تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۴۵۴۷۷۷
کبنا بررسی می‌کند؛

بخش دوم) کریم پیروزی؛ شهردار یا دهیار سرفاریاب؟

۳
بخش دوم) کریم پیروزی؛ شهردار یا دهیار سرفاریاب؟
کبنا ؛
سرفاریاب با اینکه نام شهر را یدک می‌کشد اما بیش از هر جیزی به یک روستای بزرگ شبیه است. بر همین اساس می‌توان شهرداری این شهر را دهیاری خواند. چرا که برخی از اصول اولیه شهرداری در آن رعایت نمی‌شود.
بیش از همه، روشن نیست شهردار سرفاریاب بر اساس چه برنامه‌ و رویه‌ای انتخاب شده است. حتی روند انتخاب او نیز خالی از ابهام نیست. در طول مدتی که شهرداری سرفاریاب را بر عهده دارد نیز تغییر محسوسی در این شهر دیده نشده است.

بیشتر بخوانید؛
 
بخش اول) پرداخت حقوق با ارزش افزوده در شهرداری سرفاریاب / تبعیض‌هایی که دامن این شهرداری را گرفته است / استفاده خارج از ضابطه از نیروهای شرکتی

مواردی از ناکارآمدی در شهردای سرفاریاب دیده شده است که به بخشی از آنها اشاره می‌شود. گزارش‌ها نشان می‌دهد بین اعضای شورا دودستگی به وجود آمده و اکثریت اعضا در اقدامات شهردار نقش شریک را بر عهده دارند و احتمالاً به همین خاطر است که اقدام چندانی در این شهر صورت نگرفته است. چرا که وظیفه شورا نظارت و پاسخگویی از شهردار است. از سوی دیگر گفته می‌شود شهردار بیشتر دلخوش روابطی است که با برخی از ذی‌نفوذان استانی دارد. جمیع این عوامل باعث شده که سرفاریاب همچنان در همان قامت یک روستای بزرگ بماند و از مواهب شهری بهره‌ای نبرد.
نگاهی به کانال‌های هدایت آب در سطح این شهر نشان می‌دهد نه تنها آبی را هدایت نمی‌کنند، بلکه خود تبدیل به محل تجمع زباله شده‌اند. در حالی که این کانال‌ها باید آب باران و ... را هدایت کنند، به دلیل انباشت زباله در آنها، حال باید باران این کانال‌ها را هدایت کند تا کمی از حجم زباله انباشته شده در آنها کاسته شود.
نه تنها این کانال‌ها به حال خود رها شده‌اند، بلکه کار عمرانیِ چندانی در این دوره صورت نگرفته است. گویی همان ترمیم ساختمان شهرداری تنها اقدام عمرانی شهردار است. البته اگر رنگ‌آمیزی و تمیزکاری را کار عمرانی بدانیم.
از سوی دیگر، شهردار روزهای نخست طوری عمل می‌کرد که گویی در پی بهسازی ورودی شهر سرفاریاب است. اما حال بعد از گذشت مدت زمان زیادی، هیچ اقدام قابل توجهی در این خصوص دیده نشده است.
نه آسفالتی و نه ترمیم جاده‌ای و نه حتی خرید ماشین‌آلات در این دوره دیده نشده است. از طرف دیگر، اعتبار ارزش افزوده نیز به گفته بسیاری از مطلعین، به حساب اشخاص واریز می‌شود و به جای آنکه صرف اقدامات عمومی و عمرانی شود، هزینه پرداخت حقوق می‌گردد.
حرف و حدیث‌هایی نیز در مورد ارتباط شهردار با برخی از ذی‌نفوذان، خریدهای ابهام‌دار، هزینه‌های مالی بدون سند و ... نیز وجود دارد که در آینده با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
کبنا نیوز آمادگی درج جوابیه مسئولین شهرداری و شورای شهر سرفاریاب را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1