تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۴۴۷۲۰۴
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای اداری استان؛

اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت درختان بلوط در استان / در قالب طرح‌های گردشگری، زمین‌‎خواری صورت نگیرد / به جای برخورد تعزیراتی، منابع تأمین شود / مخالفان دولت نباید مسئولیت بگیرند / توصیه استاندار به خود و مدیران کل چه بود؟

۳
۰
اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت درختان بلوط در استان / در قالب طرح‌های گردشگری، زمین‌‎خواری صورت نگیرد / به جای برخورد تعزیراتی، منابع تأمین شود / مخالفان دولت نباید مسئولیت بگیرند / توصیه استاندار به خود و مدیران کل چه بود؟
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دیداری با رئیس منابع طبیعی داشتم، برآورد کرده بودیم با ده میلیارد می‌توانیم آفتی که به جان درختان بلوط افتاده است را مهار کنیم، اما من 20 میلیارد تومان گرفتم.
به گزارش کبنا، صبح امروز (پنجشنبه 1 اردیبهشت ماه 1401) شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان و با حضور حضرت آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد، معاونین استانداری کهگیلویه و بویراحمد و مدیران ارشد دستگاه‌های دولتی در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از حضور نماینده ولی فقیه در استان در این جلسه اظهار داشت: دیشب شب اول قدر بود. امروز هم روز اول قدر است. از خدا می‌طلبیم خدا ما را توفیق دهد که از این لیالی استفاده کنیم.
وی افزود: خیلی از مدیران جدید در جلسه حضور دارند. از مدیران قبلی تقدیر می‌کنم که برای استان زحمت کشیدند و الأن در جمع ما نیستند. امیدوار هستم آن تفکری که دولت اعلام کرده بود یعنی نیروهای شایسته و متدین و با خدمت جهادی بتوانند برای مردم کار کنند. مثل دوران جنگ هشت ساله و فرماندهانی که شبانه روز پای جنگ در خط مقدم بودند. وقتی می‌گوییم کار جهادی، یعنی همه اصول دین باوری و اعتقادی در آن باشد. مردم دیده شوند؛ مردم را ببینید.
وی گفت: تذکر حضرت آیت الله به مسائل اجتماعی در همه پروژه‌ها دیده شود؛ همه پروژه‌ها پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد. مسائل زیست محیطی حتماً باید دیده شود.
احمدزاده خطاب به مدیران گفت: فرصتی خدا به ما و شما داده که برای استان کار کنیم. انگیزه هم داریم. انگیزه ما هم حضور شماست که تقریبا میانسال هستید و بین 35 سال تا 45 سال سن داید. و نسبتاً جوان و کاربلد هستید. حتماً تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر نیروسازی را اجرا کنید. حتما از حوانان استفاه کنید تا بیایند و در کنار شما کار یاد بگیرند. نسل بعدی مدیریت در استان را تربیت کنید تا در آینده سن را پایین‌تر بیاوریم و رنج سنی بعدی مدیران روی 30 سال باشد. البته این به معنی حذف مدیران با سن بالا نیست. ما حق نداریم کسی را که بازنشسته نشده بگوییم سن او بالاست و شایسته نیست. اما دولت ترجیح می‌دهد که نیروهای جوان، کار را به دست بگیرند. اما اینها باید در کنار نیروهای کاربلد مسن‌تر باشند.کسی نگفته از افراد بالای 50 سال نمی‌شود استفاده کرد. حقوق مردم را نمی‌توانیم نادیده بگیریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتباراتی که در دست شما مدیران است، در حوزه های مختلف، خیلی زیاد است. دولت توجه خاصی به استان داشته است.
وی با اشاره به سفر سه روز پیش خود به تهران گفت: ما دومین استان کشور هستیم که پوشش جنگلی بلوط داریم. آفتی به جان درختان بلوط افتاده است، در باشت از هر ده درخت، هشت درخت آسب دیده است. دیداری با رئیس منابع طبیعی داشتم، برآورد کرده بودیم با ده میلیارد می‌توانیم آن را مهار کنیم، اما من 20 میلیارد تومان گرفتم و معاونش را صدا زد که سریعاً تیمی وارد استان شود تا میدانی باشت را پایلوت قرار بگیرد و جلوی گسترش آن را به شهرستان‌های دیگر بگیرید.
وی افزود: یکی از مشکلات ما در سال گذشته بحث آتش‌سوزی‌ها بود. همه را مکلف می‌کنم جدی آماده و پای کار باشند. امکاناتی که در آنجا بود را هم قرار است دوبرابر شود و نسبت به سال‌های گذشته افزایش دادیم. ما برای مهار آتش‌سوزی‌ها هفده میلیارد تومان در نظر گرفتیم.
وی خطاب به عسگری معاون اقتصادی گفت: مراقبت باشید در پروژه‌هایی که از زمین‌های منابع طبیعی قرار است استفاده کنند، به حد ضرورت زمین داده شود. عده‌ای تحت عناوین مختلف مثل گردشگری از این زمین‌ها استفاده می‌کنند. مراقب باشید در قالب چنین طرح‌هایی زمین‌خواری صورت نگیرد.
احمدزاده اظهار داشت: در خصوص مشکلات معیشتی مردم، مدیران مرتبط جدی باشند. حوزه صنعت، جهاد کشاورزی، تعزیرات و ... مراقب باشید. در کنترل قیمت‌ها مردم گلایه دارند. مهمتر از اینکه برخورد تعزیراتی شود، منابع تأمین گردد. آن مواردی که مردم نیاز دارند در بازار وجود داشته باشد؛ مشکل روغن در بازار داریم، آن را حل کنید. اگر مردم از روغن گچساران رضایت ندارند، مشکل کیفیت آن را حل کنید. ببینید مشکل کجاست که استقبالی از روغن این کارخانه نمی‌شود. در مورد مرغ و تخم مرغ و گوشت و ... جهاد کشاورزی جدی‌تر باشد. سرمایه گذاری در اولویت قرار بگیرد هم برای مرغ تخم گذار و هم مرغ گوشتی؛ ما نباید منتظر باشیم از شیراز و چهارمحال و استان‌های دیگر برای ما مرغ بیاورند. ما می‌توانیم به جایی برسیم که صادرکننده مرغ باشیم به جای اینکه واردکننده باشیم.
وی گفت: تسهیلات زیادی داریم. به مردم استان دهید. سخت نگیرید. جهاد کشاورزی و بقیه نهادها حمایت کنید که در این قسمت اشتغال ایجاد شود.
احمدزاده با اشاره به جذب اعتبارات در استان عنوان کرد: جدیت در بحث اعتبارات داشته باشید. اعتبارات عمرانی باید صد درصد جذب شوند. هیچ دلیلی برای کوتاهی مدیران پذیرفته نیست. همه مسائل را باید حل کنید. از فرمانداران بخواهید کمکتان کنند. اعتباری از استان ما نباید برگردد. این اوج کم‌کاری را نشان می‎‌دهد و برای ما قابل قبول نیست. فرمانداران بر کیفیت کارها نظارت کنند. پیمانکاران جدی باشند. هر کسی کیفیت کارش پایین است، پروژه‌اش نباید تحویل گرفته شود.
وی خطاب به مدیران گفت: همه مدیران موظف هستند که در طول ماه یکی دو سفر حداقل به تهران داشته باشند. پول‌های زیادی در تهران هست. مدیر باید در تهران پیگیری کند و در تهران اعتبار بیاورد.
وی افزود: در انتخاب معاونین و مدیران کل، برای اینکه توازنی در استان به وجود بیاید توقعاتی وجود دارد، مدیری که از یاسوج انتخاب می‌شود معاونینش را به کهگیلویه و گچساران اولویت دهد. مدیریتی که از کهگیلویه انتخاب شده معاونینش را از دیگر شهرستان‌ها انتخاب کند. این تکلیف است و رعایت کنید. هر روز من درگیر نماینده‌ها هستم که این مدیر که مربوط به فلان شهرستان است همه معاونینش را می‌خواهد از شهرستان خود انتخاب کند. حقوق بقیه مردم را هم ببینید. ما سعی کرده‌ایم توازن منطقه‌ای را ببینیم.
وی گفت: تعامل با نمایندگان حسن است. اما هماهنگی با فرماندار تکلیف است. تعامل داشته باشید و این تعامل را حفظ کنید. اما حرف آخر را برای انتخاب مدیر شهرستان، فرماندار می‌زند. این را رعایت کنید. اگر برای سرکشی به استان‌ها می‌روید مکلفید که با فرمانداران هماهنگ کنید.
احمدزاده با معرفی علی محمد دانشی به عنوان مشاور خود گفت: مشاور عالی ما آقای دانشی است. آقای دانشی با مدیران خیلی کار دارند. وظایف کنترل بر نحوه عملکرد مدیران را من به ایشان واگذار کرده‌ام. رفع اختلاف بین فرمانداران و نمایندگان و دستگاه‌های اجرایی را نیز به او واگذار کرده‌ام. در مراجعات به مدیران آقای دانشی از طرف من به آنها مراجه می‌کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مراقب باشید و جدیت داشته باشید تا بتوانیم در کنار هم کار کنیم. خیلی به حواشی نپردازید. وقت کوتاه است. تا چشم بر هم بگذارید وقت گذشته است. درگیر روزمرگی نباشد. شهرستان‌ها را مرتب بازدید کنید؛ در هر ماه شهرستان‌ها را حداقل یک بار رفته باشید.
وی در خصوص شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار شهرستان داریم به استان اضافه می‌کنیم.
احمدزاده اظهار داشت: مشکلات مردم را مرتب رصد کنید. از نظرات ائمه جمعه و روحانیت و حتی از جریانات مخالف هم استفاده کنید. برخی از افراد هستند که صاحب اندیشه هستند. از آنها استفاده کنید. اما در انتخاب مدیران، معیارتان این باشد که متدین و شایسته باشند و دولت را قبول داشته باشند. کسی که مخالف دولت است را نباید به او مسئولیت دهید. این دستور آقای رئیس جمهور است. نیرویی که از نظر فکری مخالف دولت است باید برداشته شود.
وی گفت: همه مدیرکلانی که منصوب شده‌اند موظف هستند یک روز در سازمان بازرسی استان آموزش ببینند که بدانند کجاها نباید پا بگذارند و کجاها باید حتما باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم به خودم و به مدیران و فرمانداران که روی سفره‌های رنگین نروید و حتی الامکان از اعتبارات دولتی برای سفره استفاده نکنید.
و با اشاره به یکی از خاطرات خود گفت: توصیه می‌کنم مراقب باشید که هر دعوتی را نپذیرید. در کرمان، مدیرکلی من را به باغی دعوت کردند. عده‌ای به ظاهر مؤمن یک‌دفعه کارهای عجیبی انجام دادند. البته مدیر هیچ کاری انجام نداد. اما از او فیلم گرفتند و گفتند یا این کار را برای ما انجام می‌دهید یا آن را منتشر می‌کنیم. ما فوری متوجه شدیم و جلوی آن را گرفتیم.
وی در پایان خطاب به مدیران گفت: اگر جایی گیر افتادید درنگ نکنید و حراست‌ها را خبر کنید تا به شما کمک کنند؛ اداره‌کل اطلاعات و اطلاعات سپاه کارشان این است که از شما مراقبت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دولت
Iran, Islamic Republic of
شما هم با این همه سرو صدا و هیاهو صفر درصد اثربخشی نداشتید
فقط حرف و حرف و حرف
وقتی معاون اقتصادی شما معلوم نیست کارش چیه،امیدی نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
والا ای فرمایش حضرت عالینه آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد کاملا نقض ایکنه چون تقریبا صفر تا صد اصلاحات اون هم زاویه دار
اگه شک داریت بریت سوابق بررسی کنید
در ضمن همی دور خودتون فرماندار و بخشدار و کارمند در حد مدیر کل با ای ویژگی کم نیاریم تا بخوای پیدا کنی چهار سال تمومه
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
بالای ۹۰ درصد مدیران مدارس اصلا دولت که هیچ/ جناب استاندار لطفا فقط حرف نزنبد ورود کنید
آقای عزت خواه کجایید عمو همون دوره آقای روحانی انگشت شما مدیران انقلابی داشتیم الان کلا و رده خارج
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
بیداد اجاره‌ها

بیداد اجاره‌ها

تهران بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، مستأجرنشین‌ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت ...
نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
1