تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب : ۴۵۲۱۹۴
افشاگری سریالی رئیس جمهور سابق؛

حسن روحانی: مردم زیربار گرانی له می‌شوند

۰
کبنا ؛دوران رياست جمهوريش به اتمام رسيده است ولي همچنان يکي از پرمخاطب‌ترين شخصيت‌هاي سياسي ايران محسوب مي‌شود. رييس دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم در روزهاي اخير دست به افشاگري‌هاي سريالي زده است که اين افشاگري‌ها بعد از انتشار واکنش‌هاي بسياري به همراه داشته است.
روز گذشته افشاگري‌هاي تازه‌اي از حسن روحاني منتشر شد که در پي مي‌آيد: آقاي لاريجاني به من مي‌گفت که يارانه را بيشتر کنيد و ارز 4200 توماني را حذف کنيد. گفتم نه. يارانه کالايي بايد ادامه داشته‌باشد و ارز 4200 توماني هم براي تامين کالا بدهيد. کتاب «بدون دود و آتش و خون» روايت هاي جالب و جديدي را در گفت و گو با حسن روحاني، رئيس جمهور دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم و دولتمردانش منتشر کرده است که در ادامه به بخش کوتاهي از آن خواهيم پرداخت. خاطرات يکي پس از ديگري به ذهنش مي‌آيد و دنبال هم آنها را تعريف مي‌کند: «آقاي حدادعادل آمد و به من گفت که کشور را کوپني کنيد. گفتم دولت اين کار را تا روز آخر انجام نمي‌دهد. آنها اين حرف را به رهبري هم زده‌ بودند. به رهبري گفتم که نظرم اين است که نبايد کوپني کنيم، ايشان هم تاييد کردند و گفتند درست است.» همزمان با محتواي صحبت‌هايش لحنش تغيير مي‌کند. حالا هم غمگين و هم عصباني است: «آقاي لاريجاني به من مي‌گفت که يارانه را بيشتر کنيد و ارز 4200 توماني را حذف کنيد. به وزرا گفتم که قيمت دقيق همه کالاها را رو به روز مي‌خواهم. بايد بدانم ماست، تخم مرغ، نان، برنج، گوشت و...دقيقا هرروز چند است. اگر مي‌خواستيم حمايت در تامين کالا را قطع کنيم، مردم زير بار گراني له مي‌شدند. گفتم نه. يارانه کالايي بايد ادامه داشته‌باشد و ارز 4200 توماني هم براي تامين کالا بدهيد.»
او در بخشي ديگر از گفته‌هايش به ماجراي افزايش قيمت بنزين در سال 98 اشاره کرد و اظهار کرده: «قصد ما اين بود که بنزين و گازوئيل را در بازار بفروشيم و براي دولت تامين مالي کنيم. اما بدون اينکه به مردم فشار مضائف وارد شود. يارانه 45 هزار توماني پاسخگو نبود؛ بنابراين بايد يارانه جديدي تعريف مي‌شد؛ بنابراين به 60 ميليون نفر يارانه سوخت داديم. سه قوه در مورد اجراي اين طرح توافق کرديم، ولي وقتي زمان اجرا رسيد، در کاسه ما گذاشتند.»
روحاني همچنين گفته است: «واقعيتش را بخواهيد اگر صدا و سيما اينقدر دروغ به خورد مردم نمي‌داد، من هم اصلا وارد نمي‌شدم، ولي وقتي ديدم که اين‌ها ذهن مردم را خراب مي‌کنند، تصميم گرفتم در مورد جنگ اقتصادي حرف بزنم.» به لحنش کمي شوخ‌طبعي مي‌دهد. خند‌هاي آرامي مي‌کند و ادامه مي‌دهد: «اين هم حسن کار صدا و سيما است.»
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا احزاب ایرانی منفعل هستند؟

چرا احزاب ایرانی منفعل هستند؟

احزاب‭ ‬در‭ ‬کشور‌های‭ ‬مختلف‭ ‬نقش‭ ‬بسیار‭ ‬پررنگی‭ ‬در‭ ‬جریانات‭ ‬گوناگون‭ ‬سیاسی‭ ...
کاهش سرعت اينترنت، جنايي شد!

کاهش سرعت اينترنت، جنايي شد!

‭ ‬افت‭ ‬سرعت‭ ‬اینترنت‭ ‬ادامه‭ ‬دارد‭ ‬و‭ ‬این‭ ‬موضوع‭ ‬تاثیر‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬بر‭ ‬کسب‭ ...
معمای سر به مهر بنزین

معمای سر به مهر بنزین

انتشار خبر کاهش سهمیه بنزین از ماه آینده باعث شد تا شائبه افزایش قیمت این کالا که از ...
1