کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با رئیس صندوق بازنشستگی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

برنامه‌ها و خدمات شبانه روزی صندوق بازنشستگی کهگیلویه و بویراحمد به بازنشستگان

1 مهر 1400 ساعت 23:34

صندوق بازنشستگی کشوری مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از سازمان‌های فعال استان که روزانه با بخش وسیعی از جامعه و بویژه قشر زحمت کش بازنشسته‌ی جامعه درگیر و در حال خدمات رسانی به طرق مختلف است.


 صندوق بازنشستگی کشوری مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از سازمان‌های فعال استان که روزانه با بخش وسیعی از جامعه و بویژه قشر زحمت کش بازنشسته‌ی جامعه درگیر و در حال خدمات رسانی به طرق مختلف است.
اکبر گودرزی رئیس صندوق بازنشستگی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با پایگاه خبری کبنانیوز به شرح وظایف این صندوق و عملکرد آن در پنج سال گذشته پرداخت و از برنامه‌های این صندوق در آینده برای بازنشستگان استان گفت. ماحصل این گفت و گو تقدیم مخاطبان عزیز می‌شود.
رئیس صندوق بازنشستگی استان در ابتدای این گفت و گو گفت: صندوق بازنشستگی استان به  تعداد 14006 نفر بازنشسته و 15000 نفر شاغل در سطح 9 شهرستان در استان خدمات رسانی می‌کند که این خدمات از طریق دفتر مرکزی در یاسوج و خانه‌های امید در دو شهر یاسوج و گچساران انجام می‌شود.
گودرزی ادامه داد: ساختمان جدید مدیریت صندوق بازنشستگی استان کهگیلویه و بویراحمد که در بلوار کاشانی قرار دارد یک ساختمان مناسب و درخور بازنشستگان عزیز استان است که با پیگیری‌هایی که داشتیم توانستیم اعتبار مورد نیاز برای آن را جذب و چنین فضایی برای بازنشستگان استان آماده کنیم که این اتفاق با همکاری و مساعدت مرکز انجام شد و ساختمان جدید در ایام الله دهه فجر سال 1398 با حضور محمد مهدی انتشاری  نائب رئیس هیات مدیره و رضا جعفری مدیر امور استان‌های صندوق بازنشستگی کشور و مدیرعامل بانک صادرات استان و همچنین مدیرعامل بیمه آتیه سازان استان و جمعی از بازنشستگان عزیز استان به بهره برداری رسید.



 وی  به دو ساختمان دیگر صندوق تحت عنوان خانه امید در گچساران و یاسوج اشاره کرد و بیان داشت: خانه امید گچساران نیز در سال 96 مصادف با روز تکریم بازنشستگان و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی از طریق ویدئو کنفرانس توسط وزیر وقت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی جناب آقای ربیعی با مساحت 470 متر مربع افتتاح شد.
وی گفت: یک خانه امید نیز در یاسوج محل مراجعه بازنشستگان عزیز است که علاوه بر خدمات روتین و خوبی که دارد از ظرفیت کتابخانه، کافی نت و پزشک نیز برخوردار است و در حال ارائه خدمات می‌باشد.
گودرزی در ادامه به برخی برنامه‌های این صندوق اشاره کرد و گفت: این صندوق هر ساله و همزمان با 25 ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان جشن برگزار می‌کند که این جشن با حضور بازنشستگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای کانون‌های بازنشستگان برگزار می‌شود و از بازنشستگان نخبه استانی و کشوری تقدیر می‌شود.
 وی برگزاری جشن‌های ورزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی و  برگزاری کلاس‌های آموزشی را از دیگر برنامه‌های صندوق بازنشستگی استان در طول سال خواند.



گودرزی در ادامه گفت: صندوق در حوزه فنی که وظیفه برقراری، اصلاح و قطع حقوق بازنشستگی و استرداد و انتقال را بر عهده دارد تاکنون 9029 مورد همسان سازی احکام، 3667 حکم برقراری حقوق، 7859 گروه تشویق سازی (همسان سازی) و 4521 امتیاز ایثارگری (همسان سازی) را انجام داده است و در همین حوزه علاوه بر بحث خدمات تکمیلی درمان  به بازنشستگان تاکنون تعداد 29766 قرارداد در سال 98 و 99 با مبلغ   بیش از 81 میلیارد ریال و در سال 99 و 1400 با مبلغ بیش از 69 میلیارد ریال انجام شده است.
 وی همچنین به برخی فعالیت‌های صندوق در طول یک سال گذشته در حوزه ارائه تسهیلات بانکی اشاره کرد و بیان داشت: صندوق بازنشستگی استان از مهرماه ۱۳۹۹ تا کنون تسهیلات قابل قبولی در اختیار بازنشستگان قرار داده است که در همین رابطه تاکنون تسهیلات در طرح‌های متنوع به 9274 بازنشسته استان پرداخت شده است که در کنار این آمار تعداد 2513 پرداخت وام ضروری نیز داشتیم.
 گودرزی با تقدیر از همکاری و همراهی بانک صادرات استان اظهار داشت: علاوه بر تسهیلات ذکر شده با مساعدت و همکاری بانک صادرات و بویژه رئیس محترم این بانک جناب آقای روانان و همکارانشان به تعداد ۵۰۰ تا ۷۰۰ مورد نیز تسهیلات مناسب به بازنشستگان ارائه شد که جای تقدیر و تشکر دارد.
 وی در ادامه افزود: صدور احکام همسان سازی حدود 14109 نفر از بازنشستگان استان به همراه صدور تعداد 4581 مورد حکم اصلاح امتیاز ایثارگری، صدور تعداد 7953 مورد حکم ارتقا گروه، تعداد 674 مورد حکم بازنشستگی جدید و احکام افزایش سالانه سال 1400 برای کلیه بازنشستگان استان از دیگر خدمات این صندوق است.



 گودرزی همچنین با اشاره به فعالیت‌های این صندوق در زلزله شهر سی سخت گفت: در زلزله شهر سی سخت تعداد 374 فقره پرداخت تسهیلات ضروری به زلزله زدگان این شهر از سوی صندوق اختصاص داده شد و هم چنین کمک‌های غیر نقدی به ارزش تقریبی 18 میلیارد ریال از طریق شرکت بیمه آتیه صبا وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری در میان زلزله زدگان این شهر و بویژه بازنشستگان آسیب دیده توزیع شد.
 رئیس صندوق بازنشستگی کهگیلویه و بویراحمد در پایان سخنان خود ارائه خدمات غیر حضوری به بازنشستگان در دفاتر پیشخوان دولت از جمله صدور حکم، فیش حقوقی، گواهی کسر از حقوق و گواهی احراز هویت مشترکین صندوق بازنشستگی، ثبت نام تسهیلات ارائه شده از طرف صندوق بازنشستگی، تورهای گردشگری، آموزش بازنشستگان و فرزندان آنها در دوره‌های آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای از دیگر فعالیت‌های این سازمان خواند.
گزارش پنج ساله صندوق بازنشستگی کهگیلویه و بویراحمد را اینجا بخوانید.
 


کد مطلب: 439359

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/439359/برنامه-ها-خدمات-شبانه-روزی-صندوق-بازنشستگی-کهگیلویه-بویراحمد-بازنشستگان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1