله ندارید برق‌ها را خاموش کنید و بروید لالا! این گوشی تلفن همراه شخصی شما نیست که اگر صدای نامطبوعی از آن ور خط به گوش‌تان رسید دکمه قطع را بزنید.
بعد عده‌ای متعجبند که چرا مردم با کلمه ملی در رسانه ملی شوخی می‌کنند و آن را جدی نمی‌گیرند، چون یا از آن بوی منفعت‌طلبی استشمام می‌کنند یا به آن‌ها القا می‌شود که چند نفر فضایی را که متعلق به هشتاد و چند میلیون ایرانی است مال خود کرده‌اند و مثل اموال شخصی با آن برخورد می‌کنند.
رئیس‌جمهور کرواسی با پرچم فلسطین تیمش را تشویق کرد

تیم ملی فوتبال کرواسی در دیدار پایانی خود در مرحله گروهی جام جهانی به مصاف بلژیک رفت که این بازی برنده نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید تا کرواسی به همراه مراکش راهی دور بعد شوند و بلژیک هم حذف شود.
در این بازی یک صحنه خاص به تصویر کشیده شد و آن دیدن رئیس جمهور کرواسی با شال فلسطین بود که با واکنش مثبت و خوشحال کننده کاربران عرب مواجه شد.

(عکس) رئیس‌جمهور کرواسی با پرچم فلسطین تیمش را تشویق کرد

خداحافظی زودهنگام با جام‌جهانی قطر

گزارش ها می‌گویند که نیمار احتمالا برای کل جام جهانی غایب خواهد بود.
 با اتمام دور گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، همه منتظر بازگشت نیمار به میادین بودند اما اخبار چیز دیگری می‌گوید.
 نیمار ۳۰ ساله در جریان بازی اول مقابل صربستان به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا تعویض شد. تیم پزشکی برزیل در ابتدا معتقد بود که پای او رگ به رگ شده و فقط بازیهای مرحله گروهی را از دست خواهد داد و به دور حذفی خواهد رسید.
برزیل بدون حضور نیمار عالی پیش رفت و با گل کاسمیرو به پیروزی ۱-۰ مقابل سوئیس رسید. اما شاید برزیلی‌ها باید به غیبت نیمار عادت کنند زیرا به گزارش نشریه «میرر» ممکن است که نیمار دچار آسیب رباط پا شده باشد. به این معنی که مصدومیتش بدتر از چیزی است که فکر می‌کردند و می‌تواند حضور او در ادامه مسابقات را به خطر بیاندازد.
برزیل یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در این تورنمنت است و نیمار امیدوار بود با تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ برزیل در خاورمیانه تاریخ‌ساز شود. او در حال حاضر با ۷۵ گل در ۱۲۲ بازی تنها دو گل از آمار پله کم دارد.
مصدومیت در جام جهانی برای نیمار چیز تازه‌ای نیست و در اکثر تورنمنت‌های بزرگ بدشانسی می‌آورد. او در جام جهانی ۲۰۱۴ برای برزیل تاثیرگذار بود اما در مرحله یک‌چهارم نهایی کمرش آسیب دید و در شکست ۷-۱ مقابل آلمان حضور نداشت. چهار سال بعد، با عدم آمادگی جسمی وارد جام‌جهانی روسیه شد و نتوانست گلزنی کند و برزیل در یک‌چهارم نهایی توسط بلژیک حذف شد.
اولین قضاوت داوران زن در جام جهانی قطر
در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، یگ گروه از داوران زن دیدار تیم‌های آلمان و کاستاریکا را که در ورزشگاه البیت به مصاف هم رفتند قضاوت کردند.
 بازی تیم‌های ملی آلمان و کاستاریکا که روز گذشته در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار شد نخستین بازی در یک جام جهانی مردان بود که یک تیم داوری زن قضاوت آن را دادند.
استفانی فراپارت فرانسوی سه شنبه گذشته نام خود را به عنوان اولین داور زن تورنمنت با انتصاب به عنوان داور چهارم بازی تیم‌های ملی مکزیک و لهستان مطرح کرده بود.
نئوزا بک برزیلی و کارن دیاز مدینای مکزیکی که هر دو زن هستند کمک داور‌های فراپار در بازی آلمان و کاستاریکا بودند.





ادعای بزرگ اسکوچیچ با اتهام به کی‌روش

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه در تیم کی‌روش بازیکنان «وفادار» بیشتر از «بهترین» بازیکنان بازی کرده‌اند، مدعی شد او می‌توانست با ایران از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند.
انتخابات فدراسیون فوتبال و انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس جدید این فدراسیون در حالی برگزار شد که تیم ملی ایران با دراگان اسکوچیچ به مسابقات جام جهانی صعود کرده بود. تاج در اولین اقدام، اسکوچیچ را در حالی که کمتر از سه ماه تا جام جهانی فرصت باقی مانده بود، برکنار کرد و کارلوس کی روش را که دو ناکامی با تیم‌های کلمبیا و مصر تجربه کرده بود، به نیمکت ایران بازگرداند.
اسکوچیچ در ۱۸ بازی با ایران صاحب ۱۵ برد، یک تساوی و دو باخت شده بود و آمار قابل قبولی داشت. شاید به همین خاطر باشد که تماشای بازی‌های ایران از پشت تلویزیون، هنوز برای اسکوچیچ قابل هضم نیست و در روز‌های اخیر در برنامه‌های مختلف، همچنان بابت نحوه برکناری اش در برنامه‌های مختلف گلایه کرده است؛ بخصوص اینکه ایران در جام جهانی مقابل انگلیس و آمریکا شکست خورد و تنها برابر ولز پیروز شد.
اسکوچیچ بعد از باخت ایران مقابل آمریکا و حذف تیم سابقش از جام جهانی، همچنان منتقد فدراسیون و تیم تحت هدایت کی روش بوده و اخیراً هم از سن بالای تیم ملی به عنوان یکی از دلایل ناکامی یاد کرده است.
وی در تازه‌ترین گفتگوی خود کی روش را متهم کرد که به «بازیکنان وفادار» بیشتر از «بهترین بازیکنان» در جام جهانی بازی داده است. او همچنین مدعی شد که تیم ملی ایران با او می‌توانست از مرحله گروهی صعود کند.
اسکوچیچ ابتدا درباره حضورش در برنامه‌های مختلف در طول مسابقات جام جهانی گفت: کمی خسته کننده است، حدود چهل بازی را در مدت زمان بسیار کوتاهی دیده‌ام.
وی درباره اینکه آیا مسابقه‌ای بوده که نسبت به آن احساس خاصی داشته باشد؟ به تیم ملی ایران اشاره کرد و افزود: سخت است قبول کنم که بعد از سه سال هدایت آن تیم و صعود به جام جهانی، در جام جهانی نباشم. در ایران می‌گویند من آن‌ها را به جام جهانی بردم و الان می‌گویند ایرانِ کی روش. تماشای این موقعیت برایم سخت بود.
سرمربی سابق تیم ملی ایران به ترکیب این تیم در جام جهانی هم پرداخت و تاکید کرد: بازیکنان وفادار، بیشتر از بهترین بازیکنان بازی کردند.
وی سپس سبک مربیگری کی روش و خودش را مقایسه کرد و یادآور شد: ما به عنوان مربی از نظر سبک بازی کاملاً متفاوت هستیم. کی روش هجومی نیست؛ او بیشتر یک مربی دفاعی است.
اسکوچیچ ادامه داد: فکر می‌کنم ایران خیلی ظرفیت بیشتری دارد و در نهایت با این بازیکنان جدید، تیم پیرتر شده است. بازیکنان جوانی که من به تیم ملی آوردم و قرار بود انرژی جدیدی بیاورند، آنجا نبودند.
سرمربی سابق تیم ملی همچنین مدعی شد که ایران با او می‌توانست از مرحله گروهی صعود کند. اسکوچیچ گفت: متاسفم، زیرا فکر می‌کنم فرصتی را برای چیز‌های بزرگ از دست دادم. تقریباً مطمئن هستم که از مرحله گروهی عبور می‌کردیم.
شایعه‌ای جدید درباره سردار آزمون


سردار آزمون که از نقل و انتقالات زمستانی فصل گذشته در باشگاه بایر لورکوزن آلمان حضور دارد، این روز‌ها مورد توجه بعضی از باشگاه‌های روسی قرار گرفته است. این بازیکن با سابقه بازی در تیم‌های روبین کازان، روستوف و زنیت در روسیه راهی آلمان شد، اما در باشگاه بایر به دلیل مصدومیت و دور بودن از شرایط ایده آل، نتوانست آمار خوب گذشته‌اش در روسیه را تکرار کند.
به همین دلیل گفته می‌شود آزمون و بایر به دنبال انتقال این بازیکن به باشگاه دیگری هستند و بازگشت به روسیه هم یکی از گزینه هاست. در این ارتباط یکی از برنامه‌های ورزشی در روسیه خبر داد بعد از اینکه «قربان بردیف» سرمربی سابق تراکتور هدایت تیم سوچی را بر عهده گرفت، سردار آزمون می‌خواهد به این تیم روسی برود.
این خبر از طرف «دنیس بویارینتسف» دستیار سابق بردیف اعلام شد و بازتاب زیادی در روسیه داشت. به گفته دنیس، سن آزمون بالاست و انتقال او می‌تواند به سوچی اتفاق بیافتد. وی همچنین مدعی شد بردیف نه تنها روابط فوتبالی بلکه روابط شخصی خوبی هم با آزمون دارد و این موضوع می‌تواند انتقال او به سوچی را تسهیل کند.
قربان بردیف یکی از مربیان مورد علاقه آزمون است که به او در روسیه و در تیم‌های روستوف و روبین کازان کمک زیادی کرد تا به عنوان مهاجم توانمند، خودش را مطرح کند. از بردیف به عنوان «پدر فوتبالی» آزمون هم یاد می‌شود و این مربی زمانی که قصد داشت هدایت تراکتور ایران را بر عهده بگیرد، با آزمون هم مشورت کرده بود.
در عین حال، بازتاب احتمال انتقال آزمون به سوچی باعث شد تا «آرماند دورن» مدیر برنامه سردار به این خبر واکنش نشان بدهد.
دورن گفت: «اگر سوچی واقعاً به سردار علاقه‌مند است، می‌توانند مستقیماً با ما تماس بگیرند و پیشنهاد بدهند. مشکلی نیست، اما اکنون سردار بازیکن بایر است و قرار نیست باشگاه را ترک کند.»
آزمون به تازگی با تیم ملی ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حذف شده است. این مهاجم در جریان مسابقات جام جهانی و بعد از بازی مقابل ولز، در گفتگو با شبکه TRT ترکیه اعلام کرد که عاشق تیم فنرباغچه است و دوست دارد در آینده برای این تیم بازی کند.
همین مسئله باعث شد تا فنرباغچه هم انتقال قرضی آزمون را در نیم فصل در دستور کار قرار بدهد، اما هنوز مشخص نیست که آیا بایر با جدایی مهاجم ایرانی خود موافقت می‌کند یا نه.
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1