تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۵۵
کد مطلب : ۴۴۵۷۴۰
در نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

استاندار: به همه معاونینم تذکر می‌دهم دیگر گریه نکنید / طرح اشتغال خانه به خانه را کلید بزنید / هاشمی: اشک ما هم در آمد اما کسی نبود عکس ما را بگیرد / مقدم: آماده مناظره با معاون عمرانی هستم / حاجی‌زاده: یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به دیگران

۱۱
۰
استاندار: به همه معاونینم تذکر می‌دهم دیگر گریه نکنید / طرح اشتغال خانه به خانه را کلید بزنید / هاشمی: اشک ما هم در آمد اما کسی نبود عکس ما را بگیرد / مقدم: آماده مناظره با معاون عمرانی هستم / حاجی‌زاده: یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به دیگران
کبنا ؛
نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد بعدازظهر امروز (شنبه 21 اسفند ماه 1400) در حالی در ساختمان شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که احمدزاده استاندار این استان به حواشی شهر دیشموک و ماجرای گریه‌اش اشاره کرد و گفت: گریه کردن دردسر دارد، به خودم و معاونینم تذکر می‌دهم، دیگر هیچ وقت گریه نکنند.
به گزارش کبنا، در این نشست سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص انتشار فیلمی که از گریه او در منطقه محروم دیشموک در فضای مجازی منتشر شده، توضیحاتی ارائه کرد و اظهار داشت: یک بحث ناخودآگاه در منطقه پیش آمد. وارد یک منطقه شدم که با فقر مواجه بودند، جاده دسترسی، آب آشامیدنی و زمین‌های کشاورزی مناسب نداشتند و زن و مرد و کودک از من تقاضای کمک داشتند و می‌گفتند حتی نان برای خوردن نداریم.
وی اظهار داشت: به علت نداشتن جاده ارتباطی تا کنون چند نفر در این منطقه جان خود را هنگام عبور از رودخانه خروشان از دست داده‌اند و زنان باردار دسترسی به خدمات ندارند و بعضاً به همین علت می‌میرند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حداقل ۲۰ بچه دور خودرو بنده جمع شدند. هنگامی که این وضعیت و شرایط سخت و بحرانی را دیدم وقتی خبرگزاری صدا و سیما برای مصاحبه پیش من آمد بغضم ترکید و نتوانستم خودم را کنترل کنم.
احمدزاده تصریح کرد: گرسنگی، فقر و لباس‌های کهنه مردم منطقه را که دیدم ناراحت شدم، این منطقه در فصل زمستان حدود چهار ماه هیچ راه ارتباطی ندارد و بیماران و زنان باردار خود را با «چهارچو» (وسیله‌ای چوبی دست ساز که مردم روستاها دور افتاده از آن برای انتقال بیماران استفاده می‌کنند) از این رودخانه خروشان عبور می‌دهند تا جهت مداوا و معالجه به پزشک برسند.
 وی ادامه داد: برداشت‌های مثبت و منفی از فیلم گریه‌ام در منطقه دیشموک شد و در سطح کشور و فضای مجازی پخش شد، البته این نشانه ضعف حکومت ما نیست.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اقدامات خود را در این منطقه محروم انجام خواهیم داد و قول می‌دهم جاده برای منطقه بزنیم، آب آشامیدنی آنها را فراهم کنیم و در سال ۱۴۰۱ از این وضعیت بیرون بیاوریم.
 احمدزاده از معاون اقتصادی خود خواست که شخصاً به این منطقه برود و با نیروهای بسیج و سپاه خانه به خانه برگردند تا مشخص شود مشکل مردم منطقه چیست و تا جایی که می‌توانیم به آنها کمک کنیم.
وی عنوان کرد: به هر حال اگر این فیلم گریه‌ام باعث شد به کسی بر بخورد عذرخواهی می‌کنم اما این واقعیت در صحنه بود که پیش آمد و باعث گریه‌ام شد، بنابراین هر کاری از دستمان بر می‌آید باید انجام دهیم و هم اکنون خیرین از نقاط مختلف کشور تماس داشتند که ما می‌خواهیم به این منطقه کمک کنیم.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این گریه از عجز نبود اما محرومیت در این منطقه بالاست، خطاب به مدیران استان و کشور بیان کرد: هر چه از دستمان بر می‌آید برای رفع محرومیت در این منطقه انجام دهیم.
رئوف رئیس صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست اظهار داشت: پروژه‌های صدا و سیما زودبازده هستند. همین مناطق محروم مثل دیشموک و لنده، اگر ده میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کند، می‌توانیم آن‌ها را کامل پوشش دهیم. اگر این امکان ایجاد شود تضمین می‌دهیم با همین ده میلیارد تومان کل مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش رادیو و تلویزیون قرار گیرند.
استاندار گفت: این ده میلیارد تومان را از اعتبارات استانی به شما می‌دهیم.
هاشمی معاون سیاسی امنیتی استانداری نیز گفت: اعتباراتی برای حوزه فرهنگی و اجتماعی پیش‌بینی شده است با عنوان 48 طرح، که نه طرح‌ها مشخص است و نه متولی‌های آنها.
هاشمی گفت: روز چهارشنبه هفته گذشته دعوت شدیم به یادواره شهیدی در دیشموک، اشک ما درآمد اما کسی نبود عکس ما را بگیرد!
استاندار نیز گفت: به همه معاونینم تذکر می‌دهم دیگر گریه نکنید.
علی شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه وبویراحمد در این نشست عنوان کرد: وضعیت اعتبارات تا 21 /12 از ابتدای سال 1400 تا الأن، آخرین اعدادی که ما داریم نزدیک به دو هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب است. از این دو هزار میلیارد حدود 431 میلیارد تومان نقد ابلاغ شده است. اسناد خزانه 659 میلیارد تومان، تهاتر نزدیک 15 میلیارد تومان، جمعاً باید 1100 میلیارد تومان جذب کنیم. همین عدد سال گذشته 477 میلیارد تومان بوده است. یعنی دو برابر شده است. 
وی گفت: نگرانی‌ای که ما داریم برای جذب این اعتبارات است. طبق آماری که آقای آرام به من دادند حدود 55 درصد جذب شده است. فرصتی نیست. در این چند ماه باید این اعتبارات جذب شود.
وی عنوان کرد: راهداری دستگاه اول ماست که بیشترین اعتبارات را گرفته است، من نگران جذبش هستم. راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب،  پروژه‌های شهرداری، ورزش و جوانان که می‌گوید من سرپرستم و نمی‌توانم امضا کنم. بعضی از شهرداران هم می‌گویند سرپرست هستیم و نمی‌توانیم امضا کنیم.
این اعتبارات اگر برگشت بخورد استان کهگیلویه و بویراحمد ضرر می‌کند. یک ریال از این اعتبارات اگر برگشت بخورد ظلم به مردم است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تاکید کرد: همه شهرداری‌ها بلااستثنا باقیمانده دارند. شهرداری یاسوج 3 میلیارد و 400 میلیارد تومان اعتبار جذب نشده دارد.
احمدزاده خطاب به شهردار یاسوج گفت: نزدیک عید هستیم، حداقل رنگی به این جدول‌ها بزنید.
نستهن مقدم شهردار یاسوج گفت: در سنوات گذشته همیشه خواسته شهرداری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد این بوده که از محل اعتبارات استانی در شورای برنامه ریزی عددی به شهرداری داده شود. الأن نزدیک به 300 هزار نفر در یاسوج و حومه متمرکز شده‌اند. جمعیت رسمی ما 134 هزار نفر است. شهرداری یاسوج بالای 230 هزار نفر خدمات می‌دهد. شهرداری از کجا بیاورد برای عمران شهری و مسائل مختلف؟
وی اظهار داشت: جمعیت مناطق حاشیه‌ای ما بیش از مناطق رسمی ما است.
مقدم ادامه داد: 1 میلیارد و 800 میلیون تومان اوراق دست بنده است به عنوان گرو گرفته شده که پیمانکاری که 17 میلیارد تومان برای یک پل از سال 1394 که جز مهمترین پروژه‌ها است. 17 میلیارد تومان پیمانکار از ما طلبکار است. به او گفتم با این یک میلیارد و 800 کار می‌کنی یا نه؟
شهردار یاسوج گفت: زمان و زمین از شهرداری کار می‌خواهند.
وی عنوان کرد: کدام دستگاهی که در اینجا وجود دارد تکالیفش را نسبت به شهر و شهروندان ادا کرده است؟ وی ادامه داد: تمام دستگاه‌هایی که اینجا نشسته‌اند، ساخت‌وسازهایشان تخلف است. واقعاً شهرداری باید چکار کند؟ مگر می‌شود در یک شهر همه تخلف کنند؟
کیامرث حاجی‌زاده معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مقدم شهردار یاسوج گفت: یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به دیگران.
مقدم در پاسخ گفت: من آماده مناظره با معاون عمرانی، مدیر کل شهری و شورای شهر هستم.
حاجی‌زاده گفت: من چهارده ماه در این استانم. 6 ماه شورای شهر قبلی بود. انتظار داشتم که حتی یک بار شورا و شهردار از من مطالبه‌ای داشته باشند. 6 ماهه بعدی هم شهر یاسوج درگیر انتخابات شورا بود. یعنی یک سال مدیریت شهری ما در تلاطم بود. اینکه ادارات باید عوارضشان را پرداخت کنند، کاملاً حق با شهردار است.
وی خطاب به شهردار گفت: بنده از شهرداری چندین بار طرح خواسته‌ام.
وی گفت: در خصوص پل چهارم، من قاطعاً می‌گویم تنها پیمانکاری که در بحث مدیریت شهری نسبت به پیمانکاران دیگر که بیشترین مطالباتش را دریافت کرده پیمانکار پل چهارم است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: چند دستگاه که اعتبارات را جذب کرده‌اند پزشکی قانونی، ثبت اسناد، کتابخانه‌ها، مرکز خدمات حوزه علمیه، ارشاد اسلامی، دامپزشکی و پارک علم و فناوری جذب کرده‌اند. بقیه دستگاه‌ها جذب نکرده‌اند. این اعتبارات باید جذب شوند. نباید پول برگشت بخورد. هر کسی پولش برگشت بخورد باید جوابگو باشد.
سید عبدالعزیز موسوی فرماندار کهگیلویه در این نشست گفت: در شهرستان کهگیلویه هر روز ما با مشکل آب مواجه هستیم. در آینده هم کهگیلویه با بحران برق مواجه است. ممکن است برق‌رسانی به روستاها با مشکل مواجه شوند.
وی گفت: یکی از زیرساخت‌های اساسی توسعه بحث راه‌ها است. هیچ روزی را نداریم که از روستا، منطقه یا بخشی حداقل ده تلفن یا مراجعه کننده برای بحث راه نداشته باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به جای اینکه تقصیر را گردن مدیران و دولت قبلی بیندازید، باید خود پاسخگو باشید. همه خدمتگزار مردم هستیم.
وی خطاب به اشرف‌زاده گفت: زمین‌هایی که گرفتید جواب درخواست‌ها را می‌دهد یا خیر؟
اشرف‌زاده در پاسخ گفت: خیر. وی ادامه  داد: تا دیروز 54457 نفر ثبت نام کرده بودند. بیست درصد از ثبت نام کنندگان مربوط به شهر گچساران است. اما با این اراضی فقط می‌توانیم 1000 واحد را احداث کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست گفت: نباید همه زمین‌های شهر را ساخت و ساز کنیم. اگر این کار را بکنیم، زیبایی‌های شهر از بین می‌رود. اگر یاسوج پایتخت طبیعت ایران است به خاطر همین زمین‌ها است.
وی گفت: من با هر گونه واگذاری تپه‌ها برای ساخت و ساز مخالفم.
وی ادامه داد: نهادهای نظارتی باید ورود کنند تا دیگر زمین‌خواری صورت نگیرد.
استاندار گفت: آقای حاجی زاده ورود کند ببیند اطراف رودخانه‌ها چه خبر است. به تمام رودخانه‌های اطراف ورود کنید که هر جا حریم رودخانه رعایت نشده است، برخورد شود.
وی گفت: هر جا تصرف شده است، برخورد شود.
در بخشی دیگر از این نشست استاندار خطاب به فرمانداران گفت: با حوزه اقتصادی و بسیج سازندگی بخصوص در مناطق محروم مرتبط شوید. هر چه سریع‌تر طرح اشتغال خانه به خانه را کلید بزنید.
وی گفت: همگی کمک کنید تا بتوانیم وضع درآمد خانواده‌ها در استان را تغییر دهیم تا از این بحران اسفناک بیکاری خارج شویم.
وی گفت: بسیاری از خودکشی‌ها نتیجه این مسائل است. اگر می‌خواهید خودکشی کم شود، راه این‌ها است.
نام شما

آدرس ايميل شما

India
اشتغال واقعی با اونچه در استان ما در ذهن مسئولین استان هست زمین تا آسمان فرق دارد، اخه وام ۵۰ تومان ۱۰۰ تومان هم شد تسهیلات اشتغال زایی
بخدا فقط بدهکار کردن مردم هست و مشاغل خانگی جواب نمیده و اکثرا اجرا نمیشن و بجز افرادی که از قبل اون شغل را دارند و این وام را به ی زخم دیگه میزنن بقیش انحرافه و بس
ایها الناس اشتغال و تولید باید زیر ساختی حل بشه نه با تزریق وام های خرد و بی فایده
سید
Iran, Islamic Republic of
اقای مقدم داری تند میری تو ک این حرفو میزنی میگی ب حاشیه شهر رسیدگی میکنم پس بگو این دهیاریها....
Iran, Islamic Republic of
مگر ما هم شهردار داریم ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
یاسوج شهردار ندارد
با حرف زدن که کاری درست نمیشود
Iran, Islamic Republic of
مسخره - ما هم بلدیم گریه کنیم. ماهی 30 میلیون حقوق میگیری که گریه کنی !!!!
اینم از استاندار ما
حسین
Iran, Islamic Republic of
یعنی کبنا واقعا ..... تر از خودت فقط خودتی
اولا استاندار بنده خدا هم اول یک انسانه دلش سوخته و گریه کرده چنان تو بولدش کردی که جنجالی به پا کردی سر این قضیه
دوما حالا معاونش گفته کسی نبود از ما عکس بگیره یعنی گفته ما به خیر گذشت یه سایت هوچی و جیره خوار مثل تو باز بولدش نکنه
دوباره اومدی اینو بولد کردی که حالا برای معاونش هم حاشیه سازی کنی

از روز اول شروع به کار این دولت و نمایندگان شروع کردی به جو سازی نمیدونم چرا با تو برخورد نمیکنن
البته تو مرید اربابی هستی که یکی از حرفه ای ترین بازیگران عرصه سیاست تاریخ و با فریبکاری ها و پرداخت پول هایی که بدون زحمت بدست اورده بود خودش رو بزرگ کرد که البته منفور همگان هست

مسئولین جدید با صداقت هستن اشکشون رو از ته دل میریزن برای فقری که ارباب دروغگوی تو برای این استان ساخته
نمیتونن مثل اربابت دروغ بگویند و تو هم بزرگنمایی کنی
حالا تا میخوای حاشیه سازی کن ذات پلید و جیره خوار تو برای همگان آشکاره
Iran, Islamic Republic of
اینم فیلمی هست برا خودش..
الان تذکر میدم دیگه گریه نکنید🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست به مقدم بگه .بابا تو دیگه کی هستی؟خدایی مقدم پول رو کجا خرج می‌کند؟اصلا شهری که یک خیابان وپل سالم ندارد و تغییری را مردم نمیبینن پول برای چیشه؟ باید مقدم با مردم مناظره کند
مردم
Iran, Islamic Republic of
فرماندار دهدشت جناب موسوی ضعیف هست وعملکرد خوبی نداشته
Iran, Islamic Republic of
رسانه باید شفاف سازی کند باید ایرادات را بیان کند باید خواسته. وانتقادات مردم را بیان کند رسانه ای که تملق گو شود می‌شود آنجه نباید گفت ولی استان محروم اندر محروم چون فقر مالی و فرهنگی فریاد می‌زند
Iran, Islamic Republic of
حق با حاجی زاده هست
فرصت ايران در بازار نفت

فرصت ايران در بازار نفت

در شرايطي كه قيمت نفت در دالان صعودي قرار گرفته، تداوم تحريم‌ها و عدم احياي برجام، خسارت‌هاي ...
نابودي مركز موساد در اربيل

نابودي مركز موساد در اربيل

حال در شرايطي كه سيل واكنش‌هاي داخلي و خارجي به اين عمليات به‌تازگي به راه افتاده و تا ...
پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی و جهاد تبیین تحرکاتی را در بین برخی مجلسیان ...
1