تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۱
کد مطلب : ۴۵۲۳۹۹
کبنا بررسی کرد؛

با ابراز نگرانی، مسائل حل نمی‌شوند / خانم مدبرنژاد فرهنگ دستوری نیست

۵
۱
با ابراز نگرانی، مسائل حل نمی‌شوند / خانم مدبرنژاد فرهنگ دستوری نیست
کبنا ؛
بهتر است مدیران به جای ابراز نگرانی‌های پی‌درپی که همه‌روزه شاهد آن هستیم، بسترهای لازم را فراهم کنند تا علل گرایش جوانان به برخی از آسیب‌های اجتماعی از بین رود، در صورت از بین رفتن علت، واضح است که معلول نیز از بین خواهد رفت.
به گزارش کبنا، کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌هایی است که در اغلب سطوح توسعه، جزو استان‌های توسعه‌نیافته و یا به عبارت دیگر کم‌برخوردار است. از توسعه اقتصادی و سیاسی گرفته تا توسعه اجتماعی و فرهنگی. داده‌ها نشان می‌دهد کهگیلویه و بویراحمد در سطح توسعه فرهنگی در خوشه آخر استان‌های کشور قرار دارد. برای سنجش توسعه فرهنگی از شاخص‌هایی همچون تعداد سینماها، تعداد کتابخانه‌های عمومی، کتابفروشی‌ها، سالن‌های تئاتر، و در واقع مراکز فرهنگی و هنری استفاده می‌شود. نبود توسعه فرهنگی پیامدهای بسیاری به دنبال دارد که یکی از آنها افزایش آسیب‌های اجتماعی است.  
سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد امروز از وضعیت کافه‌های آبشار یاسوج ابراز نگرانی کرده بود. وی گفته بود: مصرف مواد مخدر در میان بانوان در کافه‌های آبشار یاسوج نگران کننده است.
اما باید خطاب به مدبرنژاد گفت: نه تنها کافه‌های آبشار، که برخی از کافه‌های سطح شهر نیز وضعیت مطلوبی ندارند. اما قبل از هر چیزی باید برنامه ارائه کرد و صرفِ ابراز نگرانی مشکلی را حل نمی‌کند.
گفتنی است مصرف مواد مخدر نه یک مشکل، بلکه یک مسأله است و بدون برنامه‌ریزی مدون، نمی‌توان آن را کاهش داد.   
وی در جایی دیگر از اظهاراتش بیان کرده بود که از ظرفیت شهرداری‌ها و برخی دیگر از دستگاه‌ها برای کاهش مصرف مواد مخدر استفاده شود. اما واضح است که مدبرنژاد فقط روبنای این مسأله را دیده و از مشاهده زیربناها غافل شده است. چرا که با تبلیغات نمی‌توان چنین مسأله‌ای را حل کرد. اصولاً مسائل اجتماعی را با نگاه تبلیغی نمی‌توان رفع و رجوع کرد. قبل از هر چیز باید علل گرایش به مسأله‌ای همچون مواد مخدر را شناسایی و سپس عوامل به وجود آورنده، عوامل زمینه‌ای و مداخله‌گر را تعدیل کرد تا در بلندمدت مصرف مواد مخدر نیز کاهش پیدا کند. اینکه دستور داده شود برخی از دستگاه‌ها از مضرات مصرف مواد بگویند، به خودی خود هیچ نقشی در کاهش مصرف مواد نخواهد داشت. همچنان‌که در سطح کشور می‌بینیم در سال‌های گذشته علیرغم اینکه تبلیغات وسیعی صورت گرفته است، اما نمودار مصرف مواد کاهش پیدا نکرده است.
احتمالاً سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری همانطور که می‌خواهد مصرف مواد را به صورت دستوری حل کند، در آینده نیز ممکن دستور دهد چنین کافه‌هایی محدود شوند. اما واضح است که در نبود مراکز فرهنگی، بار عظیمی از اوقات فراغت جوانان را همین کافه‌ها بر دوش می‌کشند و نمی‌توان دستور داد که کافه‌ها محدود شوند.
اگر روزی کهگیلویه و بویراحمد به سطحی از توسعه فرهنگی رسید که بتواند از خوشه انتهایی استان‌ها خارج شود، آن روز می‌توان امیدوار بود که برخی از جوانان اوقات فراغتشان را نه با کافه‌ها بلکه با رفتن به مراکز فرهنگی و هنری پر کنند. اما چنین انتظاری در اینجا و اکنون کهگیلویه و بویراحمد، قابل وقوع نیست. بهتر است مدیران به جای ابراز نگرانی‌های پی‌درپی که همه‌روزه شاهد آن هستیم، بسترهای لازم را فراهم کنند تا علل گرایش جوانان به برخی از آسیب‌های اجتماعی از بین رود، در صورت از بین رفتن علت، واضح است که معلول نیز از بین خواهد رفت.
گویی حوزه اجتماعی و فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل است. سال‌ها این حوزه مغفول واقع شده بود. اما انتظار می‌رفت با حضور مدبرنژاد، این حوزه رونق می‌گرفت. اما گویا او هم راه پیشینیان را در پیش گرفته است. گفته می‌شود بر اساس معادلات سیاسی مدیرکلی بانوان و خانواده استانداری به مدبرنژاد رسیده است. 
گفتنی است کبنا نیوز آمادگی دارد پاسخ افراد و دستگاه‌هایی که در این خبر از آنها نام برده شده است را عیناً در این پایگاه خبری منشتر کند. کبنا نیوز در آینده حوزه بانوان و خانواده در کهگیلویه و بویراحمد را نیز به طور ویژه بررسی خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

گنجی
Iran, Islamic Republic of
کنبا شما به عنوان یک رسانه الحق که به وظیفه اصلی خود که اطلاع رسانی و دفاع از حقوق عامه است عمل میکنی
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
همیشه انتخابمدیرکلی بانوان با توجه به معیارهای سیاسی بوده
Iran, Islamic Republic of
درود بر کبنای قهرمان
Iran, Islamic Republic of
احصنتو خانم دگتر واقعا گل گفتی
خوشبختانه یا شور بختانه همه مسیولین خوب بلدن انشا بخونن
دراین بین کی باید عمل کنه وکی باید اجرا کنه وکی باید مشکل را حل کنه هیچ وقت مشخص نیست
لطفا تکلیف ملت وجوانان را مشخص کنین
راه حلتون چیه
Iran, Islamic Republic of
خدا و گپ زدنت نخو مشکل چنه ایخو حل بکنه
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1