تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب : ۴۵۲۹۳۵
«قهرمان ایرانی» نباید خرج سیاست و گروه بازی‌ها شود

نامه جمعی از معلمان ۱۵ استان به علی دایی

۶
۲
نامه جمعی از معلمان ۱۵ استان به علی دایی
کبنا ؛جمعی از معلمان کشور از ۱۵ استان در نامه‌ای خطاب به علی دایی در خصوص مواضع اخیر او مطالبی را بیان کردند. آن‌ها خواستار ورود جامع و غیرجانبدارانه علی دایی به عنوان یک قهرمان «ملی» به مسائل اخیر شده‌اند.
نزدیک به دو هفته از درگذشت مهسا‌امینی می‌گذرد، اتفاق تلخی که مسیر مدنی و قانونی بررسی آن، با سوء استفاده برخی جریانات تندرو مواجه شد و موجی از اغتشاشات و ناآرامی‌های خیابانی در کشور به راه افتاد که در جریان آن متأسفانه تعداد بیشتری از فرزندان میهن جان خود را از دست دادند از نیرویی که رگ گردن او توسط یک آشوبگر بریده شد تا مأموری که زنده به آتش کشیده شد یا از شدت جراحات و ضرب و شتم به شهادت رسید.
به موازات این رویداد‌ها، تلاش‌های متعددی در فضای رسانه‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی در جریان است تا صف‌بندی‌ها و دوقطبی‌هایی در این فضا و متأثر از آن در جامعه ایرانی با محوریت برخی چهره‌های مشهور شکل داده شود. ورود بسیط و نگاه یکجانبه به یک سوی این ماجرا موجب شده تا التهابات قدری قدرت بگیرد و غلبه فضای هیجانی و احساسی و ارزیابی‌های تعمیم‌گرا، سطحی و مکانیکی موجب شده تا مواضعی سخت و رادیکال از جانب برخی از این افراد اتخاذ شود. در مقابل ظرفیت قهرمانان ملی، چهره‌های مطرح هنری و فرهنگی در کاهش اضطراب کنونی جامعه و دعوت به گفتگو‌های عقلانی برای کاهش آسیب‌ها و تدقیق برخی رویکرد‌ها غیرقابل انکار است و می‌تواند کارگشاتر از رویه‌های یک سویه‌ای ظاهر شود که بعضاً رنگ و بویی سیاست‌زده دارد و بخشی‌سازی و قطب‌بندی جامعه را دنبال می‌کند.
در ادامه واکنش به رویکرد‌هایی که می‌تواند جامعیت بیشتری پیدا کند، ۱۷۰ معلم از ۱۵ استان کشور نامه‌ای خطاب به "علی دایی"، فوتبالیست مشهور ایرانی در واکنش به موضع‌گیری‌های او درباره وقایع اخیر نوشته‌اند. آن‌ها با گلایه از اینکه در مواضع او به بخش مقابل اتفاقات اخیر نگریسته نشده، خواستار دقیق‌تر شدن و جامع‌نگری او در اتخاذ مواضع‌اش شده‌اند. مشروح این نامه به شرح زیر است:
به نام حضرت دوست
جناب آقای علی دایی؛
سلام
این سلامی است از سوی جمعی از معلمان همان "وطن" که آن را "ناموس" خوانده و برایش متن نوشتید؛ درود بر شما که نوشتید: "هموطنان‌تان را خواهران و برادران‌تان می‌دانید و تا ابد کنارشان می‌مانید"، از یک چهره ملی چیزی جز این انتظار نمی‌رود؛ اما چگونه می‌شود که در ادامه متن‌تان کلمات "مردم" و "اغتشاشگر" را باهم پیوند داده و دوگانه مردم و حاکمیت ساختید؟ اگر ما جمعی از معلمان از ۱۵ استان آسیب‌دیده از آشوب، حق اعتراض را به رسمیت شناخته ولی خط اغتشاش و تهییج دانش‌آموزان معصوم نوجوان خود توسط برخی چهره‌های معروف را محکوم کنیم، هموطن شما حساب می‌شویم و در کنارمان می‌مانید؟
جناب آقای دایی
از "سرکوب" و "دستگیری" نوشتید، اگر ما و میلیون‌ها نفر دیگر در این کشور اصل مقابله نیرو‌های انتظامی در ماجرای اخیر را با هدف برهم زدن نقشه گروهک‌هایی بدانیم که به پشتوانه امپراتوری زر، زور و تزویر بین‌المللی بنا به تجزیه این وطن دارند و با سلب امنیت هموطنان درصدد پیش‌برد نقشه‌های دیگری چون دستکاری مرزی در آذربایجان عزیز و کردستان غیور هستند، از نظر شما جزء مردم به حساب می‌آییم؟ آیا ممکن نیست، شما خط حمایت از قانون و مردم، خط حمایت کلی از نیرو‌های حافظ امنیت و نقد به برخی رفتار‌هایشان، خط حمایت از اعتراض و احترام به مقدسات، خط حمایت از میهن و‌ایستادن در برابر دشمن را با هم و در کنار هم پیگیری نمایید؟
متأسفانه یادمان نمی‌آید برای شهید وطن هم نوشته باشید! برای خانواده‌های شهدای مظلوم مرزبان و شهدای این روزها! یادمان نمی‌آید دل به دل فرزندان شهدای نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر و اشرار گذاشته باشید! دخترانی که بی‌پدر شدند تا دختر شما در امنیت زندگی کند، یادمان نمی‌آید ترور دانشمندان این کشور را محکوم کرده باشید و...
آقای دایی!
پای"اختلاس" و "فقر" را به موضوع اخیر باز کرده‌اید؛ کلماتی که همه از آن متنفرند؛ حال آیا نمی‌شود که ما و دیگر مردمان این سرزمین که شما خودتان را از آنان دور کرده‌اید، هم خود را قربانی اختلاس بدانیم هم با نگرانی تمام، قربانی فرهنگ برهنگی باشیم؟ آیا نمی‌شود بخش بزرگی از مردم آگاهانه با هر دوی آن مخالف باشند؟ کنار همه‌شان‌ایستاده‌اید؟ ما و همکاران‌مان و خانواده‌هایمان و بسیاری از پدران و مادران دانش‌آموزان‌مان با اصل برخورد با فرهنگ برهنگی موافقیم و از مقاومت در برابر این تهاجم بزرگ به اخلاق و خانواده حمایت می‌کنیم.
برادر آرمان‌خواه
از "فحشا" نوشته‌اید! چرا به عنوان یک پیشکسوت و بزرگتر فوتبالی از مسائل غیراخلاقی برخی از فوتبالیست‌ها که افراد جامعه هم کم و بیش از آن با خبرند، شروع نمی‌کنید؟ مگر نه اینکه رفتار‌های برخی از اینان به سبب شهرت‌شان بر جوانان و نوجوانان ما اثر می‌گذارد و فرهنگ فحشا و فساد را نهادینه می‌کند؟ مسأله‌ای که همه ما را دل نگران کرده است. بزرگتری کنید و کمک دهید تا جلوی فحشا، اختلاس و فساد‌های مالی و اخلاقی برخی اهالی فوتبال، منتسبان به جامعه هنری و سینما هم به مانند هر فرد خطاکار دیگری گرفته شود.
رفتار‌های سیاسی متناقض و خسارت بار هیچ‌گاه از حافظه مردم و تاریخ ایران پاک نمی‌شود. شما و برخی دیگر از افراد مسئولیت پیامد‌های سیاسی برخی مواضع خود را تا جزئی‌ترین عواقبی که در کف جامعه دارد، گردن می‌گیرید؟ برای ما سؤال است، چرا هیچ‌گاه تحریم‌های ظالمانه را محکوم نکردید و از تبعات تحریم‌ها بر معیشت مردم نگفتید؟ تحریم‌هایی که یکجانبه، بدون منطق و براساس‌اتهامات بی‌اساس بر ملت ما تحمیل می‌شود؟ مصداقاً به عنوان یک قهرمان ملی، هیچگاه از بیماران و کودکان پروانه‌ای به عنوان قربانیان تحریم در مجامع جهانی حمایت کردید؟ اینکه تحریم‌ها چطور به تأمین دارو‌های خاص‌ایشان لطمه‌زده است؟ آیا محاسبه می‌کنید که امروز هم رفتار‌های اخیر مجدداً بر آتش تحریم‌ها به بهانه حقوق بشر! آن هم از سوی ناقضان اصلی حقوق بشر در جهان علیه مردم ایران می‌افزاید؟ از اینکه «قهرمان ایرانی» خرج سیاست و گروه بازی‌ها می‌شود، تأسف می‌خوریم.
در آخر اینکه برادرِ عاشق ایران
"ایران" فقط یک نام است یا یک هویت؟ ما حسرت آن را می‌خوریم که روزی قهرمانان ملی‌مان مثل برخی کشور‌های دیگر از جمله کشور‌های عربی با لباس میهنی و وطنی خودشان و نه لباس عاریتی غرب با افتخار بر روی صحنه قرعه‌کشی جام جهانی و دیگر عرصه‌های بین‌المللی حضور پیدا کنند تا ما به دانش‌آموزان درس هویت را با مثال از قهرمانان‌شان دهیم. حرف پایانی همان که خود شما هم به زیبایی نوشته‌اید که "خودمان را اصلاح کنیم".
به گزارش تسنیم، این نامه به امضای معلمانی از استان‌های تهران، البرز، فارس، همدان، لرستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، اصفهان، چهار محال و بختیاری، اردبیل، کرمان، گلستان رسیده است که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:
حمید سعیدی نژاد، یدالله مشهور، دکتر احمدقماش چی، دکتر‌امیرحسین عزیزگل، دکتر رسول محمدزاده، دکتر رضا غلامی، حجت‌الاسلام محمود خسروی، حسن تیموریان، علی فلاحتکار، مهندس مجتبی یعقوبی، خانم فاطمه توکلی تهران، خانم فرزانه مختاری تهران، خانم کاظمی، محمود عوض‌پور، سید عبدالله موسوی، خانم پریسا دینداریان، خانم معصومه عبدی، مجید آرگون، علی رضا صفری، خانم زهرا فاطمی‌کیا، حجت الاسلام علی پارساخصال، حسن‌امینی، محمد امامی، روح الله خاکسار، احمد حسنی، سید حسین‌امیریان، مجید دامغانی، محمدصادق نوری تبار، لطف‌الله چگنی، عبدالله نیک‌مهر، حمید غلامی، ‌امیرحسن سمیعی، معصومه شفاهی، خانم سلمانیان، علیرضا عبدالله‌زاده، ولی‌الله صالحی، محمدرضا شریفی، رضا نظیف، محمد یزدانی، علی‌امیرلو، جواد خلجی، هادی نظری، علی کنعانی، هادی مقدم، مرتضی سجادی، علی صیامی، محمد عبداللهی، ‌امیرحسین سلطانی فلاح، ‌امیرمحمد شیرخدا تهران، کوثر زارعکا، خدیجه عزیزی، مهدی مختاری، سیدهادی گنجی‌پور، محمد ایزدی، فرشید فرجامی‌زاده، سیدبهنام حسینی شریف، ‌ایمان قنبری، مجید حکمت‌منش، ثارالله نریمانی، اسفندیار فرامرزی، رضا وحیدزاده، جاوید‌امیدی اصل، محمود شهبازی، مسعود کیانی، محمد حقیقت‌زاده، محسن جمشیدی، حامد خجسته‌پور، افشین تیربند، ‌امیرهوشنگ حیدری، مجتبی دژه، صادق زارعی‌پور، شجاع پذیرش، احساس قاسمی، ساعد ارجمند، سروش فرزادیان، شهامت بشکار، محمد هادی کشاورزی، محمد رئیسی، حسین رئیسی رودان، فاطمه مرادپور، حسین ذاکری رودان، علی دهقانی، حسین علی دایری‌پور، رسول سالاری میناب، ارسلان عامری، حمید رضا فاضلی، سامیه فولادی، ‌امیرحسین داودی، محمد جواد ولدی، مبین بابایی، محمد شمس، علی بیرانوند، سینا دارایی، مهدی عارفی‌منش، علی جافری، محمد داوودزاده، فرزاد هروی، ‌امیر علمشاهی، باقر باوفا، مجتبی رجب‌خواه، محمدصادق محسنی کرمان، علیرضا ابراهیمی، حسین عبدالهی، محمود شمسی‌زاده کرمانی، خانم حسینی، خانم پیرمرادی، مصطفی محمودی، مهدی سعیدی، سجاد ابراهیم آبادی، سید علی علیپور، ‌امین کمالی، سید جلال‌امیدی، سهیل مصدق، مهرداد رستمی، خاتم شترداران، پویا اصغرزاده، محمد دوستی، مهدی صمدی، علی نجات‌بخش، ‌امیر معبودی، علی میرزائی، ‌امین کمالی، رضا سرباز، حسین حضرتی، ژیلا آقاعفاری، محمدرضا عیوض اوغلی، حامد حسین‌زاده، سجاد نیازی، مهدی توحیدی، رامین عبادی، احسان طاهری، علیرضا سمیع، حسین اشراقی، حجت‌الله کیانی، ‌امین حاجی حسنی، مجید عالی پور، زینب حسن‌وند، طاهره‌امینی، زهرا نصراللهی، جلال سلمانی، زهرا ربیعی، مصطفی گودرزی، فاطمه شجاع، علیرضا معلم، علی نیک‌بخت، جلال کعبی، رویا رشیدی، ساعده حسینی، مسلم کریمی، می‌ثم یوسف‌زاده، علی غلامی، مازیار حسینی، سعید روستا، آصف محمدی، سید حسن معصومی، علیرضا رجب، پوریا رجبی، علی مصباح، مهدیه حریری، مهدی اکبری، حانیه خدایی، سید محمد رضوی، سولماز سیفی، احمدرضا نظری، مرتضی جهانگیرزاده، محمدرضا جمالی، علی کاوه، یوسف سیف‌زاد، حمید احمدی، محمد مهدوی طلب.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این معلمان چرا مطالبات مسلم و صنفی فرهنگیان رو پیگیری نمی کنند؟آخه اینها تا الان کجا بودند؟چرا برای دیگران تصمیم می گیرند؟
شکم سیر
Iran, Islamic Republic of
آخه معلم بدبخت و بیچاره تو اگه عقل داشتی از خودت و طرح رتبه بندی دفاع میکردی که حق و حقوقی رو نخورند و زیر بار ظلم و ستم نری...نه اینکه بشینی برا دیگران طرح بدی.....
آخ و بخت عسکر..
Iran, Islamic Republic of
چون هر قشری در جامعه از این طوطی ها زیاد داره
اینها از بالا دستور گرفته اند و مجبورند اینگونه خودی نشان بدن برای پاچه خواری
Iran, Islamic Republic of
انسان باید آزاد و آزاده باشد روحیه شهاد طلبی سلحشوری و آزادای خواهی داشته باشد تا بدور از قید و بند های سیاسی غرور دینی و عزت اسلامی و دینی خود را حفظ نماید و شرافت و عفت دینی داشته باشد تا مرامنامه مردانگی خود را به یاد ارزش ها و شهیدان و پیمان با خدا امضاء کرده باشد تا بتواند در دنیای غبار آلود زر و زور و تزویر و ریا و افراط و تفریط های ریاکارانه بهترین تصمیم ها را با تبعییت از امامین انقلاب بگیرد ضمن اینکه مرگ جوانان ایران زمین اعم از خواهر و برادر این سرمایه های ملی صدمه ای جبران ناپذیر است و ضمن ابراز همدری با همه خانواده های مصیب دیده چه شهدای عزیز دفاع از امنیت چه خانواده مرحومه مهسا امینی چه خانواده های که فرزندانشان بر اساس نا آگاهی و هیجانات جوانی عزیزانشان را از دست دادند همه این جوانان سرمایه های ملی این کشور بودند فرزندان ایران بودند ولی باید تنفر و انزجار عمومی خود را نسبت به منافقین این شیادان و شیطانهای خود فروخته اعلام نمود که باعث و بانی این مصیبت عظیم و صدمات جبران ناپذیر هرزگاهی در کشور می شوند ما باید همیشه مطالبه گر حق و حقیقت و اجرای دقیق قوانین باشیم ضمن حمایت از نهادهای درون حاکمیت اگر انتقادی از نحوه اجرای قوانین یا عدم اجرای قوانین باشد یا اگر خدای ناکرده ظلمی واقع شود بعنوان تظلم خواهی حرفی و اعتراضی داشته باشیم در فضای سالم و بدور از جنجال آفرینی ضمن رعایت قانون از مجرای قانونی بدور از ترس و لکنت زبان مطالبه گری کنیم و دولت جمهوری اسلامی بعنوان حاکمیت باید پاسخگو باشد چون حکومت ما حکومت اسلامی و جامعه مدنی است و نمی تواند خواسته های به حق مردم را نادیده و سرکوب کند ملت نباید مطالبات به حق خود را نا آگاهانه با خواسته های نامشروع دشمنان جمهوری اسلامی ایران پیوند بزنند و به محاق ببرند ضمن احترام به ورزشکاران عزیز که با تلاش شبانه روزی خود باعث نشاط و شادی دل مردم و برافراشته نگه داشتن پرچم کشور عزیزشان ایران شدند و با توجه به روحیه لطیف و مهربانی که دارند و در واقع در مصیبتهای بزرگ سیل و زلزله نشان دادند که در غم هموطنان غمگین و در شادی هایشان شادند با جدا کردن صف خود و ابراز انزجار از دشمنان ملت ایران باری دیگر روحیه پهلوانی و قهرمانی خود را بعنوان طلایه داران نشاط و شادی ملت به منصه ظهور برسانند تا ان شاءالله دشمنان اسلام و ملت ایران نتوانند سوءاستفاده کنند و الگویی باشند برای جوانان و نوجوانان ایران زمین منافقین از کفار بدترند و دستهای پلیدشان به خون ملت ما آلوده اند و خود فروخته های بی هویت هرگز دست از نفاق برنخواهند داشت و برای همیشه شکست خورده و روسیاه عالم خواهند ماند
Iran, Islamic Republic of
خدایی چه نوشتی .حال داری؟
محمود
Iran, Islamic Republic of
درود بر این معلمان که به نقش حقیقی خود در جامعه واقف هستند و راهنمای خوبی هستند یرای اینکه امثال مسیح علی‌نژاد و مریم رجوی را بشناسند و بدانند فرمانبری از این خبیثان هیچ عایدی برای دنیا وآخرت ندارد و حیف است کشور شهیدان را در انظار دیگر معاندین نامطلوب جلوه دهیم و تحت القائات غلط قرار نگیریم ، اگر اعتراضی هست چه نیاز به اغتشاش و ضربه زدن به سرمایه های این مملکت است . این هنرمندان و ورزشکاران و سلبریتی ها که با سرمایه های این مملکت به جایی رسیده‌اند نباید ناسپاسی کنند و این آشوبگران و مزدبگیران دشمن را مردم خطاب کنند .
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
رونمایی از سبک جدید  کی روش

رونمایی از سبک جدید  کی روش

یک پیروزی روحیه‌بخش در مهم‌ترین دوستانه پیش از جام جهانی؛ این رویایی‌ترین شروع ممکن برای ...
1