تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۴۵۴۶۱۴
سازمان هواشناسی اعلام کرد

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۸/۲۹؛ تداوم بارش باران و برف در برخی مناطق/ هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۴ استان / لزوم بیمه محصولات زراعی با توجه به شرایط اقلیمی خاص استان

۰
تداوم بارش باران و برف در برخی مناطق / هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۴ استان
کبنا ؛سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران،‌ برف و وزش باد شدید در برخی مناطق خبر داد و در خصوص احتمال بارش‌های سیل‌آسا طی امروز و فردا در ۴ استان هشدار صادر کرد.
به گزارش کبنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در بخش‌هایی از کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس و جنوب یزد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است.
طی این 2 روز در مناطق شرق و جنوب شرق کشور افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده و انتظار می‌رود چهارشنبه در سواحل غربی دریای خزر و پنجشنبه در بخش‌هایی از غرب و سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش‌های پراکنده روی دهد.
طی 5 روز آینده در سایر مناطق کشور جو پایداری حاکم است و در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.
طی 2 روز آینده خلیج‌فارس و سه‌شنبه تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس مواج است.
توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی
زمان شروع: یکشنبه 1401/08/29
زمان پایان: دوشنبه 1401/08/30
نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، ارتفاعات سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ
منطقه اثر:
یکشنبه 1401/08/29: شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال و غرب هرمزگان.
دوشنبه 1401/08/30: جنوب فارس، هرمزگان، مرکز، جنوب و جنوب غرب کرمان و شمال سیستان و بلوچستان.
اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آب‌گرفتگی معابر به‌صورت محدود، احتمال بالا آمدن موقت سطح آب رودخانه‌ها، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی.
توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، آمادگی زمستانی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های مناطق سردسیر، احتیاط در قرار دادن نهاده‌های کشاورزی در فضای باز.
لزوم بیمه محصولات زراعی با توجه به شرایط اقلیمی خاص استان
بارش برف و باران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد به کشاورزان هشدار داد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و نوع بارش‌ها، هر لحظه امکان خسارت در حوزه‌های مختلف مانند شیلات، عشایر، کشاورزی و ساختمان‌ها وجود دارد که همین موضوع ضرورت بیمه کردن دارایی‌های مردم را دوچندان می‌کند.
نیکروز افزود: با توجه به اینکه دولت نمی‌تواند همه خسارت‌های ناشی از سیل و بارندگی‌ها را پرداخت کند مردم به منظور جبران خسارت‌های احتمالی به بیمه اموال و دارایی‌های خود اقدام کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری به پرداخت خسارت‌های بیمه در پارسال هم اشاره کرد و افزود: پارسال در حوزه آبزیان، بیش از ۸ میلیارد تومان و در سایر حوزه‌ها هم ۸۵۰ میلیارد ریال خسارت ناشی از بارندگی و سیل پرداخت شد.
نیکروز همچنین به خسارت‌های بارندگی‌های چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: در اثر این بارندگی‌ها، چندین راه روستایی در بخش‌های دیشموک، لوداب و مارگون مسدود شدند.
باز بودن همه محور‌های ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ کدام از محور‌های اصلی و فرعی استان در روز‌های اخیر به دلیل بارندگی مسدود نشد.
عابد محمدی افزود: هم اکنون ۲۰۰ راهدار در ۲۰ راهدار خانه فعال در سطح استان مستقر هستند.
وی با اشاره به بارش ۶۰ سانتی‌متری برف در گردنه بیژن افزود: هر ساله با بارش برف در گردنه بیژن محور یاسوج ـ پادنا از آبان ماه تا اردیبهشت مسدود می‌شد، اما این محور هم اکنون باز است.
وی در خصوص وضعیت راه‌های روستایی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که از این مقدار دو هزار کیلومتر خاکی است.
محمدی با بیان اینکه با هر بارشی تردد در راه‌های روستایی که خاکی هستند غیر ممکن می‌شود افزود: مردم اجازه دهند تا شرایط آب و هوایی در این جاده‌ها مساعد شود بعد از این مسیر‌ها تردد کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسیر برخی روستا‌ها در بارش‌ها دچار رانش و ریزش و تردد در این مسیر‌ها به طور کامل غیرقابل عبور می‌شود و رانش و ریزش باید برداشته و محور بازگشایی شود که بعد از اتمام بارش‌ها نیرو‌های راهداری را به این مناطق گسیل می‌کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به بارش شدید باران در منطقه دیشموک از عصر دیروز تاکنون چهار دستگاه لودر و گریدر به این منطقه اعزام شده، ضمن اینکه در منطقه سادات محمودی و موشمی سفلی بازگشایی راه‌ها صورت گرفت.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: با کمبود نیروی راهداری و ماشین آلات مواجه هستیم و فرسودگی ناوگان راهداری از مشکلات اداره کل راهداری استان است.
وی خواستار اختصاص اعتبارات برای خرید تجهیزات راهداری به شهرستان‌ها شد و گفت: فرمانداران در زمان توزیع اعتبارات شهرستانی، اعتباری هم برای خرید ماشین آلات راهداری اختصاص دهند، ضمن اینکه مجوز سه دستگاه ماشین آلات شامل بیل مکانیکی، گریدر و برف‌بر را گرفتیم.
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۸/۲۹ بیمه محصولات زراعی
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1