تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۴۴۱۱۶۰
جلسات تکراری و بی‌حاصل؛

چرا تسلیم شدید، آقای استاندار؟

۸
۱
چرا تسلیم شدید، آقای استاندار؟
کبنا ؛  «آمدم جوانی را انتخاب کنم اما بعضی‌ها گفتند وزن ندارد و وقتی دیدم که این جوان در حال نابودی است، آنقدر بهم فشار آمد که حد نداشت، استخوان‌های این جوان خرد می‌شود که به خاطر حفظ حرمت همان جوان دیگر جلو نرفتم. ما با یک شرایط اینگونه ای روبرو هستیم.»
این عبارات بخشی از صحبت‌های سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع اعضای شورای وحدت اصولگرایان   کهگیلویه و بویراحمد است.   مشابه این سخنان در چند روز اخیر به کرات از زبان احمدزاده شنیده شده است و بیانگر آن است  که استاندار تا چه اندازه زیر فشارها و خواست‌های متناقض و متضاد در انتخاب و معرفی مدیران استان است.
جملاتی که البته نمی‌تواند نشانه‌ی خوبی برای استان باشد و حکایت از دخالت‌ها و عدم استقلال استاندار دارد. بارها بر مشورت و هم اندیشی و حتی هماهنگی میان استاندار و نمایندگان مجلس و افراد ذی نفوذ تاکید شده است اما نباید این هماهنگی به چنین اعمال نفوذ از یک طرف و از طرف دیگر تسلیم شدن استاندار منجر شود. نکته جالب در این عبارات آن است که این نیروی جوان مورد تأیید و حمایت خود استاندار بوده است و یحتمل واجد ویژگی‌های لازم بوده است که بخاطر فشارها استاندار ترجیح داده است از خیر استفاده از وی بگذرد و از سر ناچاری نیروی دیگری را جایگزین کرده است.
در همین جلسه البته استاندار سعی کرد هر گونه حرکت ذهن‌ها و ایجاد شائبه نسبت به نمایندگان در رابطه با دخالت‌ها و فشارها را کاملاً منکر شود و به گونه‌ای از نمایندگان سخن گفت که گویا آنها هیچ دخالتی در امورات ندارند و تنها با التماس و خواهش حاضر به اظهار نظر در مورد چینش مدیران هستند و گویی دخالت‌ها توسط اشباح و در خلاء اتفاق می افتد. بر کسی اما پوشیده نیست دخالت‌ها و فشارها از سوی نمایندگان و نزدیکان آنها و هم‌چنین برخی نیروهای سیاسی کار را بر استاندار سخت کرده است. دخالت‌هایی که کماکان ادامه دارد و بر استقلال و قوام استاندار و مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد خدشه اساسی وارد می‌کند.
استاندار در این جلسه سخنان جالب دیگری نیز گفته بود بویژه به گونه‌ای راجع به استخدام‌ها سخن گفت که ظاهراً باید این استخدام‌ها میان اصلاح طلبان و اصولگراها سهمیه بندی می‌شد. هر چند هیچ آمار دقیقی از بکارگیری‌ها در دستگاه‌ها وجود ندارد ولی مشخص هم نیست که این افراد اساساً اصلاح طلب باشند و یا اصولگرا و با توجه به عدم صداقت مدیران با دولت قبل و وابستگی آنها به نمایندگان اگر تعداد نیروهای بکارگرفته شده‌ی اصولگرا بیشتر نباشد قطعاً کمتر از اصلاح طلبان نیست. ضمن آن که شخص استاندار در جلسات قبلی خود ادعا کرده بود اجازه هیچ استخدام غیر قانونی نخواهد داد و اینک با این صحبت‌ها به نظر می‌رسد بر خلاف صحبت‌های قبلی خود حرف زده است. نکته دیگر به نظر می‌رسد مراد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بکارگیری 200 نفر در مجموعه استانداری اشاره به آزمون سراسری دستگاه‌های اداری کشور است که لازم است جهت اطلاع وی توضیح داده شود که این آزمون یک آزمون سراسری و زیر نظر سازمان سنجش بوده است و ملاک استخدام نمرات علمی و پذیرش در مصاحبه‌های عمومی و تخصصی است و هر نوع بکارگیری از اراده فلان مدیر و یا لیدر سیاسی خارج است. اگر هم نیروهایی است که به صورت فله‌ای و شرکتی در دوران حسین کلانتری وارد بدنه استانداری، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها شده، تکلیف روشن است، اگر بر کلام‌تان در مبارزه با فساد صادق هستید، طبق قانون عمل کنید.
شاید نتوان همه ایراد را متوجه استاندار کهگیلویه و بویراحمد دانست که در این گونه جلسات تکراری و بی حاصل و مطلقاً سهم خواهانه به حدی از بکارگیری شایستگان جعلی سخن گفته می‌شود و به اندازه‌ای مظلوم نمایی می‌شود که استاندار حتی ناخواسته مجبور به جواب دادن و بیان برخی حرف‌هاست که خلاف حرف‌های هفته قبلی خود است.
با این همه آن چه نگران کننده است تدام فشار سیاسیون و دفاتر نمایندگان مجلس بر انتصابات در استان کهگیلویه و بویراحمد است که تأیید دیگری بر عدم استقلال و عدم تغییر در ساختار سیاسی، توسعه‌ای و مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد مرجع نهایی در تصمیم گیری و مدیریت استان است و در نهایت عملکرد وی با معیارهای واقعی سنجیده خواهد شد و در روز حساب هیچ کدام از کسانی که این روزها قلع و قمع مدیران فعلی و استفاده از لیست‌های پیشنهادی خود را به میان می‌کشند، پاسخگو نخواهند بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

وحید
Iran, Islamic Republic of
بنظرم اگراستانداربخواهدخودی نشان دهد نبایدزیرفشار وسفارشات طیف مختلف سیاسی وا دهد واگرکوتاه آمدشک نکنیدتا زمان پایان ریاستش دربیشترجاهای مدیریتی نمی تواند کاری ازپیش براند.
Iran, Islamic Republic of
احسن .۲۰۰نفر .کل نیروی استاندادی ۴۰۰نفره که همه از ۵تا ۳۰سال سابقه خدمت دارند
مهمان
Iran, Islamic Republic of
ای کاش ادارات کل، آمار و اسامی رو بدن بیرون تا معلوم بشه در دولت روحانی اصولگراها بیشتر استخدام شدند یا اصلاح‌طلبان؟
افرادی به استاندار اطلاعات غلط میدن و متاسفانه ایشون هم بدون راستی‌ازمایی بازگو می‌کنه.
قطعا در این مورد استاندار اشتباه می‌کنه و به ندرت اصلاح‌طلبان استخدام شدند.
نمونه‌ش، خیلی از جوانان اصولگرا که در همین یکی دوسال گذشته استخدام شدند و بدون رزومه دنبال پست هستند.
Iran, Islamic Republic of
مثل لری وجود دارد که می گوید جو و دوبرگی مشخصه گندم و کم و خوش استاندار نشان داده که نه برنامه داره و نه توان لازم آنچه در این مدت کوتاه فرموده اند مثل اینکه ایشان از کره مریخ تشریف آورده اند.در اینکه بی عدالتی و پارتی بازی وجود داشته و پارد شکی نیست اما مگر آقای مسعود حسینی.صابری.رجا.و....دیگر استانداران اصولگرا .انقلابی و در همین طیف فکری نبوده اند چطور شده که الان از آبدارچی تا مدیران ارشد همه اصلاح طلبو.. هستند. استاندار عزیز. اکثر کارکنان و حتی مدیران یا ایثار گر هستند یا رزمنده ...؟
یاسوج
Netherlands Antilles
اخه این استاندار رو با دکتر کلانتری مقایسه میکنی!!!!!
مدیریت دکتر کلانتری یک الگو برای همه ی استاندارها و مدیران باید باشه‌...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ببخشید آقای استاندار و نمایندگان محترم یک بار برای همیشه تکلیف خودشون را در برابر اصل قانون اساسی که تفکیک قواست و تبعیت از امر ولی و تاکید ایشان مشخص کنند
تمام
دردمند
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم اشتباه کنم ولی این چند ماهی که از دولت جدید میگذره به استاندار جدید خوشبین نیستم تو این مدت جلسات زیادی با جریان های سیاسی برگزار شد یه جورایی میشه گفت به نوعی سهم خودشون رو از دولت میخاستن امیدوارم استاندار به جای این جلسات و سفرهای شهرستانی در عمل خودشو ثابت کنه
Iran, Islamic Republic of
تجربه ثابت کرده آنکس که حرف زیاد بزند یا سفرزیادبرود هنرش عملش فقط همان است دولت جدید استاندار کارشون تفریح است مشکلات راباید درمحل کارحل کرد
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

هرچند روز گذشته نوروزی در مقام تکذیب مصاحبه‌ منتشرشده‌اش برآمد و به خبرگزاری «خانه ملت» ...
1