تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب : ۴۵۰۹۳۷
کبنا گزارش می‌دهد

شوآف شهردار و نمایندگان تهران با شلوارهای گِلی بعد از سیل و واکنش کاریکاتوریست معروف کشور

۲
شوآف شهردار و نمایندگان تهران با شلوارهای گِلی بعد از سیل و واکنش کاریکاتوریست معروف کشور
کبنا ؛این روزها که سیل دامن کشور را گرفته شلوارهای گِلی مسئولان به جای اینکه باری از غم مردم بردارد، بر زخم آنها نمک‌پاشی می‌کند. 
به گزارش کبنا و به نقل از اعتماد، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داده سیل امامزاده داوود در تهران تاکنون هشت کشته و هفت مفقودی به جا گذاشته و خسارت‌های بی‌شماری به بار آورده است. 
اما آنچه برای مقامات در این سیلاب جذاب بود و آنها را به سمت خود کشاند عکس‌های یادگاری با شلوارهای گلی به بهانه حضور میدانی و رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان بود. 
حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران و جمعی از نمایندگان تهران در مجلس در این منطقه و انتشار عکس‌هایی با شلوارهای گِلی انتقادهای زیادی به دنبال داشت. این عکس‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی دست به دست می‌شوند و رسانه‌ها و کاربران در فضای مجازی این اقدامات را شوآف خوانده‌اند. 
علیرضا زاکانی - شلوار گِلی
روز گذشته با بروز سیل بنیان‌کن در امامزاده داوود تهران ابتدا عکس‌هایی از حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، منتشر شد. زاکانی با کت‌وشلوار، بدون تجهیزات و حتی یک چکمه، به این منطقه رفته و بعد هم فیلم و عکس‌های او با همان شلوار گِلی ‌‌منتشر شد که خبر از حضور او در نشست تصمیم‌گیری برای ماه محرم می‌داد. در نهایت کار تا جایی پیش رفت که فیلم‌هایی هم از این نشست منتشر شد و شهردار تهران در حال عزاداری و گریه در مراسم نوحه‌خوانی بود. 
علیرضا زاکانی - شلوار گِلی
کاربران فضای مجازی این اقدام زاکانی، شهردار تهران و انتشار این عکس‌ و فیم‌ها را از طرف تیم رسانه‌ای او، شوآف خوانده و آن را تلاش برای خوب جلوه دادن زاکانی دانسته‌اند. 
همزمان عکس‌هایی مشابه از برخی نمایندگان تهران در مجلس از جمله محسن پیرهادی، مجتبی رضاخواه، سیدنظام‌الدین موسوی، سیدمحسن دهنوی و اقبال کاشانی منتشر شد که از شهردار تهران پیروی ‌کرده و بدون چکمه که عادی‌ترین ابزار برای حضور در چنین مکانی است تا ساق پا در گِل فرو رفته‌اند و عکس گرفته و منتشر کرده‌اند.
نمایندگان تهران - شلوار گِلی
منتقدان این عکس‌ها تاکید کرده‌اند حضور در مناطق سیل‌زده وظیفه مقامات است و انتشار عکس‌های مدعیان انقلابی بودن با شلوارهای گِلی نه دردی از مردم دوا می‌کند و نه مشکلات حاصل از سیل را برطرف می‌کند. 
گفتنی است سیل‌های اخیر در سراسر کشور با هجوم موج طوفان «مانسون» رخ داده و علاوه بر تلفات و مفقودی، خرابی‌های زیادی هم در پی داشته است.
احسان گنجی کاریکاتوریست معروف کشورمان نیز به این حرکت مسوولان واکنش نشان داد. کاریکاتور گنجی با موضوع حضور مسوولان در سیل امامزاده داوود را در ادامه می‌بینید.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1