تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۴۵۰۷۲۶
واکنش موافق و مخالف به حضور مهدی تاج:

ورود نمایندگان مجلس به انتخابات فدراسیون فوتبال / واکنش تند کیهان به تایید صلاحیت مهدی تاج

۵
۰
ورود نمایندگان مجلس به انتخابات فدراسیون فوتبال / واکنش تند کیهان به تایید صلاحیت مهدی تاج
کبنا ؛مهدی تاج رییس سابق فدراسیون فوتبال به خاطر ماجراهای مربوط به قرارداد مارک ویلموتس و برخی مسائل دیگر مخالفان زیادی را در مجلس شورای اسلامی با خود می‌بیند. او که اکنون برای ریاست فدراسیون فوتبال کاندیدا شده، از سوی کمیته بدوی تایید صلاحیت خود را نیز دریافت کرده و منتظر است تا با تایید برخی مراجع بتواند دوباره در مجمع فدراسیون برای نشستن روی صندلی ریاست با سایر کاندیداها رقابت کند.
به گزارش کبنا، در این شرایط برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موضوع حضور تاج در انتخابات واکنش نشان دادند و موضع گیری هایی داشته‌اند. البته که این موضوع اختلاف نظرهایی را نیز در مجلس پدید آورده است.
بعد از اعلام خبر تایید صلاحیت مهدی تاج، نصرالله پژمان‌فر، رییس کمیسیون اصل نود مجلس، در توییتی حضور او در فدراسیون را قانونی ندانست. او بدون آنکه نامی از تاج بیاورد با طعنه به او نوشت:‌«تا زمانیکه پرونده فساد قرارداد ویلموتس تعیین تکلیف نشود و افراد از اتهاماتی که متوجه آنان شده تبرئه نشوند حضور این افراد مذکور در فدراسیون فوتبال قانونی نیست».
تاج البته در مجلس هم موافقانی دارد؛ افرادی مثل محمد مهدی فروردین، رییس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس، که با انجام مصاحبه‌ای در این خصوص حرف زده است. فروردین، در واکنش به صحبت‌های پژمانفر گفته است:‌«من درباره شخص خاصی صحبت نمی کنم اما از همه همکارانم درخواست دارم اجازه بدهند مباحث در حوزه های تخصصی پیش برود. موضوعات مربوط به قرارداد سرمربی سابق تیم ملی به صورت کامل یک بحث ورزشی است و به دلیل عدم پرداخت پول های ما در فیفا شکل گرفته است.»

رییس فراکسیون ورزش مجلس افزود: «آقای تاج یکی از مدیران باتجربه و متخصص در حوزه فوتبال در این کشور است، ایشان از جانبازان جنگ تحمیلی و از دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و سال ها در این مملکت زحمت کشیده و انصاف نیست اینگونه مورد تهاجم قرار گیرد. ایشان امروز نماینده فوتبال ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا محسوب می شود و افتخار فوتبال کشور در مجامع بین المللی است و قطعا باید مورد حمایت قرار بگیرد. بار دیگر از همه همکارانم درخواست می کنم با دوری از اظهارات شتابزده و غیر کارشناسی باعث بروز مشکل در سطح بین‌المللی برای فوتبال کشورمان نشوند و اجازه بدهند مباحث در حوزه های تخصصی پیش برود و مجمع فدراسیون برای آینده فوتبال کشور تصمیم بگیرد.»

محمدمهدی فروردین، مربی سابق و شیرازی فوتبال، حالا در خانه ملت یکی از حامیان برگزاری انتخابات فدراسیون بدون دخالت‌های بیرونی است.
به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز شاهد واکنش های ریز و درشت دیگری از سوی برخی مقامات غیرفوتبالی درباره انتخابات فدراسیون
فوتبال باشیم.
واکنش کیهان به تایید صلاحیت مهدی تاج
انتظار و مطالبه اصلی اهالی ورزش، نجات ورزش از چنگال دست‌های نامحرم وچنبره انداخته بر تمامیت آن و مدیران نااهل عوضی آمده‌ای است که عملکرد آن‌ها خواسته و ناخواسته زمینه‌ساز فساد و خرابی ورزش است. امروز، اما بعد از گذشت دو سال متاسفانه باید یادآور شویم نه تنها با آقای تاج و همکارانش برخوردی نشد، بلکه آن‌ها مجددا نامزد ریاست فدراسیون فوتبال شده‌اند و دیروز هم صلاحیت شان از سوی کمیته بدوی تایید شد!
روزنامه کیهان در واکنش به تایید صلاحیت مهدی تاج در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال از سوی کمیته بدوی انتخابات نوشت: در مطلبی که اول شهریور ۱۳۹۹ به چاپ رسید تاکید کردیم که نه فقط مطالبه جامعه ورزش بلکه مردمی که سخت با مشکلات اقتصادی زندگی دست به‌گریبان هستند برخورد قاطع قضایی و قانونی با مسببان پنهان و آشکار این ماجرا، آقای تاج و رفقا و همکاران و خط دهندگان پشت پرده به وی، آن هم به طور عاجل و شفاف است.
اما انتظار و مطالبه اصلی اهالی ورزش، نجات ورزش از چنگال دست‌های نامحرم وچنبره انداخته بر تمامیت آن و مدیران نااهل عوضی آمده‌ای است که عملکرد آن‌ها خواسته و ناخواسته زمینه‌ساز فساد و خرابی ورزش است. امروز، اما بعد از گذشت دو سال متاسفانه باید یادآور شویم نه تنها با آقای تاج و همکارانش برخوردی نشد، بلکه آن‌ها مجددا نامزد ریاست فدراسیون فوتبال شده‌اند و دیروز هم صلاحیت شان از سوی کمیته بدوی تایید شد! از سوی دیگر وضع فوتبال اگر بدتر نشده باشد، بهتر نیز نشده تا جایی که فقط در یک نمونه تیم ملی فوتبال مان در آستانه جام جهانی به جای آنکه دنبال حضور قدرتمند در قطر باشد، گرفتار جریان‌های دلالی رسوا و شناخته شده است!
تلاش برای ماله‌کشی بر پرونده ۱۷۰ میلیارد تومانی به خاطر یک همکاری ۶۰ روزه!
سیف الله فغانپور مسئول حقوقی پیشین فدراسیون فوتبال در برنامه ای زنده سخنانی درباره حکم دادگاه ویلموتس مطرح کرد که سرشار از ابهام است.
ایمان گودرزی:او درحالی خبری قطعی از صدور حکم پرونده مربی بلژیکی داده که دادگاه هنوز هیچ حکمی در این باره ابلاغ نکرده است. پرونده قرارداد ۷میلیون و ۸۰۰ هزار یورویی برای ۳/۵ سال با حضور مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال دوباره سر زبان ها افتاده و افراد نزدیک به او مدام از یک دستاورد بزرگ می گویند.
اینکه حکم ویلموتس شکسته می شود و پیروزی بزرگ را به نام تاج سند می زنند. فارغ از اینکه گروه حقوقی تیم تاج در این پرونده ، در فیفا به پرداخت غرامت ۶ میلیون یورویی غیر از مبلغ ۲ میلیون یوروی پرداختی محکوم شده اند و همزمان با سرپرستی سیف الله فغانپور، ساختمان فدراسیون فوتبال به عنوان بدهی به شستا
ضبط شده است.
آن هم در شرایطی که تنها برای یک جمله و اضافه شدن یک پرانتز و واژه رقم توافقی به قرارداد از سوی ویلموتس ، حالا به جای پرداخت غرامت ۳ ماهه باید فارغ از ۲ میلیون یوروی پرداختی طبق ادعای فغانپور ۳/۵ میلیون یوروی دیگر به مربی بلژیکی پرداخت شود که تنها ۶۰ روز در ایران حضور داشته و بدترین نتایج تاریخ ملی را هم رقم زده است . آن هم مربی ناموفقی که قرارداد قبل و بعد از ایرانش بر اساس شواهد کمتز از سالیانه ۵۰۰ هزار دلار بوده اما با ایران سالیانه ۲/۲ میلیون یورو قرارداد بسته است!
در این شرایط اما پس از تحویل پرونده ایران به دادگاه حکمیت ورزش، با تغییرات در تیم حقوقی فدراسیون که با کمک معاونت حقوقی دولت اتفاق افتاد و سپرده شدن پرونده به وکیل جوان ایرانی، لایحه ای تنظیم شد بر اساس قرارداد سرمربی سابق با باشگاهی مراکشی .دادنامه ای که احتمالا با پرداخت هزینه های دادرسی از سوی فدراسیون فوتبال ایران بزودی منجر به صدور حکم قطعی پرونده می شود.
اما این حکم چیست و چطور فغانپور عدد ۳/۵ میلیون یورو را برایش اعلام می کند محل بحث است. او بی اشاره به پرداختی ۲ میلیون یورویی ابتدایی که وصول شده، عدد ۳ تا ۳/۵ میلیون یورو را مطرح می کند و صحبت از بزرگترین پیروزی تاریخ فوتبال ایران در محاکم حقوقی می کند.
استدلال فغانپور چیست؟ اگرچه او جزئیاتی نگفته اما بر اساس رقمی که می گوید احتمالا بر این باور است ۱۸ ماه پایانی قرارداد ویلموتس به دلیل پیوستنش به رجاء کازابلانکا از مبلغ کلیقرارداد کسر خواهد شد.
ادعایی که البته ممکن است رخ دهد به شرطی که مبلغ قرارداد جدید ویلموتس در باشگاه جدید کمتر از مبلغ قرارداد سالیانه با ایران باشد.در غیر این صورت اگر دفاعیات وکلای ویلموتس به نتیجه برسد، تنها رقم قرارداد ویلموتس با باشگاه بعدی اش از اصل مبلغ کسر خواهد شد.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی فیفا تقریبا ۸۵ درصد پرونده های ارجاعی به CAS عینا همانند حکم صادره فیفا تائید می شود و ۱۵ درصد باقی مانده پرونده ها هم معمولا تغییراتی جزئی دارند.
اگر تیم حقوقی جوان ایران بتواند بخشی از مبلغ حکم را کم کند قطعا دستاوردی بزرگ بدست آورده اما این دستاورد چیزی از قرارداد فاجعه بار امضاء شده توسط فدراسیون تاج کم نمی کند. قراردادی که حاصلش به گفته فغانپور غرامت ۱۷۰ میلیارد تومانی برای ۶۰ روز حضور ویلموتس در ایران است و فاجعه به تاراج رفتن ساختمان باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال.
آن هم برای استخدام مردی که رقم واقعی قراردادهایش را چیزی حدود سالانه ۵۰۰ هزار دلار تخمین می زنند و دستاوردش در فوتبال ملی فاجعه ای بزرگ با باخت به عراق و بحرین بوده است که تیم ملی را برای رسیدن به قطر نیازمند معجزه در بحرین کرده بود!

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دم از انقلابی گری و دین و مذهب مزنی اما اینگار نسبت به بیت المال هیچ حساسیتی نداری
Iran, Islamic Republic of
جیب مسئولین فوتبال خالی شده.
می خوان تاج رو بیارن تا جیبشون رو با یه قرارداد ویلموتسی دیگه پر کنه
بزن دست قشنگه رو!!!!
Iran, Islamic Republic of
ترحم بر شغال تیز چنگال ستمکاری بود بر گوسفندان
Iran, Islamic Republic of
عالم فساد در کشور فوتبال بود و علتش حضور تاج در فوتبال بود فوتبال کثیف یعنی حضور تاج در فوتبال جهت رضای خدا فوتبالی های عزیز از حضور افراد کثیف جلوگیری کنند
Iran, Islamic Republic of
نمیتونم اینجوری باشه‌یعنی‌.مجمع‌اینقدعاشق
پست‌ ومقام هستن تاج ساختمان فوتبال رو
ب باد داد.حبیبی دیشب گفت‌چراارگان نظارتی
کاری نمیکنن .تاج ب همه ما توهین کرده
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1