کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

سیمان در بازار کهگیلویه و بویراحمد کم پیدا شد / تکلیف کارخانه‌های سیمان مارگون و یاسوج چیست؟

24 آبان 1399 ساعت 20:38

طی روزهای اخیر شاهد کمبود شدید سیمان در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بوده‌ایم و مهم‌تر آنکه در تنها مصالح فروشی که سیمان موجود بود، شاهد افزایش چشمگیر قیمت این کالا هستیم.


طی روزهای اخیر شاهد کمبود شدید سیمان در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بوده‌ایم و مهم‌تر آنکه در تنها مصالح فروشی که سیمان موجود بود، شاهد افزایش چشمگیر قیمت این کالا بودیم. کبنانیوز این موضوع را در گفت‌وگو با چند نفر از فروشندگان مورد بررسی قرار داد.

به گزارش کبنانیوز، سیمان نیست؛ برخی به کنایه دلیل افت و کمبود تزریق سیمان به بازار را صادرات به کشورهای همسایه می‌دانند. امّا در واقع دلیل را باید در همین موضوع یعنی صادرات جستجو کرد.
 یکی از شهروندان دهدشتی که در حال ساخت و ساز می‌باشد، در گفت‌وگو با کبنا با اشاره به کمبود سیمان در سطح شهرستان کهگیلویه، بیان کرد: یک هفته پیش خرید کردم، بی‌اطلاع از وضعیت پیش روی، اما متاسفانه چیزی که این روزها شدیداً غیرقابل پیش‌بینی است، بازار است؛ دیروز روغن، امروز سیمان؛ ببینیم فردا نوبت به کدام قلم کالاست.
وی در ادامه افزود: روزهای اخیر با سختی‌های زیادی برای تأمین سیمان مورد نیاز خود روبرو هستم امروز با کلی رایزنی و با ۳۰ درصد تفاوت قیمت گرانتر نسبت به قیمت هفته گذشته خریداری کردم، آن هم به زحمت و تنها ۱۰ عدد که کفاف کار امروزم را داد و باید تا پیدا شدن سیمان کار را تعطیل کنم.
فروشنده سیمان شهر دهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، بیان می‌کند: کرونا بهانه دردسرها و نابسامانی در بازار است‌. عمده محصول فروشی ما سیمان است آن هم که نیست باید در مغازه رو قفل و بیکار بند دل زن و بچه‌ام بنشینم.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427530-2.jpg

او در مورد نظارت و تقاضای این صنف از مسئولان شهرستانی، افزود: زمانی می‌توانیم منتظر و امیدوار به تدابیر مسئولان باشیم که در وهله اول اتحادیه مصالح ساختمانی تشکیل شود، تا مدیریت بهتری در شرایط اینچنین و شاهد ساماندهی بازار سیمان در سطح استان باشیم تا مردم بیش از این برای تامین سیمان مورد نیاز خود با مشکل روبرو نشوند. ده‌ها نفر با من تماس گرفته‌اند امّا چه پاسخی به آنها بدهم؛ برخی فکر می‌کنند ما هم احتکار کرده‌ایم و با قسم هم به زحمت قانع می‌شوند که سیمان نداریم.
به گزارش کبنانیوز، این روزها علاوه بر کمبود سیمان و سختی پیدا کردن آن، شاهد گران شدن آن هم هستیم که فشار زیادی را به مردم وارد می‌کند. این در حالی است که بزرگترین کارخانه‌های تولید سیمان در شهرستان بهبهان و یاسوج در فاصله نزدیکی با کهگیلویه وجود دارند و کمبود این کالای استراتژیک جای بسی تأمل و سوال دارد. افزایش قیمت سیمان بر روی دیگر مصالح ساختمانی از جمله بلوک، قالب‌های پیش‌ساخته بتونی و تیرچه و... نیز تاثیر خواهد گذاشت و گرانی در این صنف مهم شدیداً روی بازار املاک نیز در بلند مدت تأثیرات منفی خواهد گذاشت.


کد مطلب: 427530

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/427530/سیمان-بازار-کهگیلویه-بویراحمد-کم-پیدا-تکلیف-کارخانه-های-مارگون-یاسوج-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1