تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۴۹
کد مطلب : ۴۵۰۷۷۹
مقایسه قیمت خودرو کارکرده از مرداد پارسال تا مرداد امسال

پراید کارکرده از بانک، طلا و دلار سبقت گرفت!

۱
پراید کارکرده از بانک، طلا و دلار سبقت گرفت!
کبنا ؛قیمت پراید کارکرده مدل ۸۸ در مرداد سال ۱۴۰۱ به ۷۷ تا ۸۲ میلیون تومان رسیده است. اگر یک دستگاه پراید صندوق‌دار مدل همین سال پیدا کنید که کیلومترشمار آن روی عدد ۲۶۸ هزار ایستاده و اطمینان دارید بدون رنگ است، پرداخت رقم ۸۰ میلیون تومان برای آن منصفانه خواهد بود. قیمت پراید کارکرده مدل ۸۸ با همین مشخصات در بهمن سال ۱۴۰۰، یعنی شش‌ماه پیش، به ۷۶ میلیون تومان می‌رسید و یک‌سال قبل در مرداد ۱۴۰۰، برای آن باید ۶۲ میلیون تومان پرداخت می‌کردید. به‌همین خاطر باتجربه‌ها می‌گویند، دست‌دست کردن تنها باعث کاهش ارزش پول می‌شود. نوشته زیر در عین حال که گزارشی است درباره قیمت انواع خودرو کارکرده و صفر کیلومتر در مرداد ۱۴۰۱، می‌تواند نشان دهد نمونه‌های کارکرده از مرداد پارسال تا مرداد امسال چقدر افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.
پراید ۱۳۱ کارکرده؛ از ۱۵۶ تا ۱۶۸ میلیون

به گزارش کبنا، قیمت پراید ۱۳۱ کارکرده مدل ۱۳۹۹ در حال حاضر بین ۱۵۶ تا ۱۶۸ میلیون تومان است. این خودرو باید به‌طور منصفانه ۴۸ هزار کیلومتر راه رفته باشد. یک‌سال پیش همین ماشین را می‌توانستید ۱۱۴ میلیون تومان بخرید. نمونه‌های صفر کیلومتر پراید ۱۳۱ را در بازار آزاد حدود ۱۸۶ میلیون تومان می‌فروشند.
پراید ۱۱۱ کارکرده؛ از ۱۷۳ تا ۱۸۵ میلیون
قیمت پراید ۱۱۱ در روز‌های اخیر به محدوده ۲۰۳ میلیون تومان رسیده است. پس از توقف تولید پراید هرچقدر به اتمام موجودی در بازار آزاد نزدیک شویم این عدد بالاتر می‌رود. در بازار دست‌دوم‌ها، یک پراید ۱۱۱ کارکرده مدل ۱۳۹۹ را الان بین ۱۷۳ تا ۱۸۵ میلیون تومان می‌فروشند در حالی که مرداد پارسال می‌توانستید آن را ۱۲۳ میلیون تومان بخرید.
ام وی ام ۱۱۰ کارکرده؛ از ۱۲۵ تا ۱۳۴ میلیون
ام وی ام ۱۱۰ ماشین کوچولوی نازک نارنجی است که از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۵ در ایران فروخته شد. الان فقط نمونه‌های کارکرده آن در بازار پیدا می‌شود و اتفاقا خیلی هم پرطرفدار و محبوب هستند. قیمت ام وی ام چهار سیلندر کارکرده دنده‌ای مدل ۱۳۹۵ در مرداد امسال باید بین ۱۲۵ تا ۱۳۴ میلیون تومان پول پرداخت کرد. همین خودرو مرداد پارسال ۸۴ میلیون تومان ارزش داشت.
تیبا صندوق‌دار کارکرده؛ از ۱۶۲ تا ۱۷۶ میلیون
قیمت تیبا صندوق‌دار صفر کیلومتر در بازار آزاد به حدود ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. در بازار خودرو‌های کارکرده می‌توان یک تیبا صندوق‌دار مدل ۱۳۹۹ را با بودجه‌ای معادل ۱۶۲ تا ۱۷۶ میلیون تومان خریداری کرد. مرداد پارسال همین خودرو را با قیمت ۱۲۱ میلیون تومان می‌فروختند.
تیبا ۲ کارکرده؛ از ۱۷۰ تا ۱۸۴ میلیون
قیمت تیبا ۲ صفر کیلومتر در بازار آزاد خودرو معادل ۲۰۹ میلیون تومان است و تیبا ۲ پلاس را ۲۱۱ میلیون تومان می‌فروشند. اگر نمی‌خواهید این اندازه پول خرج کنید، می‌توانید یک تیبا ۲ کارکرده مدل ۱۳۹۹ را با قیمت ۱۷۰ تا ۱۸۴ میلیون تومان بخرید. قیمت تیبا ۲ پلاس کارکرده مدل ۱۳۹۹ حداقل ۱۸۰ و حداکثر ۱۹۵ میلیون است. پارسال در مرداد می‌توانستید همین خودرو‌ها را از بازار دست‌دوم به‌ترتیب ۱۲۷ میلیون و ۱۴۰ میلیون تومان بخرید.
ساینا کارکرده؛ از ۱۷۳ تا ۱۸۷ میلیون
قیمت ساینا کارکرده مدل ۱۳۹۹ پارسال مرداد ماه حدود ۱۳۶ میلیون تومان بود. همین خودرو پس از گذشت یک‌سال به محدوده ۱۷۳ تا ۱۸۷ میلیون تومان رسیده است. یک نمونه صفر کیلومتر ساینا را در بازار آزاد ۲۱۱ میلیون تومان می‌فروشند و قیمت ساینا S معادل ۲۱۶ میلیون تومان است.
کوییک کارکرده؛ از ۱۸۱ تا ۱۹۵ میلیون
کوییک R دنده‌ای کارکرده مدل ۱۳۹۹ سال گذشته در مردادماه حدود ۱۴۵ میلیون تومان قیمت داشت. ارزش همین خودرو در حال حاضر به ۱۸۱ تا ۱۹۵ میلیون تومان رسیده است. در حالی که نمونه صفر کیلومتر آن را می‌توان در بازار آزاد با قیمت ۲۱۰ میلیون تومان خریداری کرد.
بیشتر بدانید | قیمت پراید صندوق‌دار در ابتدای سال ۱۳۸۸، هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود، اما در پایان همان سال با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به هشت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. اگر آن سال یک‌دستگاه پراید صندوق‌دار خریده بودید و از آن تمیز نگهداری می‌کردید، الان در مرداد سال ۱۴۰۱ می‌توانستید آن را ۸۰ میلیون تومان بفروشید. تقریبا با ۹۰ درصد سود. اگر پارسال یک دستگاه پراید صندوق‌دار مدل ۱۳۸۸ را ۶۲ میلیون تومان خریده بودید و پس از یک سال سواری گرفتن تصمیم به فروش می‌گرفتید، ۲۲.۵ درصد سود عایدتان می‌شد. بالاتر از نرخی که بانک‌ها به‌عنوان سود تقدیم صاحبان سپرده‌های یک‌ساله می‌کنند!
پراید کارکرده از بانک، طلا و دلار سبقت گرفت
نمونه‌های صفر کیلومتر پراید ۱۳۱ را در بازار آزاد حدود ۱۸۶ میلیون تومان می‌فروشند؛ البته فعلا!
پژو ۲۰۶ کارکرده؛ از ۲۵۶ تا ۲۷۵ میلیون
پژو ۲۰۶ صفر کیلومتر تیپ دو، فعلا در بازار آزاد با قیمت ۳۰۸ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود. آن‌هایی که دلخسته و ناامید راه کج می‌کنند و روانه بازار مدل‌های کارکرده می‌شوند برای یک پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۳۹۹ باید مبلغی معادل ۲۵۶ تا ۲۷۵ میلیون تومان پول خرج کنند. همین خودرو یک‌سال پیش در مرداد ماه ۱۹۶ میلیون تومان قیمت داشت.
پژو ۲۰۷ کارکرده؛ از ۳۳۵ تا ۳۵۹ میلیون
قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای در بازار آزاد به محدوده ۳۹۷ میلیون تومان رسیده است در حالی که پژو ۲۰۷ دنده اتومات را ۶۰۵ میلیون تومان می‌فروشند. اگر از دست این قیمت‌ها سر به‌بیابان بگذارید حق دارید. در بازار خودرو‌های دست‌دوم، یک دستگاه پژو ۲۰۷ کارکرده مدل ۱۳۹۹ را بین ۳۳۵ تا ۳۵۹ میلیون تومان می‌فروشند. همین خودرو مرداد پارسال ۲۷۲ میلیون تومان قیمت داشت.
پژو ۴۰۵ کارکرده؛ از ۳۴۶ تا ۳۶۴ میلیون
پژو ۴۰۵ در آستانه توقف تولید است و در بازار آزاد با قیمت ۲۹۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. نمونه‌های کارکرده این ماشین را با مدل ۱۳۹۹ بین ۲۴۶ تا ۲۶۴ میلیون تومان ارزش‌گذاری می‌کنند. یک‌سال پیش در مرداد ماه برای همین ۴۰۵ بنزین‌سوز کارکرده نهایتا باید ۱۹۶ میلیون تومان پول خرج می‌کردید.
سمند LX کارکرده؛ از ۲۵۰ تا ۲۶۸ میلیون
قیمت سمند LX معمولی بنزینی در بازار خودرو‌های کارکرده بین ۲۵۰ تا ۲۶۸ میلیون تومان است. با همین پول می‌توان یک ۲۰۶ تیپ ۲ کارکرده مدل ۱۳۹۹ یا تندر ۹۰ دست‌دوم تولید سال ۱۳۹۲ خرید. نمونه‌های صفر کیلومتر سمند LX معمولی را ۳۱۰ میلیون تومان می‌فروشند. یک سال قبل در مرداد همین خودرو را می‌شد با پرداخت ۱۸۷ میلیون تومان خریداری کرد.
رنو تندر ۹۰ کارکرده؛ از ۳۹۲ تا ۴۲۱ میلیون
تندر ۹۰ ایران خودرو در سال ۱۳۹۸ از خط تولید خارج شده است. اگر یک نمونه تمیز آن را با کارکردی حدود ۶۸ هزار کیلومتر پیدا کنید قیمت آن باید بین ۳۹۲ تا ۴۲۱ میلیون تومان باشد. پارسال در مرداد ماه می‌توانستید همین خودرو را ۲۹۴ میلیون تومان بخرید. قیمت مدل‌های صفر کیلومتر تندر ۹۰ ایران خودرو در بازار آزاد به ۴۹۵ میلیون تومان می‌رسد.
ساندرو استپ‌وی کارکرده؛ از ۵۷۱ تا ۶۱۳ میلیون
ساندرو استپ‌وی اتومات آخرین بار در سال ۱۳۹۸ تولیده شده و نمونه‌های صفر کیلومتر آن در بازار نایاب هستند، اما اگر دلتان پیش یک نمونه کارکرده مدل همان سال گیر کرده می‌توانید با بودجه ۵۷۱ تا ۶۱۳ میلیون تومان یکی بخرید. قیمت ساندرو استپ‌وی کارکرده اتومات مرداد پارسال ۴۰۰ میلیون تومان بود.
دنا پلاس دنده‌ای کارکرده؛ از ۳۵۶ تا ۳۸۶ میلیون
به گزارش فرارو، دنا پلاس دنده‌ای دو ایربگ مدل ۱۳۹۹ فعلا در بازار دست‌دوم‌ها با قیمت ۳۵۶ تا ۳۸۶ میلیون تومان فروخته می‌شود. پارسال در مرداد ماه می‌شد همین ماشین را با قیمت ۳۰۳ میلیون تومان خریداری کرد. الان در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ ریال در بازار آزاد ارزش دنا تیپ یک صفر کیلومتر به ۴۰۷ میلیون تومان و قیمت دنا پلاس دنده‌ای توربو به ۴۹۵ میلیون تومان رسیده است.
رانا LX کارکرده؛ از ۲۴۳ تا ۲۶۱ میلیون
رانا LX صفر کیلومتر فعلا در بازار آزاد ۲۶۵ میلیون تومان قیمت دارد. اگر فکر می‌کنید زیاد است، باید بگوییم در بازار دست‌دوم‌ها، یک نمونه‌تر و تمیز مدل ۱۳۹۹ را با قیمت ۲۴۳ تا ۲۶۱ میلیون تومان می‌فروشند. مرداد پارسال همین خودرو ۱۹۲ میلیون تومان قیمت داشت.
کیا سراتو مونتاژی کارکرده؛ از ۹۴۱ میلیون تا یک میلیارد
قیمت کیا سراتو ۲۰۰۰ مونتاژی صفر کیلومتر در بازار آزاد به یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان رسیده است. این خودرو آخرین بار در سال ۱۳۹۸ تولید شده و نمونه صفر آن حدود دو، سه سال گوشه‌ای خاک خورده. سراتو ۲۰۰۰ آپشنال کارکرده مدل ۱۳۹۸ را الان بین ۹۴۱ میلیون تا یک میلیارد و ۹ میلیون تومان می‌فروشند. در حالی که مرداد پارسال قیمت آن حدود ۷۰۵ میلیون تومان بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1