کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اداره کار کهگیلویه و بویراحمد پاسخ دهد؛

نمره صفر کهگیلویه و بویراحمد در جذب تسهیلات مشاغل خانگی / آقای استاندار این چه بساطی است؟ / محض رضای خدا و بنده خدا با مدیران کم‌کار برخورد کن (+ سند رسمی)

8 شهريور 1401 ساعت 22:11

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارسال نامه‌ای به وزیر تعاون، با موضوع گزارش عملکرد ادارات کل تعاون استان‌ها در جذب تسهیلات مشاغل خانگی، کهگیلویه و بویراحمد را یکی از استان‌هایی معرفی کرده که پایین‌ترین رتبه را در میزان جذب تسهیلات پرداختی و اشتغال ایجاد شده طی بازه پنج ماهه سال جاری دارد.


معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارسال نامه‌ای به وزیر تعاون، با موضوع گزارش عملکرد ادارات کل تعاون استان‌ها در جذب تسهیلات مشاغل خانگی، کهگیلویه و بویراحمد را یکی از استان‌هایی معرفی کرده که پایین‌ترین رتبه را در میزان جذب تسهیلات پرداختی و اشتغال ایجاد شده طی بازه پنج ماهه سال جاری دارد.
به گزارش کبنا، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بر اساس شاخص‌های موجود طی بازه پنج ماهه سال جاری، پایین‌ترین رتبه را در میزان جذب تسهیلات پرداختی و اشتغال ایجاد شده کسب کرده است. (برای دریافت سند منتشر شده اینجا کلیک کنید)
در حالی که استان‌های اصفهان، تهران و کرمانشاه، بیشترین میزان جذب تسهیلات مشاغل خانگی را داشته‌اند، کهگیلویه و بویراحمد هیچ جذبی نداشته است.
همچنین پس از جمع‌بندی میزان جذب اشتغال ایجاد شده و تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی، کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد، کمترین میزان جذب را در بین استان‌های کشور داشته است.
رتبه آخر کهگیلویه و بویراحمد در جذب اعتبارات مشاغل خانگی و اشتغال ایجاد شده، نشان‌دهنده عمق سوءمدیریت در اداره کار استان است. چرا که اگر دغدغه جدی در این زمینه وجود داشت، با وجود ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد، نباید این استان رتبه آخر را کسب می‌کرد.
به گزارش کبنا، در جلسه‌ای که استانداران در ابتدای سال داشتند، میزان تعهد به اشتغال استان‌ها را مشخص کردند. تعهد به اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد 13 هزار و 520 شغل بوده است. بر اساس داده‌های منتشر شده، باید تاکنون حدود 5 هزار و 800 شغل ایجاد می‌شد، اما حدود 23 درصد از این وضعیت عقب هستیم. گفتنی است کهگیلویه و بویراحمد در این شاخص رتبه 28 را در بین 31 استان کشور کسب کرده است.
علاوه بر این، اغلب مشاغل ایجاد شده نیز مشاغل ریز هستند که ثبات ندارند.  
چند روز پیش نیز عسگری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عسگری در جلسه کارگروه اقتصادی استان نسبت به این وضعیت انتقاد کرده بود.
گفتنی است طی تماس‌هایی که با بانک‌های توسعه تعاون و رفاه داشتیم، متوجه شدیم که درصدی از اعتبارات پرداخت شده، اما ظاهراً نسبت به ثبت اطلاعات هم اقدام نکرده‌اند. در واقع حتی در ورود اطلاعات به سامانه نیز کم‌کاری صورت گرفته است.  
گزارشات کبنانیوز از مشاهدات عینی و صحبت با متقاضیان نیز نشان می‌دهد مسئولین اداره کار استان، ادعا می‌کنند که ظرفیت شهرستان بویراحمد در تشکیل پرونده برای مشاغل خانگی تکمیل شده و از پذیرش متقاضیان جدید خودداری می‌کنند. اما با اننشار نامه معاون وزیر به وزیر رفاه، این سؤال پیش می‌آید که وقتی درصد جذب در کهگیلویه و بویراحمد تنها یک درصد بوده، پس چطور مسئولین اداره کار استان از پذیرش متقاضیان جدید خودداری می‌کنند؟ سؤالی که انتظار می‌رود مدیرکل این اداره به آن پاسخ دهد.
شاخص‌های آماری منتشر شده از سوی معاون وزارت کار کشور، نشان از آن دارد که لزوم تغییر در بدنه مدیریتی اداره‌کل کار کهگیلویه و بویراحمد به شدت احساس می‌شود.
گفتنی است ساماندهی مشاغل خانگی فرصت مناسبی برای حمایت از افراد این حوزه در جهت رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال آنان است که علاوه بر توسعه اقتصادی می‌تواند در زمینه توسعه اجتماعی نیز تأثیرگذار باشد.
کبنانیوز آمادگی آن را دارد جوابیه ذینفعان و افراد و دستگاه‌هایی که در این خبر از آنها نام برده شده را عینا منتشر کند. 


کد مطلب: 451969

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/451969/نمره-صفر-کهگیلویه-بویراحمد-جذب-تسهیلات-مشاغل-خانگی-آقای-استاندار-این-بساطی-محض-رضای-خدا-بنده-مدیران-کم-کار-برخورد-کن-سند-رسمی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1