تاریخ انتشار
شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : ۴۵۰۶۶۳
حسن غفاری؛

در دو سال گذشته 5 لنز عکاسی و خانه ام را فروختم / سهم فرهنگی ها از تشریف فرمایی رئیس جمهور و رئیس مجلس چه بود؟ / چرا منابع طبیعی ما ملی است؟ اگر منابع طبیعی دست مردم بود، این پروانه آن ها را نمی خورد

۲
۰
در دو سال گذشته 5 لنز عکاسی و خانه ام را فروختم /  سهم فرهنگی ها از تشریف فرمایی رئیس جمهور و رئیس مجلس چه بود؟ / چرا منابع طبیعی ما ملی است؟ اگر منابع طبیعی دست مردم بود، این پروانه آن ها را نمی خورد
کبنا ؛
غفاری عکاس مردم نگار کهگیلویه و بویراحمدی و داور جشنواره هنرهای تجسمی استان گفت: فرهنگ ما دارد رو به فراموشی می رود، صنعت گردشگری می تواند این فرهنگ گذشته ما را زنده نگه دارد. هنرمندان و اهالی فرهنگ می توانند این صنعت را رونق دهند. با همه این وجود، با کمک آن دو درصد اعتبار فرهنگی که گفته شد، با کمک مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، حوزه هنری یک مثلث هنری ایجاد شود که هم رونق در کار هنرمندان باشد و هم درآمدزایی برای استان ایجاد کند.
غفاری امروز شنبه (1 مردادماه 1401) در اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی استان گفت: آب های روان که از استان کهگیلویه و بویراحمد می گذرد، بر روی آن سد می زنند تا این آب ها آرام تر از استان عبور کنند و ما بتوانیم از این نعمت استفاده های اقتصادیی کنیم.
هنرمندان آب روان هستند؛ سد حمایتی بسازید
غفاری اظهار کرد: هنرمندان این استان هم شبیه این آب های روان نعمت هستند که به راحتی از این استان خارج می شوند. اگر شما مسئولان سد حمایتی، سد مهربانی بسازید، هنرمندان در استان می مانند و کار می کنند و باعث می شود که در آینده شاهد سخنان زیباتری باشیم.
وی افزود: در سخنان آقای خاک نژاد درد بود، این درد به خاطر کم کاری مدیران گذشته بوده، و الان این کم کاری خودش را نشان می دهد. مدیران فعلی میراث دار کم کاری و کم لطفی مدیران قبلی هستند.

به دهه 60 برگشته ایم
وی گفت: اگر جوانان ما مثل دهه 60 سنگ و کچک به یکدیگر پرت می کنند، اگر چماق در ماشین ها هست، اگر جوانان و نوجوان 16 ساله ما پشت ماشین خود «یاغی» و «فراری» و ... می نویسد، نشان می دهد که ما برای این فضا برنامه ای تعریف نکردیم.
غفاری اظهار کرد: هیچ کس نمی تواند نقش فرهنگ و هنر را در زندگی روزمره خود انکار کند. به جرئت می توانم بگویم که در موضوع فرهنگ و هنر بسیار عقب و دور هستیم. فرهنگ و هنر می تواند وضعیت ما را تغییر دهد.
اگر منابع طبیعی دست مردم بود، این پروانه ها آن ها را نمی خورد
غفاری به موضوعی اقتصادی اشاره کرد و گفت: سرانه ملی منابع طبیعی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار زیاد است. یکی از درآمدهای اقتصادی در استان ما از همین منابع طبیعی بدست می آید.
وی گفت: ما باید بخشی از منابع طبیعی را برای مردم آزاد کنیم، اگر منابع طبیعی دست مردم بود، این پروانه ها آن ها را نمی خورد، چون منابع در دست دولت است پروانه ها بلوط ها را از بین بردند.
غفاری گفت: در کرمان مس ملی نیست، اما اینجا منابع طبیعی ملی است.
وی افزود: اگر بخواهیم باز هم در خصوص معیشت مردم و درآمدزایی کار دیگری را داشته باشیم، باید کاری کنیم که استان ما به آب های آزاد راه پیدا کند و اتفاقات دیگری برای ما بیفتد و رونق اقتصادی ایجاد شود.
سیاسی کاری در دولت و مجلس
غفاری گفت: اگر بخواهیم که سهم ما از نفت بیشتر شود، اما می بینیم که در کشور، استان های کویری به مناطق زاگرس نشین کم لطف هستند و مسائل سیاسی نیز در مجلس و دولت وجود دارد که می خواهند فرزندان زاگرس در دولت و مجلس توان پیدا نکنند و دیگر اینکه ما نتوانیم سهم خود از نفت را بیشتر کنیم.
وی بیان کرد: در دولت فعلی برای اولین بار در برای فرهنگ و هنر باز شده است. دو درصد از بودجه و اعتبار استانی مربوط به ادارت مربوط به فعالیت های فرهنگی است که می تواند طی قراردادهایی پژوهشی و فرهنگی این حق داده شود.
صنعت گردشگری راهکاری برای برون رفت از مشکلات
وی بیان کرد: در استان ما دامداری، باغداری و کشاورزی خرد دارد. اما نعمت دیگری به نام گردشگری در استان ما وجود دارد، مردم ما مهمان نواز هستند، در خانه هایمان بر روی مهمانان باز است. از طرفی ما استان چهار فصل داریم، زمانی که در سردسیر پیست کاکان پر از برف شده است، در 70 کیلومتری گل و سبزه زار را در گرمسیر داریم. موقعیت بسیار مناسبی است برای اینکه صنعت گردشگری را داشته باشیم.
غفاری اظهار کرد: گذشته از همه این مسائل، فرهنگ ما دارد رو به فراموشی می رود، صنعت گردشگری می تواند این فرهنگ گذشته ما را زنده نگه دارد. هنرمندان و اهالی فرهنگ می توانند این صنعت را رونق دهند.
وی گفت: با همه این وجود، با کمک آن دو درصد اعتبار فرهنگی که گفته شد، با کمک مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، حوزه هنری یک مثلث هنری ایجاد شود که هم رونق در کار هنرمندان باشد و هم درآمدزایی برای استان ایجاد کند.

5 لنز عکاسی ام و دوربین عکاسی ام را فروختم
وی گفت: در دو سال گذشته 5 لنز عکاسی ام و دوربین عکاسی ام را فروختم، برای اینکه شرمنده زن و فرزندم نباشم خانه ام را فروختم.
وی گفت: سهم فرهنگی ها از تشریف فرمایی رئیس جمهور و رئیس مجلس چه بوده است؟
راه افتادن مجموعه فرهنگی استان
وی گفت: خبری که آقای درخشان مدیرکل اداره ارشاد استان به ما دادند خبر بسیار خوبی بود، وجود یک سرمایه گذار برای راه افتادن مجموعه فرهنگی استان خبر بسیار مهمی است، قدر افرادی مثل آقای درخشان را بدانیم.
غفاری گفت: ان شالله جشنواره هایی که تا سال آینده در استان برگزار می شوند برنامه های خیلی خوبی هستند، هم هنرمندان ما بیشتر مشغول به کار می شوند و وضعیت معیشتی شان بهتر می شود و هم می توانند به کار عام المنفعه خود ادامه دهند.
وی خطاب به هاشمی گفت: حتما شما بیشتر از 100 بار از خیابان بیمارستان رد شده اید و نقاشی دیواری ها را دیده اید، تندیس ها را دیده اید. اما یاسوج شهر بی تندیس، شهر بی نقاشی دیواری، شهر بدون سینما است، نه تنها یاسوج، کل استان به این شکل است.
مسافرانی که هیچ عایدی ندارند
وی بیان کرد: مسافر اصفهانی که شب می آید یاسوج، در چمن های بلوارها می خوابد، حتی غذای شب خود را می آورد، فردا صبح می رود بندر دیلم و بوشهر و برمی گردد. هیچ هزینه ای در استان نمی کند.
وی گفت: همه اینها راهکار دارد، برای این موضوع به هنرمندان تجسمی استان اعتماد کنید و کار را به آنها بسپارید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
قاران بند دوربینت رو هم نفروختی. خونت تو پاسداران سر جاش هست خودت هم مالکش هستی. همیشه و در همه دوره ها بی دلیل مینالی
خودمونی
Iran, Islamic Republic of
شما که در همه دوره ها می نالی و انتقاد می کنی. شما برای فرهنگ استان چه کرده ای . کدام دستاورد را برای فرهنگ استان داشته ای . تا جایی که یادمه فقط گلایه می کنی و هر کسی مدیر میشه تعریفش می دی بعد که رفت هم همه مشکلات را گردنش میندازی و تعریف مدیر جدید می دی. حنایت دیگر رنگی ندارد .
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1