تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب : ۴۴۰۲۲۳
نشست خبری مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

جنجال نیروها و خودروهای لاکچری!

۵
۱
جنجال نیروها و خودروهای لاکچری!
کبنا ؛نشست خبری مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که رحمان خادم به حواشی پیرامون‌ شرکت گاز در روزهای اخیر پاسخ داد و گفت: دنبال سیاسی کاری نیستیم و در مسائل سیاسی به هیچ وجه دخالت نمی‌کنیم و هر کدام از همکاران‌ما نیز دخالت کند مطابق قانون با آنها برخورد می‌شود.
به گزارش کبنا از یاسوج، رحمان خادم مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر روز (شنبه 24 مهر ماه 1400) رسانه‌های استان را به سالن اجتماعات این شرکت فراخوان تا گزارشی از عملکردش در طول این سال‌ها ارائه دهد.
وی در ابتدا دست روی این موضوع گذاشت که شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود این همه خدمات مظلوم واقع شده است، اظهار داشت: کار ما تبلیغاتی نیست و جاهای هم مظلوم واقع شده است. یک ریال از درآمد شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد از محل فروش گاز مصرفی به این استان اختصاص داده نمی‌شود بلکه مستقیم به خزانه کشوری می‌رود.
خادم در ادامه گفت: شرکت گاز وامدار هیچ کس نیست، بلکه فقط وامدار مردم است. از نقد رسانه‌ها استقبال می‌کنیم، اگر گلایه‌ای است، کوتاهی نکنید، ما به نقد رسانه اعتقاد داریم. نقد رسانه‌ها باید با صداقت و راست آزمایی همراه باشد. رسانه دستگاه‌ها را نقد کنند. اما نقد با تهمت و افترا و تخریب متفاوت است چرا که انتقاد باعث بالندگی و رشد می‌شود. همکاران من تلاش کردند خدمات گاز تا دورافتادترین نقاط استان برده شود.
خادم تاکید کرد: شرکت گاز در خدمت مردم است و کار سیاسی در شرکت گاز جایگاهی ندارد اگر اینگونه باشد مطالبات مردم نادیده گرفته می‌شود حتی اگر کارکنان شرکت، کار سیاسی را دخیل کنند با آنها برخورد می‌شود و اگر جایی ما نسبت به مردم کوتاهی کردیم نقد کنید.
 مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: متاسفانه مشاهده می‌شود که گاهی رسانه برخی موارد را بدون اینکه مستندات داشته باشند یک طرفه قضاوت می‌کنند. شرکت گاز در این شرایط و وضعیت اقتصادی جزء معدود اداراتی بوده که کارش تعطیل نشد. امید را به مناطق محروم و دورافتاده تزریق کرده است. 
وی با بیان اینکه با نمایندگان تعامل داریم، افزود: دنبال سیاسی کاری نیستیم و در مسائل سیاسی به هیچ وجه دخالت نمی‌کنیم و هر کدام از همکاران‌ما نیز دخالت کند مطابق قانون با آنها برخورد می‌شود. با نمایندگان استان تعامل داریم و دنبال خدمات‌دهی به مردم هستیم. شرکت گاز از حواشی سال‌های دور عبور کرده و زمانی شرکت گاز کهگیلویه و بویراحدم رتبه 28 کشور را داشت، اما الان در حوزه سلامت اداری و شفافیت رتبه اول کشور را تصاحب کرده است.
خادمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از کرامت انسانی و شرافت انسانی حرف زد و گفت: بدون مسائل حاشیه‌ای در خدمت مردم بودیم و به فکر خدمت بودیم. پیمانکاران و کارکنان رسمی و پیمانی و قراردادی حاشیه دار با برخورد قانونی مواجه شدند. پیمانکارانی که مسئله دار و شکایت دنبال آنها بود را در شرکت گاز حذف شدند.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه خدمات رسانی به روستاها و مناطق محروم قابل مقایسه با گذشته نیست، افزود: 98 درصد خدمات رسانی ما به مناطق روستایی بوده است. مهم‌ترین مسئله برای روستاهای دورافتاده گازرسانی است که به نحو احسن این کار را انجام داده و داریم انجام می‌دهیم البته چون تبلیغ نمی‌کنیم مظلوم واقع شده‌ایم در حالی که خدمت بهترین تبلیغ برای این شرکت است.
 وی به وضعیت سخت زندگی زنان روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد گریزی زد و گفت: زن 30 ساله روستایی به دلیل مشقت‌های زیادی که متحمل می‌شود از نبود گاز خانگی و دیگر دشواری‌ها، 50 ساله نشان می‌دهد. به همین خاطر گاز رسانی به مناطق محروم و روستایی اولویت ما بود که در سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد از وزیر نفت 110 میلیارد تومان برای گازرسانی به منطقه زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد با ۱۷۲۹ خانوار دستور گرفتیم.
خادم که از ابتدا تا آخر صحبت‌هایش سوگند یاد می‌کرد و می‌گفت، مستند صحبت می‌کنم و مدارک و مستندات موجود است، در ادامه افزود: بودجه گرفتن کار هر کسی که نیست، در زمان بنده، بدون هیچ واسطه‌ای بودجه‌های خیلی کلانی برای استان کهگیلویه و بویراحمد دریافت کردیم. در یک آیتم به 83 واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان به صورت مجانی گازرسانی کردیم.
 مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موضوع عکسی از خود و وزیر نفت که برخی رسانه‌ها آن را فتوشاپ می‌دانستند، اشاره کرد و گفت: این صحت ندارد. در ادامه خادم از متولی رایانه شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد خواست که عکس‌های حضور وزیر نفت در استان کهگیلویه و بویراحمد و گچساران که خود و نماینده گچساران و باشت و سایر مسئولان حضور داشتند را نشان دهد.
خادم در ادامه با بیان اینکه بنده خودم به صلاحیت و شایستگی در بکارگیری نیروها و همه امور اعتقاد دارم، اظهار داشت: برای حوزه قلعه رئیسی و برخی مناطق همانند دیشموک و ممبی نیروهای لازم داشتند. مثلاً برای حوزه قلعه رئیسی تعداد زیادی نیرو لازم داشتیم که واحد بهره برداری شرکت گاز با افراد واجد الشرایط برای شرکت در آزمون تماس گرفتند که نهادهای نظارتی در این رابطه مخالفت کردند، چرا که قرار بود این نیروها زیر نظر شرکت‌ها کار کنند.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار کبنا، چرا از خبرنگاران پایگاه خبری افتو نیوز که از رسانه‌های منتقد شرکت گاز بودند، به این جلسه دعوت نشدند، این در حالی است که حضرتعالی در سخنانتان گفته‌اید از نقد رسانه‌ها استقبال می‌کنم، اولاً گفت: بنده هیچ نیروی را به کار نگرفتم. بعد وقتی که با اصرار خبرنگار کبنا نیوز روبرو شد، گفت: 320 نیرو در شرکت‌های مرتبط با شرکت گاز همکاری می‌کنند، آیا منِ آقای خادمی به عنوان مدیرعامل شرکت گاز حق ندارم که یکی از نیروهای مدنظرم را بکار بگیرم. خبرنگار کبنا به او گفت: اشکال نداره، اما باید مردم شفاف این را بدانند.
او در ادامه گفت: یک نفر را که در حوزه GIS متخصص و از توانایی بالایی برخوردار بود را من در شرکت گاز به کار گرفتم. خادم در ادامه از یکی از همکارانش خواست که در باره توانایی‌های خانم «خادم» توضیح دهد. بعد از توضیحات این کارمند شرکت گاز، خادم گفت: این خانم دختر عموی من است.
 خادمی به حواشی پیرامون خودروهای استیجاری هم گریزی زد و گفت: در بحث اجاره خودروها طبق بخشنامه‌ها عمل شده است. بنده نیاز به این خودروها ندارم، خدا را شکر، آبرو و احترام خودم و همکارانم بیش از این ماشین‌ها است. 50 نفر پشت سر من در شرکت گاز خودروی سوزکی سوار می‌شوند. مستندات را ببینید و بعد در این خصوص قضاوت کنید.
رحمان خادم مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به بخشی از عملکرد این شرکت پرداخت و اظهار داشت: طی ۵ سال اخیر ۵۲۹ روستای این استان از نعمت گاز برخوردار شدند.
وی افزود: در مجموع ۵۱ هزار مشترک طی چند سال اخیر گاز دار شدند، به طور متوسط هر سال ۱۰ هزار مشترک از نعمت گاز برخوردار شدند که بیشترین تعداد در حوزه روستاهاست.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۸۴۰ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۱۱۵ روستا قابلیت گاز رسانی دارند و ۷۲۹ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.
خادم تصریح کرد: همچنین طی پنج سال اخیر، پنج هزار و. ۳٠ کیلومتر شبکه در مناطق مختلف اجرایی شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تاکنون ۸۷۹ روستای استان گاز دار شدند که ۹۲ روستا تا آخر سال گاز دار می‌شوند و سر جمع روستاهای گاز دار استان تا پایان امسال به ۹۷۱ روستان می‌رسد، اظهار کرد: یک هزار و ۱۱۵ روستا قابلیت گازرسانی دارند که ۵۱۷ روستا بالای ۲۰ خانوار است که به همه این روستاها گازرسانی شده است که بیش از ۹۳ درصد روستاها گاز دارند تا دهه فجر آمار روستاهای برخودار از گاز افزایش خواهد یافت.
خادم افزود: در مجموع ۴۶ درصد روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد تا سال ۱۳۹۵ از نعمت گاز برخوردار بودند که طی ۵ سال اخیر ۴۷ درصد از روستاهای استان نیز گازدار شده‌اند و در صورت بهره برداری از پروژه‌های در دست اجرا در شهرستان‌های بهمئی، بویراحمد، دنا و مارگون این میزان افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه سالانه برای تأمین سوخت خانوارها درختان زیادی قطع می‌شود، تصریح کرد: برای حفظ منابع طبیعی و رفاه خانواده‌ها گاز تا دورترین و محرومترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد برده شده که در حال حاضر ۲۹ پروژه با اعتبار ۳۰۹ میلیارد تومان در حال انجام است که پروژه قلعه رئیسی و دیشموک، ممبی سرآسیاب و زیلایی از جمله این پروژه‌هاست.
 مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: گازرسانی به ۱۱۹ روستا در پروژه قلعه رئیسی و دیشموک در شهرستان کهگیلویه با ۴۰ هزار نفر جمعیت به بهره‌برداری رسید که فاز چهارم این پروژه نیز تعریف شده است، پروژه ممبی سرآسیاب با ۵۴ کیلومتر خط تغذیه و ۱۸۰ کیلومتر شبکه توزیع در شهرستان بهمئی یک ماه آینده افتتاح می‌شود و پروژه زیلایی چهار مرحله به مناقصه رفته و بعد از مشخص شدن پیمانکار عملیات گازرسانی از سمت چهارمحال و بختیاری و بویراحمد آغاز می‌شود.
خادم ادامه داد: طی چند سال اخیر حدود ۵۰۰ کیلومتر سالانه لوله کشی گاز در سطح استان انجام شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان جذب بودجه سرمایه‌ای طی سال ۹۵ در شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۹ میلیارد تومان بود که این میزان در سال ۹۹ به ۱۶۰ میلیارد تومان رسیده است.
خادم با بیان اینکه شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد جزء ۱۰ شرکت برتر گازرسانی کشور است، اظهار کرد: شرکت گاز زمینه را برای حضور نیروهای جوان، متخصص و با استعداد فراهم کرده است. از سال ۹۵ که وارد شدیم مهمترین دغدغه نیروهای پیمانکاری بودند که ۴ میلیارد و ۶۰۰ تومان برای نیروها در نظر گرفته شده بود و هم اکنون این میزان یه ۵۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که حدوداً ۱۱ برابر شده است. حقوق نیروهای پیمانکاری افزایش یافت.
خادم تاکید کرد: هدف از اجرای پروژه‌های گازرسانی به مناطق مختلف به ویژه مناطق روستایی و دورافتاده حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌هاست.
وی در خصوص قطعی گاز در زمستان امسال ادامه داد: در استان کمبود گاز نداریم اما باید گاز استان‌های شمالی را تأمین کنیم اولویت تأمین گاز خانگی است. این خبر را به مردم بدهیم که قطعی گاز در زمستان نخواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کم شدن حاشیه‌ها طی چند سال اخیر در شرکت گاز استان فضای خوبی را برای ارائه خدمات و مردم به ارمغان آورده است.
 وی با بیان اینکه شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر از جمله ۱۰ شرکت برتر گاز کشور قرار گرفته است، تصریح کرد: در محور GIS، 86 درصد پیشرفت داشتیم که در این بخش شرکت چهارم کشور هستیم. شرکت گاز در ارتقای سلامت اداری در سال گذشته نیز رتبه اول کشور را کسب کرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مجوز ساخت ساختمان اداری شرکت گاز استان گرفته شده این ساختمان در ۵ طبقه ساخته می‌شود. همچنین ساختمان شرکت گاز دهدشت فرسوده است که ساختمان جدید این شهر در حال ساخت است که هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جون خوت تو راس ایگی
Iran, Islamic Republic of
مردم بدبخت استان ما از تاجگردون حمایت نکردند رییس بودجه بود شیر بودجه هم سمت استان ما باز بود حالا باید برن التماس کنن تا بودجه گیرشون بیاد
Romania
به نام ا..
در کشورهای توسعه یافته هرگونه ارتباط مدیران و کارکنان بخشهای دولتی و عمومی با بخش خصوصی فساد تلقی می شود .
بانک جهانی فساد را ترجیح دادن رابط قومی ، فامیلی دوستی بر منافع عمومی و سازمان قلمداد نموده است.
در جهان توسعه یافته عطش برای دریافت پست ها و سمت های دولتی وجود ندارد چون هم به دلیل شفافیت در معاملات و هم فرصت برابر برای همگان و عدم وجود رانت های اطلاعاتی امکان فساد وجود ندارد.
و از طرف دیگر به محض افشا سازی کوچکترین فساد با لحاظ تعاریف بالا از طرف دستگاه های نظارتی و یا مردم شخص مسئول خود استعفا می کند و از طرف مسئولین امر هم برخورد مقتضی هم صورت می گیرد.
ولی متاسفانه در کشورهای جهان سومی هر کس بر مسندی نشست قصد کناره گیری ندارد الا بالاجبار
یکی از اسامی باری تعالی حق است در قرآن می فرماید:
لاتلبسوا الحق باالباطل و انتم تعلمون
حق را با باطل نپوشانید در حالی که می دانید
به امید عاقبت به خیری همگان
Iran, Islamic Republic of
اداره خاله خورزویی سرانجامش مشخصه
ماشین لاکچری بماند
ملا
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم جواب ناحقی ها هرچه سریعتر بگیری !
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1