تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۲۷
کد مطلب : ۴۳۶۷۳۹
کبنانیوز گزارش می دهد

اقدامات غیرقابل باور در دانشگاه یاسوج / اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج در معالی آباد شیراز به دنبال چه هستند؟

۵۲
۸
اقدامات غیرقابل باور در دانشگاه یاسوج / اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج در معالی آباد شیراز به دنبال چه هستند؟
کبنا ؛به‌کارگیری اعضای هیات علمی شایسته در دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر استان کهگیلویه و بویراحمد، می‌تواند رمز پیشرفت علمی و توسعه آن باشد. شایسته‌سالاری، مرز بومی و غیربومی را درمی‌نوردد؛ در واقع افراد مختلف، چه بومی باشند و چه غیربومی، به شرط این‌که شایسته و توانمند باشند، می‌توانند باعث پیشرفت دانشگاه و متعاقب آن استان شوند. اما دانشگاه یاسوج مدتی است که گرفتار پاره‌ای مشکلات شده است؛ حذف افراد بومی شایسته و عدم به‌کارگیری آن‌ها و در مقابل، جذب غیرمعقول افراد غیربومی و به‌ویژه اهالی استان فارس در دانشگاه یاسوج، تبدیل به معضلی برای دانشگاه شده است.
مسأله‌ای که دانشگاه یاسوج، در خلال سنوات اخیر با آن روبه‌رو است، کوچ بخش عظیمی از اعضای هیئت علمی است که اکثراً نیز غیربومی هستند.
 برخی از اعضای هیئت علمی پس از بهره‌گیری از امتیازات مختص دانشگاه‌های مناطق کمتر توسعه یافته از قبیل حقوق و پایه مناطق محروم، تشویقی مقالات، ملاحظات ارفاقی در حداقل امتیازات لازم برای تبدیل وضعیت استخدامی و ملاحظات خاص کمیته‌های منتخب و هیات‌های ممیزه در ارتقاء علمی، همکنون که به مدارج بالای علمی دست یافته‌اند و جایگاه استخدامی مستحکمی پیدا کرده‌اند به عوض خدمت‌رسانی در راستای توسعه و پیشرفت دانشگاه و استان، به راحتی، درخواست انتقال به دانشگاه‌های مناطق توسعه‌یافته‌تر می‌دهند.
 طبق گفته‌ی برخی از اعضای هیئت علمی، در یک ماه اخیر چندین استاد که با استفاده از مزایای پیشتر گفته‌شده به مراتب دانشیاری و استاد تمامی رسیده‌اند، درخواست انتقالی داده‌اند و منتظر موافقت با درخواست‌شان هستند. ریاست دانشگاه نیز چون در شرف بازنشستگی است، ممکن است با این درخواست‌ها برای انتقالی به راحتی موافقت کند.
اساتیدی که در دانشگاه یاسوج رشد و ارتقاء پیدا کرده‌اند، چنانچه دانشگاه یاسوج را به قصد دانشگاهی دیگر ترک کنند، دانشگاه از مسیر پیشرفت بازمانده و هرم مراتب علمی دانشگاهی با ضربه غیرقابل جبران مواجه خواهد شد.
اهمیت این موضوع از این جهت است که از معیارهای رشد کیفی در هر دانشگاه، تعدد و تنوع رشته‌ها و جایگاه علمی اساتیدی است که در آن دانشگاه تدریس می‌کنند. موافقت با احداث رشته‌های جدید بخصوص مقاطع تحصیلات تکمیلی و به‌ویژه مقطع دکتری به شرطی صورت می‌پذیرد که دانشگاه در آن رشته اساتیدی با حداقل مرتبه‌ی دانشیاری داشته باشند. به همین دلیل است که در سال تحصیلی جاری، وزارت علوم، مقطع دکترای بعضی از رشته‌های دانشگاه یاسوج را حذف کرده است؛ چون آن سطح کیفی خاص را ندارند و اکثر استادان آن رشته نیز در مرتبه‌ی استادیاری هستند.
انتقالی به دانشگاههای معتبر شروطی دارد که معمولاً دانشیاری و وضعیت استخدامی رسمی‌قطعی از حداقل‌های آن است و در غیر اینصورت در اکثر قریب به اتفاق موارد آن دانشگاه‌ها با درخواست انتقال استادیاران موافقت نمی‌کنند. از این رو است که برخی از اساتید غیربومی که قصد کوچ دارند و در وهله اول پس از فارغ‌التحصیلی خویش اقبالی برای استخدام در دانشگاه‌های بزرگ نمی‌بینند، نخست در دانشگاه یاسوج، به مرتبه‌ی دانشیاری ارتقا پیدا می‌کنند و از بهره‌گیری از مزایای این دانشگاه در این خصوص و تبدیل وضعیت به رسمی‌آزمایشی یا رسمی‌قطعی به دیگر دانشگاه‌های کشور کوچ می‌کنند.
با این کار ردیف (سهمیه) استخدامی عضو هیات علمی از بین رفته و دانشگاه یاسوج محکوم به صرف وقت و اهتمام تلاش برای کسب چنین سهمیه‌های استخدامی می‌شود. اما این در حالی است که می‌توان در ابتدای استخدام عضو هیات علمی با اخذ تعهدنامه‌ها و موثقات قانونی راه بروز اینگونه مخاطرات در مسیر علمی مسدود گردد. از دیگر سوی اگر این دسته از غیربومی‌ها که قصدشان فقط حضوری گذرا و منفعت‌گرایانه در دانشگاه یاسوج است، در این دانشگاه استخدام نمی‌شدند، فارغ‌التحصیلان توانمند و شایسته‌ی مقطع دکتری در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز قادر بودند در دانشگاه یاسوج عضو هیئت علمی شوند و بیش از این آرزوهای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد را در جستجوی مأمن و مرری مطمئن به دست فراموشی نسپرند. بدتر از همه این است که این معضل متأسفانه در شرایط فعلی تشدید یافته و بنا به اخبار موثق در یک ماه تعداد غیرقابل باوری از مجموعه اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج یا درخواست انتقالی داده‌اند و یا مقدمات چنین درخواستی را فراهم می‌کنند؛ شوربختانه همه این متقاضیان دانشیار و بالاتر هستند.
این سیاستی است که برخی از مدیران غیربومی دانشگاه در پیش گرفته‌اند. نباید اجازه داد سرمایه‌های دانشگاه به این راحتی از دست بروند. درست است که این استادان اغلب، شیرازی یا اصفهانی هستند، اما این دانشگاه به آن‌ها خدمت کرده است و آن‌ها در مقابل دانشگاه مسئول هستند. به خاطر چنین مسائلی است که دانشگاه یاسوج پیشرفت چندانی نمی‌کند.
با یک تحقیق ساده می‌توان دریافت که اغلب دانشجوهای دکتری که در دانشگاه یاسوج پذیرفته شده‌اند، از خارج از استان و غیر بومی بوده‌اند. در بعضی از رشته‌ها در چند سال اخیر فقط دانشجویان شیرازی و غیربومی پذیرفته شده‌اند. بنابراین هم اعضای هیئت علمی شیرازی هستند و هم دانشجویان دکتری.
دانشگاه یاسوج اخیراً با بانک سامان شیراز شعبه معالی آباد قرارداد بسته است که مبلغ 700 میلیون تومان وام خرید مسکن به اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج بدهد. سؤال این‌جاست مگر شهر یاسوج بانک سامان ندارد؟ اگر ندارد؟ آیا نمی‌توانست با یکی بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد این قرارداد را منعقد می‌کرد؟ و یا در اقدامی دیگر با بانک ملت شعبه فضیلت شیراز قرارداد تسهیلات بسته است! از اقدامات عجیب دیگر در دانشگاه یاسوج عقد قرارداد با مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز و اعطای برخی تسهیلات به ایشان جهت استفاده از رستوران این مجتمع است. این درحالی است که مشغله کارکنان و اعضای هیات علمی بومی دانشگاه عملاً استفاده از این تسهیلات را برای ایشان فراهم نمی‌کند و اعضای غیر بومی هیات علمی و خانواده ایشان حداکثر بهره را از چنین مزایایی می‌برند!
 شنیده‌ها حاکی از آن است که بخش زیادی از اساتید غیربومی در دوران شیوع کرونا بیش از یک سال است که در دانشگاه حاضر نشده‌اند و دانشجویان تحصیلات تکمیلی مجبور به صرف هزینه‌های سفر و مکالمات تلفنی جهت دریافت راهنمایی و مشاوره از ایشان می‌شوند. این در حالی است که به استناد مقررات وزارت علوم صرفاً دانشجویان از حضور فیزیکی در دانشگاه معاف شده‌اند و نه اساتید. اما در دانشگاه یاسوج اساتید غیربومی اغلب اوقات در دانشگاه نیستند.
 سؤال ما این است که این اساتید به چه علت باید در دانشگاه یاسوج استخدام شوند و از مزایای منطقه‌ی محرومی در دانشگاه یاسوج استفاده کنند و بعد از چند سال که رشد کردند، دانشگاه یاسوج را رها کرده و به دانشگاه دیگری بروند؟ مثل این که شما درختی را بکاری ولی میوه‌ی آن را یک نفر دیگر بچیند. اگر شرایط به همین صورت پیش برود، کم‌کم همه چیز به سمت شیراز سوق می‌یابد. این یک معضل خطرناک هم برای دانشگاه یاسوج و هم استان کهگیلویه و بویراحمد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین رئیس دانشگاه یاسوج در تاریخ استان بوده. بومی ها را ذلیل و خوار کرد
Iran, Islamic Republic of
باور کنید غیر بومی ها هم دل خوشی از اوضاع ندارند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دقیقا به همین دلایل حق امثال من را در دانشگاه یاسوج از بین بردند و با وجود رتبه خوب دکتری قبول نشدم خدا لعنت کنه هر کسی حق من و امثال من رو ضایع می کنه به هیچ عنوان نمی بخشمشون به هیچ وجه
تانیا
Norway
به نظر من پی گیری کن. اگر حقت هست بهش میرسی. با اه و نفرین به جایی نمیرسی. شب خوش
اصل
Iran, Islamic Republic of
وقتی نمایندگان و مسولان استان من خواب باشند باید از 12 عضور هیت علمی گروه. یاسوج 11 نفر شیرازی باشند و تنها یک نفر یاسوجی باشد و هیچ کاره گروه....
بیست نفر از دانشجویان همین گروه الان دارای مدرک دکترا هستند ولی همه بیکار خونه نشسته اند
Romania
جذب هیات علمی ضوابط خاصی دارد و فقط بومی ها می توانند از ظرفیت پارتی نیز بهره ببرند. پس این افراد غیربومی قطعا شایستگی بیشتری داشته اند
عادل
Iran, Islamic Republic of
معاونین دانشگاه هم همانند جمع زیادی از اساتید خیلی کم حضور دارن مانند معاون اموزشی و پزوهشی
کاردان
Iran, Islamic Republic of
بفرمائید بیایند خدمتتان آنجا که شما حضور دارید!!!!!!!
کارشناس خبره
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا دوباره / تیم تخریب همیشگی و خفته بیدار شده و شروع به اراجیف کاملا غلط و ساختگی و بدون مطالعه پرداخته است.
۱-در مورد وام همه بانکها و همه جا وام مسکن هیئت علمی میدهند ونیاز به هیچ قراردادی ندارد!!!!!!م و اعضای هیذت علمی هرجا که امکان فراهم کردن شرایط را دارند، اقدام میکنند. این فقط شیراز نیست و کل کشور را پوشش میدهد.
۲- در مورد انتقالی اعضا ی هیئت علمی همه میدانند که ریاست فعلی دانشگاه سختگیرترین رئیس در موافقت با انتقال به ویژه برای دانشیار و استاد است.
۳-در مورد قرارداد با مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز اولا با مروری بر لیست استفاده کنندگان، بخوبی هویداست که اتفاقا افراد به اصطلاح بومی خیلی بیشتر استفاده کرده اند که این کاملا هم منطقی هست. کسی که ساکن شیرازه، به ندرت تمایل به استفاده از اینگونه مجتمع ها دارد زیرا خانه را ترجیح میدهد!!!!!!° دوما عملا یکساله که قراردادی وجود ندارد.!!!!!!!
۴-در مورد بومی و غیر بومی هم باید خجالت بکشید و لطفا!!!!!!هر وقت نیروهای بومی خود را از سطح مدیریتی و غیر مدیریتی سایر استانها جمع کردین و به استان خود آوردید غیر بومها با اشتیاق به استان های خود میروند بنابراین لطفا در این زمینه اعاده فیض نفرمایید!!!!!!!!!!!!!!!!
۴- در موردجذب هیئت علمی، ضابطه و قانون کشوری وجود دارد!!!!!! و نه بومی گری و غیر بومی گری. که اگر اینطور بود بومیان شما نباید در هیچ نقطه از کشور مشغول بکار باشند!!!! که البته نه تنها هستند بلکه دارای مناصب مدیریتی هم هستند!!!!! واقعا زشته در این مورد اراجیف گفتن!!!!!
۵-- پرفسور جان هیچ رشته دکتری در دانشگاه حذف نشده است. به منبع دروغگویان بفرمائید گزافه نگوید.
۶-حضور اساتید بجز در مواردی طبق شرایط حضور کرونایی بوده است.
۶- در پایان متاسفم بر کتبا که کما فی السابق اینگونه متنهای سرتاسر دروغ را انتشار میدهد و موجبات تشویش اذهان غیر مطالعان را فراهم میکند!!! البته شاید منافع مالی از این بابت دارد!!!!! که جای تامل دارد.
۷- پذیرش دانشجوی دکتری ۵۰ درصد در اختیار سنجش و ۵۰ درصد در اختیار دانشگاه هست. اگر اطلاعی ندارید لطفا کمی کنکاش کنید و عدم قبولی خود را توجیه نکنید!!!!!
Iran, Islamic Republic of
تو مثل اینکه دعوی داری! تو کی هستی دیگه
Iran, Islamic Republic of
اساتید / دانشگاه یاسوج رو به گرفتن هیچ کس هم جلودارشون نیست
من سالها دانشجوی این دانشگاه بودم و با پوست و استخوان درک کردم این قضیه رو
مهندس داوری
Iran, Islamic Republic of
آقای کارشناس خبره !!!!از اینکه نزاکت سخن را رعایت نکردی معلومه کاره ای نبودی وعقده خالی کردی بومی وغیر بومی همه ایرانه ؛؛ مهم عدالت مند مومن وکارا وتلا شگر باشد وکاردان ومسلط به علم روز ؛؛؛؛رسانه وظیفه الهی دارد نظرات همه را اطلاع رسانی کند ؛؛؛؛و واین هم که شما مرتکب شدی ؛؛؛؛؛اصلا شبکه استان. ک. ب. . و ورشکسته شده ؛؛!!!هیچی نیست ؛؛؛ بیا تو میدون مانند مردم و ببینید !!!اما نیروهای این استان هرجاباشند. خالصانه از جان و دل مایه میزارند ؛؛؛؛ مشورت نمی کنند مدیران استانی. !!!!
مطلع
Iran, Islamic Republic of
در مورد شما فقط میتونم بگم متاسفم. به چه بهایی.!!!!!!!
مگر توقع داشته باشی بیان خدمتتون حاضری بزنند!!!!!ببخشید اگر شرف حضور خدمتتون نداشتن!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اولا اگر بخواهیم کل نیروهای استان را بومی کنیم قطعا اشتباه بزرگی کردیم و داریم میکنیم و یکی از عوامل توسعه یافتگی ورود سرمایه انسانی و مادی از بیرون است

دوما فردا بومی کردیم چی میشه بهتر میشه نه مثل بقیه ادارات بومی شده دعوا سر این است که فلان طایفه و فلان شهر دانشگاه را گرفتن پس از چاله به چاه می افتیم

سوما بهتر است استراتژی دانشگاه این شود که پنجاه درصد اساتید و حتی کارمندان از خارج از استان و از همه جای ایران باشند نه از یک منطقه خاص و استان خاص کشور و بومی کردن کل نیروها اشتباه مرگبار و برگشت به عقب است

چهارم اکثر نیروهای استان فارس دانشگاه لرند پس ان زمان که صرف لر بودن تعصب کردیم این شد

پنجم این بحث بومی و غیر بومی نیست مردم حواسشان باشه جنگ یک باند با یک باند دیگر است که برای زدن انها فعلا غیربومی غیر بومیو تحریک مردم میکنند فردا خود این باند بومی قدرت بگیرند بدتر میشنوند
توزیع ناعادلانه حقوق و درآمد و رایزنی های مالی ، بحث سود آوری از دولت و ... همه علت های این ماجراهاست.
وقتی کارمندان دولت حقوق کم، دانشگاه ها و علوم پزشکی و شرکت نفت ، شرکت های دیگر حقوق آنچنانی میگیرند( عدالت است!!!)
وقتی بانک سامان شیزار به بانک سامان استان ترجیح داده می شود( فقط نکته ای دارد ، سوء استفاده مالی)
وقتی فرزندان مسئولین به خارج از کشور کوچ می کنند و کشور خود را امن و جای پیشرفت نمی دانند( علت ....)
و هر آنچه میدانیم و دل غصه دارد و دم نمی زنیم !
تنوک
Norway
بانک سامان در شهر یاسوج وجود ندارد. از مطالبی که نوشتی معلومه چقدر دقیق اراجیف بالا را خواندید. مخصوصا اون آقایی که قبول نشده.
Iran, Islamic Republic of
احسنت که یکی از نقاط تاریک عدم توسعه استان را بیان کردید.
وقتی دانشجو و استاد استان فارسی باشند، کار و پروژه پژوهشی‌شان نیز غالبا درخصوص رفع مشکلات آن استان است. این می‌شود که شکاف توسعه‌ای بین کهگیلویه و بویراحمد با سایر استان‌ها افزایش می‌یابد.
از سوی دیگر وقتی امکان رشد از جوانان بومی گرفته شود، عملا لازم است از بیرون از استان مدیر وارد کنیم. این می‌شود شیب نسبتا تند محرومیت‌زایی در استان.
Iran, Islamic Republic of
مگر سیاسیون مدیران و پرسنل وو اساتید بومی هم با زور و سفارش نماینده ها دنبال انتقال به شیراز و تهران و اصفهان نیستند با بهانه که باید قدرت بگیریم چه تضمینیی هست بومی نره؟

مگر فکر میکنی اساتید بومی دانشگاه یاسوج حامی وام گرفتن برای خرید خانه تو شیراز نیستن اونها بیشتر پی کار بودن تا شیرازیها

مگر بومیهای ما اولین کارشان خرید خانه دوم در تهران اصفهان شیرار نیست

این دعوای بومی غیر بومی هم برای قدرت گیری ورانتخواری خودشونه که مردم را بازی بدن

ضمنا دانشگاهها را مثل ادارات به گند نکشید دانشگاه محل استاد نخبه است از هر جای ایران و دنیا نه استاد بیسواد رانتی سفارشی بومی
خرزوخان
Norway
سلام بانک سامان در یاسوج شعبه ندارد. اینقدر بی مطالعه حرف میزنید. متاسفم. در ضمن وام مسکن هیئت علمی است. هیچ ربطی به دانشگاه ندارد. مربوط به وزارت است. با ز هم اشتباه کردید.
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
حق این دانشگاه همینه وقتی نخبه های استان را فراری میدن باید گرفتار همچین روزگاری بشن
کارمند
Iran, Islamic Republic of
باسلام ایا از تخلف دانشگاه در مورد نیروهای شرکتی خبر نداشتین که حرفی نزدین چرا کل دانشگاه در ایام کرونا شیفتی هستن بجز شرکتی یعنی نیروی شرکتی انسان نیست مریض نمیشه و چرا باید تابستون ما تعطیل بشیم بدون حقوق در حالی که طبق قانون کار خلاف هست باید از کجا خرج زندگی رو بیاریم بریم بان سامان شیراز وام بگیریم ؟ حق همه ما هست که حساب دانشگاه و ... ببرن شیراز یعنی اینهمه نخبه استان کسی نبود تا رییس دانشگاه بشه از فارس معاون مالی از فارس امور اداری فارس و.... درود به نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد
علی
Iran, Islamic Republic of
اعضای هیات علمی مثل همه انسانها حق دارند دریک مکان وشهر بهتر ی زندگی کنند، شما خودتون حاضرید در یاسوج زندگی کنید؟
Iran, Islamic Republic of
نه تنها من بلکه کل ایران آرزوشونه یاسوج زندگی کنن
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دانشگاه یاسوج از شیرازی ها پر شده است.استان به شدت محروم هست.روند توسعه استان کند هست.بنده خود از دانشجویان دانشگاه یاسوج بوده ام و به چشم خویش دیدم که اکثرا شیرازی هشتاد و اکثرا هم حضور ندارند.مگر یاسوج خود بانک ندارد که باید به بانک های شیراز رفت.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
از زمان کدخدای (یک شبه) شروع شد.
بومی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بنده به عنوان فردی بومی بیش از پنج ساله فارغ التحصیل دکتری هستم و چندین ساله به عنوان مدرس مدعو در دانشگاه یاسوج سابقه تدریس دارم. اما بواسطه قوانین ساختگی ریاست دانشگاه و کمیته جذب بر خلاف قوانین وزارت علوم (شرایط معدل ، که باید به عنوان یه شاخص و آیتم باشه نه شرط اختصاصی برای جذب، و شرایط معدل وزارت علوم نیز مشخص است، ۱۴ کارشناسی، ۱۶ ارشد و ۱۷ دکتری ) در فراخوان جذب براحتی حذف شدم. درصورتی که از لحاظ آموزشی سابقه بیش از ده سال تدریس و از لحاظ پژوهشی بیش از بیست مقاله که عمدتا علمی پژوهشی هستند، دارا می باشم. این تبصره و قانون ساختگی کجا با عدالت سازگار است، آیا معدل در دانشگاه های سطح یک مثل دانشگاه تربیت مدرس ، شهید بهشتی ، تهران، شیراز و اصفهان با دانشگاه های دیگر برابر است. ممکن است یه فردی همه معدل هایش بالای ۱۷ باشد اما از لحاظ آموزشی و خصوصا پژوهشی ضعیف باشد، آیا سزاوار است این شیوه جذب؟ پس تکلیف فرزندان بومی این استان چه می شود؟
کیک زرد
Norway
حتما مالی نبی. همون چند واحد را هم به سفارش ... بهت دادند. من که میدونم کی هستی.
Iran, Islamic Republic of
تو چرا اینقد میسوزی حتما منافعت به خطر افتاده
ناشناس
Romania
دانشگاه محل خدمت افراد شایسته تر است. وقتی فردی خودش معدل مناسب ندارد چه آموزشی به دیگری داده است. همه جای ایران دانشگاه افراد بومی و غیربومی دارد. نگاهی به دانشگاههای تهران بیندازید. اتفاقا افراد بومی عمدتا رانتی هستند.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز.قوانین جذب را واحد جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم تعیین میکنه نه دانشگاه؛ دانشگاه هیچ حقی و هیچ اختیاری در زمینه ظوابط نداره؛ اتفاقا در سال‌های اخیر اختیارات دانشگاهها را به شدت در جذب محدود کرده‌اند.
Iran, Islamic Republic of
الان مشکل شما چیه ؟
بانک های استان و شهرستانهای ما پدر ادمو در میارن تا یه وام ده میلیونی پرداخت کنند
خیلی هم کار خوبی کرده تا بانک های ما یاد بگیرن ک سنگ اندازی نکنن
واقع بین نه متوهم
Iran, Islamic Republic of
بصورت کلی میگم اولا به غیر از تاجگردون و سید باقر ما تا الان نفرستادیم مجلس دوما وقتی ما(یعنی خودمون، نماینده ها)چهره های ملی خودمون رو امثال تاجگردون و غریب پور رو حمایت نمیکنیم باید هم یه عده غریبه بیآیند دانشگاه را که فی الواقع مغز و پیشانی هر دیاری را میتوان به آن تشبیه کرد را به دست یه عده غیر بومی بدهیم.برادر ما نیاز به تاجگردون ها و غریب پورها داریم ما امثال اینها را کم داریم...اون بالا اگر کسی را داشته باشیم به این راحتی اینطور نمیشیم...یه عده ای از دوستان فقط شعار میدن نمیدونن اون بالا باید مرد واقعی اهل عمل داشته باشیم نه سخنران ...معذرت میخوام که نتونستم خودم رو کنترل کنم. چون مطلب به شدت نگران کننده ای را خواندم
Iran, Islamic Republic of
غریب پور و باقر درحد تاجگردون نیستن و چهره شهرستانی هم محسوب نمیشن چه برسه به کشوری
Iran, Islamic Republic of
باید به حال این استان تاسف خورد ...
واقع بین باش نه متوهم
Iran, Islamic Republic of
یه عده ای از دوستان که اهل شعار هستن فکر میکنند اگر ما اون بالا کسی رو نداشته باشیم حاجی بابایی یا بذرپاش یا کواکبیان و زاکانی برامون سر و دست میشکونن و فرش قرمز برامون پهن میکنن. برادر هر کسی اون بالا کسی مثل تاجگردون را نداشته باشه قورتش میدن لهش میکنن حالا تشریف ببرین پیش روشنفکر و حسینی و موحد دادخواهی کنین. یاعلی
Iran, Islamic Republic of
خخخخ چه مطلب خنده داری کبنا تا چیزی مطمئن نیستی چاپ نکن ابروت بره هیچ هیات علمی غیربومی این چند ماهه نرفته و قرارداد با مجتمع رفاهی شیراز از دوران قبل ریاست بومی هاست.
Iran, Islamic Republic of
اینا راه به جایی نمیبره متاسفیم براتون خخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
ای بابا دوباره اشتباه کردید و دروغ پخش کردید قرارداد با مجتمع رفاهی شیراز از سالها قبل دوران ریاست رمضانی بوده و همه چه بومی چه غیربومی از مزایای ان استفاده می کنند اگه لیست استفاده کنندگان را دریافت کنید ملاحظه می کنید که اتفاقا بیشتر استفاده کنندگان غیراستان فارس هستند چون انها منزلشان درشیراز هست و نیازی به تهیه غذا از بیرون ندارند اطلاعت بیشتر بعد دست به قلم شدن تا هم خدا هم خلق خدا راضی باشد زت زیاد
Iran, Islamic Republic of
به عنوان عضو هیات علمی بومی دانشگاه یاسوج، موارد فوق را تکذیب می کنم.
Iran, Islamic Republic of
به عنوان عضو بومی هیات علمی دانشگاه یاسوج، کلیات گزارش کبنا را تایید می کنم
ایمان
Iran, Islamic Republic of
انتخاب دکتر عریان به عنوان رئیس دانشگاه یاسوج، اشتباه مرگباری بود که نتیجه آن بی توجهی به بومی ها بود. در بیشتر دانشگاه های کشور، در استخدام هیئت علمی، شرط بومی بودن را ملاک قرار می دهند اما رئیس دانشگاه چون خود غیر بومی است، در این سه سال توجهی به بومی ها نکرد
Romania
مدیر محترم سایت
قلم و سایت شما باید آینه فرهنگ غنی و همدلی بین همه باشد. اینکه مطلب شما باعث عقده گشایی به غیر بومیها که جزو آمار نخبگان استان ما هستند مایه تاسف است.
محمد
Iran, Islamic Republic of
شما خودتون حاضرید دریاسوج زندگی کنید؟
Iran, Islamic Republic of
با کمال میل
Iran, Islamic Republic of
کبنا مطالب واقع چاپ کن نه دروغ
بیدار
Iran, Islamic Republic of
مطالبی که چاپ کرده اید نادرست است. در واقع کذب و شایعه.
United States
بانک تجارت شعبه دانشگاه یاسوج تسهیلات خریدمسکن ۵۰۰ میلیون تومان به اعضای هیات علمی و تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای ودیعه مسکن میدهد
به این خاطربا بانک سامان وملت شیرازقراردادبستند که اساتید در شیراز ملک بخرند
خدا رحمت کند مرحوم دکترعسکریان بنیان گذار دانشگاه را که دلسوز واقعی دانشگاه بودند
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
از زمان روی کار امدن ریاست غیربومی در دانشگاه مادر استان /نابرابری /استفاده از مدیران یک دست فامیل/ضعف در اجرای برنامه های فرهنگی/رکود کارهای عمرانی/خریداری زمینهای کشاورزی در نقاط دور افتاده از دانشگاه که از هر لحاظغیر بازده می باشد را شاهد بودهایم
Iran, Islamic Republic of
ای کاش یاسوج از گچساران جدا میشد.
حقگو
Iran, Islamic Republic of
//چه کارهای مدیریت خدماتی/وفرهنگی وشاهد و.../چه پیمانکاری دقیقه 90دی مجتمع ورزشی //ووو انهاهم تا الان با فشار وسلیقه شخصی هر جور بادا باد یکه تازی کردندو دانشگاه را به ناکجا اباد منطقه خودشان کشانیدن //نمونه بارز خرید زمینهای میلیاردی در منطقه خودشان بوده اهل کار ودلسوزان خوداز نزدیک بررسی کنند
علی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز خبرنگار :
در حالت کلی وضعیت برخورد با هیات علمی ها و چه بسا کارکنان در دانشگاه یاسوج زیاد شایسته نیست.
ولی در خصوص مطلبی که جنابعالی به طور خاص به آن پرداختید، در مورد اعضای غیر بومی نیز فقط آواز دهل از دور شنیدن خوش است. پول در مورد وام، این روزها جلوی هر بانکی مخصوصا خصوصی که برید به راحتی میتونید از این وام‌های ٢٠ درصد بگیرید. حالا توش شهرهای بزرگ ممکنه کمی راحت تر باشه چون اعتبار بیشتری نزد شعبه مرکزی خود دارند

و اما در مورد کوچ اساتید، گردش آزاد علمی از ابتدایی ترین اصول گسترش علم هست
شما هیچوقت نمی‌توانید علم را به اصطلاح ببندید یکجا؛ در دنیا هم اساتید دائم در حال جابجایی هستند.
چیزی که من فکر میکنم بهتر است بدنبالش باشید این است که شرایط و ظوابط را در دانشگاه یاسوج طوری فراهم شود که نه تنها اساتید فعلی تمایلی به رفتن نداشته باشند بلکه اساتید سایر دانشگاههای همتراز یا بالاتر رغبت به انتقال به یاسوج داشته باشند. واقعا اساتید دانشگاه یاسوج بر خلاف تصوراتی که در جامعه وجود دارد نسبت به خیلی از دانشگاهها خیلی مواقع تحقیر می‌شوند و هر کدام که بتوانند تلاش می کنند که بروند.از خودتان بپرسید چرا؟ کدام برخورد خوب، کدام امکانات درون و برون دانشگاه، کدام احترام را اساتید دیده‌اند که بمانند؟ آیا شهرداری و استانداری یاسوج نمی‌تواند قطعه زمینی در اطراف حتی دور یاسوج که قیمتی هم ندارد به اساتید اختصاص دهد؟ هم باعث ماندن اساتید خواهد شد و هم آن منطقه یا مناطق به خودی خود با ارزش تر و تبدیل به مناطق بهتر خواهد شد. چیزی که در اکثر دانشگاه‌های کشور اتفاق افتاده؛ مطمئن باشید اگر یک استاد به هر دلیلی در اوایل زندگی بخواهد در شیراز با اصفهان یا... زندگی کند در ادامه و بعد از اینکه بچه های خود را به مرحله ای برساند اگر موقعیت اقامتی خوبی در یاسوج آنهم با آن طبیعت و آب و هوای بسیار مناسب داشته باشد نه تنها به اقامت از یاسوج فکر نخواهد کرد بلکه به فکر اقامت دائم در یاسوج خواهد بود.
حرف بسیار هست و فضا کم. همین الان هم خیلی پرحرفی کردم.
کاملا بومی
Iran, Islamic Republic of
؛ به عنوان کسی که چندسال تو اون دانشگاه بوده میگم ضعیف ترین کارمندا و استاداش بومی بودن؛ بومی های نخبه رو آقای کاملا بومی راه نداد
و متاسفم برای رسانه ای که شرافت خودش رو در ازای چهارتا اسکناس فروخت...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
1