کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

آهنگ تغییر مدیران در کهگیلویه و بویراحمد / انتظار مردم از انتصابات جدید چیست؟

4 مهر 1401 ساعت 16:19

قطار دولت سیزدهم کم‌کم مسافران تدبیر و امید خود را پیاده می‌کند و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تغییر در چند پست مهم استانی در دستور کار قرار گرفته است.


قطار دولت سیزدهم کم‌کم مسافران تدبیر و امید خود را پیاده می‌کند و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تغییر در چند پست مهم استانی در دستور  کار قرار گرفته است.
به گزارش کبنا، کیومرث حاجی‌زاده پس از حضور حسین کلانتری استاندار دولت روحانی، در دی ماه 99 از خوزستان به کهگیلویه و بویراحمد آمد و به عنوان معاون عمرانی استاندار کار خود را آغاز کرد. هر چند حاجی‌زاده‌ی غیربومی در ابتدای حضور خود با مخالفت‌های زیادی مواجه شد و انتصاب او بسیار پرحاشیه بود، اما تاکنون حدود 2 سال است که  در این پست حضور دارد. با وجود اینکه حاجی‌زاده تاکنون توانسته کار خود را به شیوه‌های مختلفی پیش ببرد، اما انتقادات نسبت به وی همچنان پابرجا است. شنیده می‌شود حاجی‌زاده به دلیل اینکه در جای دیگری پست گرفته، قصد استعفا از معاونت عمرانی را دارد.
یکی دیگر از مدیران دارای حاشیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل آب و فاضلاب است. اسفندیار برخه که طبق گفته‌ها در شهرداری شهرستان کهگیلویه ضعیف ظاهر شده بود، نه تنها به پست‌های پایین‌تر نزول نکرد، بلکه ارتقاء نیز یافت. بیش از یک سال از مدیریت برخه در شرکت آبفای استان می‌گذرد؛ در این دوره، اعتراضات آبداران به اوج خود رسید و حادثه تلخ خودسوزی یک آبدار چاروسایی در این دوره اتفاق افتاد. اما با وجود مدیریت نامطلوب، برخه همچنان در مسند ریاست حضور دارد. گفته می‌شود وی از سوی معاون عمرانی استاندار و نماینده شهرستان کهگیلویه حمایت می‌شود. اما انتقادات از برخه تا جایی پیش رفت که هاشمی معاون سیاسی استاندار در هفته دولت در حضور مسئولان از برخه و عدم پاسخگویی به مراجعان انتقاد کرد. شنیده‌ها حاکی از آن است که زمان برکناری اسفندیار برخه نیز چندان دور نیست.
یکی دیگر از مدیران تدبیر و امیدی، سید هاشم موسوی‌جهان‌آباد است که در سال 97 و در دوره عزیز فیلی معاون عمرانی اسبق در کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد. عملکرد موسوی در یک سال اخیر، با انتقادات زیادی از سوی رسانه‌های مختلف مواجه شده است. در پایگاه خبری کبنانیوز نیز عملکرد وی از جوانب مختلف بررسی شده است.

بیشتر بخوانید

در شهرک‌های صنعتی استان چه می‌گذرد؟ / از استخدام‌های بی‌رویه تا تعاملات سیاسی نامتعارف

زنگار بر تولید در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد / آیا استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حال و روز شهرک‌ها خبر دارد؟ / عافیت‌طلبی نان و آب برای تولید نمی‌شود؟

هر چند تغییر مدیران امری معمول است و به این مدیران نیز انتقادات زیادی وارد شده است، اما انتظار مردم این است که افرادی قوی‌تر بر این مناصب تکیه بزنند، و شرایط بهتری را شاهد باشیم. اما گاهاً می‌بینیم که تغییرات مدیریتی به گونه‌ای اتفاق می‌افتد که وضعیت عملکردی مدیران بدتر از گذشته می‌شود، گویا برخی افراد فقط به دنبال این هستند که به پست‌های مدیریتی دست اندازی کنند و دیگر به فکر این نیستند که این میز و صندلی‌ها امانت هستند و وقتی نتوانند سربلند باشند،به مردم خیانت کرده‌اند و جامعه نیز از حضور آنها متضرر می‌شود.
یکی از ادارات در استان که مورد انتقاد زیادی مواجه شده، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که حتی منجر به ورود معاون وزیر به ماجرا شد؛ معاون وزیر نیز به صراحت اعلام کرد که تخلف صورت گرفته است. 
پرسش اینجاست که چرا مردم باید از یک اداره این‌چنین ضربه بخورند؟ چه کسی پاسخگوی ضربه‌های مالی مردم می‌شود؟
با وجود اینکه مردم انتظار دارند پست‌های مدیریتی به افرادی متعهد و متخصص داده شود، اما گاهاً دیده شده که برخی از انتصابات بر اساس ضوابط غیر تخصصی و شایسته‌سالاری و بعضاً مبتنی بر معادلات سیاسی، توزیع می‌شوند.


کد مطلب: 452832

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/452832/آهنگ-تغییر-مدیران-کهگیلویه-بویراحمد-انتظار-مردم-انتصابات-جدید-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1