تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۴۴۱۳۹۸
کبنا بررسی کرد

پشت پرده قرارداد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با «بیمه دی» چه خبر است؟ / تقابل یزدان‌پناه و پزشک / چرا بیمه دی 600 میلیون کارکنان دانشگاه را پرداخت نمی‌کند؟

۳۲
۲
پشت پرده قرارداد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با «بیمه دی» چه خبر است؟ / تقابل یزدان‌پناه و پزشک / چرا بیمه دی 600 میلیون کارکنان دانشگاه را پرداخت نمی‌کند؟
کبنا ؛قرارداد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیمه دی به منظور «بیمه تکمیلی درمان کارکنان» حاشیه درست کرده است و برخی کارکنان با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای در این خصوص اعتراض دارند.
به گزارش کبنا، گویا حواشی قرار نیست که دست از سر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بر دارد. علی رغم تلاش کادر درمانی و پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها برای سلامت و درمان مردم در شرایط سخت کرونایی، اما مدیران دانشگاه گویا سازشان را به گونه دیگری کوک کرده‌اند و هر دم از این باغ بری می‌رسد. موضوع بیمه تکمیلی درمان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد سوژه جدید رسانه‌ها و فضای مجازی شده است.
بنا بر این گزارش، دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصمیم گرفته بود که بیمه تکمیلی درمان کارکنانش را به یکی از شرکت‌های بیمه‌ای فعال در استان واگذار کند. شرکت‌های بیمه‌ای؛ دی، آتیه‌سازان حافظ، کوثر و سینا، 4 شرکتی بودند که برای این موضوع در مناقصه دانشگاه علوم پزشکی شرکت کردند و طبق سند زیر بیمه سینا برنده این مناقصه می‌شود. اما گویا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بدون توجه به فرایند قانونی و سیر برگزاری مناقصه، بیمه تکمیلی کارکنان را به هر دلیلی به بیمه دی واگذار می‌کنند. این موضوع مورد اعتراض برخی از کارکنان و مدیران دانشگاه یاسوج قرار می‌گیرد.



با توجه به مستندات موجود؛ بیمه سینا با حق بیمه 40 هزار تومان برای سطح 1 خدمات دهی و 84 هزار تومان برای برای سطح 2 برنده مناقصه می‌شود که اختلاف فاحشی با بیمه دی دارد، اما مدیران دانشگاه بدون وضعیت معیشتی کارکنان؛ «بیمه تکمیلی درمان» را با همان تعهدات به شرکت بیمه دی با حق بیمه 90 هزار تومان برای سطح 1 و 105 هزار تومان برای سطح 2 واگذار کند. اگر به این مبلغ دقت شود، در طرح یک ۵۰ هزار تومان و در طرح دو 33 هزار تومان تفاوت حق بیمه وجود دارد. حال اگر یک نفر در طرح یک ۴ بیمه شده داشته باشد باید ماهانه ۲۰۰ هزار تومان اضافه پرداخت کند.
سوال اینجاست اگر قرار است تعهدات یکسانی را برای کارکنان خریداری کنند و از حقوق آنها کسر و پرداخت کنند، پس چرا کمترین نرخ ملاک نیست؟ و چرا فرصت و حق انتخاب را  به کارکنان نمی‌دهند که از طریق سامانه کارمند خود انتخاب کنند! 
وقتی تعهدات یکی است چرا باید مبلغ بیشتری از جیب کارکنان به حساب بیمه واریز گردد؟ اگر قرار است دانشگاه با بیمه دیگری کار کنند، باید به فکر حقوق کارکنان زیر دست خودهم باشد.
به گزارش کبنا، بر اساس اطلاعات کبنا نیوز، بیمه دی سال‌های گذشته  خسارت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را پرداخت نکرده و ککش هم نگزیده و به کسی هم پاسخگو نبوده است، بیمه دی حدود 600 میلیون تومان از مطالبات پرسنل دانشگاه را پرداخت نکرده و با این شرایط، دو قورت و نیمش هم باقی است و خودش را صاحب حق می‌داند و با پشتوانه صاحبان قدرت هم به ریش همه می‌خندد.
 سئوال اساسی این است، چرا وقتی بیمه سینا در مناقصه برنده شده و تعهدات مساوی با بیمه دی دارد و حق بیمه کمتری دریافت می‌کند، دانشگاه اصرار دارد که با بیمه گرانتر قرار داد ببندد. همانطوری که گفته شد، این در حالی هست که بیمه دی ۶۰۰ میلیون تومان از تعهدات سه سال قبل خود به کارمندان را پرداخت نکرده است.
محمد مهدی بانشی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد که به نظر می‌رسد یکی از مخالفان شرکت بیمه دی است در نامه‌ای خطاب به یزدان‌پناه به سهل‌انگاری و کم‌کاری بیمه دی اشاره می‌کند و می‌نویسد:
جناب آقای دکتر یزدان پناه
ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان
به استحضار می‌رساند که بیمه تکمیلی کارکنان هر سال با چالش‌های زیادی مواجه می‌شود، از جمله؛
1- تاخیر در عقد قرارداد با بیمه‌ها علیرغم اینکه موعد اتمام قرارداد بیمه مشخص است و در سال جاری نیز مراحل استعلام و عقد قرارداد با بیمه شبیه سالیان گذشته انجام شده و هنوز با وجود اینکه یک ماه از قرارداد سال قبل گذشته تکلیف قرارداد هنوز مشخص نیست.
2- بیمه دی یکی از برندگان مناقصه بوده (برنده سوم) این بیمه متأسفانه چند سال قبل به رغم کسور سهم بیمه از کارکنان ولی به تعهدات خود عمل نکرده و مطالبات پرسنل را پرداخت نکرده است و باز معلوم نیست دوباره در قرارداد جدید به تعهدات خود عمل کند یا نه. بهتر است از این بیمه برای نشان دادن حسن نیت خود ابتدا مطالبات سال گذشته را پرداخت کند بعد وارد قرارداد جدید شود.
3- با توجه به اینکه بیمه‌های دیگر با مبالغ کمتر هم این تعداد را انجام داده و بیمه تخصصی درمان هستند. از جمله؛ آتیه سازان، پیشنهاد می‌شود؛ دو یا سه بیمه همراه با شرایط و تعدادشان در کارتابل پرسنل قرار داده شود تا کارکنان به فراخور حالشان هر بیمه‌ای را که شرایط بهتری دارد، انتخاب نمایند.
 دکتر محمد مهدی بانشی
معاون بهداشتی در دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت


یکی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد داده که ضمن تشکر از تمام دست اندرکاران که این مهم را پیگیری می‌فرمایند. جالبه؛ ما به عنوان یکی از منحصر بفردترین دستگاه‌های هستیم که خوب بیمه و نوع تکمیلی را می‌فهمیم. سؤال اینجاست که چرا بیمه خوبی را انتخاب نمی‌کنیم و شرایط خوبی را هم از فروشنده بیمه یا نمی‌خواهیم یا به ما نمی‌دهند علت چیست؟ انصافاً برای تنظیم قرار دادها وانتخاب آپشن ها یا تحلیل خسارت‌های پرداختی توسط مالی بودجه ما یا اعضای محترم هیئت علمی مدیریت خدمات بهداشتی.... کاری صورت گرفته یانظر خواهی شده است؟
به نظر شما نمی‌شود یا بهتر نبود برخی بیمه‌ها و آپشن‌ها چون دندانپزشکی و دارو خانوادگی خرید شود؟
بیمه دی حداقل در مورد بنده مشتری مدار نبوده مطمئنم کسان دیگری هم بودند وحداقل 400 هزار تومان بی حساب از حقوق بنده در سال آخر قرار دادشون کسر کرده پس ازپیگیری پذیرفته‌اند که اضافه برداشت کرده‌اند وبا فرافکنی واینکه ما از دانشگاه طلبکاریم و این به اون حساب من هنوز ازشون طلبکارم (اسنادش هم کاملاً موجوده)
دوم اینها با خیلی جاها قرار داد ندارن و سیستم پولتو بده بعد برا گرفتنش حالا التماس کن، حاکم می‌شود در پایان بنده مشتری خرید بیمه تکمیلی بوده و هستم ولی این شرایط حاکم بر نوع قراردادها بنظر می‌رسد به عنوان برای یک دستگاه بزرگ که می‌توان سلطان بازار بیمه باشد مناسب نیست و ما هم. چون آپشن دیگری را نداریم مجبور به خرید هستیم ولی این به معنی این نیست که بیمه سینا بیمه خوبی است؟
اعتراض به قرارداد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با شرکت بیمه دی بیشتر شده تا جایی که رضا حسین‌پور فوق تخصص جراحی در گروه پزشکان نسبت به قرارداد دانشگاه با بیمه دی اعتراض می‌کند و صحبت‌های دارد که پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه یاسوج با ارسال پیام صوتی که در دفتر کبنا نیوز موجود است به صحبت‌های حسین‌پور واکنش نشان می‌دهد و گفت: 70 درصد کارکنان دانشگاه از بیمه سینا ناراضی بوده و بهتر است که آقای حسین‌پور به فکر ارتقاء رشته جراحی باشند.
یزدان‌پناه گفت: بیمه دی که مربوط به بنیاد شهید است، برنده مناقصه شده و تمام موضوعات بیمه تکمیلی را پوشش می‌دهد. دوستان و همکاران به دنبال حاشیه‌سازی نباشند. کسانی که منافع دارند به دنبال بیمه سینا هستند.
رضا‌حسین‌پور فوق تخصص جراحی که پیام صوتی یزدان‌پناه را گوش داده بود با ارسال پیام صوتی جواب یزدان‌پناه را داد و گفت: آقای یزدان‌پناه چرا عصبانی هستید، توصیه می‌کنم، خودنسردی خودتان را حفظ نمائید.  همه همکاران و پرسنل و اعضای هیئت علمی دانشگاه بیلان کاری من را می‌دانند و قضاوت را به دوستان می‌گذارم.
وی گفت: آقای یزدان پناه چرا وقتی دو بیمه تعهدات مساوی دارند و یکی قیمت پایین تر دارد، چرا باید با بیمه گران‌تر قرارداد منعقد شود.  برای من سینا و دی فرق ندارد، بلکه باید حق و حقوق و رضایت کارکنان را درنظر بگیرند. بیمه دی خوش حساب نیست. من به فکر همه اقشار دانشگاه بودم و انتظار داشتم که شما صحه صدر و حوصله داشته باشید و جواب منطقی به ما بدهید.
به گزارش کبنا، بیمه تکمیلی کارکنان به دلیل اینکه موضوع اختیاری است و از حقوق کارکنان کسر می‌شود نه بیت‌المال و سازمان بازرسی نمی‌تواند به این موضوع ورود کند و از طرفی مسائل بیمه‌ای مشمول مناقصه هم نمی‌شوند. خدمات بیمه‌ای باید متناسب با تقاضا و هزینه مردم خدمات ارائه دهند که گاهاً اینگونه نیست و مردم به اندازه‌ای که هزینه می‌کنند، خدمات دریافت نمی‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
انصافا اگر مفتی هم وم بگن بیو بره// ایگوم نه .دایی جان بی نظم ترین بیمه در چند سال بیمه بوده ۶۰۰ هزار فاکتور برده شده ۱۶ هزار پرداخت شده اونم بعد از ۳ ماه .اکثر کارکنان از بیمه سینا راضی نیستند
نانو
Iran, Islamic Republic of
بیمه سینا واقعا عالی بوده هر چی بوده بهتر از بیمه دی هستش
علیزاده
Iran, Islamic Republic of
سینا افتضاح بود دی هم افتضاح خواهد شد دليل اصلی این است که فقط و فقط قراردادشون رو بستن و احتمالا پورسانت رو هم دادن کارشکنی ها شروع و امور رفاهی هم پاسخگو نیست
افسون
Iran, Islamic Republic of
ای وای از دست اینهمه بی توجهی استاندارخسته شدیم
شما به استاندار محترم بگید چه چیزی باعث شده ک اینهمه مردم را به سخره میگیره اینکه بر صندلی ریاست نشستی و خود را در قبال خواسته مردم کر ولال کردن ک نشد حرف
در این استان ک بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد یه نفر نیست ک بر آقای پرویز یزدانپاه ارجحیت داشته باشد شما میدانید با این تعلل و بی توجهی چطور پرستاران زحمت کش ما را ک چند سال است الحق و الانصاف در میدانی ک کمتر از خط مقدم جبهه نیست دارند با کرونا مبارزه میکنند در حالی ک نگرانند از انتقال بیماری ب خانواده هایشان ناراحت میکنید وقتی اینهمه بی انصافی و اجحاف رو در حق خود میبینند وقتی ک میگویند فلانی ریاست بخش چون هم طایفه ای است فلانی سوپر وایزر اینها همه باعث بی انگیزگی کارکنان است
ب ولله برای نمایندگان ما زشت است ک یک نیروی اصلاح طلب اینهمه بر صندلی خود محکم نشسته ولی کمترین درخواست پاسخگویی از ایشان ندارند نمایندگان فقط در وقت انتخابات شعار های سیاسی بلدن
جناب روشنفکر هم طایفه ای بودن ملاک انتخاب مدیر نیست شما خود را از پیکره ی انقلابیون میدانید بهتر است موصع خود را روشن کنید دیگر
Iran, Islamic Republic of
سازمان بازرسی چندتا موضوع رو مشخص کزده که این دومیش باشه؟ لطف کنید بعنوان رسانه یه اطلاع رسانی بکنید که ساطمان بازرسی دقیقا چه پرونده هایی از علوم پزشکی زو تعیین تکلیف کرده؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
کبنا دستت رو شده
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام
طبق بخشنامه های سازمان برنامه با فرمول دامنه قیمت مناسب در مناقصات، نزدیکترین قیمت به قیمت مناسب ، قیمت شرکت دی و آتیه سازان می باشند و شرکت سینا رد است ،که‌ در اینجا کارفرما با توجه به صرفه و صلاح شرکت دی را انتخاب کرده که‌ کار درستی است .
لطفا به بخشنامه ها مراجعه فرمایید .
Iran, Islamic Republic of
هر دم از این دانشگاه خبری میرسد که میتوان گفت لج بازی و برای عصبانی کردن پرسنل هست و یزدان پناه میداند که رفتنی هست برای همین اخرین ضربه ها را به جسم بی جان دانشگاه وارد میکند
م. ر
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر حسین پور با دلیل و منطق صحبت کرد اما دکتر یزدان پناه که به قولا رئیس دانشگاه هست نسنجیده جواب داد که متاسفم رئیس یک دستگاه دولتی باشی و نحوه برخورد را ندانی
بعد بیمه تکمیلی شخصی می باشد و حق و ناس هست و شرایط بیمه سینا خیلی بهتر هست دلیل منطقی ندارند فقط به این اکتفا می کند که زیر مجموعه بنیاد شهید می باشد
این حرف شما هیچ توجیهی ندارد نشان می دهد که در جایی طعف دارید
گچساران
Iran, Islamic Republic of
خدایی بیمه سینا خوب عمل کرده و هر موقع هم ابهامی یا سوالی در مورد اسناد پرداختی داشتیم پاسخگو بودن.
ضمنا ممکنه ایراداتی هم وارد باشه اما خیلی از دوستان و همکاران از خدمات دهی بیمه سینا راضي هستن.
البته نظرات متفاوته و همه قابل احترام
بیمه شده
Iran, Islamic Republic of
بیمه سینا یکی از تعهداتش پوشش داروی تولید داخله.من فاکتور دادم متاسفانه بیمه سینا۳۰٪مبلغ دارو تولید داخل راپرداخت کرددرکل من۲ از ۱۰ب بيمه سینا نمره میدم
مرعشی
Iran, Islamic Republic of
بنظرم حق با رئیس دانشگاه هست اقای دکتر حسین پول جای دیگه میسوزه
ع.خ
Iran, Islamic Republic of
واقعا بی بنیادترین وبی نظم ترین و بیمه ای که تاکنون عضوبوده ام همینه .به خاطرشرایط دست وپاگیر فرایند استفاده ازبیمه درمدت قریب به یک سال ازآن استفاده نکرده ام
Iran, Islamic Republic of
پ/ گرفتن مثل عملکردشون در همه دو سال گذشته که یا بر اساس اولویت خانوادگی و فامیلی بوده یا پورسانتی
Iran, Islamic Republic of
چرا به بیمه دی رجوع نکردین بدترین بیمه از لحاظ خدمات رسانی
متاسفم برای دستگاه علوم پزشکی و بازرسی
Iran, Islamic Republic of
بیمه دی قویست بیمه سینا ضعیفه
Iran, Islamic Republic of
بدترین بیمه سینا هست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بله دیگه اینم یکی از افتخارات یزدانپناه هست
Iran, Islamic Republic of
به نظر من بهترین راه این است که کلا آقای یزدان پناه و آقای پرانفرد از این معرکه کنار زده بشن تا خیلی از کارها درست بشه
حامد
Iran, Islamic Republic of
کاش مشکل فقط بیمه بود .ما رانندگان استیحاری شرکتی که بیگاری میکشیم با این وضعیت اقتصادی و استهلاک بالا و سوخت که حقوقمون ۳میلیونه چی کی پاسخگویه بخدا ظلمه خیانته .چرا فکری به حال ما نمیکنین چرا پیمانکار که بالای ۶تمن باید بده همش ۳تمن میده ..البته همه چی روشنه که..........
رضا
Iran, Islamic Republic of
عملکرد بیمه دی عالی بوده نارضایتی از بیمه سینا به شدت بالاست
Iran, Islamic Republic of
آزموده را آزمودن خطاست دانشگاه دو سالربا سینا قرار داشته و هر دو سال با نارضایتی تمام شد وقتی نرخ یه گرم طلا یه مبلغ ثابتی هست اگر یه طلا فروش پیدا بشه که نرخ را نصف کند حتما یه نیم کاسه ای زیر کاسه هست بیمهرها هم همین جور هستن قطعا یه مشکلی هست که قیمت تعهدات را همه نزدیک بهم میزنن اما یکی پیدا میشه نصف قیمت میزنه .
Iran, Islamic Republic of
ما در دوسال گذشته هزینه مون پرداخت نشده و درصد کمی پرداخت شده
کارمند علوم پزشکی
Iran, Islamic Republic of
کبنای عزیز لطفا این مطلب را منتشر فرمایید....اینهمه هجمه از طرف بیمه ی سینا و طرفداران خاص اون در دانشگاه علوم پزشکی معنی خاصی داره.اون هم منافع فردی عده ای هست.بیمه ی سینا در این چندسال با کمترین پاسخگویی و کمترین تعهدات خیلی به پرسنل جفا کرد.ازطرفی کمتر مرکز و پزشکی حاضر به عقد قرارداد با بیمه ی سینا بوده و هست.هرجا مراجعه میکردیم میگفتند با بیمه سینا قرارداد ندارند .ازطرفی هر قراردادی بسته به صرفه و صلاح سازمان مربوطه بسته می شود.اینها در قوانین مناقصات لحاظ شده است.
Iran, Islamic Republic of
اینجا هم باز اقوام /دست به کامنت شدن که شاید از موج انتقادات کم کنن
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
یه لطفی کن الان برو پیگیر قرارداد باش که بیمه سینا بستن
ببین چه سر و صدایی به پا کرده
اگه رسالت واقعی داری آگه هم پولکی هستی پس هیچ
احمد
Iran, Islamic Republic of
حالا برو ببین رفتن با بیمه سینا راضی هستن یا نه خدا لعنت کنه انسانهایی که فقط دروغ میگن
امروز مورخ 25/11/1401 جلسه در سالن دانشگاه جهت عملکرد ضعیف بیمه سینا برو اینو پوشش بده داغ عزیزت ببینی اگه واقعیت را منتشر نکنی
کارمند
Romania
چرا الان از عملکرد بیمه سینا خبر نمیزنی خدا لعنت کنه رسانه هایی که با خبر کذب یه شرکت رو زیر سوال میبرن شرکت بیمه دی ۷۰ هزار بیمه شده دارد ولی برین ببین چه خدماتی داره ارائه میده
باشت
Romania
تنها شرکت بیمه ای که شهرستان باشت رو پوشش داده بود بیمه دی بود
حق
Romania
خدا سر شاهده اگه استان چنتا مدیر مانند رستمی بیمه دی داشت گلستان داشتیم به ولا باید رفت پیشش درس زندگی رو یاد گرفت
مرد باش
Romania
چرا الان راجب به قرارداد درمان علوم پزشکی خبر نمیرنی
چرا الان نمیگی که دانشگاه بیش از ۱میلیارد به بیمه دی بدهکار هست
کارمند مالی دانشگاه
Romania
دانشگاه بدهکار بیمه دی هستش چرا همکاران الان حرف نمیزنن
خدا لعنتت کنه افراد سود جو را
حالا رفتن با بیمه سینا که فقط نارضایتی داره
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
فایل های مرتبط
1