تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : ۴۲۶۲۸۹
گزارشی از افزایش پدیده شوم اجتماعی - اقتصادی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد؛

رژه بی‌هراس شوتی‌ها در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد / قابل توجه مسئولان

۳
۰
رژه بی‌هراس شوتی‌ها در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد / قابل توجه مسئولان
کبنا ؛نبود ایست و بازرسی ثابت در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد به چالش اساسی در زمینه عبور روزانه صدها خودروی شوتی از کریدور شمال به جنوب شده و این خودروها بدون اندک ترس و دغدغه‌ای که حضور آن‌ها در این ایام کرونایی رونق گرفته، راه فلج کردن اقتصاد ملی را هموارتر می‌کنند.

به گزارش کبنا، بدون تردید هر مسافری که از مسیر کهگیلویه و بویراحمد عبور کرده، آمد و شد خودروهای شوتی را به وضوح دیده است. خودروهایی که با پلاک‌های مخدوش، ظاهر عجیب و سرعت باد در حرکتند و در این ایام کرونایی با متأثر شدن وضعیت اقتصادی تعداد آن‌ها در حال افزایش است. مسیرهای یاسوج به اصفهان، یاسوج بابامیدان، یاسوج تنگ سرخ و در واقع تمامی مسیرهای استان به جاده‌های امنی و بدون دردسری برای عبور و مرور خودروهای شوتی مبدل شده است. شمار این خودروها و افزایش میزان قاچاق این حقیقت را گواه است اما آن گونه که به نظر می‌رسد تلاش جدی برای ایجاد گلوگاه‌هایی دایمی که سد راه این خودروهای شوتی باشد، نشده است. بر اساس مقاله یک کارشناس اقتصادی قاچاق کالا یکی از پدیده‌های شوم اجتماعی، اقتصادی است که اکثر کشورهای جهان به نوعی از آن رنج می‌برند. با توجه به این تحقیق ایران نیز از این موضوع بی‌نصیب نبوده و سالانه لطمات جبران ناپذیری را از این بابت متحمل می‌شود. در حال حاضر نیز با توجه به اینکه تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه کشورمان اعمال شده قاچاق کالا بزرگترین خطری است که بخشهای مختلف صنعتی و تولیدی کشور را تهدید می‌کند. در شرایط کنونی قاچاق از جمله مهمترین عوامل بحران سرمایه‌گذاری و اشتغال در کشور محسوب می‌شود که باید برای مبارزه با آن اقدام اساسی صورت گیرد. عبور خودروهای شوتی حامل کالای قاچاق جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را ناامن کرده است و همیشه شاهد سوانح رانندگی تلخ در جاده‌های آن هستیم.
به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد خودروهای شوتی جاده‌های استان را ناامن کرده‌اند و برای مقابله با خودروهای شوتی در استان و جلوگیری از قاچاق کالا برپایی ایستگاه بازرسی دائمی نیاز است.
براتعلی صالحی اظهار داشت: هیچ امنیتی در جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد و به راحتی احتمال اینکه خودروی شوتی دیگر خودروها را از مسیر خارج کند، وجود دارد.
وی عنوان کرد: این استان در مسیر قاچاق کالا از بنادر جنوبی به استان‌های مرکزی و تهران قرار دارد و بیشترین میزان کالای قاچاق از این مسیر انتقال داده می‌شود.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426289-2.jpg

وی افزود: برای مقابله با خودروهای شوتی در کهگیلویه و بویراحمد برپایی گلوگاه دائمی نیاز است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون ایست‌های بازرسی موقتی در جاده‌های استان برپا شده است اما گلوگاه مشخصی که به طور همیشگی و با قدرت در مقابل این خودروهای شوتی ایستادگی کند، وجود نداشته است.
صالحی ابراز داشت: شورای امنیت ملی ایجاد این گلوگاه دائمی را در استان مصوب کرده اما هنوز اقدام خاصی برای احداث آن انجام نشده است.
وی تاکید کرد: روزانه بیش از ۱۰۰ خودروی شوتی در جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در حال تردد اند و جاده‌های استان را ناامن کرده‌اند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عبور این خودروهای شوتی به ویژه در جاده یاسوج به اصفهان سبب وقوع سوانح رانندگی بسیاری در این مسیر شده و جان مردم را تهدید می‌کنند.
صالحی گفت: پرونده‌های سنگین قاچاق در استان به کرات وجود داشته و برای نمونه هفته گذشته قاچاقچی لوازم آرایشی و بهداشت ۱۴ میلیارد در یاسوج محکوم شد.
وی عنوان کرد: با توجه به ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هر شخصی مرتکب قاچاق کالا وارز و حمل یا نگهداری شود علاوه بر ضبط کالا یا ارز به جزای نقدی و حبس محکوم می‌شود.
فهیمه قهرمانی در گزارشی در ایرنا نوشت: مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مدت زمان متوسط رسیدگی پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های قاچاق کالا در این استان ۳۲ روز است.
صالحی تصریح کرد: در حوزه پرونده‌های قاچاق کالا و ارز موجودی ۵۲ پرونده بوده که امسال ۳۷۴ مورد پرونده‌های ورودی بوده که از این تعداد ۳۷۷ فقره مختومه شده که عملکرد تعزیرات در رسیدگی به این پرونده‌ها ۱۰۰ درصد بوده است. وی ابراز داشت: میزان جزای نقدی این پرونده‌ها نیز افزون بر ۲۲۰ میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از یک سو قاچاق کالا اقتصاد کشور را فلج می‌کند و از سوی دیگر بخش بسیاری از این کالاهای قاچاق سلامت محور اند که بدون رعایت وضعیت بهداشتی و تأییدیه بهداشتی حمل می‌شوند و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند. برای برخورد با پدیده قاچاق در مسیرهای کهگیلویه و بویراحمد راهی به جز ایجاد گلوگاه دایمی نیست و بر اساس آخرین اطلاعات پل کتا برای ایجاد آن جانمایی شده است. با بررسی دیگر استان‌ها متوجه می‌شویم که این استان نسبت به سایر استان‌ها با وجود مسیر ترانزیت بودن کالای قاچاق، از ایست‌های بازرسی دایمی کم‌تری برخوردار است. ایجاد این گلوگاه‌ها در استان بدون شک سد محکمی در مقابل این پدیده خواهد بود که باید مسئولان عزم جدی‌تری در برپایی هر چه سریع‌تر آن‌ها داشته باشند. کهگیلویه و بویراحمد در مسیر قاچاق کالا از بنادر جنوبی به استان‌های مرکزی و تهران قرار دارد. این استان با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران واقع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
کدوم شوتی کدوم قاچاق مگه جنسی هم گیر میاد که بخواد قاچاق بشه
SS
Iran, Islamic Republic of
حمل بار از هر نقطه ایران با پژو پارس... لطفا به پیج اینستا گرام مراجعه شود. syd.rzw
SS
Iran, Islamic Republic of
نیروی انتظامی می خواد جلوی ماشین شوتی رو بگیره.. .شوتی هستن. هه هه
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
فایل های مرتبط
1