تاریخ انتشار
جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۴۵۳۸۳۸
سازمان هواشناسی اعلام کرد

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۸/۰۶؛ بارش باران و برف ۵ روزه در کشور/ هشدار هواشناسی برای استان‌های ساحلی خزر / ۱۰ استان «بارانی» می‌شوند

۳
بارش باران و برف ۵ روزه در کشور/ ۱۰ استان «بارانی» می‌شوند
کبنا ؛سازمان هواشناسی از بارش باران و برف ۵ روز در برخی مناطق کشور خبر داد و برای استان‌های ساحلی دریای خزر هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
به گزارش کبنا، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. شدت بارش‌های امروز برای غرب گیلان است.
این وضعیت فردا علاوه بر این مناطق در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز روی می‌دهد. در این روز شدت بارش‌های مربوط به استان‌های گیلان و مازندران است.
یکشنبه هفته آینده در برخی مناطق سواحل دریای خزر، اصفهان، شمال فارس، یزد و همچنین غرب کشور بارش‌های پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دوشنبه آینده در مناطقی از غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است. گستره بارش‌ها در روز سه‌شنبه علاوه بر این مناطق، بخش‌هایی از دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور را نیز فرا می‌گیرد.
دمای هوا امروز و فردا 4 تا 8 درجه در نوار شمالی کشور کاهش می‌یابد. همچنین امروز شرایط برای تشکیل توده گردوخاک روی عراق و انتقال آن به استان‌های مرزی در غرب و جنوب غرب کشور فراهم است. دوشنبه آینده در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز و سه‌شنبه علاوه بر این مناطق در شمال شرق و جنوب شرق کشور سرعت وزش باد افزایش یافته و در برخی از این مناطق با خیزش گردوخاک همراه است.
توصیف سامانه: وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج
زمان شروع: جمعه 1401/08/06
زمان پایان: شنبه 1401/08/07
نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج، در نواحی ساحلی 1 تا 1.5 متر و در فراساحل تا 2.5 متر
منطقه اثر: نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران، گلستان.
اثر مخاطره: احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس‌ها، اختلال در تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک و احتمال خسارت به تأسیسات دریایی.
توصیه: محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و تمهیدات پیشگیرانه جهت دوری از خسارت در فعالیت‌های دریایی. 
کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه‌ای نوار شمالی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش باران در ۱۰ استان کشور طی امروز، از تداوم بارش‌ها در برخی نقاط کشور تا سه شنبه خبر داد.
 صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز در برخی مناطق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود که بارش در غرب گیلان شدت بیشتری دارد.
وی با بیان اینکه این وضعیت شنبه علاوه بر مناطق یاد شده در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز رخ می دهد، افزود: در این روز بارش در گیلان و مازندران شدت بیشتری خواهد داشت. همچنین در ارتفاعات زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب نیز افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می دهد.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، یکشنبه در برخی نقاط سواحل دریای خزر، اصفهان، شمال فارس، یزد و نیز غرب کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.
ضیاییان با پیش بینی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در مناطقی از غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی طی دوشنبه، درباره وضعیت جوی کشور در روز سه شنبه ادامه داد: سه شنبه گستره بارش علاوه بر مناطق فوق، بخش‌هایی از دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال شرق را نیز فرا می گیرد. همچنین طی این مدت بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی دور از انتظار نیست.
وی این را هم گفت که دمای هوای جمعه و شنبه بین ۴ تا ۶ درجه در نوار شمالی کشور کاهش می یابد.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، امروز شرایط برای تشکیل توده گرد و خاک بر روی عراق و انتقال آن به استان‌های مرزی در غرب و جنوب غرب کشور مهیا است.
ضیاییان تصریح کرد: سرعت وزش باد دوشنبه در دامنه های جنوبی البرز، شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز و نیز سه شنبه علاوه بر این مناطق در شمال شرق و جنوب شرق کشور افزایش می یابد که در برخی از این مناطق با خیزش گرد و خاک نیز همراه خواهد بود.
وی همچنین خاطر نشان کرد که دریای خزر جمعه، شنبه و سه شنبه مواج است.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۷ آبان‌ماه) نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۳ و روز یکشنبه (۸ آبان‌ماه) نیمه ابری و همراه با وزش باد، به تدریج کاهش ابر، گاهی غبار رقیق با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان در پایان گفت: طی امروز (۶ آبان ماه) اهواز با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی فردا (۷ آبان ماه) اهواز و بندرعباس با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مراکز استان های کشور و طی امروز و فردا (۶ و ۷ آبان ماه) شهرکرد با دمای صفر و ۱ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
نام شما

آدرس ايميل شما

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
1