تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۴
کد مطلب : ۴۵۴۹۹۳
جام جهانی 2022 قطر؛

سوال‌های تند از سرمربی تیم ملی آمریکا / ​​​​​​​عذرخواهی سرمربی آمریکا از مردم ایران؛ این کار از دست ما خارج بود

۱
۰
سوال‌های تند از سرمربی تیم ملی آمریکا / ​​​​​​​عذرخواهی سرمربی آمریکا از مردم ایران؛ این کار از دست ما خارج بود
کبنا ؛سرمربی تیم ملی آمریکا به دلیل دستکاری پرچم ایران توسط فدراسیون فوتبال کشورش عذرخواهی کرد.
به گزارش کبنا، گرگ برهالتر در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی آمریکا مقابل ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شرایط تیم و تاکتیکی و بازیکنان حریف را چگونه می‌بینید، عنوان کرد: نباید در دیدار مقابل این تیم مرتکب اشتباه شویم. من آنچه تا به حال تیم ملی ایران انجام داده، به‌خصوص عملکردشان را دوست داشته و مورد ستایش قرار می‌دهم. آنها تیمی متعهد بودند و ما انتظار یک دیدار دشوار را در بازی فردا شب خواهیم داشت.
* عباس مریدی هستم و از برنامه سندباد شبکه دو سوال می‌پرسم؛ فردا شب قرار است حساس ترین بازی جام برگزار شود. فکر می‌کنید اگر بنابر نظرسنجی از کل مردم دنیا باشد، چند درصد از مردم دنیا به جهت پیروزی تیم ملی ایران خوشحال خواهند شد و اگر تیم ملی آمریکا به برتری برسد، خوشحال می شوند؟
وقتی به این مسابقه فکر می‌کنم، می‌بینم این یک مسابقه فوتبال است و نباید چیز دیگری را برایش متصور شد. هر دو تیم برای رسیدن به دور بعدی تلاش می‌کنند و باید این دیدار را اینگونه دید. هر دو متمرکز هستند تا آنچه می‌توانند را در قالب بازی تیمی ارائه کنند و من فکر می‌کنم بازی خوبی در انتظارمان خواهد بود.
* قبادی هستم از خبرگزاری مشرق از ایران. تیم رسانه‌ای آمریکا جنگ روانی را همانند رسانه انگلیس به راه انداخته‌اند که قطعا به ضرر تیم شما خواهد بود. حذف کلمه مقدس «الله» از پرچم ایران نه تنها توهین به فرهنگ که توهین به دین یک ملت خواهد بود. امروز نیز فدراسیون فوتبال آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرده این حرکت به واسطه حمایت از زنان ایران بوده است. با این حال ما تاکنون ندیده بودیم که ورزش با سیاست ادغام شود. نظرتان درباره این اقدام چیست و آیا به ضرر شما خواهد شد؟
بعضی وقت‌ها اتفاقات خارج از کنترل شما پیش می‌رود، اما حالا همه چیز معطوف به مسابقه است و اینکه چه تیمی بتواند در زمین عملکرد بهتری ارائه دهد. ما فقط روی اتفاقات درون زمین متمرکز هستیم و در مورد این اتفاقی که رخ داد نیز ما دخیل نبودیم و از دست ما خارج بود. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که از طرف بازیکنان و کادر فنی(بخاطر این اقدام) عذرخواهی کنیم.
* از پرس تی‌وی هستم؛ اولا شما گفتید که از ایرانی‌ها حمایت می‌کنید، اما اسم را به اشتباه تلفظ کردید. این کشور نامش ایران است و این را اصلاح کنید. در وهله دوم شما سرمربی و نماینده کشوری هستید که تبعیض زیادی در مورد سیاه‌پوستان قائل می‌شوند و در سال های اخیر جنبش‌هایی نیز علیه این شرایط وجود داشته است. آیا از اینکه این شغل را دارید، راضی هستید؟
این تبعیض هر جا شما بروید و به‌خصوص در سال‌های گذشته همه جا وجود داشته است، اما در آمریکا ما می‌خواهیم هر روز از این حیث پیشرفت کرده و تبعیض را کمتر کنیم. من خودم در خانواده‌ای سفیدپوست متولد شدم، اما برایم ارتباط با فرهنگ‌های دیگر راحت است. باید این اتفاق با آموزش و یادگیری از سوی مردم به سمت پیشرفت برود. البته این یک روند و پروسه است و نیاز به زمان دارد.

* زارعی هستم از ایران؛ رسانه ایران. کُچ! ورزش باعث نزدیکی ملت‎‌هاست و چرا شما به‌عنوان یک ورزشکار از دولت‌مردان خود نمی‌خواهید که ناوگان خود را از خلیج فارس که باعث ناامنی این منطقه شده، خارج کند. سوال فنی هم این است که کارلوس کی‌روش با توجه به تجربه حضور در رئال مادرید و منچستریونایتد باعث ترس شما از تیم ایران نخواهد شد؟
من با شما موافق هستم و ورزش باید کشورها و مردم را نزدیک‌ کند. وقتی در جام جهانی هستیم باید مثل برادر با هم‌بازی کنیم‌، چرا که این‌ یک‌ ورزش است. می‌دانیم کی‌روش‌ هم در آمریکا کار کرده و خیلی موفق بوده و به همین دلیل برای این سرمربی احترام‌زیادی قائل هستم. او حدود یک‌سال وقت گذاشت تا فوتبال آمریکا را رشد دهد و نظارت زیادی روی این کار داشت. او تجربه زیادی در فوتبال آمریکا داشته و در تیم‌های بزرگی حضور پیدا کرده و یک مربی با دانش و تجربه است.
* چه چیزی از لحظات تاکتیکی در تیم ایران دیدی (از لحاظ ورزشی) که شکست دادن آنها در بازی فردا را دشوار می‌کند؟
ما در مورد یک «تیم» صحبت می‌کنیم. تیم ایران ترکیبی از یک کار پایه‌ای هشت ساله است که یک گروه در کنار هم انجام داده‌اند و از جام‌های جهانی قبلی کنار هم هستند. یک تیم ضدحمله‌ای خیلی خوب با ابزار هجومی عالی هستند. سردار آزمون، مهدی طارمی. یک تیم خوب که توسط کی‌روش هدایت می‌شود. برای من تیم خیلی رقابتی‌ای هستند. یک نسل بزرگ از بازیکنان واقعا خوب دارند که با هم بودند و همان‌طور که گفتم کار خیلی سختی داریم به خصوص که موقعیت بهتر را در اختیار دارند و تساوی برای آنها به معنای برد است و این چالش ما است.
* در کل بازی را چطور می‌بینید؟
من در سه کشور مختلف بازی و در سوئد مربیگری کردم، و چیزی که در مورد فوتبال وجود دارد این است که شما با افراد مختلف از سراسر جهان ملاقات می‌کنید و عشق مشترک شما به این ورزش باعث اتحاد می شود. من تصور می کنم بازی به دلیل این واقعیت که هر دو تیم می خواهند به دور بعد صعود کنند و نه به دلیل سیاست یا روابط بین کشورهای ما، به شدت رقابتی و نزدیک باشد. ما بازیکنان فوتبال هستیم و می‌خواهیم رقابت کنیم و آن‌ها رقابت خواهند کرد.
* در دو بازی گذشته یک گل زدید و خط حمله خوبی نداشتید...
غیرمنطقی است که بخواهیم در مورد بازی انجام نشده صحبت کنیم. باید اجازه دهیم بازی برگزار شود و سپس در مورد آن حرف بزنیم. گل زدن در جام جهانی بسیار دشوار است و باید فرصت‌ها را ایجاد کنیم تا بتوانیم گل بزنیم و مجبور هستیم این کار را انجام دهیم.
* چرا در آمریکا حمایت زیادی از تیم شما نمی‌شود؟
به نظر می رسد حمایت خوبی در کشورمان داریم و آمریکا با کشورهای زیادی در رقابت است.

* چرا ایرانی‌ها نمی‌توانند به راحتی به آمریکا سفر کنند؟
در مورد سیاست اطلاع ندارم‌ و در مورد سیاست بین‌الملل هم نمی‌توانم اظهار نظر کنم.
* ایران در خط دفاعی عملکرد خوبی داشته است. تقابل با آنها را چطور می‌بینید؟
قطعا ایران ثابت کرد آن‌ها از هیچ چیزی در بازی کم نخواهند گذاشت و می‌دانیم فردا نمی‌توانیم انتظار بازی آسانی داشته باشیم. با توجه به بازیکنانی که داریم فکر می‌کنم با تمرکز بالا به میدان برویم.
* آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ مقابل ایران شکست خورد. به یاد دارید؟
آن بازی در مغز من حفره‌ای ایجاد کرده است. یک تیم به نام ایران بود که می‌خواست بازی را ببرد و حریفی که انقدر ذهنیت برتر نداشت. قطعا از اشتباهات گذشته درس می‌گیریم و نمی‌خواهیم آنها را تکرار کنیم. برد در تمام شرایط احساس خوبی ایجاد می‌کند و ما سال گذشته این احساس را لمس کرده و به جام جهانی رسیدیم و امیدواریم فردا گل‌های زیادی بزنیم.
* بخش پایانی...
این دیدار اولین بازی حذفی تیم ملی آمریکا در جام جهانی است. ما یا برنده می‌شویم و به دور بعدی می رویم یا با جام جهانی خداحفظی می‌کنیم و این مسئله اصلی ما در  روندآماده‌سازی تیم خواهد بود، اما بیشتر از همه ما نیاز داریم با آن انرژی خاص تیم ملی ایران رقابت کنیم. اگر می‌خواهیم شانسی برای پیشرفت داشته باشیم، باید برای چنین شرایطی آماده باشیم.
هر زمانی که در جام جهانی هستید و حتی در آخرین بازی نیز هنوز سرنوشت دست خودتان است، یعنی شرایط خوبی دارید. شما به بازی‌هایی مثل فردا شب برای کسب موفقیت نیاز دارید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دروغ نگین .اصلا عذرنخواست
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1