کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا از مشکلات شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد؛

بخش چهارم) مدیریت خاله خرزویی در شرکت شهرک‌های صنعتی استان / علت انحلال شرکت‌های خدماتی چیست؟ / در واگذاری انشعابات آب این شرکت شفافیتی نیست

22 ارديبهشت 1401 ساعت 21:37

یکی از صنعتگران در گفت‌وگو با کبنانیوز عنوان کرد: خدا نکند یکی از وابستگان اعضای هیئت مدیره و مدیران این شرکت فوت کند. چرا که وابستگی‌های فامیلی در این شرکت آنقدر زیاد است که مرگ یکی از بستگان، تمامی آنها را عزادار می‌کند و عملاً باعث تعطیلی کامل شرکت می‌شود.


شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد که باید به گسترش تولید و رونق اقتصاد استان کمک کند، آنچنان درگیر مسائل حاشیه‌ای و تعاملات سیاسی نامتعارف شده که هدف اصلی آن به حاشیه رفته است.
در سالی که مقام معظم رهبری، آن را سال تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری کرده است، متأسفانه نشانی از تولید در شرکت‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد دیده نمی‌شود. در حالی که باید این شرکت توسط متخصصین، فارغ از تعاملات قومی، طایفه‌ای و سیاسی اداره شود و مدیران آن افرادی از بطن جامعه صنعتی استان باشند، بارها شنیده شده است که به صورت خاله خرزویی مدیریت می‌شود. یکی از صنعتگران با لحنی طنزگونه گفت: خدا نکند یکی از وابستگان اعضای هیئت مدیره و مدیران این شرکت فوت کند. چرا که وابستگی‌های فامیلی در این شرکت آنقدر زیاد است که مرگ یکی از بستگان، تمامی آنها را عزادار می‌کند و عملاً باعث تعطیلی کامل شرکت می‌شود.
کبنانیوز در بخش‌های جداگانه‌ای عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد را مورد نقد و بررسی قرار داده است. هدف از انتشار این سلسله انتقادات نیز رونق بستر و زیرساخت‌های اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد و پایان دادن به رویه‌های نادرستی است که در این شرکت وجود دارد.
 
بیشتر بخوانید:
 
بخش اول) در شهرک‌های صنعتی استان چه می‌گذرد؟ / از استخدام‌های بی‌رویه تا تعاملات سیاسی نامتعارف
 
بخش دوم) هدررفت بیت‌المال در شرکت‌ شهرک‌های صنعتی / کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت قرمز فلاکت اقتصادی / فرصت‌های سرمایه‌گذاری که به سهولت از بین می‌روند
 
بخش سوم) سوء مدیریت در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد بیداد می‌کند / آقای استاندار فکری به حال شهرک‌‌های صنعتی کنید ( + تصاویر و جوابیه)

گفتنی است ساختمان فناوری و کسب و کار شرکت صنعتی که در حوزه مشاوره کسب و کار به واحدهای صنعتی خدمات می‌داد اکنون به ساختمانی متروکه تبدیل شده است؛ گفته می‌شود بیش از 10 مشاور در این مرکز وجود دارد و هزینه‌ای بالغ بر 4 میلیارد تومان برای این واحد مشاوره صرف شده است ولی الأن به علت سوءمدیریت حاکم در شرکت شهرک‌های صنعتی عملاً به ساختمانی متروکه تبدیل شده که گفته می‌شود شبانه تجهیزات آن به سرقت می‌رود و کسی هم پاسخگو نیست.
زیرساخت‌ها و تجهیزات کافی برای ارائه خدمت به واحدهای تولیدی که فضای کسب و کار آنها رونق پیدا کند، وجود دارد، اما بسیاری از فناوران برای احداث واحدهای تولیدی و صنعتی خود با مشکل کمبود زمین و ساختمان روبرو هستند. در واقع علیرغم اینکه بسیاری از کارآفرینان و فناوران به مکانی برای تولید نیاز دارند، بسیاری از زیرساخت‌های صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد به متروکه تبدیل شده و هیچ استفاده‌ای از آنها صورت نمی‌گیرد.
علیرغم این موارد، سوءمدیریت در این شرکت باعث نارضایتی بسیاری از صنعتگران ساکن در شهرک‌های صنعتی شده است. برخی از ساکنین در شهرک‌های صنعتی در گفت‌وگو با کبنانیوز عنوان می‌کردند: در واگذاری انشعابات آب گاهاً در این شهرک شفافیت لازم وجود ندارد و ابهامات متعددی در زمینه استفاده غیراصولی از آب این شرکت وجود دارد.
این افراد تاکید می‌کردند: در زمینه واگذاری آب، سایر زیرساخت‌ها، ایجاد تصفیه‌خانه، فضای سبز، زباله‌ها و... نیز حرف و حدیث‌های بسیاری وجود دارد. وضعیت نامناسب کانال کشی جوی آب و بوی نامطبوع فاضلاب در این شهرک نیز مورد انتقاد صنعتگران است. گفته می‌شود شرکت شهرک‌های صنعتی، زمین‌هایی را واگذار کرده که زیرساخت‌های لازم برای آن فراهم نشده است؛ حتی جاده آن نیز مهیا نشده است. همین امر باعث گلایه این افراد شده است.
برخی نیز نسبت به انحلال شرکت‌های خدماتی که در این شهرک ساکن بودند، گلایه دارند. لازم است نهادهای نظارتی به این پدیده ورود کرده و علت انحلال شرکت‌های خدماتی را بررسی کرده تا مشخص شود علت انحلال آن چه بوده است.
عمکرد شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل اهمیت آن در رونق تولید استان، در این پایگاه خبری، طی بخش‌های دیگری مورد بررسی و نقد قرار خواهد گرفت.


کد مطلب: 447913

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/447913/بخش-چهارم-مدیریت-خاله-خرزویی-شرکت-شهرک-های-صنعتی-استان-علت-انحلال-شرکت-های-خدماتی-چیست-واگذاری-انشعابات-آب-این-شفافیتی-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1