کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بسته خبری کبنانیوز؛

در اغتشاشات اخیر چه گذشت؟ / جوکرها چه کسانی بودند؟ / هشدار وزیر اطلاعات / کسانی که نان نظام را خوردند، با اغتشاش گران همصدا شدند / خسارت ۱۵ میلیارد تومانی به تجهیزات آتش نشانی (+ فیلم و تصاویر )

1 مهر 1401 ساعت 19:05

مرگ مهسا امینی به یکی از چالش‌برانگیز اتفاقات اخیر در سطح کشور تبدیل و نظرات مختلف در این باره ارائه شد. اما این اتفاق به همین جا ختم نشد و بعضی بهانه دستشان آمد تا مرگ این دختر 22 ساله را ابزاری برای تخریب اموال عمومی و بیت‌المال قرار دهند.


مرگ مهسا امینی به یکی از چالش‌برانگیز اتفاقات اخیر در سطح کشور تبدیل و نظرات مختلف در این باره ارائه شد. اما این اتفاق به همین جا ختم نشد و بعضی بهانه دستشان آمد تا مرگ این دختر 22 ساله را ابزاری برای تخریب اموال عمومی و بیت‌المال قرار دهند.
به گزارش کبنا، کبنانیوز در این بسته خبری، اتفاقات و اخبار مربوط به اعتراضات و تجمع‌ها را به منظور آگاهی و اطلاع مردم مرور می‌کند.
صداوسیما: تاکنون ۱۷ نفر در اعتراضات به خاطر فوت مهسا امینی، جان باخته اند
شبکه خبر صداوسیما در زیرنویسی با اشاره به اعتراضات چند روز اخیر به خاطر ماجرای فوت مهسا امینی، اعلام کرد که «بر اساس آمار غیررسمی در چند روز اخیر ۱۷ نفر از معترضان، رهگذران و ماموران جان باخته اند.»
شبکه خبر صداوسیما در زیرنویسی اعلام کرد که در اعتراضات چند روز اخیر به خاطر ماجرای فوت مهسا امینی، ۱۷ نفر جان باخته اند.
 شبکه خبر در این زیرنویس بر «غیررسمی» بودن این آمار تاکید کرده و نوشته است: «بر اساس آمار غیررسمی در چند روز اخیر متاسفانه ۱۷ نفر از معترضان، رهگذران و ماموران جان باخته اند.»
در این ادامه این زیرنویس هم تاکید شده است که «آمار رسمی را مسئولان مربوطه اعلام خواهند کرد.»
شهادت ۴ نفر به دست اغتشاشگران
چهار نفر در تبریز، مشهد، قزوین و سمنان و یک مامور انتظامی در آمل شب گذشته (31 شهریورماه 1401)به دست اغتشاشگران به شهادت رسیدند.

خبرگزاري صداو سيما  نوشت، شهید محمد حسین سروری در گرمسار، حسین اجاقی در تبریز، عباس خالقی در قزوین و محمدرسول دوست محمدی در مشهد از جمله افرادی بودند که در جریان محافظت از شهر‌های خودبا سلاح گرم و سرد به دست اغتشاشگران به شهادت رسیدند.
جوکرها در تهران به دنبال چه می‌گردند؟ / آسیب‌شناسی اراذل‌ و اوباش روی پل پارک‌وی!
مشرق نیوز نیز در گزارشی آورد که شیب سوگواری برای مهسا امینی با رادیکال شدن فضا به سمت اغتشاش و آشوب‌های خیابانی تغییر جهت داده است، اگر تا همین دیروز تعداد دختر و پسر نوجوان با دادن چند شعار ساختارشکنانه سعی در بر هم زدن نظم عمومی بودند، حالا با خرج شدن آن‌ها از صحنه اراذل‌واوباش صحنه را در دست گرفته و معدود افراد را به‌سوی شورش‌های کور، آسیب به اموال مردم و هرج‌ومرج شهری هدایت می‌کنند.
هدف این اوباش خیابانی آن است که به‌تدریج فضا متشنج شده و اعتراض به سمت راهزنی، سرقت و قتل‌های مرموز هدایت شود. آنچه در شب گذشته در تهران و تعداد محدودی از شهرها روی داد نمایانگر آن است که به طرز قابل‌لمسی جنس آشوب سازی‌ها تغییر کرده و از مدل سانتی ماتالیستی در برخی نقاط در مرکز و بالای شهر به‌سوی تخریب گری تغییر کرده است.
این تغییر مسیر البته برخی نوجوانان هیجانی را نیز با خود همراه ساخته و آن‌ها را با دسته اوباش هم مسیر کرده است. بررسی‌های میدانی نشان از آن دارد که عوامل آشوب با الگوسازی‌های ملیشیایی برای برخی افراد حاضر در میدان آن‌ها را به‌سوی تخریب اموال عمومی تشویق کرده و پس از عبور موج اول؛ دسته اغتشاش‌گران سازمان‌یافته و آموزش‌دیده به صحنه آمده و با آتش زدن سطل آشغال‌ها، درگیری با پلیس؛ توهین به پرچم مقدس کشورمان و نیز عملیات روسری تکانی در شهر موج شکل‌گرفته را به مناطق دیگر هدایت می‌کنند.
بررسی فراخوان‌های صورت گرفته نشان می‌دهند که عملیات «فتح خیابان» توسط سرویس‌های اطلاعاتی در خارج از مرز کدگذاری شده و توسط عوامل آموزش‌دیده در داخل بارگذاری و درنهایت توسط اراذل‌واوباش و برخی دسته‌های تحریک‌شده اجرایی می‌شود.
جوکرها در تهران به دنبال چه می‌گردند؟ / آسیب‌شناسی اراذل‌ و اوباش روی پل پارک‌وی! + تصاویر
در اغتشاشات تهران چه گذشت؟
روز گذشته هسته‌های اولیه تجمعات از ساعت ۱۷ در دسته‌های ۱۰ - ۱۲ نفره در محدوده خیابان ولیعصر (عج)، ‌ بلوار کشاورز، میدان انقلاب، پارک لاله، میدان ولیعصر (عج)، پل پارک‌وی و کوچه‌ها و خیابان‌های منتهی به این معابر شکل گرفت. نکته قابل‌توجه آن‌که در هیچ‌یک از تجمعات امشب تهران، جمعیت در یک نقطه به ۵۰ نفر نمی‌رسید.
به دلیل شکل نگرفت موج اغتشاش تعدادی از اوباش اقدام به سنگ‌پرانی بی‌هدف کردند که این اقدام باعث شکستن شیشه خودروهای پارک شده در خیابان‌های فرعی منتهی به میدان ولیعصر (عج) شد که با اقدام به‌موقع نیروی انتظامی، تعدادی از این افراد بازداشت شدند. تعدادی از تجمع‌کنندگان نیز پس از حضور در بلوار کشاورز و خیابان‌های منتهی به خیابان انقلاب وارد پارک لاله شدند.
از برخی لیدرهای آشوبگر این تجمعات که توسط نیروهای انتظامی بازداشت شدند، سلاح گرم، ‌ شوکر، ‌ باتوم کشف و ضبط‌شده‌اند. همچنین برخی تجمع‌کنندگان در حوالی میدان فردوسی اقدام به کندن نرده‌های خط ویژه اتوبوس‌های «بی آر تی» کردند که این اقدام برای دقایقی سبب اخلال در عبور و مرور شد، این اقدام با نارضایتی شدید مردم شده و افراد حاضر درصحنه به‌صورت خودجوش به اغتشاش‌گران واکنش نشان می‌دادند.
تحلیل وضعیت میدانی تجمعات برگزارشده نشان می‌دهد که میزان «خشونت رفتاری» معترضان و اقداماتی نظیر حمله به اماکن دولتی به‌شدت افزایشی بوده و همچنین افزایش درگیری‌ها میان معترضان محسوس بوده است. مقایسه میان روند اغتشاشات در سراسر کشور نشان‌دهنده این گزاره است که درگیرترین نقاط به ترتیب استان تهران، تهران بزرگ، مازندران، گیلان، خراسان رضوی و اصفهان بوده است.
جوکرها در تهران به دنبال چه می‌گردند؟ / آسیب‌شناسی اراذل‌ و اوباش روی پل پارک‌وی! + تصاویر
جوکرها به صحنه می‌آیند!
سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای غربی از ترفندهای متعددی برای بحران‌سازی و آشوب‌آفرینی در یک استفاده می‌کنند. یکی از مدل‌های مرسوم به‌کارگیری خشونت و بزرگ‌نمایی، کُشته‌سازی و قهرمان‌سازی است که هرکدام در مرحله خاص خود به بحرانی کردن اوضاع کمک می‌کنند، اما نهایتاً آنچه برای استفاده از اغتشاشگران ضرورت دارد، معرفی نمادی است که بتواند میان آن‌ها اتحاد ایجاد کند. این ترفندها تاکنون بارها توسط آمریکایی‌ها در ایران آزمایش شده است و آخرین مورد از این آزمون‌های شکست‌خورده در اغتشاشات بنزینی در سال ۹۸ بود که به‌سرعت به خشونت کشیده شد و اگرچه نتیجه مطلوب آمریکایی‌ها را به دست نداد، اما متأسفانه صدمات جانی و مالی به کشور وارد کرد.
جوکرها در تهران به دنبال چه می‌گردند؟ / آسیب‌شناسی اراذل‌ و اوباش روی پل پارک‌وی! + تصاویر
خوشبختانه در اغتشاشات اخیر مدافعان امنیت چنان با سرعت عمل کردند که ابتکار عمل از دست آمریکایی‌ها خارج شد. به‌علاوه، انتقال بی‌سابقه از شبکه جهانی اینترنت به شبکه ملی اطلاعات نیز توان عملیات سایبری گردانندگان آشوب را تا اندازه زیادی فلج کرده است.
بااین‌حال، این عکس‌العمل سریع و حساب‌شده را می‌توان نتیجه درس - تجربه اغتشاشات سال ۸۸ دانست، جایی که نمادسازی به قوی‌ترین شکل خود توسط موساد و سیا در ایران اجرا شد. آن سال، با الهام از نماد «مشت گره‌کرده» (نمادی که توسط سازمان برانداز «آتپور» صربستان تحت حمایت مستقیم «موقوفه ملی دموکراسی» و «آژانس توسعه بین‌المللی» رواج یافت) نمادی به رنگ «سبز» مختص اغتشاشات در ایران طراحی شد تا بلکه معترضان بیش‌تری فریب‌خورده و به‌صف اغتشاشگران بپیوندند.
این مدل‌سازی در سال ۲۰۱۸ توسط آمریکایی‌ها در عراق و لبنان نیز مورداستفاده قرارگرفته و گریم جوکر مورداستفاده قرار گرفت و برخی افراد باهدف تهییج و اقدامات رادیکال سعی داشتند در خیابان یارگیری بیشتری انجام دهند.
جوکرها در تهران به دنبال چه می‌گردند؟ / آسیب‌شناسی اراذل‌ و اوباش روی پل پارک‌وی! + تصاویر
در مدل اغتشاشات اخیر در تهران نیز جوکرها این بار با هویت اراذل‌واوباش درصحنه حاضرشده و دست به تخریب دست جمعی می‌زنند، هدف آن است که با افزایش خشونت فضا رادیکال‌تر شده و هزینه اقدام علیه این گروهک‌ها بالاتر برود! به‌زودی مردم با عمل انقلابی بساط اخلال در خیابان را جمع خواهند کرد.
موفقیت های یک سال اخیر باعث شد تا امروز دشمن با ایجاد فتنه و آشوب نگذارد کام مردم شیرین شود

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رییس جمهور عصر پنجشنبه (31 شهریورماه 1401) در همایش جهاد و شهادت در مکتب حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت ۱۱ هزار شهید اهل سنت کشور که در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس برگزار شد، گفت: دین اسلام و سیره نبی مکرم آن حضرت محمد(ص) به ما آموخته است که باید در برابر دشمنان ید واحده و بنیان مرسوس باشیم.
به نوشته ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت، وی افزود: اگر مسلمانان در برابر دشمنان ید واحده باشند می‌توانند از حقوق یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مسلمان دفاع کنند.
حسینی اضافه‌ کرد: امت اسلام باید با حفظ و تقویت وحدت و انسجام و نیز پایبندی به اصول و ارزش‌های الهی در جهت اهداف بلند اسلام و تحقق تمدن نوین اسلامی گام بردارند.
معاون امور مجلس رییس جمهور ادامه داد: این توانمندی و انسجام در امت اسلام وجود دارد و هرگاه آنها با هم متحد بودند دشمن نتوانسته به اهداف شوم خود دست یابد.
وی، ایجاد آشوب و بلوا در جامعه را یکی از برنامه‌های دشمنان برای برهم زدن نظم، امنیت و وحدت دانست و گفت: تنها با هوشیاری و آگاهی اقشار مختلف مردم و اقوام و مذاهب است که می‌توان از این فتنه‌ها عبور کرد.
حسینی، نگرانی از گرایش به اسلام را از دیگر عوامل دشمنی استکبار جهانی علیه ملت ایران دانست و افزود: امروز تمرکز دشمن روی ایران است و می‌خواهد به هر طریقی مانع موفقیت‌های کشورمان شود.
وی ادامه داد: همین موفقیت هایی که کشورمان در یک سال اخیر در توسعه روابط با همسایگان و اخیرا عضویت در پیمان شانگهای به دست آورد سبب شده تا امروز دشمن با ایجاد فتنه و آشوب نگذارد کام مردم شیرین شود.
معاون امور مجلس رییس جمهور همچنین گفت که دولت مصمم به خدمت به مردم است و این را در عمل ثابت کرده که دلسوز ولی نعمتان انقلاب است.
وی به نشست اخیر اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با رییس جمهور اشاره کرد و افزود: در این نشست کم سابقه رییس جمهور بر حفظ وحدت برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تاکید کردند.
حسینی اضافه کرد: توجه به وحدت در ایران اسلامی و مسوولان آن از صدر تا ذیل یک نگاه راهبردی است و شعاری و مقطعی نیست.
وی وحدت و زندگی مسالمت آمیز اقوام ساکن در گلستان را در کشور نمونه دانست و گفت: باید تلاش شود این وحدت و انسجام همیشه حفظ و تقویت شود.
معاون امور مجلس رییس جمهور همچنین با تبریک هفته وحدت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب و جنگ تحمیلی گفت: امروز امنیت، عزت و وحدت موجود در جامعه مرهون خون شهیدان است.
حسینی با تاکید بر ضرورت انتقال رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان و شهیدان دوران دفاع مقدس به نسل جوان‌ افزود: شاید برخی‌ها با شنیدن رشادت های رزمندگان ما آن را افسانه بپندارند اما اینها یک واقعیت است و ما سختی زیادی برای حفظ انقلاب و پیروزی در جنگ تحمیلی که کشورهای زیادی از صدام حمایت می‌کردند، کشیدیم.
وی با تاکید بر خواندن وصایای شهیدان و مطالعه زندگی آنها توسط همه اقشار جامعه بالاخص جوانان ادامه داد: در دوران دفاع مقدس برخی رزمندگان ما با وجود زخمی شدن اما همچنان برای دفاع از کشور و نوامیس ملت در جبهه می‌ماندند.
معاون امور مجلس رییس جمهور تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس خون رزمندگان شیعه و اهل سنت در هم آمیخته و تجلی وحدت بود زیرا آنها برای یک هدف مقدس یعنی دفاع از اسلام و انقلاب به جبهه آمده بودند.
حسینی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس و خلق حماسه بزرگ آن همه اقوام و مذاهب و اقلیت‌های دینی از سراسر کشور در کنار هم بودند و از سرزمین خود دفاع کردند.
وی گفت: اگر در آن دوران مقاومت نمی‌کردیم و تسلیم دشمن می‌شدیم امروز پاسخی برای نسل جوان خود نداشتیم بنابراین باید رشادت ها و شجاعت‌های شهیدان و رزمندگان خود را برای نسل جوان بازگو کنیم.
حسینی به فلسفه ایجاد گروهک تروریستی داعش توسط استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا هم اشاره کرد و اظهار داشت: این گروهک با هدف ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی با کشتار مسلمانان به راه افتاد اما رزمندگان ما از هر دو مذهب و در قالب تیپ‌های فاطمیون، زینبیون و نبویون و تحت فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در کنار هم به مقابله با آن پرداختند و به پیروزی رسیدند.
وزیر اطلاعات: به فتنه‌گران هشدار می‌دهیم که هرگز خواب‌های آنان علیه ارزش‌های دینی و دستاوردهای سترگ انقلاب تعبیر نخواهد شد / دشمنان مانند همیشه، عِرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند

وزیر اطلاعات در پیامی هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و اعلام کرد: به فتنه‌گران داخلی و خارجی هشدار می‌دهیم که هرگز خواب‌های آشفته و شوم آنان علیه ارزش‌های دینی و دستاوردهای سترگ انقلاب اسلامی تعبیر نخواهد شد و چنان‌که مقام معظم رهبری (مدّظّله‌العالی) در بیانات خود به مناسبت آغاز هفته‌ دفاع مقدس با پیشکسوتان این عرصه فرمودند: «به لطف الهی، امروز کشور از لحاظ دفاعی به مرحله بازدارندگی رسیده است».
به گزارش کبنا، متن این پیام را می‌خوانید:
من‌المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر ... (احزاب/23)
"هفته‌ی دفاع مقدّس" یادآور حماسه‌ی جاودان و ایثار قهرمانانه‌ی ملّت بزرگ، غیور و شهیدپرور اسلامی ایران است که به برکت خون مطهر شهیدان والامقام و فداکاری و جهاد مجاهدان در هشت سال توطئه‌ی جنگ تحمیلی به نیابت از امپراطوری نظام سلطه علیه انقلاب شکوهمند اسلامی و نظام مظلوم و نوپای جمهوری اسلامی ایران، برگ زرّین و مشعشعی از تاریخ پرشکوه این مرز و بوم را رقم زده‌اند.
ایثارگران و حماسه‌آفرینانی که نسل در نسل برای اعتلای حاکمیّت اسلام، با ایمان راسخ به آیات الهی و تعالیم آسمانی قرآن، انقیاد و تعبّد تام نسبت به خدای لایزال و مقتدر، پیامبر عظیم‌الشّأن اسلام حضرت محمّد مصطفی (صلی‌الله علیه وآله و سلم) و اولی‌الامر و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) را وجهه‌ی همّت خود قرار داده و در عهد و میثاقی ناگسستنی با عاشورای خونبار سیّد و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام)، هم‌چنان در عصر غیبتِ حضرت صاحب‌الامر (عجّل‌الله تعالی فرجه‌الشریف)، امتثال از فرامین، تواصی، هدایت‌های حکیمانه و انگشت اشاره‌ی مقام منیع و عظمای ولایت حضرت امام راحل عظیم‌الشأن (رحمه‌الله‌علیه) و رهبر معظّم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را یگانه راه تفوّق و غلبه بر دسیسه‌های رنگارنگ شیطان بزرگ و طواغیت و ایادی خنّاس آنان و تضمین کننده‌ی سعادت دنیا و آخرت می‌دانند.
سربازان گمنام امام زمان (عجّل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) در پایگاه عظیم مبارزه و جهاد در وزارت اطلاعات و جامعه‌ی بزرگ اطلاعاتی کشور ضمن ادای تعظیم، احترام و گرامی‌داشت حماسه‌ها و خاطرات لحظات ناب جهاد و مبارزه علیه استکبار جهانی در ایّام دفاع مقدّس، به تمامی اقشار ملّت بزرگ و ولایت‌مدار ایران و به‌ویژه پیشکسوتان جهاد و شهادت در دفاع مقدّس و مقاومت اسلامی؛ قویاً اطمینان می‌دهند که با هوشمندی و هوشیاری همه‌جانبه، مترصد نقشه و بازی‌سازی‌های ابلهانه‌ی دشمنان خبیث و خنثی‌سازی و مهار توطئه‌های شوم آنان خواهد بود؛ و اجمالاً به فتنه‌گران داخلی و خارجی هشدار می‌دهد که هرگز خواب‌های آشفته و شوم آنان علیه ارزش‌های دینی و دستاوردهای سترگ انقلاب اسلامی تعبیر نخواهد شد و چنان‌که مقام معظم رهبری (مدّظّله‌العالی) در سخنرانی خود به مناسبت آغاز هفته‌ی دفاع مقدس با پیشکسوتان این عرصه فرمودند: «به لطف الهی، امروز کشور از لحاظ دفاعی به مرحله بازدارندگی رسیده است». لذا دشمنان مانند همیشه، عِرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند. بحوله و قوته.
حسین شریعتمداری: فوت خانم مهسا امینی ربطی به نیروی انتظامی ندارد / خاتمی، کرباسچی و جهانگیری در آشوب‌های اخیر و قتل‌های ناشی از آن سهیم هستند؛ باید تحت پیگرد قرار بگیرند

شریعتمداری گفت: فوت خانم مهسا امینی اتفاق ناگواری بوده است ولی این رخداد آنگونه که تمامی شواهد و اسناد نشان می‌دهد اولاً؛ ربطی به نیروی انتظامی ندارد و ثانیاً آشوب‌ها و اقدامات وحشیانه آشوبگران نمی‌تواند در واکنش به آن صورت پذیرفته باشد.
حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره اتفاقات اخیر که آن را «انتقام ناکام دشمنان از حماسه بزرگ اربعین با اسم رمز گشت ارشاد»‌ دانسته بود گفت: جنس آشوب‌ها، شعارهای ساختارشکنانه و اقدامات وحشیانه آنها به وضوح نشان می‌دهد که ماجرای فوت خانم مهسا امینی فقط یک بهانه بوده است و دشمنان بیرونی بار دیگر پادوهای داخلی خود را برای انتقام از مردم و ایران اسلامی به میدان فرستاده‌اند.
وی افزود: حمایت رسمی و علنی آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی و برخی از گروه‌های بدنام داخلی از آشوبگران نمی‌تواند بدون ارتباط سازمان‌یافته با عوامل اصلی آشوب باشد. این بهانه مخصوصاً بعد از حماسه عظیم اربعین حسینی علیه‌السلام و عضویت در شانگهای و حضور مقتدرانه رئیس‌جمهور در سازمان ملل به شدت مورد نیاز دشمن بود.
شریعتمداری در ادامه گفت: فوت خانم مهسا امینی اتفاق ناگواری بوده است ولی این رخداد آنگونه که تمامی شواهد و اسناد نشان می‌دهد اولاً؛ ربطی به نیروی انتظامی ندارد و ثانیاً آشوب‌ها و اقدامات وحشیانه آشوبگران نمی‌تواند در واکنش به آن صورت پذیرفته باشد. قتل شهروندان، آتش زدن قرآن، حمله به آمبولانس‌های حامل بیماران، شکستن شیشه مغازه‌ها، حمل اسلحه گرم و … فقط در چارچوب دستورات دیکته شده سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه به مزدوران داخلی خود قابل ارزیابی است و برخلاف آنچه بعضاً ادعا می‌شود گروه‌های تروریستی نظیر منافقین و کومله بسیار حقیرتر از آنند که سازمان‌دهنده آشوب‌ها باشند.
شریعتمداری اظهار داشت: از دشمنان تابلودار بیرونی انتظاری نیست ولی برخی از افراد نام و نشان‌دار نظیر آقایان خاتمی، کرباسچی، جهانگیری و امثال آن‌ها باید توضیح دهند که چرا بدون تحقیق و بررسی‌های لازم، فوت خانم مهسا امینی را قتل نامیده‌اند ؟! به سختی می‌توان باور کرد که این عده از پیآمد سوء و تحریک‌کننده اظهار نظر غیرمسئولانه خود بی‌خبر بوده‌اند! از این روی نمی‌توان نقش آنها را در آشوب‌های اخیر نادیده گرفت. مخصوصاً آن که همین طیف سابقه آشوب‌های خسارت‌بار فتنه آمریکائی ــ اسرائیلی ۸۸ را هم در کارنامه خود دارند. آن فتنه را با اسم رمز «‌تقلب» پدید آوردند و در آشوب‌های اخیر از اسم رمز «گشت ارشاد»‌ استفاده کرده‌اند.
شریعتمداری گفت: این آقایان در آشوب‌های اخیر و قتل‌های ناشی از آن سهیم هستند و باید تحت پیگرد و بازخواست قرار بگیرند.
مدیر مسئول کیهان در پاسخ به سئوالی که ادامه ماجرا را چگونه می‌بیند، گفت: در فتنه‌های قبلی نیز مردم نجیب و هوشیار، با این امید که سره از ناسره جدا شود، رجزخوانی‌های بیگانگان و عربده‌کشی‌ها و شرارت دنباله‌های داخلی آنان را به نظاره نشستند، اما چند روز بعد، وقتی غبار فتنه فرو نشست، دیگر درنگ را تاب نیاورده و پای به میدان نهادند. آنان که با دست خالی رژیم آمریکایی شاه را سرنگون کرده‌اند و طی ۴۳ سال گذشته در مرزهای آبی و خاکی و هوایی کشور با تمامی قدرت‌های سلطه‌گر جنگیده‌اند، بار دیگر به میدان می‌آیند و بساط آشوب و آشوبگران را بر باد می‌دهند.
شریعتمداری در ادامه گفت: رجزخوانی مقامات رسمی آمریکا و اروپا و هیاهوی دنباله‌های داخلی آن‌ها، یادآور این کلام حضرت امیر علیه‌السلام در باره جنگ جمل است.
مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: بعد از جنگ جمل که در آن، جنگ‌افروزان با آن همه خط و نشان کشیدن‌ها و رجزخوانی‌ها به سختی شکست خورده و به ذلت افتاده بودند، مولای بزرگوار ما، حضرت امیر علیه‌السلام در وصف دو سپاهی که در دو سوی آن آوردگاه گردآمده بودند، فرمودند: « وَ قَدْ أَرْعَدُوا وَ أَبْرَقُوا وَ مَعَ هَذَیْنِ الْأَمْرَیْنِ الْفَشَلُ وَ لَسْنَا نُرْعِدُ حَتَّى نُوقِعَ وَ لَا نُسِیلُ حَتَّى نُمْطِرَ . دشمنان (اصحاب جمل) چون رعد غریدند و مثل برق، جرقه زده و از جای برآمدند، اما با آن همه لاف گزافی که زده بودند، هنگام کارزار ناتوان و ترسان بودند. ولی ما، خروش برنمی‌داریم، مگر آن که دست به عمل می‌زنیم و نمی‌باریم، مگر آن که سیل جاری می‌کنیم».
احمد خاتمی: کسانی که نان نظام را خوردند، با اغتشاش گران همصدا شدند / با اغتشاشات در پی تحت الشعاع قرار دادن موفقیت‌ها هستند / این‌ها باید با سلاح قانون سر جایشان نشانده شوند

خطیب نمازجمعه تهران گفت: قاطعانه از مسئولان قوه قضائیه می‌خواهم کسانی که به اموال مردم رحم نمی‌کنند و قران می‌سوزانند را با سلاح قانون سرجای خود بنشاند.
حجت الاسلام احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه(1 مهرماه) با اشاره به حضور رئیس جمهور در سازمان ملل و ملاقات با سران بسیاری از کشورها، گفت: ایران بعنوان یک کشور مطرح در جهان است؛ برخلاف آنچه که می‌گویند با دنیا قطع رابطه کردیم کاملاً رابطه دوجانبه است و آنچه منزوی است شیطنت‌های آمریکا در منطقه است.
به نوشته تسنیم، وی با بیان اینکه دشمنان با اغتشاشات در پی تحت‌الشعاع قرار دادن موفقیت‌هاست و رئیس‌جمهور منفور آمریکا روی اغتشاشات مانور می‌دهد، گفت: از مدت‌هاست دشمنان در پی اغتشاش‌اند و دنبال سوژه بودند تا این سوژه برایشان پیش آمد. آنها دلشان برای آن خانم نسوخته بود بلکه دلشان برای مقابله با نظام و مقابله با شما مردم تنگ شده بود؛ مسئله‌ای که اصلا برای اغتشاش‌گران مطرح نبوده فوت همان خانم بوده است چراکه مسئولان برای پیگیری این پرونده در میدان بودند.
خاتمی با بیان اینکه چادر از سر زن مسلمان کشیدن و آتش زدن قران یعنی ضدیت با دین، اظهار داشت: این اغتشاشات علیه شما مردم بود چراکه پرچم جمهوری اسلامی که نماد اقتدار شماست را به آتش کشیدند. علیه مردم بودن اغتشاش‌گران یعنی بیش از 60 آمبولانس را تخریب کردند و تعدادی هم سوزاندند؛ این نشان می‌دهد ضد مردم‌اند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تکرار این حوادث در سال 88 یا 98، گفت: این بار مردم با اغتشاش‌گران همراهی نکردند و حتی به تخریب اموال اعتراض کردند. اغتشاشاتی که بحمدالله لحظات پایانی را می‌گذراند؛ در این اغتشاشات دو گروه بودند؛ یک عده جوانان ناپخته و فریب‌خورده که تحت تاثیر شبکه‌های بیگانه و فضای مجازی آمدند و سران اغتشاش استفاده ابزاری از اینها کردند؛ من برادرانه نصحیت می‌کنم که صف خود را از اینها جدا کنند، روز حادثه آنها فرار می‌کنند و شما را گیر می‌اندازند. من دوستانه به پدر و مادرهای این جوانان می‌گویم که فرزندانتان را نصیحت کنید که آینده خود را تباه نکنند.
وی افزود: دسته دوم سران اغتشاش بودند که هم از بیگانه خط می‌گیرند و هم پول می‌گیرند؛ بی‌بی سی به صراحت می‌گوید که ما ذی‌نفعیم؛ آمریکا و سران استکبار تمام قد وارد میدان شدند و تریبون‌ها را در اختیار اغتشاش‌گران قرار دادند. بعنوان کسی که سی سال است در سیره اهل‌بیت کار می‌کنم یک مطلب مسلم در این سیره این است که امیرالمومنین(ع) با افراد فریب‌خورده می‌گذشت اما قاطع‌ترین برخورد را با سران جنایت داشت و از رئیس قوه قضائیه هم که امروز هستند می‌خواهم با سران اغتشاش قاطع ترین برخورد صورت بگیرد.
خاتمی ادامه داد:‌ آنچه در این میدان بسیار خنده‌دار است، حمایت سلطنت‌طلبان از این خانم است. سلطنت طلبانی که پنجاه و هفت سال حکومتشان ایران را تبدیل به زندان بزرگ کرد؛ اشک تمساح منافقین را دیدیم که خودشان 17 هزار بی‌گناه را جنایت‌کارانه ترور کردند؛ این حرف ها به قامت و قیافه این جلادان آدمکش نمی‌آید که از فوت یک خانم بخواهند ناراحت باشند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نیروی انتظامی مأوا و مأمن مردم است و این نیرو 13 هزار شهید در مقابله با اغتشاشات و سوداگران مرگ و اشرار داده است، گفت: در سال 1401 پلیس تاکنون 35 شهید داده است اما با اینان وحشیانه برخورد می‌کنند. به عزیزان نیروی انتظامی در کل کشور می‌گویم که دل قوی دارید و به وظیفه‌تان عمل کنید و بدانید ملت حامی شماست.
وی افزود: حفظ نظام اسلامی خط قرمز مردم ماست؛ ما تا‌ آخرین نفس و تا‌اخرین قطره خون ایستاده‌ایم.
خاتمی با بیان اینکه صاحبان تریبون در فضای مجازی و قلم مواظب باشند تریبون‌شان بلندگوی دشمنان نباشد که در داخلِ آنها محسوب می‌شوند، گفت: در این حادثه هم کسانی که نان نظام را خوردند با اغتشاش‌گران همصدا شدند و هنوز هم دیر نشده شما که به راحتی بیانیه می‌دهید، اغتشاشات را محکوم کنید وگرنه همسو با آنها هستید.
امام جمعه موقت تهران در ادامه خاطرنشان کرد: از عزیزانی که دیروز در مشهد، همدان، زنجان و ورامین راهپیمایی خودجوش راه انداختند و اغتشاش‌گران را محکوم کردند تشکر می‌کنم و از شما خوبان که در راهپیمایی بعد از نمازجمعه شرکت می‌کنید تشکر می‌کنم و امیدوارم پیام این ابراز نفرت را آنها بگیرند که اگر نگیرند، فردا دیر است و این ملت چون نظام اسلامی است قاطعانه از مسئولان قوه قضائیه می‌خواهد کسانی که به اموال مردم رحم نمی‌کنند و قرآن می‌سوزانند را با سلاح قانون سرجای خود بنشاند.
خسارت بیش از ۱۵ میلیارد تومان به تجهیزات آتش نشانی
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران، از آمادگی نیرو‌های آتش نشانی در ارائه خدمات به مردم در همه شرایط صلح و بحران خبر داد.
محمدی در ارتباط زنده با شبکه خبر، گفت: در چهار شب گذشته، ۲۵ دستگاه سبک و سنگین سازمان آتش نشانی دچار آسیب و خسارت شد.
 وی گفت: همچنین یک دستگاه ماشین آتش نشانی در حال اعزام به محل آتش سوزی به دست اغتشاشگران واژگون و به آتش کشیده شد.
 مدیر عامل سازمان آتش نشانی ادامه داد: ۴ ایستگاه آتش نشانی نیز مورد هجوم این افراد قرار گرفت که با شکسته شدن شیشه، در و پنجره ایستگاه‌ها همراه بود.  
 محمدی افزود: تا دیشب، بالای ۱۵ میلیارد تومان به تجهیزات امدادی در سازمان آتش نشانی خسارت وارد شده است.
دستگیری تیم تروریستی در مرزهای آذربایجان شرقی

فرمانده مرزبانی آذربایجان شرقی اعلام کرد: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانان هنگ مرزی خداآفرین اعضای تیم تروریستی شناسایی و دستگیر شدند.
مرکز آذربایجان شرقی سردار محمد احمدی افزود: ۲ نفر از اعضای تیم تروریستی که قصد عملیات خرابکارانه در داخل کشور را داشتند به همراه مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات جنگی در نوار مرزی خداآفرین دستگیر شدند.
وی گفت: در این عملیات ۲ دستگاه خودروی سواری پراید و دنا توقیف که در بازرسی از آن‌ها یک قبضه سلاح جنگی دوربین دار ام ۱۶، یک قبضه سلاح جنگی کلاشنیکف و کلت کمری، ۴ قبضه نارنجک دستی، سه عدد ریموت انفجاری و بی سیم دستی به همراه دوربین‌های دید در شب پیشرفته کشف شد.
فرمانده مرزبانی استان تصریح کرد: در بازجویی‌های فنی و تخصصی مشخص شد این افراد قصد انجام عملیات‌های خرابکارانه با توجه به اوضاع پیش آمده در داخل کشور را داشتند که با تلاش تیم‌های اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانی دستگیر و شناسایی شدند.
سردار احمدی با بیان اینکه امنیت و آرامش در مرز‌ها خط قرمز ماموران مرزبانی است، خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.


خبرگزاری مهر با انتشار فیلمی نوشت: مأموران انتظامی توسط آشوبگران با خودرو زیر گرفته شدند.

فیلم) مشرق نیوز از آتش زدن پرچم امام حسین(ع)خبر داد.


کد مطلب: 452740

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/452740/اغتشاشات-اخیر-گذشت-جوکرها-کسانی-بودند-هشدار-وزیر-اطلاعات-نان-نظام-خوردند-اغتشاش-گران-همصدا-شدند-خسارت-۱۵-میلیارد-تومانی-تجهیزات-آتش-نشانی-فیلم-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1