کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

سفر آدینه وزیر آموزش و پرورش و نائب رئیس مجلس به کهگیلویه و بویراحمد؛ از میدان‌داری روشنفکر تا غیبت موحد و سید ناصر (+ متن و حواشی )

15 مهر 1401 ساعت 15:47

چهار طرح آموزشی و خوابگاهی صبح امروز (جمعه ) با حضور وزیر آموزش و پرورش، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سی سخت مرکز شهرستان دنا مورد بهره‌برداری قرار گرفت.در این مراسم نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، احمد نادری عضو هیأت رئیسه مجلس و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، موسوی رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس از خوابگاه دانش‌آموزی ابن‌سینا، دبیرستان ۶ کلاسه شهید بهشتی، هنرستان شبانه‌روزی سی‌سخت و چندین پروژه دیگر بازدید و آن را افتتاح کردند.


وزیر آموزش و پرورش و نایب رئیس مجلس به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند. وزیر آموزش و پرورش از راه شیراز و نیکزاد نائب رئیس مجلس از مسیر اصفهان به یاسوج آمد. نیکزاد بعد از حضور در استان چهار محال و بختیاری و افتتاح چندین پروژه آموزشی به یاسوج آمد و بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدا به شهر زلزله زده سی‌سخت سفر و در آنجا 4 طرح عمرانی آموزشی را افتتاح کردند.
به گزارش کبنا، صبح روز جمعه ( 15 مهر ماه 1401) وزیر آموزش و پرورش و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند و استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و معاونین استانداری کهگیلویه و بویراحمدآنها را همراهی می‌کردند. در ابتدا مسوولان به مقام شامخ شهدای یاسوج ادای احترام کردند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر مهمانان کشوری پس از حضور در گلزار شهدای یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اهدای گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را زنده نگه داشتند و بار دیگر با آرمان‌های والای شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.
وزیر آموزش و پرورش همچنین در حاشیه حضور بر سر مزار شهدا، دقایقی سخنان چند جانباز و فرهنگی که مطالباتی داشتند را شنید و دستور لازم برای رسیدگی به مشکلات آنان را صادر کرد. [به‌راستی چرا باید هنگام سفر مسوولان کشوری به استان کهگیلویه و بویراحمد تعدادی از مردم باید با نامه به دست به دنبال دیدن مسوولان کشوری باشند. فرد دیگری هم برای اینکه حرف‌هایش را به وزیر آموزش و پرورش بزند، نیز با صدای بلند خواستار پیگیری مشکلات خود بود. نوری وزیر آموزش و پرورش با نرم‌خویی و خوش‌رویی او را به صبر و آرامش دعوت کرد و گفت: کار شما را پیگیری خواهم کرد.]
وزیر آموزش و پرورش که به همراه مهراله رخشان مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت افتتاح چندین پروژه عمرانی بامداد جمعه وارد یاسوج شدند و مورد استقبال استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان قرار گرفتند.
همچنین علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در هیأتی جداگانه بمنظور بررسی طرح‌های در دست اجرای استان کهگیلویه و بویراحمد وارد این استان شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان قرار گرفت.
غبار رویی گلزار شهدا، دیدار با آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج و افتتاح چندین پروژه عمرانی در یاسوج و سی سخت از برنامه‌های سفر وزیر آموزش و پرورش و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به استان کهگیلویه وبویراحمدبود.

وزیر آموزش و پرورش: دولت به دنبال عدالت آموزشی در تمامی مناطق کشور است
وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت به دنبال عدالت آموزشی در تمامی مناطق کشور با کمک مردم و مردمی‌سازی فعالیت‌های آموزشی است.
به گزارش کبنا، یوسف نوری در آئین افتتاح مدارس و خوابگاه شبانه‌روزی دانش آموزان، اظهار داشت: هنوز در زمینه فعالیت‌های آموزش و پرورش عقب ماندگی‌هایی وجود دارد که رفع این نیاز‌ها مستلزم همکاری مردم است.
وی اظهار داشت: از مجموع ۱۳ هزار مدرسه در کشور که در بحث سرویس بهداشتی مشکل داشته‌اند مشکل حدود هفت هزار واحد از آن‌ها رفع شده است.
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ساخت دو هزار و ۱۰۰ فضای آموزشی در کشور آغاز شده است.
وی ادامه داد: سه فضای ورزشی در شهر زلزله‌زده سی سخت آماده می‌شود که بخشی از مشکلات ورزشی شهرستان دنا را برطرف خواهد کرد.
نوری با بیان اینکه هنوز مدارس کانکسی در کشور وجود دارند گفت: لازم است زمینه حضور خیرین در همه مناطق کشور فراهم شود.
وی با اشاره به اخذ رتبه یک کنکور امسال توسط یک دانش‌آموز از کهگیلویه و بویراحمد افزد: نفر اول سخت‌ترین رشته و پر متقاضی‌ترین رشته در کشور در این استان بوده است که نشان دهنده همت معلمان بوده است.
نوری با بیان اینکه معلمان مدارک لازم برای طرح رتبه‌بندی را به طور کامل پر کرده‌اند عنوان کرد: احکام رتبه‌بندی به زودی صادر خواهد شد.
 مدارس کانکسی در حال برچیده‌شدن است/ رفع مشکل سرویس بهداشتی ۷ هزار مدرسه
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در اجرای عدالت آموزشی در مناطق مختلف به ویژه نقاط محروم، گفت: خوشبختانه مشکل سرویس بهداشتی ۷ هزار مدرسه در این دولت رفع شد.

 یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح چند مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مدارس ما سه سال تعطیل بودند یک نهاد بین‌المللی نگفت چرا این گونه شده تا دانش‌آموزان ما دچار مشکلات روحی و روانی و عقب‌ماندگی تحصیلی شوند و اما چگونه است که امروز آن‌ها به فکر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های ما هستند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که کشور پیشرفت‌های زیادی کرده و جز 10 کشور اول در فناوری‌های علمی است گفت: این‌ها به برکت 36 هزار دانش‌آموز و 5 هزار معلم شهید است.
وی در ادامه با بیان این‌که دولت به دنبال اجرای عدالت آموزشی در مناطق مختلف از جمله مناطق محروم است گفت: به فکر ایجاد فضاهای آموزشی هستیم و کارهای خوبی انجام شده هر چند کمبودهایی وجود دارد.
نوری عنوان کرد: برای مثال تعداد 13 هزار مدرسه ما سرویس بهداشتی نداشتند که خوشبختانه در این دولت مشکل سرویس بهداشتی 7 هزار مدرسه برطرف شد.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدارس کانکسی در حال برچیده شدن هستند البته باید معلمان آموزش دیده در تربیت معلم به مدارس بفرستیم که مجلس در این راه به ما کمک خواهد کرد.
۱۹ درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی و بهسازی هستند
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با وجود کار‌های انجام گرفته، بر اساس آخرین آمار‌های رسمی، ۱۹درصد مدارس ایران نیازمند بازسازی و بهسازی هستند.
مهرالله رخشانی مهر در آیین بهر‌برداری از چهار طرح آموزشی و خوابگاهی در شهر سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بر اساس آخرین آمار‌ها، در مجموع ۱۹ درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی و بازسازی هستند.
وی اظهار داشت: رئیس جمهور در سفر به این استان بحث جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۵ نفر دانش‌آموز را مطرح کرد و از این رو آغاز عملیات اجرایی این طرح از کهگیلویه و بویراحمد بود.
رخشانی بیان کرد: ۷۰ میلیارد تومان در سال تحصیلی جدید برای خرید تجهیزات آموزشی به مدارس کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.
وی با اشاره به اینکه نوسازی مدارس در ساماندهی به موقع بحران‌ها کارنامه درخشانی دارد گفت: در زلزله سی سخت ۳۳ مدرسه نیازمند تعمیرات اساسی بود که عملیات تعمیر آن‌ها با موفقیت انجام شد.
نوری عنوان کرد: ۱۹ میلیارد تومان برای ساخت مدارس جدید برای مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز به این استان اختصاص یافته است. 
رخشانی عنوان کرد: رخشانی ادامه داد: در سه سال اخیر سازمان نوسازی مدارس در زلزله کرمانشاه، زلزله سی سخت و سیل خوزستان و لرستان نقش خود را در تأمین فضا‌های ایمن به خوبی ایفا کرده است.
مدارس تخریبی زلزله سی‌سخت با کار جهادی از نو ساخته شد
 مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با کار جهادی و مساعدت و پای کار آمدن برخی استان‌های کشور مدارس تخریبی ناشی از زلزله در کوتاهترین زمان ممکن از نو ساخته شد.
 حسنعلی عزت‌خواه روز جمعه در آیین افتتاح فضا‌های آموزشی شهرستان دنا که در زلزله سی‌سخت آسیب دیده بودند گفت: با همکاری سازمان توسعه و تجهیز مدارس و همکاری استان‌های خوزستان، فارس و آذربایجان شرقی مدارس سی سخت در زمان ممکن ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی از پیگیری‌ها و نگاه ویژه آموزش وپرورش و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسائل آموزش وپرورش قدردانی کرد و گفت: اگر زمین لرزید و سقفی فرو ریخت، به مددد شما مسئولان دوباره همه تخریب‌ها از نو ساخته شد.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد ضمن تأکید بر تکمیل اردوگاه فرهنگی شهرستان دنا اظهار داشت: فضای ورزشی در استان نیازمند توجه بیشتری است.
وی با بیان ایتکه تعداد دانشآموزان ما نسبت به دیگر مناطق کشور کمتر است گفت: به دلیل پراکندگی مناطق روستایی تعداد زیادی مدرسه زیر ۱۰ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که برای تقویت مسائل آموزشی نیازمند نگاه متفاوتی نسبت به سایر مناطق کشور است.
براساس این گزارش امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار، نماینده و جمعی از مسئولان کشوری و استانی از چهار طرح آموزشی درسی سخت مرکز شهرستان دنا بهره‌برداری شد.
نائب رئیس مجلس خواستار پرداخت تسهیلات تکمیلی مسکن از سوی بانک‌ها شد
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تسهیلات تکمیلی ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن از سوی سازمان برنامه و بودجه ضمانت شده است گفت: لازم است بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات اقدام کنند.
علی نیکزاد در آئین بهره‌برداری از این طرح‌ها اظهار داشت: دستور رئیس جمهور در خصوص پرداخت ۲۰۰ میلیون تومانی تسهیلات تکمیلی ساخت مسکن لازم است اجرایی شود.
وی بیان کرد: ریاست جمهوری به رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی دستور داده تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان در اختیار مردم قرار داده شود اما محقق نشده است.

بیشتر بخوانید:

دیدار «نیکزاد» با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد / در مجلس سه گروه نماینده داریم

نائب رئیس مجلس عنوان کرد: تسهیلات بنیاد مسکن ۱۰۰ میلیون تومان است و مردم هنوز به دنبال تسهیلات تکمیلی‌شان هستند.
نیکزاد بیان کرد: براساس دستور رئیس جمهور تسهیلات تکمیلی باید با ضمانت سازمان برنامه و بودجه پرداخت شوند.
وی در ادامه عنوان کرد: وعده‌های داده شده در خصوص بازسازی و نوسازی مدارس زلزله‌زده سی سخت تحقق یافته و این مدارس تحویل آموزش و پرورش شده است.
نیکزاد عنوان کرد: موضوع سند تحول بنیادین باید به صورت جدی مد نظر قرار گیرد و عدالت آموزشی رعایت شود.
وی عنوان کرد: مباحث تربیتی در آموزش و پرورش باید بیش از ساخت و ساز و سیمان و ساختمان‌سازی مد نظر قرار گیرد.
نیکزاد عنوان کرد: باید در کنار ساخت فضا‌های آموزشی به مباحث تربیتی و موفقیت دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف هم توجه شود.
وی در ادامه گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۱ حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه‌بندی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.
نیکزاد بیان کرد: کار رتبه‌بندی در حال انجام است و مدیریت خوبی انجام شد و مبلغی به عنوان علی الحساب به معلمان پرداخت می‌کنند.
وی ادامه داد: رتبه‌بندی معلمان یک قانون است و منابع آن در قانون دیده شده و عزم و اراده وزیر آموزش و پرورش بر اجرای قانون دیده می‌شود.
 علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر ما در آموزش و پرورش و در این دولت به موضوع فرهنگ نرسیم، بی‌شک در ادامه با مشکل مواجه ی‌شویم، باید توان خود را برای اجرای سند تحول بنیادین به کار بگیریم.
وی افزود: ما حتماً باید به مسائل زیرساختی و عمرانی توجه کنیم اما این آجر و سنگ تأثیر اصلی را نمی‌گذارد بلکه باید مسائل فرهنگی را آسیب‌شناسی کنیم و مباحث تربیتی را مورد توجه قرار دهیم.
نیکزاد تأکید کرد: گرفتاری فعلی ما این است که آرمان‌های انقلاب و اسلام را عمل نمی‌کنیم و از آن غافل شده‌ایم و باید به این مبانی بازگردیم.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به اتفاقات هفته‌های اخیر کشور گفت: کسانی که دغدغه فرهنگی دارند باید پشتیبان نیرو‌های امنیتی ما باشند، ما از اتفاقی که برای دختر جوانمان رخ داده متأثر شدیم و همه بخش‌های مرتبط نیروی انتظامی و سایر نهاد‌ها و بخش‌های ذیربط برای آسیب‌شناسی و پیگیری علل این حادثه بسیج شده‌اند اما نباید نیرو‌های انتظامی که حافظ آسایش، امنیت، رفاه و ضامن تأمین امنیت جامعه هستند مظلوم واقع شوند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در حفظ امنیت دنیا و منطقه گفت: من در سفر به اجلاس پارلمان‌های دنیا و در دیدار با رئیس مجلس اسپانیا به‌ایشان گفتم که آیا می‌دانید که اگر سردار سلیمانی و مبارزات‌ایشان با داعش نبود امروز این امنیت و آرامش را در اروپا نداشتید و‌ایشان این موضوع را پذیرفت اما نه هیچ‌گاه حاضر به اذعان در این خصوص و مصاحبه علنی نبود چرا که غرب نمی‌تواند بپذیرد که ما مستقل و سلطه‌ناپذیریم.
نیکزاد تصریح کرد: ما در سیطره غرب و شرق عالم قرار نگرفتیم و برای این موضوع هزینه دادیم و‌ایستادگی کردیم چرا که در دنیا کشور‌ها یا سلطه‌پذیر هستند یا سلطه‌جو.
وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به پروژه‌های عمرانی احداث شده گفت: وفای به عهد بر ما واجب است و ما موظفیم بر این حکم اسلامی و اخلاقی عمل کنیم، وقتی ما در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت حضور پیدا کردیم و با خسارات وارد شده مواجه شدیم کسی‌امیدی به بازسازی مدارس و عمل به وعده‌ها نداشت اما امروز با لطف خدا، همت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی شاهد بهسازی، نوسازی و ساخت مدارس جدیدی در این منطقه هستیم که‌امیدوارم منشأ خیر و محل تربیت انسان‌های بزرگی شود.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز نگرانی از روند پرداخت تسهیلات در کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه زلزله زدگان سی سخت گفت: تسهیلات تکمیلی هنوز در اختیار مردم زلزله‌زده سی سخت قرار نگرفته است.
مهدی روشنفکر افزود: هنوز بسیاری از منازل آسیب دیده در سی سخت تکمیل نشده‌اند.
وی اظهار داشت: عوامل مختلفی همچون گرانی مصالح و تورم و دیگر عوامل در کاهش پیشرفت فیزیکی ساخت و ساز خانه‌های زلزله سی سخت نقش داشته‌اند.
نماینده بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خواستار مساعدت ویژه علی نیکزاد؛ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برای ارائه تسهیلات تکمیلی برای مردم زلزله‌زده سی سخت شد.
روشنفکر ادامه داد: سی سخت ۴۹ هزار جمعیت دارد که ۸۰ درصد آن روستایی هستند که بخش عمده آنان به شغل کشاورزی مشغول هستند و در این زمینه نیاز به مساعدت دولت و مجلس هستند.
بهره‌برداری از 4 طرح آموزشی و خوابگاهی در سی سخت

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد این طرح‌ها را شامل مدرسه ۶کلاسه شهید بهشتی با زیربنای ۱۰۸متر مربع، هنرستان شهید چمران با زیربنای ۷۹۱متر مربع، خوابگاه فاطمه زهرا با زیربنای ۹۷۶مترمربع و خوابگاه هنرستان کار و دانش ابن سینا با زیربنای یکهزار و ۳۶۰ متر مربع ذکر کرد.
حسنعلی عزتخواه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های یاد شده اظهار داشت: در مجموع برای ساخت این تعداد طرح و بهسازی دیگر فضا‌های آموزشی ۴۵فضای آموزشی در این شهرستان با اعتیار ۱۸۰میلیاردتومان هزینه شده است.
به گفته عزتخواه گرچه تعداد دانش‌آموزان این استان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است ولی به علت پراکندگی و سخت گذر بودن بودن نیاز به فضا‌های آموزشی زیادی دارند چرا که فقط ۸۴۵مدرسه زیر ۱۰دانش‌آموز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که نیازمند فضای آموزشی مناسب هستند.
وی‌یه آسیب دیدن زیرساخت اردوگاهی سی سخت در زلزله چند سال گذشته اشاره کردو افزود: بخش عمده‌ای از این مشکلات هنوز برطرف نشده و نیازمند مساعدت ویژه است.
او همچنین گفت: در جریان زلزله سی سخت استان‌های مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی، فارس و خوزستان در بحث بازسازی مدارس زلزله‌زده این شهر پای کار آمدند که برخی از طرح‌های افتتاحی امروز نتیجه مساعدت این استان‌ها بوده است.
به گزارش کبنا، حاشیه‌های این سفر به شرح زیر است.
*رابطه صمیمی نیکزاد نائب رئیس مجلس و مهدی روشنفکر قابل توجه بود. نیکزاد دو یا سه بار مهدی روشنفکر را صدا زد و در گوش او حرف‌های را زد.

*وزیر آموزش و پرورش و نیکزاد نائب رئیس مجلس از توزیع پذیرایی جلوگیری کردند و گفتند؛ سفرها همواره باید بدون تشریفات باشد.
یک مشکل اساسی که وجود دارد این است که برخی از شهروندان هنگامی که از مسوولان استانی ناامید می‌شوند، منتظر هستند که مسوولان کشوری موردنظرشان به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کنند و با در دست داشتن نامه و حلقه زدن به دور او مطالبات خود را پیگیری کنند و اینکار موجب می‌شود که نه خبرنگاران بتوانند سووالات مدنظرشان را بپرسند و نه مسوولان فرصت طرح مسائل کلان استانی را داشته باشند.
*مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از بین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به‌تنهایی در مراسم استقبال از وزیر و نائب رئیس مجلس حضور داشت و خبری از سید ناصر حسینی‌پور و سید محمد موحد دو نماینده دیگر مجلس نبود. در حالی که این دو نفر می‌توانستند حضور داشته باشند و مطالبات دانش آموزان محروم آن حوزه‌های انتخابیه را به گوش وزیر برسانند.
*مدارس ساخته شده در شهر زلزله زده سی‌سخت توسط اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی احداث و به مردم زلزله زده سی‌سخت اهداء شده بود که بارها در خصوص سازندگان این مدارس و کیفیت آن با نیکزاد به زبان ترکی حرف‌های رد و بدل شد. وقتی پیمانکار این مدرسه استقبال گرمی از نماینده مجلس این استان داشت، نیکزاد به شوخی به او گفت: خیلی تحویل گرفتی، او هم پاسخ داد نماینده شهرم است.
*نیکزاد هنگام بازدید از خوابگاه تازه تأسیس مجلل شبانه روزی ابن سینا سی‌سخت ایرادهای ریزی از درب و دیوارها گرفت که یکی از حاضرین به او گفت: با لحن شوخی گفت؛ کی گفته نائب رئیس مجلس باید عمران خوانده باشد. [خنده حضار]


بیشتر بخوانید:

بهره برداری از 4 طرح آموزشی و خوابگاهی شهر سی سخت با حضور وزیر آموزش و پرورش و نائب رئیس مجلس

جدیدترین اخبار در خصوص قانون رتبه بندی معلمان / نائب رئیس مجلس: عزم و وزیر بر اجرای این قانون است​​​​​​​

ادای احترام وزیر آموزش و پرورش و نایب رئیس مجلس به مقام شامخ شهدای یاسوج + تصاویر

ورود دو هیئت از مسئولان کشوری به کهگیلویه و بویراحمد؛ از وزیر آموزش و پرورش تا نائب رئیس مجلس


کد مطلب: 453188

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/453188/سفر-آدینه-وزیر-آموزش-پرورش-نائب-رئیس-مجلس-کهگیلویه-بویراحمد-میدان-داری-روشنفکر-غیبت-موحد-سید-ناصر-متن-حواشی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1