تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب : ۴۵۱۹۶۹
اداره کار کهگیلویه و بویراحمد پاسخ دهد؛

نمره صفر کهگیلویه و بویراحمد در جذب تسهیلات مشاغل خانگی / آقای استاندار این چه بساطی است؟ / محض رضای خدا و بنده خدا با مدیران کم‌کار برخورد کن (+ سند رسمی)

۳۳
۳
نمره صفر کهگیلویه و بویراحمد در جذب تسهیلات مشاغل خانگی / آقای استاندار این چه بساطی است؟ / محض رضای خدا و بنده خدا با مدیران کم‌کار برخورد کن (+ سند رسمی)
کبنا ؛
معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارسال نامه‌ای به وزیر تعاون، با موضوع گزارش عملکرد ادارات کل تعاون استان‌ها در جذب تسهیلات مشاغل خانگی، کهگیلویه و بویراحمد را یکی از استان‌هایی معرفی کرده که پایین‌ترین رتبه را در میزان جذب تسهیلات پرداختی و اشتغال ایجاد شده طی بازه پنج ماهه سال جاری دارد.
به گزارش کبنا، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بر اساس شاخص‌های موجود طی بازه پنج ماهه سال جاری، پایین‌ترین رتبه را در میزان جذب تسهیلات پرداختی و اشتغال ایجاد شده کسب کرده است. (برای دریافت سند منتشر شده اینجا کلیک کنید)
در حالی که استان‌های اصفهان، تهران و کرمانشاه، بیشترین میزان جذب تسهیلات مشاغل خانگی را داشته‌اند، کهگیلویه و بویراحمد هیچ جذبی نداشته است.
همچنین پس از جمع‌بندی میزان جذب اشتغال ایجاد شده و تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی، کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد، کمترین میزان جذب را در بین استان‌های کشور داشته است.
رتبه آخر کهگیلویه و بویراحمد در جذب اعتبارات مشاغل خانگی و اشتغال ایجاد شده، نشان‌دهنده عمق سوءمدیریت در اداره کار استان است. چرا که اگر دغدغه جدی در این زمینه وجود داشت، با وجود ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد، نباید این استان رتبه آخر را کسب می‌کرد.
به گزارش کبنا، در جلسه‌ای که استانداران در ابتدای سال داشتند، میزان تعهد به اشتغال استان‌ها را مشخص کردند. تعهد به اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد 13 هزار و 520 شغل بوده است. بر اساس داده‌های منتشر شده، باید تاکنون حدود 5 هزار و 800 شغل ایجاد می‌شد، اما حدود 23 درصد از این وضعیت عقب هستیم. گفتنی است کهگیلویه و بویراحمد در این شاخص رتبه 28 را در بین 31 استان کشور کسب کرده است.
علاوه بر این، اغلب مشاغل ایجاد شده نیز مشاغل ریز هستند که ثبات ندارند.  
چند روز پیش نیز عسگری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عسگری در جلسه کارگروه اقتصادی استان نسبت به این وضعیت انتقاد کرده بود.
گفتنی است طی تماس‌هایی که با بانک‌های توسعه تعاون و رفاه داشتیم، متوجه شدیم که درصدی از اعتبارات پرداخت شده، اما ظاهراً نسبت به ثبت اطلاعات هم اقدام نکرده‌اند. در واقع حتی در ورود اطلاعات به سامانه نیز کم‌کاری صورت گرفته است.  
گزارشات کبنا نیوز از مشاهدات عینی و صحبت با متقاضیان نیز نشان می‌دهد مسئولین اداره کار استان، ادعا می‌کنند که ظرفیت شهرستان بویراحمد در تشکیل پرونده برای مشاغل خانگی تکمیل شده و از پذیرش متقاضیان جدید خودداری می‌کنند. اما با اننشار نامه معاون وزیر به وزیر رفاه، این سؤال پیش می‌آید که وقتی درصد جذب در کهگیلویه و بویراحمد تنها یک درصد بوده، پس چطور مسئولین اداره کار استان از پذیرش متقاضیان جدید خودداری می‌کنند؟ سؤالی که انتظار می‌رود مدیرکل این اداره به آن پاسخ دهد.
شاخص‌های آماری منتشر شده از سوی معاون وزارت کار کشور، نشان از آن دارد که لزوم تغییر در بدنه مدیریتی اداره‌کل کار کهگیلویه و بویراحمد به شدت احساس می‌شود.
گفتنی است ساماندهی مشاغل خانگی فرصت مناسبی برای حمایت از افراد این حوزه در جهت رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال آنان است که علاوه بر توسعه اقتصادی می‌تواند در زمینه توسعه اجتماعی نیز تأثیرگذار باشد.
کبنا نیوز آمادگی آن را دارد جوابیه ذینفعان و افراد و دستگاه‌هایی که در این خبر از آنها نام برده شده را عینا منتشر کند. 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
گو گوش شنوا کبنا جون
مریم
Iran, Islamic Republic of
۴ماهه من هر روز می روم اداره کار می گویند وام تمام شده و بویراحمد سهمیه ندارد الان معلوم شد نمی خواهند بدهند والا رتبه اخر نمی شدن
داد و بیداد از دست نماینده ها
بدبخت
Iran, Islamic Republic of
چه خل من سر کنیم
چه جل من بر کنیم
حضرات کوش شنوا ندارند
۲۷ میلیار سه ماه پیش برگشت خورد بگذارید پول امسال هم برگشت بخوره گناه داره
Iran, Islamic Republic of
کبنا دعای خیر مردم خصوصا خانمهایی که هر روز جلوی اداره کار با گریه و زاری به خونه بر می گردن پشت سر شماست ادامه به خدا به همرات بزار گوش نکنند
R
Iran, Islamic Republic of
متاسفم فقط همین
کارمند
Iran, Islamic Republic of
استان همیشه مظلوم ما
Iran, Islamic Republic of
ماکه استاندار نداریم
Iran, Islamic Republic of
وااله‌بلا‌‌طلا‌
کلام‌الله‌
این‌پست‌زیاد‌ هستش‌
مارگون
Iran, Islamic Republic of
آقای.هم ماشاالله فقط اقوام و اشناهای خودش رو میزاره تو لیست برای معرفی به بانک ...کبنا مشکل مدیرکل نیست مشکل معاون ایشون که فامیلی معرفی می‌کنه
Iran, Islamic Republic of
اینجا هنوز زمینه . فراهم نشده
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
وقتی موحد برای اخذ رای طایفه هر شخصی رو مدیر میکنه همینه
Iran, Islamic Republic of
مدیران استانی خیلی ضعیف هستند
دنا سربلند
Iran, Islamic Republic of
جای تاسف داره برای مسولین استان ، من هر روز از بهار تاکنون میرم اداره کار و میگن هیچ اعتباری نداریم
جواد
Iran, Islamic Republic of
مدیران که الحمدالله وضعیتی بسیار بدتر از .
تاسف بارتراز همه به نام انقلاب نوشته میشه
چون خود را سوپر انقلابی معرفی میکنند.
درد دل با که توان گفت که خریدار نباشد.
تاسف،حیف،تاسف
Iran, Islamic Republic of
بنازم به نمایندگان و استاندار میدانی !!!!!!

خدا می داند چه مشکلات دیگری برای استان ایجاد می کنند و کسی خبردار نمی شود.

فقط تصاویر خود را کنار مردم پخش می کنند و جلسه های بی فایده برگزار می کنند
متاسفانه 4 تا گزارش عملکرد نمی دهند بدانیم استان کجاست و به کجا قرار است توسط این اساتید حرکت کند !!!
Iran, Islamic Republic of
وزیر کشور میاد و از اون از خودش تعریف و تمجید میکنه و میره
علی اکبر نیک اقبال رئیس اسبق بانک کشاورزی شعبه مرکزی استان
Iran, Islamic Republic of
با سلام علت عدم جذب اعتبارات اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد سختگیری بسیار زیاد سازمان محترم بازرسی در پس از پرداخت تسهیلات است معرفی مدیران و اعضاءکارگروه های اشتغال و روسای بانک ها و کارمندان به دادگاه و مراجع قضایی به اتهام تصرف وجوه دولتی در پرداخت تسهیلات و صدور احکام قطعی و برخورد دوگانه با کسانی که حیثیت و آبروی خود را در گروی خدمت و تامین اعتبار واحد های تولیدی قرار داده و الان انگشت اتهام به طرف آنها دراز شده باعث گردیده که هیچ یک از این افراد ،حاضر به ریسک کردن در جذب منابع نداشته باشند راهروی دادگاه را ببینید و مشاهده کنید که مدیران کلیدی در استان که نقش بسیار پر رنگی را در جذب اعتبارات سنوات قبل داشته و استان را در صدر جذب اعتبارات کشور رسانده بودند ،روزانه به دادگاه معرفی می شوند ما مخالف اجرای قانون نیستیم اگر مدیری منابع بیت المال را در جهت نفع شخصی خود و یا بستگانش هدر داده به اشد مجازات برسد ولی قدرت حرکت و جسارت از مدیران گرفته شده و کسی حاضر به دفاع از مدیران نیست کلیه تسهیلات پرداختی به منظور احداث یا راه اندازی طرح ها بوده ولی تا کنون از این طرح ها کارشناسی و بازدید نشده و صرفا"بر اساس گزارش سازمان بازرسی کیفرخواست صادر می شود شایسته است که مقامات عالی استان و معاونت محترم پیشگیری از وقوع جرم از طرح های مد نظر سازمان بازرسی بازدید بعمل آورند و از حیثیت و آبروی کسانی که به عنوان متهم به دادگاه معرفی شده اند دفاع نمایند .با تشکر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اصلاایشان کجا واایجاداشتعال کجا خرابه دادمان برسه
شاه قاسم
Iran, Islamic Republic of
اقای احسان عسکری که معاون اقتصادی استاندار هستن بفرمایند این وسط چکاره هستند که خود منتقد این وضع موجودند..؟
مگر نباید نظارت مستمر میکردند و در صورت لزوم برخورد قاطع.؟ پس چکار میکردی اقای عسکری .؟ انتقاد تو بودجه رو برمیگردونه؟
زنبور
Iran, Islamic Republic of
این کم کاری را باید استاندار وجناب عسکری جواب دهند!
مسعود
Iran, Islamic Republic of
اداره کار وضعیت اسفباری داره رسیدگی شود
سایه خیال
Iran, Islamic Republic of
با سلام
هیچ وقت مدیران استانی را اینقدر ضعیف ندیدم . خوشبختانه اینقدر این استان منابع غنی دارد که با کمی درایت و مدیریت می شود علاوه بر ایحاد اشتغال پایدار باعث کاهش فقر و فلاکت گردید . ولی متاسفانه مدیران استان فقط و فقط درگیر سیاسی بازی هستند . ما در جوار سه استان غنی از نظر مدیریت هستیم که مدیریت اصولی انها باعث رشد و شکوفایی و کاهش فقر و‌فلاکت مردم استانشان شده است . بخدا چندین ایده در ارتباط با مشاغل زودبازده دارم که باعث اشتغال چندین جوان می شود ولی جرات نمی کنم شروع کنم . از دست کارشکنی مسولین ادارات مرتبط . اینقدر این‌ دست و‌اون دست میکنند که پشیمان میشوی . ما اگر واقعیت جامعه خودکان را نپذیریم نمی توانیم دنبال درمانش باشیم . الان واقعیت حامعه استان ما کارشکنی ، سیاست بازی، عدم مسولیت پذیری، عدم تعهد و هزار عنوان دیگه می باشد . جامعه مدیریتی ما بیمار است . وگرنه همه منابع فراهم هست از بویراحمد گرفته تا کهگیلویه و گجساران و ... .جناب اقای استاندار محترم اکر کامنت منو میخونی جاره ای بیندیش . استان ما مستعد برای هر فعالیت اقتصادی است . از صنعت مرغ و طیور گرفته تا دامداری ،زنبورداری ، توریسم ، بوم گردی ،تربیت اسب ،گیاهان دارویی ،صنایع کوچک و‌زودبازده و ... . حداقل اگر خودمان بلد نیستیم برویم‌ از استانهای همجوار ایده بیاوریم و اموزش دهیم . اکر صدا و سیمای استان لطف کند به جای این برنامه های بدون فایده اش ، در یک ساعت مشخص برنامه اموزشی مرتبط با اشتغال پخش کند می تواند کمک زیادی به این موضوع نماید. و‌در اخر به جوانان این استان توصیه می کنم که میشود با اندک سرمایه ای که در دست دارند به همراه امکاناتی که دارند شامل زمین در متراژ پایین مخصوصا در روستاها ایجاد اشتغال برای خود و‌خانواده کنند و‌از این فقر و‌فلاکت نجات پیدا کنند . نمونه مشابه این مشاغل در شبکه های اجتماعی از جمله اینستا موجود می باشد . اندکی سرمایه با تلاش مستمر برابر است با موفقیت پایدار .
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه وام های پرختی هم نصیب افراد خاصی میشه.باند بازی و طایفه گرایی اینجا هم کاملا خودشو نشون می ده.یکساله تو نوبیت وام 15 میلیونی هستم ولی هنوز اقدامی نشده.ولی افرادی هستند که امروز ثبتنام می کنند به یک هفته نمیکشه که وام رو دریافت می کنند.
Romania
چرا مشکل مردم منصور اباد دشت روم ..که واگذاری چشمه های کشاورزی به شخصی خاص هست پیگیری نمی شود
همکار
Romania
ازوقتی آقای مجتبی کریمی این اداره ترک کرده ،بدتر و بدتر شد.اینم نتیجه کار سیاسی و فرار نخبگان
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت
کارشناس
Romania
// دانشگاه پیان نور چهار تا واحد پاس کرده پر ادعا است اما از هماهنکی و از مدیریت هیچ نمی داند.
با کدام هماهنگی بین بخشی در استان در تمام شاخصها رتبه ۳۱ کشور را داریم
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی این عنوان مشاغل خانگی چی هست دست ازش برنمی دارید
اگر وام می خواین بدین به مردم خوب بدین دیگه این کلاه شرعی مشاغل خانگی چی هست
والله اگر ۱۰۰ درصدم جذب بشه عملا اشتغال و تولیدی جدیدی بوجود نمیاد
۹۰ درصد ی جای دیگه مصرف می کنن مابقی هم از قبل اون شغل را دارن
اگر قصد تولید و اشتغال دارید دست از این وام های الکی بردارید
و برید به سمت اشتغال و تولید پایدار و صنعتی و قابل کنترل
Iran, Islamic Republic of
فقط وام داده میشه کو تولید کو اشتغال
Iran, Islamic Republic of
کبنای عزیز اگر واقعا قصدت کمک به تولید اشتغال و جذب واقعی تسهیلات هست
بدان مشکل از همین تسهیلات خرد هست
بدان مشکل از زمان صدور مجوزهاست
راهکار بسیار ساده هست
اما مسئولین ادارات و سازمان های متولی خود اینگونه می خواهند
وگرنه طی یک برنامه ۳ تا ۵ ساله کلی کارگاه، کارخانه و طرح با همین تسهیلات می توان به نحو احسن راه اندازی کرد
مدیران و استاندار فقط دنبال آمار جذب هستند بدون توجه به اثربخشی تسهیلات پرداختی
.‌‌.‌.
میثم
Iran, Islamic Republic of
عضو جبهه پایداری باش ، هر چه خواهی باش
مردم کیلویی چنده
مح خان
Iran, Islamic Republic of
موقعی که اسم استاندار میارید
Iran, Islamic Republic of
تا .مقدار در سیاستش تجدید نظر نکند و مقداری سیاست خطی و باند بازییش را تعدیل نکند مشکل حل نخواهد شد...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
فایل های مرتبط
1