تاریخ انتشار
شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۴۴۵۱۱۷
در ششمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد

حاجی‌زاده: من دیگران نیستم که سرم کلاه بگذارید / در یک سال اخیر حرکتی جدی در رفع نقاط حادثه‌خیز انجام داده‌ایم / جانی‌پور: برخی از مدیران عامدانه با تأخیر در جلسات حاضر می‌شوند

۵
۰
حاجی‌زاده: من دیگران نیستم که سرم کلاه بگذارید / در یک سال اخیر حرکتی جدی در رفع نقاط حادثه‌خیز انجام داده‌ایم / جانی‌پور: برخی از مدیران عامدانه با تأخیر در جلسات حاضر می‌شوند
کبنا ؛
ظهر امروز (7 اسفند 1400) ششمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی حمل و نقل با موضوع تجزیه و تحلیل تصادفات فوتی و جرحی 11 ماه نخست سال 1400 در ساختمان معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تأخیری نیم‌ساعته برگزار شد.
به گزارش کبنا، این جلسه که با حواشی بسیاری همراه بود و با تأخیری نیم‌ساعته برگزار شد، موجب اعتراض خبرنگار صدا و سیما شد؛ خبرنگار صدا و سیما به نشانه اعتراض به تأخیر به‌وجودآمده جلسه را ترک کرد.
در ابتدای این نشست، کرم‌الله جانی‌پور سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز با ابراز نارضایتی از تأخیر به‌عمل‌آمده در این جلسه، در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا گفت: متأسفانه اطلاع رسانیِ این جلسات واقعاً ضعیف است و برخی از مدیران عمداً با تأخیر در چنین جلسات حاضر می‌شوند و برخی هم اصلاً نمی‌آیند.
جانی‌پور در این جلسه اظهار داشت: دستور جلسه امروز بررسی مصوبات جلسه قبلی و بررسی مقاطع فاقد پوشش جلسات فاقد آنتن در جاده‌های استان و ... است.

وی در خصوص افزایش تلفات جاده‌ای در سال 1400 نسبت به سال گذشته گفت: ما در سطح کشور جایگاه خوبی نداریم و افزایش تلفات بسیار زیاد است.
جانی‌پور اضافه کرد: هر ورقت جاده ای را دوبانده کردیم، بلافاصله برای جداسازی اقدام نمی‌شود که نیاز به بررسی بیشتر دارد. بعد از اینکه اتفاق می‌افتد حالا به فکر این هستیم که آن را حل کنیم.
وی به افزایش قاچاق انسان و خودروهای حامل مهاجران نیز اشاره کرد و گفت این مسأله حتماً باید چاره‌اندیشی شود.
وی در ادامه گفت: افزایش تردد خوردروهای شوتی و رانندگی‌های خطرناک، نیز یکی از دلایل تلفات جاده‌ای در استان است و چندین مورد نیز در همین یک سال اخیر اتفاق افتاده است.
جانی‌پور عنوان کرد: مشکل اساسی ما در این حوزه بحث افاغنه است. اگر یک ایست و بازرسی ثابت در استان داشته باشیم این مشکل حل خواهد شد.
یکی دیگر از حاضرین در جلسه با اشاره به اینکه خبرنگار صدا و سیما جلسه را ترک کرده است، گفت: صدا و سیما که گزارشگرش جلسه را ترک کردند عضو ثابت جلسه هستند، اما در این مدت یک بار در این جلسات حضور پیدا نکردند.
کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: صدا و سیما از این حرف‌ها زیاد می‌زند، شما کارت را بکن.
به گزارش کبنا، کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار که دبیری جلسه را برعهده داشت، خود با 50 دقیقه تأخیر وارد جلسه شد.
در ادامه سید محمد هادی امیری سرپرست مخابرات کهگیلویه و بویراحمد که با یک ساعت تأخیر در جلسه حاضر شد با عصبانیت حاجی‌زاده روبرو شد و حاجی‌زاده با عصبانیت خطاب به او گفت: این تأخیرها پذیرفتنی نیست و باید نظم را رعایت کنید. این در حالی است که حاجی زاده نیز خود با تأخیر 50 دقیقه‌ای حاضر شده بود و مدام تأکید می‌کرد که این حواشی رسانه‌ای نشوند.
سپس در ادامه جلسه، نقاط کور آنتن‌دهی استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بحث قرار گرفت. حاجی‌زاده گفت: بسیاری از جاده‌های استان آنتن‌ نمی‌دهند و یا آنتن‌دهی آنها ضعیف است.
سیدمحمد هادی امیری سرپرست مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما ناگزیزیم جهت ایجاد زیرساخت‌ها به عمق 70 سانتیمتر در کنار جاده‌ها حفاری کنیم. این جاده‌ها باید مانیتور شوند. ما حاضریم که جهت مانیتور شدن امکانات دهیم و دستگاه‌ها نیز به ما اجازه دهند در کنار جاده‌ها حفاری کنیم.
یکی دیگر از حواشی این نشست، عصبانیت حاجی‌زاده نسبت به جانی‌پور سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد بود. حاجی‌زاده در خصوص یکی از مصوبات جلسه خطاب به جانی‌پور گفت: اگر این اقدام انجام نشود، شما را تعلیق موقت می‌کنم.
وی در ادامه خطاب به جانی‌پور گفت: من که دیگران نیستم سر من کلاه بگذاری؛ من خودم ملت را گفتاردرمانی می‌کنم.

حاجی‌زاده در جمع‌بندی این نشست اظهار داشت: قاعده است که در ایام نوروز افزایش تردد داشته باشیم. در عید سال 1400، نسبت به گذشته 300 درصد افزایش تردد داشتیم. باید به این سمت پیش برویم که این آمادگی را داشته باشیم. کهگیلویه و بویراحمد هم چون چهارفصل است جزو مقصدهای سفر مردم استان‌های دیگر است. بنابراین باید اقداماتی انجام داد.
وی افزود: در یک سال اخیر حرکتی جدی در رفع نقاط حادثه خیز انجام داده‌ایم. یکی از این محورها که بیش از 11 درصد تلفات را داشت، محور کمربندی یاسوج بود. 30 میلیارد اعتبار برای این محور بابامیدان یاسوج سمیرم در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: یکی از دیگر این نقاط، تونل بن زردون بود که 9 میلیارد اعتبار در راهداری دارد. یکی دیگر از این نقاط، محور تنگ چویل است که پیمانکار کارش را شروع کرده است.
معاون عمرانی استاندار گفت: یکی دیگر از این مسیرها که با نظارت ناکافی ساخته شد، جاده سوق دهدشت بود که الأن پیمانکار مشغول کار است.
حاجی‌زاده اضافه کرد: تقاطع پاتاوه سوق دهدشت هم پیگیری‌هایی کردیم که اعتبار خوبی برای آن لحاظ شده است.
وی گفت: یکی دیگر از این نقاط، کمربندی گچساران است که باید تعیین تکلیف شود.
حاجی‌زاده یادآور شد: در خصوص افزایش آمار تصادفات باید گفت که این مسأله برمی‌گردد به اینکه ما تبدیل شدیم به مسیر تردد اتباع بیگانه؛ در یک خودرو 18 نفر جا گرفته بودند و در یکی از تصادفات 5 نفر فوت شده‌اند و جمعاً هفت نفر در این تصادف فوت کرده‌اند و باید این مسأله در شورای تأمین مطرح شود تا راهی برای آن پیدا کنیم.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شوتی‌ها گفت: باید برخورد جدی شود. رفتار حادثه‌آفرین این افراد برای کل مردم خطرآفرین شده‌ است.
حاجی‌زاده در ادامه گفت: در بحث راه‌ها اعتبارات بی‌نظیری داده شد. بالغ بر 70 میلیارد تومان اسناد خزانه به راهداری داده شده است. جمعاً 200 میلیارد تومان داده شده است. باید کار شود، تنها جذب پول مهم نیست. وی گفت: یک اشکالی که به نظارت بر پیمانکاران وارد است این است که خاکبرداری می‌کنند و بعد پروژه را رها می‌کنند. باید این جاده کار شود. اما کار را نیمه رها می‌کنند. دفتر فنی ما هم باید نظارت کند. اگر چند بار جلوی این پرداختی‌ها گرفته شود، دیگر این رفتارها تکرار نمی‌شوند.
حاجی‌زاده گفت: در پایان اسفند بارش‌های سنگینی داریم. همه دستگاه‌های حوزه بحران باید آمادگی داشته باشند و از الأن باید به فکر کشیک‌ها در جاده‌ها باشند.
وی اظهار داشت: من بارها گفته‌ام و امروز نیز مشخص شد محورهایی به عنوان نقطه کور وجود دارند و ظرف سه ماه باید این نقاط کور رفع شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرخ پور
Iran, Islamic Republic of
بابا تو هم‌با ای حرفهای عوا پسندانه ات....
یکی نمیدونه فکر میکنه کاری کرده ای تا حالا...
سفلی
Iran, Islamic Republic of
وقتی دکتر روستا رو برچسپ میزنی و یه آدم غیر کارشناس میزاری معاون عمرانی بهتر ازین نمیشه.
Iran, Islamic Republic of
فقط خوت خوبی
سیبل
Iran, Islamic Republic of
فکر میکنی هدف از این کار چ بود تخریب دکتر جانی پور اونم ب گفته کی هم خیلی مهمه
اون کسی نیست جز روشنفکر حاجی زاده گماشته شده فعلا توسط روشنفکر جهت تخریب نیروهای انقلابی
گورباچف
Iran, Islamic Republic of
چ میگی تو/ یکی نیست بگه خودت چ کاری کردی
فقط جهت تخریب نیروهای انقلاب موندی اونم توسط ندای وحدتی دکتر جانی پور گزینه اول معاون عمرانیست
رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
واقعیات جنگ اوکراین 

واقعیات جنگ اوکراین 

یک استاد تاریخ دانشگاه گفت: «پوتین منتظر یکی از رهبران قویِ اروپا است تا رو در روی او ...
بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

 پس از حمله روسیه به اوکراین روز پنجشنبه سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر ...
1