تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۴۵۳۲۶۵
دبیر ستاد امر به معروف: با جریمه تاکسی‌های اینترنتی۵۰ درصد مشکل کشف حجاب در خودروها حل می‌شود

واکنش‌های تند به سخنان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر؛ لطفا خاموش!

۸
۲
واکنش‌های تند به سخنان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر؛ لطفا خاموش!
کبنا ؛محمدصالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اظهاراتی عنوان کرده است که تاکسی‌های اینترنتی اگر بدانند با سوار کردن فرد بی حجاب جریمه می‌شوند ۵۰ درصد مشکل کشف حجاب خودروها حل می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خلاءهای قانونی و وجود قوانین نامناسب و ناکارآمد را مشکل اصلی وضع فعلی حجاب دانست و تأکید کرد: مجلس درباره حجاب خود را کنار کشیده و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز قوانینی فاقد ضمانت اجرایی لازم را تصویب می‌کند.
سیدمحمدصالح‌ هاشمی‌گلپایگانی در دومین نشست مسئولان عفاف و حجاب دستگاه‌های اجرایی کشور، تسامح و تساهل مسئولان در بخش های مختلف از جمله قانونگذاری را عامل اصلی شکل گیری وضع فعلی در حوزه عفاف و حجاب و ایجاد بسترهای مشکل سازی دانست که دشمن می تواند روی آنها فتنه را شکل دهد.
وی تاکید کرد: مجلس درباره حجاب خود را کنار کشیده و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز قوانینی را تصویب می‌کند که ضمانت اجرایی ندارد.
هاشمی‌گلپایگانی با بیان اینکه ستاد امر به معروف در برابر ناهنجاری های اجتماعی مانند دستگاه های دیگر منفعل نیست، گفت: طرح جامعی را برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت فعلی عفاف و حجاب در جامعه تدوین کرده ایم که عدم تشکیل پرونده قضایی برای بدحجابان، دولتی نکردن موضوع عفاف و حجاب و جلوگیری از ورود مستقیم پلیس به برخورد با بدحجابان، سه راهکار پیش بینی شده در این طرح است.
وی در تشریح این سه راهکار به قوانین نامناسب و ناکارآمد در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: ورودی پرونده ها به قوه قضاییه حداقل 9 میلیون فقره است و اگر بخواهیم قانون فعلی را اجرا کنیم در خوشبینانه ترین حالت 10 میلیون پرونده دیگر نیز اضافه می شود که رسیدگی به آنها شدنی نیست در حالی که یکی از مهم‌ترین معیارهای قانون، عملی شدن است.
هاشمی‌گلپایگانی با تأکید بر این‌که دولت نمی‌تواند متکفل بحث عفاف و حجاب باشد، گفت: دولت اگر بتواند مسئله عفاف و حجاب را در ادارات حل کند50 تا 60 درصد مشکل رفع می‌شود ولی وقتی قادر نیست، چگونه می خواهد مسئولیت حل مشکلات عفاف و حجاب در سطح جامعه را برعهده بگیرد؟!
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور همچنین ورود مستقیم پلیس به بحث حجاب را موجب کاهش اقتدار نیروی انتظامی دانست.
این استاد حوزه و دانشگاه معتقد است: عملکرد ما در حوزه عفاف و حجاب به قدری نامناسب بوده که چه بسا بتوان گفت دشمن موافق ادامه عملکرد فعلی است، چون می‌تواند هر روز به بهانه ای یک قائله برپا کند.
استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و توده‌های مردم
وی ساماندهی مردمی در درون دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و توده‌های مردم را راهکارهای اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برای حل مشکلات عفاف و حجاب عنوان کرد و گفت: اکنون 3 میلیون نفر تمایل ورود به عرصه های مختلف عفاف و حجاب را دارند؛ آیا نمی‌توان با ساماندهی این افراد با بی حجابی مقابله کرد؟
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، انجام توأمان کار فرهنگی و داشتن ضمانت اجرایی را دو راهکار دیگر برای حل مشکل عفاف و حجاب در کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: کار فرهنگی بدون ضمانت اجرایی شعار و شوخی تلخی بیش نیست و کار اجرایی بدون کار فرهنگی، خروجی ندارد.
وی یادآور شد: استفاده از کمربند ایمنی زمانی فرهنگ شد که پلیس در کنار کار فرهنگی جریمه هم اعمال کرد و اگر بنا باشد مشکلات با فرهنگ سازی صرفا حل شود، دولت هم با کار فرهنگی از مردم مالیات بگیرد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به نمونه ای از کار فرهنگی با ضمانت اجرایی اشاره کرد و گفت: چند میلیون راننده تاکسی‌ اینترنتی اگر بدانند که با سوار کردن فرد بی حجاب جریمه می‌شوند بالای 50 درصد مشکل کشف حجاب در خودروها حل می‌شود و در این صورت 4 میلیون آمر به معروف و ناهی از منکر بدون هرگونه تنشی خواهیم داشت.
هاشمی‌گلپایگانی، خروجی طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور را بازگشت عفاف و حجاب به روال قانونی و طبیعی خود و خروج از التهاب و هنجارشکنی ظرف 2 سال عنوان کرد.
وی در ادامه به نحوه جذب و گزینش معلمان اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس در حرکتی سیاسی- انتخاباتی به وزارت آموزش و پرورش اجازه دادند 25 هزار نفر را استخدام و ظرف تنها 18 روز گزینش کند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از این اقدام آموزش و پرورش به
عنوان ظلم و خیانت سیستمی ‌یاد کرد و گفت: با این نحو گزینش، احتمال اینکه معلمانی بی اعتقاد به دین وارد مدارس شوند بالاست و بعد انتظار داریم که خروجی مدارس، دختران باحجاب باشد!
رشیدی‌کوچی: ای کاش به برخی از افراد مرخصی اجباری می‌دادند
یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس، گفت: بنده واقعا متاسف هستم که عده ای در شرایط امروز آب به آسیاب دشمن ریخته و اینگونه مردم را نسبت به تمام آرمان ها بدبین می کنند.
جلال رشیدی کوچی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اظهارت دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در خصوص حجاب، بیان کرد: متاسفانه نان عده ای در بلوا و آشوب است، فرقی نمی‌کند که در کدام طرف باشند. در خوش بینانه‌ترین حالت باید بگوییم که دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از روی نادانی این حرف را در چنین شرایطی مطرح کرده است. اما سوال این است که نظام تا کِی قرار است به خاطر  برخی افراد هزینه پرداخت کند؟
اگر مشکلی از مردم حل نمی‌کنیم حداقل سکوت کنیم
وی در ادامه اظهار کرد: ما اگر امروز نمی توانیم دردی از مردم دعوا کنیم حداقل بهتر است که سکوت کنیم تا درد بیشتری به مردم اضافه نکرده و بیشتر برای کشور و نظام هزینه ایجاد نکنیم. بنده واقعا متاسفم که چنین فردی با این تفکر مسئولیت گرفته و اینگونه آب به آسیاب دشمن ریخته و اینگونه مردم را نسبت به تمامی آرمان ها بدبین می کند. متاسفانه کسی هم نیست که جلوی این افراد را بگیرد.
ای کاش عده‌ای در این شرایط به مرخصی اجباری می‌رفتند
نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه عده ای هم که نان آنها در اختلاف و دوقطبی سازی جامعه است برای این مواضع "به‌به" می‌کنند. به نظر بنده در این شرایط سکوت خیلی ها بهترین کمک هم برای آرام شدن فضا و هم برای کمک به مردم و هم برای کمک به نظام است. ای کاش به برخی از افراد مرخصی اجباری می دادند تا به خانه های خود رفته و پس از آرام شدن فضا مجددا اظهار نظر می کردند.
این عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: جالب این است زمانی که فضای مجازی را فیلتر کردند همان افرادی که موافق فیلتر بودند، رفتند و فیلترشکن دانلود کردند و سپس در موافقت با فیلترینگ اظهار نظر می کنند.
رشیدی کوچی تاکید کرد: این مواضع خیلی با عقل جور در نمی آید، مردم این رفتارها را می بینند و مقایسه می کنند اما بیشتر عصبانی می شوند.
ادامه واکنش‌ها به سخنان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر؛ لطفا خاموش!
 سیدمحمود رضوی مشاور فرهنگی رئیس مجلس در واکنش به اظهارات دبیر ستاد امر به معروف نوشت:
«عدالت آن است که در کنار تذکر به هنرمندان و ورزشکاران بابت اتفاقات اخیر، دستگاه‌های امنیتی و قضائی با افرادی همچون آقای هاشمی گلپایگانی که اظهارات تحریک آمیز و بی‌مورد می کنند به سرعت و شدت برخورد نمایند. لعنت بر دهانی که بی موقع باز شود.»
شب گذشته نیز "احسان صالحی" از فعالان رسانه ای در واکنش به اظهارات جدید دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر، نوشت:
«چند روز پس از تأکید رهبر انقلاب بر اینکه بحث بر سر حجاب نیست، امروز ⁧ هاشمی گلپایگانی⁩ باز همان فایل را با راهکاری از جنس قرار دادن مردم مقابل هم، باز کرد. این موتور تولید نفرت که در ماههای اخیر به سود پروژه قطبی‌ساز دشمن پمپاژ کرد، طبیعی و صرفا از سر نادانی است؟ قرار نیست خاموش شود؟».
همچنین مجتبی امینی تهیه کننده سریال گاندو در توییتی از دستگاه های اطلاعاتی خواست پرونده و عقبه دبیر ستاد امر به معروف را بررسی کنند.
وی نوشت: «به عنوان یک دلسوز نظام و شهروند از دستگاه های اطلاعاتی کشور خواهشمندم پرونده و عقبه جناب آقای هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف را بررسی کنند.
پروژه تولید نفرت و دوقطبی سازی مشهود است، ردپای خرابکاری و نفوذ دیده می شود.»
بعلاوه محمد حسین پویانفر از مداحان اهل بیت نیز در توییتی نسبت به اظهارات دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر واکنش نشان داد و نوشت: ‏نفوذی شاخ و دُم دارد آیا؟
چرا کسی دکمه این آقای ... را نمی زند؟
وی از هشتگ #ساکت_شو در توییت خود استفاده کرده است.
مهدی عرفاتی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در واکنش به این اظهارات در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:
« بصیرت فقط در اعلام موضع نیست، گاهی در سکوت است!
مواضع شما و امثال شما که عامل شکاف و دو دستگی مردم است، خود بزرگترین منکر است. لطفا خاموش!»
نام شما

آدرس ايميل شما

مردمی
Romania
چی بهت بدیم ..
دانیال
Iran, Islamic Republic of

خدایا چه کسی باور می کند

تا کی تضاد و تناقض
Iran, Islamic Republic of
چه پاسخی دارند در روز قیامت و شهدا .
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
Iran, Islamic Republic of
واقعا چرا می خواهند با حجاب، چادر و سرپوشی روی فقر، تورم، فحشا، اختلاس، بی عدالتی و دزدی هاشون بذارن؟
Iran, Islamic Republic of
جناب هاشمی گلپایگانی از قول آیه الله خاتمی خطیب نمازجمعه تهران اکثر بی حجاب ها فرزندان دزدان بیت المال هستند .اگر در جمهوری اسلامی یک جوان با یک تار مو هیجانی می شود ببینید مشکل از کجاست .چطور یک جوان دهه ۴۰و ۵۰ که اکثرا در جنگ به شهادت رسیدند واز بهترین نسل بودند ودیگر چنین نسلی پیدا نخواهد شد با زن های بسیار بدحجاب در زمان شاه وسوسه نشدند پس باید آب گل آلود را از ریشه خشکاند.
Iran, Islamic Republic of
کسانی که به تار موی پیدا یا پنهان گیر داده اند به دو دلیل است یا از چشم خود اعتماد ندارند یا مدیریت خانواده ندارند .
Iran, Islamic Republic of
انقلاب اگر از دست رفت بدانید که ..ه بادش دادند.
اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اغتشاش در اوین، به‌واقع یک گاف بزرگ انگلیسی بود. اول از جهت آنکه تصور کردند اوین را می‌توانند ...
در اوین چه گذشت؟ / در زندان اوین چه زندانیانی نگهداری می‌شوند؟ ( + فیلم )

در اوین چه گذشت؟ / در زندان اوین چه زندانیانی نگهداری می‌شوند؟ ( + فیلم )

زندان اوین شامگاه شنبه ۲۳ مهرماه شب نا آرامی داشت. پس  از وقوع حادثه، علی صالحی  دادستان ...
پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

سعید محمد از دبیری شورای عالی مناطق آزاد برکنار شد. ردی که سودای ریاست جمهوری داشت؛ روز ...
1