کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

بخش سوم) شهرداری سرفاریاب غرق در گردابی از مشکلات؛ از به‌هم‌ریختگی اداری تا عدم پیگیری مطالبات شهرداری

7 آذر 1401 ساعت 19:20

عملکرد شهرداری سرفاریاب طی سلسله‌مطالبی در پایگاه خبری کبنانیوز مورد بررسی قرار گرفته و در این بخش نیز قسمت سوم آن از نظ مخاطبان می‌گذرد.


عملکرد شهرداری سرفاریاب در این پایگاه خبری، طی چند بخش مورد بررسی قرار گرفته و در ادامه، بخش سوم آن از نظر مخاطبان می‌گذرد.
به گزارش کبنا، مواردی در زمینه عملکرد شهرداری و شورای شهر سرفاریاب قابل ذکر است که به تناسب، بخش‌هایی از آن، مورد اشاره قرار خواهد گرفت. نگاهی به چینش و ساخت شهر سرفاریاب نشان می‌دهد که بویی از مبلمان و المان شهری در آن دیده نمی‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد کمترین جدول‌گذاری و آسفالت نیز در دوران شهرداری پیروزی صورت نگرفته است. خبری از فضاسازی مناسب نیز در این دوره شنیده نشده است.
از سوی دیگر، یکی از مشکلات اصلی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد، ورودی‌های نامناسب‌شان است. در حالی که با هیاهویِ بسیار، بر بهسازی ورودی شهر سرفاریاب تأکید شده بود، حال مشاهدات نشان می‌دهد، عملیات بهسازی ورودی شهر سرفاریاب همچنان راکد است.
نگاهی به خیابان‌های این شهر نشان می‌دهد که پیروزی حتی از تعمیرات جدول‌بندی‌های شهر نیز ناتوان است. این در حالی است که این موضوع یکی از کمترین و سهل‌ترین اقداماتی است که شهردار باید با پایش هر ماهه در طول یک سال، آنها را تعمیر کند.
از طرف دیگر، اقداماتی در این شهرداری صورت می‌گیرد که بر اساس برنامه‌ریزی و طرح قبلی و پیش‌بینی اعتبار انجام نشده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد خاکبرداری در شهر سرفاریاب بدون هماهنگی و پیش‌بینی اعتبار انجام شده است. روشن نیست که این چه شیوه مدیریتی‌ای است که اقدامات صورت‌گرفته بدون برنامه قبلی و پیش‌بینی اعتبار صورت گرفته است. شهردار سرفاریاب باید پاسخ دهد که چرا خاکبرداری را بدوون پیش‌بینی اعتبار انجام داده است. از سوی دیگر، شورا که یک نهاد نظارتی است نیز گفته می‌شود با تقسیم به دو گروه اکثریت و اقلیت، عملاً نقش نطارتی خود را از دست داده است. اکثریت که سه نفرند، همراه شهردارند و عملاً نقش دو نفر دیگر را که در اقلیت هستند، خنثی کرده‌اند.
حرف و حدیث‌هایی نیز در مورد تخلفات مالی در این واحد نیز شنیده می‌شود که این پایگاه خبری صحت و سقم آن را تأیید و یا تکذیب نمی‌کند. گفته می‌شود شهردار سرفاریاب کارپرداز شهرداری را کنار گذاشته است. حسابدار و مهندس فنی نیز تنها یک روز در هفته در شهرداری سرفاریاب حضور دارند. مهمتر از همه، بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچ حسابرسی بر امور مالی شهرداری نظارت ندارد.
معوقات حقوق برخی از کارکنان نیز مزید بر علت شده است. ماشین‌آلات فرسوده و دستگاه‌ها و تجهیزات مستعمل و عدم نظارت شورای شهر بر عملکرد شهرداری و در نهایت به‌هم‌ریختگی سیستم اداری همگی باعث ناکارآمدی شهرداری سرفاریاب شده است.  
در دوره شهردار گذشته نیز گویا بیش از 100 تن قیر را به شخص داده شده که شهردار پیشین آن را پیگیری کرده و حتی به مرحله شکایت نیز برده است. اما حالا پیروزی شهردار کنونی سرفاریاب آن را رها کرده است. برخی عدم پیگیری پیروزی را به نسبت‌های قومی و طایفه‌ای نسبت می‌دهند که با توجه به عدم در دست بودن شواهد متقن، کبنانیوز این موضوع را تأیید و یا تکذیب نمی‌کند. اما به هر حال، از شهردار سرفاریاب انتظار می‌رود با توضیحات خود، در مورد این موضوع شفاف‌سازی کند.
در نهایت، از معاون عمرانی استاندار نیز که شهرداری‌ها زیرمجوعه آن معاونت به شمار می‌روند انتظار می‌رود به صورت جدی، عملکرد شهردار سرفاریاب را مورد رصد قرار دهد و به جای فریادهای بلند و اغلب بی‌فایده و کلی‌گویی‌های بی‌اثر، تمهیدی برای این شهرداری بیندیشد.

بیشتر بخوانید؛
 
بخش اول) پرداخت حقوق با ارزش افزوده در شهرداری سرفاریاب / تبعیض‌هایی که دامن این شهرداری را گرفته است / استفاده خارج از ضابطه از نیروهای شرکتی
 
بخش دوم) کریم پیروزی؛ شهردار یا دهیار سرفاریاب؟


کد مطلب: 454988

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/454988/بخش-سوم-شهرداری-سرفاریاب-غرق-گردابی-مشکلات-به-هم-ریختگی-اداری-عدم-پیگیری-مطالبات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1