تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب : ۴۵۳۲۸۸
بسته خبری کبنانیوز؛

ترمز تندروها کشیده می شود؟ / انتقاد تند کیهان از مجری‌های تلویزیون / وضعیت خیابان های تهران چگونه است؟ / دروغ‌های شاخ‌دار ( + فیلم و تصاویر )

۴
۱۱
ترمز تندروها کشیده می شود؟ / انتقاد تند کیهان از مجری‌های تلویزیون  /  وضعیت خیابان های تهران چگونه است؟ / دروغ‌های شاخ‌دار ( + فیلم و تصاویر )
کبنا ؛
مرگ مهسا امینی دختر 22 ساله سنندجی موجب شد تا برخی از مردم به عملکرد گشت ارشاد اعتراض کنند. عده‌ای از این اعتراضات سود خود را بردند و این اعتراضات را به انحراف کشاندند و به اموال عمومی و بیت‌المال خساراتی را واردکردند. بسته خبری کبنا نیوز را در خصوص آخرین رویدادها در این زمینه می‌خوانید.
وضعیت خیابان های تهران/ تیغ کُند ضدانقلاب برای به خیابان آوردن مردم

به گزارش کبنا، خبرگزاری تسنیم، تجمعات امروز تهران علی رغم تلاش زیاد ضدانقلاب، با تعداد حدود ۱۰ تا ۲۰ نفر (برای هر نقطه) در برخی مناطق محدود شکل گرفت و با همراهی مردم مواجه نشد.
مشاهدات خبرنگاران تسنیم در خیابان های تهران در عصر امروز چهارشنبه (20 مهر) حاکی از این است که برخی تجمعات با تعداد حدود 10 تا 20 نفر (برای هر نقطه) در برخی مناطق نظیر خیابان لاله زار، خیابان کارگر، خیابان طالقانی، خیابان جمهوری و ... صورت گرفت که افراد حاضر در آن ابتدا شعارهای ساختارشکنانه سر دادند و در برخی تجمعات نیز به اموال عمومی مثل نرده های خیابان ها و سطل‌های زباله آسیب زده و آنها را آتش زدند.
این تجمعات محدود که بدون همراهی عموم مردم برگزار شد، بعضاً موجب ایجاد خلل در کسب و کار مردم و شده و در برخی نقاط نیز ترافیک ایجاد کرد.
بنا بر این گزارش، در داخل دانشگاه تهران نیز تجمعاتی توسط دانشجویان شکل گرفت که موجب درگیری های پراکنده با دیگر دانشجویان این دانشگاه شد.
یک مقام آگاه امنیتی در همین رابطه به تسنیم گفت: عمده این تجمعات توسط حدود پنج گروه شامل سه‌ تا چهار نفر موتورسوار صورت گرفت که برای ناامن کردن تهران با حضور در تقاطع‌های اصلی شهر و مناطق پرترافیک، سطل‌ آشغال‌ها را آتش زده و فرار می‌کردند که در یکی از موارد، مردم و کسبه، این موتوری‌ها را متوقف و تحویل پلیس دادند.
برخی شبکه های ضد ایرانی از روزهای گذشته همه تلاش خود را برای ایجاد تجمعات سراسری در تهران بکار گرفتند که علی رغم حجم زیاد تبلیغات، تجمعات امروز نسبت به روزهای گذشته با همراهی بسیار کمتری مواجه شد به طوری که در برخی از نقاط حتی نیاز به ورود نیروهای انتظامی نیز نبود.

بنا بر این گزارش، هم اکنون وضعیت پایتخت در همه نقاط آرام است و هیچ درگیری و اغتشاشی در مراکز اصلی شهر تهران دیده نمی شود.
        
اشتری، فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در روزهای اخیر افرادی را دستگیر کردیم که در نقش پلیس اقدام به تیراندازی در بین جمعیت می‌کردند؛ این افراد از سوی گروه‌های ضدانقلاب خط می‌گرفتند.
 

در این فیلم به وضوح لیدری یک گروه از آشوبگران توسط یک زن را می‌بینید(زنی که لباس سفید پوشیده) که چگونه هم گروه خود را مدیریت می‌کند.

اعتراف لیدرهای اغتشاشات در کرمان به ارتباط با سرویس های جاسوسی
دادستان کرمان از ارتباط تعدادی از لیدرهای اغتشاشات اخیر در کرمان با سرویس های جاسوسی خبر داد.
 دادخدا سالاری در نشست شورای معاونان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه این عناصر خارج‌نشین مرتبط با سرویس‌های جاسوسی بیگانه بوده‌اند افزود: در تمامی کشورها تعرض به امنیت عمومی مردم جرم‌انگاری شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: در اغتشاشات اخیر عده‌ای در لوای اعتراض اقداماتی را علیه مردم و اماکن عمومی انجام دادند، در کسب‌وکار مردم مزاحمت ایجاد کردند و مرتکب اعمال مجرمانه‌ای شدند که پس از دستگیری، برخی از آنان به ارتباط‌گیری و هدایت توسط عناصری در خارج از کشور اذعان کردند.
وی ادامه داد: قانونگذاران و مجریان قانون در هیچ کشوری اجازه تعرض به هنجارها و ساختارهای جامعه و امنیت مردم را به هیچ فردی نمی‌دهند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با تاکید بر اینکه در برخورد با عوامل اغتشاشات و حوادث اخیر بایستی بین افراد معاند و مرتبط با بیگانگان و افراد فریب خورده و احساساتی تفاوت قائل شد، اظهارداشت: در رسیدگی به اتهامات عوامل اغتشاشات اخیر باید این نکته توجه لازم صورت گیرد.
وی بیان کرد: پرونده افراد تهدیدکننده امنیت جامعه و مردم باید در اسرع وقت و با دقت مورد رسیدگی قرار گیرد.
سالاری گفت: دست پشتیبان و حافظ حضرت ولی‌عصر (عج) به عنوان صاحب اصلی این انقلاب، در ۴۰ سال گذشته کشورمان را از ده‌ها توطئه، دسیسه و تهاجم بدخواهان و دشمنان این مرز و بوم نجات بخشیده و این امر در حالی است که که هرکدام از این تهاجم‌ها در هر کشوری به جز ایران، می‌توانست حاکمیت آن کشور را از پای درآورده و نابود کند.
وی بیان کرد: با عنایات خداوند هر کدام از این تهاجم‌ها برای ما فرصت و ظرفیت ایجاد کرد؛ مثلاً جنگ تحمیلی تمام عیار دشمنان توسط مزدور حلقه به گوششان صدام حسین باعث شد کشور ما از لحاظ مادی به سمت توانمندسازی دفاعی و نظامی حرکت نماید و خروجی معنوی و انسانی دفاع مقدس پرورش افرادی مثل حاج قاسم بزرگ بوده است.
دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه به تعبیر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، هر تهدید تبدیل به فرصت شده است، اظهارداشت: امروز نهال انقلاب اسلامی ایران تحت هدایت و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و با نثار خون هزاران شهید سرافراز مثل حاج قاسم عزیز و با فداکاری ملت فهیم و بصیر این مرز و بوم، به درخت تنومندی تبدیل شده که دست دشمن از آن کوتاه است.
وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران مسیر خود را با اقتدار و صلابت تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) ادامه خواهد داد.
 
فیلمی از جلسه کمیسیون پزشکی قانونی و پدر و وکلای مهسا امینی را مشاهده می‌کنید.

جبلی: مانع رفتن مجریانی که تمایل به همکاری ندارند، نمی‌شویم
رئیس صدا و سیما در پی تحولات اخیر کشور گفت: همکارانی که کار در سازمان را برای خود یک ارزش ملی می‌دانند، با ما کار می‌کنند و اگر کسی متناسب با این میل نخواهد حرکت کند، مانعش نمی‌شویم.

به گزارش کبنا، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما پس از نشست مشترک خود با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص تحولات اخیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رسانه رسمی مجلس شورای اسلامی، در خصوص برخی از مجریان صدا و سیما که در پی تحولات اخیر کشور از رسانه ملی خداحافظی کردند، گفت: کار با صدا و سیما افتخاری برای همکاران ماست و همکارانی که کار در صدا و سیما را برای خود یک سرمایه و ارزش ملی می‌دانند، با ما کار می‌کنند. اگر کسی متناسب با این میل و تمایل واقعی نخواهد حرکت کند، ما مانع آنها نخواهیم شد.
جلبی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ادامه پخش برنامه «دورهمی» که سازمان هزینه آنها را پرداخت کرده است، گفت: برنامه‌هایی که برای آنها هزینه می‌کنیم باید متناسب با ذائقه جامعه، نیازها و اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی مخاطبین باشد، هرگاه برنامه‌ای از این شکل و زاویه خارج شود، طبیعتاً مورد استقبال و علاقه مخاطبین ما واقع نمی‌شود و ما هم از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم
دروغ‌های شاخدار رسانه‌های "انگلیسی و سعودی"/ در سنندج چه‌خبر است؟ + فیلم
خبرگزاری تسنیم نوشت: رسانه‌‌های انگلیسی و سعودی BBC فارسی و ایران اینترنشنال در ادامه تنش‌آفرینی‌ها و دروغ‌های شاخدار خود‌، طی دو روز گذشته تلاش داشتند این‌گونه به مخاطبان خود القا ‌کنند که ‌شهر سنندج ‌درگیر آشوب و اغتشاش‌ است، اما اصل ماجرا چیست؟
بیش از دو هفته از درگذشت مهسا امینی می‌گذرد اما از ساعات ابتدایی این حادثه ‌تاکنون ‌رسانه‌های معاند در حال دروغ‌پراکنی و تبلیغات دروغین ‌هستند و تمام همّ‌وغم و تلاش‌شان انحراف افکار و ایجاد رفتار هیجانی در جوانان و متشنج کردن فضای شهرهای کشور از جمله استان کردستان است.
             
اما رسانه‌ انگلیسی BBC فارسی و سعودی ایران اینترنشنال در ادامه تنش‌آفرینی‌ها و دروغ‌های شاخدار خود در ایران، طی دو روز گذشته تلاش داشتند‌ این‌گونه  به مخاطبان خود القا ‌کنند که ‌شهر سنندج ‌درگیر آشوب و اغتشاش‌ است و نیرو‌های نظامی و امنیتی در این شهر مردم را سرکوب می‌کنند؛ این در حالی است که گزارش‌های میدانی تسنیم از سطح شهر سنندج نشان می‌دهد شهر در آرامش کامل است و نه جایی و نه در منطقه‌ای آشوبی هست و نه اغتشاشی.
           
عناوین مجرمانه برای اغتشاشگران/تحریک به اغتشاش، معاونت در جرم است
عناوین مجرمانه برای اغتشاشگران/تحریک به اغتشاش، معاونت در جرم است
به موجب ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی اقداماتی از قبیل ترغیب، تحریک، دسیسه یا فریب، تسهیل و آموزش طریق ارتکاب جرایم مربوط به اغتشاش و تخریب اموال، مصادیقی از این قبیل معاونت در جرم است.
به گزارش خبرنگار مهر، بیش از سه هفته از ناآرامی‌های های مقطعی می‌گذرد، اعتراضاتی که رفته رفته رنگ و بوی اغتشاش به خود گرفت و منجر به آسیب وتخریب های فراوانی به اموال خصوصی و دولتی شد.
تخریب بانک‌ها، فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، ساختمان‌های دولتی و آمبولانس‌ها و ماشین‌های پلیس، تنها بخشی از هزینه‌های اغتشاشات اخیر بود.
در این میان، شهر تهران، از جمله شهرهایی بود که به اموال عمومی آن در جریان اغتشاشات اخیر خسارات قابل توجهی وارد شد. علیرضا زاکانی در همین خصوص چند روز قبل و در برنامه صف اول گفته بود: عده‌ای اغتشاشگر باعث آسیب به ۴۳ دستگاه اتوبوس شده‌اند و ۵۴ ایستگاه به بهانه اعتراض آسیب دید و به پاکبانان ما که به رُفت و روب مشغول بودند حمله شد.
تحمیل خسارت حدود ۲۰ میلیارد تومانی به اموال عمومی مردم
محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران هم درباره ارزش کلی خسارت‌های شناسایی و برآورد شده تاکنون گفت: بر اساس جزئیاتی که پیش‌تر مطرح شد، تحمیل خسارت ۱۹ میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومانی طی روزهای اخیر به تجهیزات شهر و شهروندان تهرانی قطعی است.
آسیب زنندگان به اموال عمومی محکوم هستند
رئیس دستگاه قضا همچنین این دستور را هم خطاب به مقامات قضائی سراسر استان‌های کشور صادر کرد که افرادی که به انحاء مختلف از جمله تَسبیب، مشارکت و مُباشرت، موجبات وارد آمدن خسارت به اموال عمومی و مردمی و خصوصی را فراهم آورده‌اند، به موجب قانون، محکوم کنند تا خسارت اموال اسیب دیده از ناحیه آنها تادیه شود.
عناوین مجرمانه برای اغتشاشگران/تحریک به اغتشاش، معاونت در جرم است
رئیس عدلیه در ادامه به طرح سؤالاتی در باب ماهیت حوادث اخیر پرداخت و ضمن تاکید بر ضرورت
شناخت ماهیت این حوادث، گفت: قطعاً اتفاقات اخیر آن‌هم به ویژه بعد از روزهای ابتدایی در زمره یک کنش اعتراضی نمی‌گنجد؛ چرا که کنش اعتراضی تعریف خاص خود را دارد.
در جریان اتفاقات اخیر با مقولاتی نظیر ارعاب و ترساندن مردم، تحریق و تخریب اموال عمومی و مردمی، حمله به نیروهای حافظ امنیت مردم با انواح سلاح‌ها و کشتن و مضروب و مجروح کردن این نیروها و مختل کردن زندگی و کسب و کار مردم مواجه بودیم؛ در همه جای دنیا به این مقولات عنوان اغتشاش اطلاق می‌شود و به مقابله با آنها و عوامل دخیل در آنها برخاسته می‌شود.
وی افزود: دستگاه قضائی استان از کلیه نهادهای دولتی، انتظامی و امنیتی می‌خواهد تا با تشکیل کمیته تخصصی و تجمیع مستندات این حوادث، تمامی خسارت‌هایی که بر اماکن، امکانات و اموال عمومی و خصوصی وارد شده است را با دقت بررسی و به دستگاه قضائی اعلام کنند.
علاوه بر کیفر اغتشاش گران، آنها را به جبران خسارت‌ها ملزم می‌کنیم
رئیس کل دادگستری استان اصفهان هم در خصوص جبران خسارت‌های وارده گفت: علاوه بر کیفرهایی که برای مرتکبین، اغتشاش‌گران و تخریب‌کنندگان اموال عمومی در نظر گرفته خواهد شد، آن‌ها را به جبران تمامی خسارت‌های وارده به نظام، دولت و مردم ملزم خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری خطاب به اصنافی که نسبت به شرایط صنف خود معترض هستند، گفت: چنانچه صنفی نسبت به شرایط موجود و کمبودها معترض است باید صف خود را از اغتشاش‌گران جدا کند و طبق مقررات قانونی به بیان اعتراضات خود اقدام کنند تا از حمایت دستگاه قضائی بهره‌مند شوند.
در همین رابطه، امیرحسین بهارلو رئیس اداره حقوقی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نحوه جبران و مطالبه حقوقی خسارت‌های مربوط به اغتشاشات اخیر گفت: در حوادث اخیر، بسیاری از اقدامات صورت گرفته توسط اغتشاشگران دارای عناوین مجرمانه است، این عناوین حسب مورد از بین جرایم حدی می‌تواند عنوان محاربه یا بغی را داشته باشد.
از اعدام تا شلاق، مجازات اغتشاشگران
وی افزود: در غیر این صورت با توجه به نوع اقدامات انجام شده توسط فرد اغتشاشگر، مجازات جرایمی همچون تبلیغ علیه نظام، همکاری با دول خارجی متخاصم علیه نظام جمهوری اسلامی، تحریک مردم به منظور بر هم زدن امنیت کشور، بر هم زدن آسایش و آرامش عمومی و ایجاد رعب و وحشت، تحریک مؤثر نیروهای نظامی به عصیان، فرار تسلیم یا عدم اجرای وظایف قانونی و همچنین تخریب اموال عمومی، دولتی و خصوصی به قصد برهم زدن امنیت کشور در انتظار فرد مرتکب می‌باشد.
عناوین مجرمانه برای اغتشاشگران/تحریک به اغتشاش، معاونت در جرم است
رئیس اداره حقوقی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تصریح کرد: در این صورت پس از انجام تحقیقات مقدماتی در دادسرا و طی روند دادرسی در دادگاه، مرتکب با توجه به جرایم ارتکابی، به مجازات مقرر قانونی محکوم خواهد شد؛ این مجازات‌ها حسب مورد می‌تواند شامل مجازات اعدام، حبس‌های تعزیری، شلاق و مصادره اموال مرتکب باشد.
تحریک به اغتشاش، معاونت در جرم است
وی به دیگر عناوین مجرمانه اشاره کرد و گفت: شایان ذکر است که به موجب ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی اقداماتی از قبیل ترغیب، تحریک، دسیسه یا فریب، تسهیل و آموزش طریق ارتکاب جرایم فوق و مصادیقی از این قبیل معاونت در جرم محسوب و مستوجب مجازات کیفری برای معاون خواهد بود.
بهارلو ادامه داد: همچنین مطابق قوانین کیفری امکان اخذ کلیه خساراتی که توسط اغتشاشگران بر اموال عمومی و دولتی وارد شده، توسط مدعی العموم مهیا می‌باشد.
وی در رابطه با نحوه پیگیری هم توضیح داد: در مورد خسارات جانی و مالی وارده بر اشخاص نیز هریک از بزه دیدگان می‌توانند با طرح شکایت از طریق مراجع قضائی اجرای مجازات کیفری و مطالبه خسارات مادی و معنوی خود را پیگیری کنند.
معتدل‌ها در مقابل تندرو‌ها به صف شدند / ترمز تندروها کشیده می شود؟

اصولگرایان اعتدالی یا قائل به عقلانیت سیاسی در مناسبات حکمرانی در روز‌های بحرانی کشور درحال کشیدن ترمز تندرو‌هایی هستند که در چند سال اخیر نقش مهمی در ایجاد خشم اجتماعی داشته‌اند.
به گزارش شرق، خشمی که این روز‌ها برای خاموش‌کردن آن نیاز به گفتگو و فهم مشترکی است که تندرو‌ها از آن گریزان‌اند و با اظهارنظر‌های نسنجیده بار‌ها هیزم در آتش خشم افکار عمومی معترض ریخته‌اند و همچنان به دنبال راهکار اعمال محدودیت هستند. چهره‌ها و رسانه‌های تندرو بدون توجه به شرایط فعلی کشور و خواست افکار عمومی، بر طبل دوقطبی‌سازی می‌کوبند.
حال اینکه در پس این رفتار‌های غیرمعقول که مورد حمله همفکران‌شان هم قرار گرفته، چه نهفته است، هنوز مشخص نیست؛ اما حداقل بخش مهمی از اصولگرایان از نفوذی‌بودن تندرو‌ها دم می‌زنند و رسما به اعلام برائت از این طیف پرسروصدا پرداخته‌اند. تا جایی که دیروز عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با انتشارِ توییتی موضع خود را نسبت به عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر مشخص کرد که دو نکته مهم در خود داشت.
او نوشته بود: «مدتی پیش درمورد ستاد امر به معروف توییتی زدم و مورد گله قرار گرفتم که چرا این نهاد مقدس را تضعیف می‌کنم؟ امروز که ظاهرا همه آن دوستان به همین نتیجه رسیده‌اند، می‌گم: «بابا جون مردم اگر نخوان امر به معروف بشن باید کیو ببینن؟». یک نکته تأیید پذیرش رفتار اشتباه ستاد امر به معروف در یک سال اخیر از سوی اصولگرایان است و دومین نکته ضرورت تغییر رفتار با مردم است که نیازی به هدایت‌های اجباری که تندرو‌ها تعریف می‌کنند، ندارند.
در همین راستا نورنیوز، رسانه نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مدتی است با توییت‌ها و گزارش‌های خود رسما به تفکیک مواضع سیاسی حاکمیت با تندرو‌ها پرداخته و خط مستقیم بازگشت عقلانیت سیاسی به جبهه اصولگرایی را نه از جهت رفتار حزبی بلکه در راستای منافع ملی پی گرفته است. مطلب نورنیوز به مواضع شورای امنیت ملی تعبیر می‌شود؛ از این جهت بسیار قابل تأمل و توجه است. چه زمانی که از حسن عباسی که سال‌هاست با زبان و ادبیات منحصر به خودش، اعلام برائت کرد و چه اکنون که از رائفی‌پور و صداوسیما و حتی مسئولانی که گذرنامه سلبریتی‌ها را توقیف کرده بودند، به تندی یاد کرده است.
نورنیوز دیروز در مطلبی با انتقاد از رفتار یک‌جانبه‌گرایانه در توقیف گذرنامه برخی چهره‌های هنری و ورزشی که پس از فوت مرحومه مهسا امینی با اظهار تأسف و بیان برخی انتقادات نسبت به وقوع این رخداد غم‌انگیز واکنش نشان دادند، نوشته است: «این امر نشانگر آن است که توجه برخی مسئولان در این حوزه، یک‌جانبه بوده و میان تحریک احساسات مردم با همراهی‌نکردن و سکوت و حتی تلاش در جهت ایجاد وفاق ملی بدون جانب‌داری از اغتشاشات، تفاوت ماهوی قائل نشده‌اند. چنین رویکردی که دارای ملاحظات حقوقی نیز هست، اگر با هدف اعمال ممنوع‌الخروجی بوده، باید بر‌اساس ضوابط قضائی خاص انجام شود».
شاید این اولین بار است که یک رسانه آن‌هم نزدیک به شورای امنیت ملی منتقد رفتار‌های فراقانونی نهاد‌های خاص شده و خواستار اصلاح چنین برخورد‌های حاشیه‌ساز شده است. این رسانه در یک توییت انتقادآمیز هم به صداو‌سیما تاخته و نوشته است: «گرچه صدا‌وسیما با برنامه شیوه شکل و محتوای امیدوارکننده‌ای را در برنامه‌های گفت‌وگومحور در معرض نگاه مخاطبان قرار داد؛ اما رپرتاژ دیشب ثریا برای فردی که با اظهارات غیرکارشناسی و بعضا کذب شعور مخاطب را به سخره گرفت نشان داد که تشخیص منافع ملی در رسانه ملی همچنان یک آرزوست».
اشاره نورنیوز به حضور علی‌اکبر رائفی‌پور در برنامه ثریا است و سخنانی که واکنش منفی بسیاری داشت، به‌خصوص وقتی فردی از تریبون صداوسیما به انتشار اخبار کذب می‌پردازد و باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود، حداقل انتظار برخورد قضائی است که با این حمله نورنیوز می‌توان مطمئن شد قرار نیست حاکمیت دیگر تبعات تندروی‌های بی‌حساب و کتاب افراد این‌چنینی «که معمولا بر پایه سرچ‌های اینترنتی اطلاعاتی به دست می‌آورند و مرجع علمی خاصی ندارند و فقط در حاشیه‌سازی تبحر دارند» را بر گردن بگیرد.
در‌این‌بین عطاءالله مهاجرانی هم با بیان خاطره‌ای نکته ظریفی را اشاره کرده که مخاطب آن همین طیف منتقد اصولگرایی به رفتار تندروهاست، او نوشته است: «سال ١٣٦٠ برای شرکت در اجلاس مجلس ملی فلسطین به الجزایر رفته بودم. همه بودند! عرفات و ابوجهاد و ابوایاد و محمود درویش و خالد فاهوم و... شبی در ویلای ابوایاد تا دیر وقت با او گفتگو می‌کردیم. گفت: در انقلاب ایران مراقب افراطی‌ها باشید. ما تجربه کردیم. افراطی‌ها یا خائن‌اند یا احمق!».

حمله تند کیهان به رضا رشیدپور و ۵ مجری تلویزیون

کیهان نوشت: این یک فرصت برای صداوسیما هست که در چنین هنگامه‌ای، با شناخت ماهیت فرصت‌طلب برخی افراد معلوم‌الحال، نسبت به گزینش و همکاری با آن‌ها تجدید نظر کند.
کیهان به مجریانی که نسبت به حوادث اخیر موضع گیری کرده‌اند، به شدت حمله کرد و نوشت: این اولین‌بار نیست که برخی بازیگران، کارگردان‌ها یا مجریان، همراه با نوعی نخوت و خودبزرگ‌بینی، از عدم همکاری با رسانه ملی دم می‌زنند، به‌گونه‌ای که گویی نبودنشان باعث لنگ ماندن پخش برنامه‌ها می‌گردد، اما فرصت‌طلبانه وقتی نیازمند می‌شوند، با شوق زائدالوصفی به آنتن صداوسیما چنگ می‌زنند.
نمونه‌اش همان مجری پرهیاهویی [رضا رشیدپور]که گفته بود حتی اگر کلاهش هم بیفتد به صداوسیما پا نخواهد گذاشت، اما بعد از مدت کوتاهی، نه تنها به صداوسیما پا گذاشت که به استقبال اجرا هم رفت!
این بار نیز در فضای فتنه‌آلود، باز هم با رفتار‌هایی از این سنخ مواجه هستیم. این بار؛ باربد بابایی، پیمان شیخی، مجید غضنفری، محمدحسنی و مجتبی پوربخش، گفته‌اند که در واکنش به وقایع اخیر کشور، دیگر با صداوسیما همکاری نخواهند کرد. هر چند که باز هم رد پای نذر روغن ریخته در این رفتار‌ها دیده می‌شود و از جمله، فاش شده که باربد بابایی به دلیل برخی حواشی، اصلا در رسانه ملی ممنوع‌الفعالیت شده است! اما این یک فرصت برای صداوسیما هم هست که در چنین هنگامه‌ای، با شناخت ماهیت فرصت‌طلب برخی افراد معلوم‌الحال، نسبت به گزینش و همکاری با آن‌ها تجدید نظر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کمی با مردم مهربان باشیم کمی مدارا کنیم کمی رفتار و منش و سیره و شیوه ائمه اطهارعلیهم السلام را داشته باشیم کمی با اخلاق الهی با مردم برخورد کنیم همه را سیاه و سفید نبینیم گرانی و قیمت های فزاینده عامه مردم و حتی نیروها وفادار را هم کلافه کرده است همه مردم دشمن نیستند فکر می کنیم با همه احترام به همه انسان های متدین و باتقوا و خداترس، هر که ریش گذاشت و چادر پوشید و ادا و اطوار در آورد دوست و متحد و یار و یاور هست.اما این طور نیست بسیاری از افراد با ظاهر و قیافه بسیار متفاوت بیشتر هوای نظام اسلامی و انقلاب اسلامی را دارند و پایبندتر و راسخ تر هستند و ته دلشان هم صاف هست.مال و منال و زرق و برق و پول و وسوسه های دنیوی و فریبنده نباید ما را گمراه کند.
نعمت
Iran, Islamic Republic of
صدا سیما ملی نیست میلی هست و اخبار را کامل و درست انتشار نمیدهد و معترضان را اغتشاشگران خطاب میکند
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما انشاله ملی میشود ستم تاکی
پغل
Iran, Islamic Republic of
ملت ستم دیده و مظلوم و گرسنه را
اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اغتشاش در اوین، به‌واقع یک گاف بزرگ انگلیسی بود. اول از جهت آنکه تصور کردند اوین را می‌توانند ...
در اوین چه گذشت؟ / در زندان اوین چه زندانیانی نگهداری می‌شوند؟ ( + فیلم )

در اوین چه گذشت؟ / در زندان اوین چه زندانیانی نگهداری می‌شوند؟ ( + فیلم )

زندان اوین شامگاه شنبه ۲۳ مهرماه شب نا آرامی داشت. پس  از وقوع حادثه، علی صالحی  دادستان ...
پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

سعید محمد از دبیری شورای عالی مناطق آزاد برکنار شد. ردی که سودای ریاست جمهوری داشت؛ روز ...
1