تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۴۲۶۲۶۸
مانور انتخاباتی ترامپ با خروج از قرنطینه؛

شوی کرونایی ترامپ

۰
شوی کرونایی ترامپ
کبنا ؛خروج رئیس‌جمهور امریکا از بیمارستان با خودرو برای دست تکان دادن برای هوادارانش یک بار دیگر نشان داد این شخصیت پوپولیست اعتقادی به علم ندارد و برای اهداف سیاسی خود حتی محافظانش را قربانی می‌کند.
به گزارش کبنا، روز یک شنبه دونالد ترامپ که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان نظامی والتر رید بستری است، در توئیتر خبر داد که برای هوادارانش یک «شگفتی کوچک» دارد و دقایقی بعد با خودرو از مقابل هوادارانش که در مقابل بیمارستان اردو زده‌اند عبور کرد و در حالی که ماسک زده بود برای آن‌ها دست تکان داد. کسان دیگری که در خودرو بودند ماسک و عینک محافظ داشتند. دقایقی بعد خودرو به بیمارستان برگشت. کمی بعد کاخ سفید اعلام کرد ترامپ روز دو شنبه برنامه عمومی نخواهد داشت. اما این ژانگولربازی ترامپ بلافاصله با واکنش کادردرمان روبه‌رو شد.
 یکی از عجیب‌ترین رئیس جمهورهایی که دنیا به خصوص مردم آمریکا دیده‌اند دونالد ترامپ است. کسی که تصمیم‌ها و موضع‌گیری‌های جنجالی‌اش درعالم سیاست، روابطش با همسر و مخالفانش، سخنان حاشیه ساز و رفتارهای به دور از یک سیاست مدار، او را این چنین عجیب کرده است. در واقع ترامپ از آن دست افراد بی‌فکری است که از هر فرصتی برای دیده شدن استفاده می‌کند ولو اینکه بیمار باشد. این روزها که زمان اندکی به انتخابات آمریکا باقی مانده، دونالد ترامپ از بیماری کرونایی که او را راهی بیمارستان کرده، استفاده و شوی تبلیغاتی عجیب و خطرناکی برای عقب نماندن از رقیب به راه انداخته است.
 گشت زنی در میان هواداران
ماجرا از این قرار است که زمانی که دونالد ترامپ اعلام کرد خود و همسرش به بیماری کرونا مبتلا شده است، بسیاری مبتلا شدنش را دروغ و صرفا برای جلب ترحم طرفدارانش عنوان کردند به خصوص آنکه در نخستین مناظره انتخاباتی‌اش در مقابل جوبایدن نتوانسته بود به خوبی ظاهر شود. حالا ترامپ با حرکات عجیبی که علی رغم داشتن بیماری کرونا انجام داده، این فرضیه را قوت
بخشیده است. او دو روز پیش به خاطر کرونا در بیمارستان بستری شد و پس از آن در پیام ویدئویی گفته بود: «من یک تجربه بسیار جالب و جذاب داشتم. اکنون چیزهای زیادی در مورد بیماری کووید 19 می‌دانم. من به این ویروس مبتلا شدم و اکنون واقعا تصور روشن‌تری در مورد آن دارم». اما دونالد ترامپ اندکی پس از انتشار این ویدئو و برخلاف آنچه خودش گفته بود وآنچه که مسئولان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا به وی توصیه کرده بودند، بیمارستان والتر رید را ترک و برای دقایقی با خودرو در برابر صدها هوادارش که در مقابل بیمارستان تجمع کرده بودند، گشت‌زنی کرد. این مسئله موجب شد تا نیروهای سرویس مخفی آمریکا مجبور شوند تا لباس‌های ویژه‌ای بر تن کنند و در همان هوایی تنفس کنند که ترامپ در آن نفس می‌کشد. آن‌ها مجبور بودند در همان خودرویی حضور داشته باشند که رئیس جمهور آمریکا در آن است. این یک اقدام کاملا غیرمسئولانه از سوی ترامپ بود. جالب اینجاست که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا به صراحت اعلام کرده که اگر فردی به ویروس کرونا مبتلا باشد، به‌هیچ‌وجه نباید در مجامع عمومی حاضر شود و صرفا باید در قرنطینه خانگی بماند و کمکِ درمانی را دریافت کند. این مرکز، لحنی کاملا دستوری در درخواست خود از مردم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد. از این منظر، ترامپ اصلا حق نداشت محل اقامت خود را ترک کند. وی صرفا بر اساس پروتکل‌های بهداشتی در صورتی که برای درمانش لازم بود، بایستی از بیمارستان والتر رید منتقل می‌شد.
 از دادن پیتزا تا توزیع سیگار
اما از دیگر اقدامات پوپولیستی که این رئیس جمهور عشق دوربین انجام داده، این است که برای هواداران خود در بیرون از بیمارستان والتر رید پیتزا خرید و میان آنها پخش کرد. اما این پایان کار نبود و دونالد ترامپ با توزیع سیگار نیز، هوادارانش را سورپرایز کرد. البته این کار را مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید در بیرون از بیمارستان، انجام داده است.
فاجعه است
از آنجایی که بیماری کرونا یک بیماری ویروسی با قدرت انتقال بالاست و دونالد ترامپ هم به طور کامل خوب نشده است بسیاری ترک کردن بیمارستان توسط ترامپ وحضورش در میان هوادارانش را فاجعه‌آمیز خوانده‌اند. در این راستا «پاتریشیا کِلی یئو» نویسنده و تحلیلگر «نشریه دیلی بیست» گفته است: «این یک اقدامِ فاجعه بار است.» همچنین پزشکان
زیادی این رفتار ترامپ را مورد شماتت قرار داده اند. به‌گزارش فرارو، دکتر ایروین ردلنر استاد دانشگاه کلمبیا در موضع گیری، این اقدام ترامپ را تاسف برانگیز و کاملا غیربهداشتی عنوان کرده است. وی در این رابطه می‌گوید: «اگر پزشک ترامپ بودم، به هیچ وجه به وی اجازه این کار را نمی‌دادم. اگر پزشک محافظان ترامپ نیز بودم، به نحو مشابهی رفتار می‌کردم. دونالد ترامپ با این کار خود نشان داد که به هیچ عنوان یک الگوی خوب و مناسب برای مقابله با ویروس کرونا در آمریکا نیست»
دکتر جیمز فیلیپس از کادر درمانی بیمارستان والتر رید نیز در مورد خطرناک بودن اقدام رئیس جمهور آمریکا می‌گوید: «اتومبیلی که ترامپ با آن در خیابان‌ها ظاهر شد، صرفا ضدگلوله نیست. این اتومبیل ضد حملات شیمیایی نیز است. این مسئله موجب می‌شود تا افرادی که با وی در داخل اتومبیل هستند، عمیقا در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار داشته باشند. بی‌مسئولیتی ترامپ در این زمینه واقعا حیرت برانگیز است». وی تاکید کرده که افرادی که در خودرو با رئیس جمهور آمریکا بودند، بایستی 14 روز در قرنطینه بمانند. آن‌ها در راستای شوی تبلیغاتی ترامپ، عملا خود را در معرض ابتلا به ویروس کرونا و حتی مرگ قرار داده اند.ترامپ با رفتار غیرمسئولانه اخیر خود عملا نشان داد که شیوه مدیریتش در بحث مقابله با ویروس کرونا تا چه حد غیرعلمی و غیرمنطقی است. «شان کانلی» پزشک ترامپ اخیرا به وضوح گفته بود که ترامپ علاوه بر اینکه در جریان بستری شدن خود تب داشته است، از مسئله کمبود اکسیژن نیز رنج برده است. امری که نشان می‌دهد وضعیت او چندان هم مساعد نبوده و وی نباید با این وضعیت، جان دیگران را به خطر می‌انداخت.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426268-2.jpg
جنگ نظرسنجی‌ها
طبق نظرسنجی «ان‌بی‌سی/ وال استریت ژورنال»، بایدن با ۵۳ درصد حمایت در مقابل ۳۹ درصدِ ترامپ با ۱۴ درصد اختلاف در میان رأی‌دهندگان ثبت‌نامی از ترامپ پیش است. این در حالی است که در نظرسنجی قبل از مناظره سه شنبه شب اختلاف آن‌ها با پیشتازی بایدن ۸ درصد بود.
به گزارش «تایمز اسرائیل»، این نظرسنجی بعد از مناظره و قبل از مشخص شدن ابتلای ترامپ به کووید-۱۹ و بستری شدن او در بیمارستان انجام شده است. بنا بر این نظرسنجی، بزرگ‌ترین کاهش حمایت از ترامپ در بین افراد سالخورده و زنان مشاهده شد. در حال حاضر افراد سالخورده ۶۲ درصد از بایدن و ۳۵ درصد از ترامپ حمایت می‌کنند و همچنین در بین زنان تحصیلکرده طبقه متوسط به بالا هم ۵۸ درصد حمایت از نامزد حزب دموکرات دیده شده که در مقابل، تنها ۳۳ درصد از ترامپ حمایت شده است.
شرکت‌کنندگان در نظرسنجی در پاسخ به این سؤال که چه کسی روحیه بهتری برای ریاست‌جمهوری دارد، ۵۸ در مقابل ۲۶ درصد، بایدن را انتخاب کردند. با این حال همچنان در بحث اقتصاد، اقبال بیشتری به ترامپ وجود دارد، گرچه در آنجا هم فاصله کمتر شده است. در این خصوص ۴۸ درصد از ترامپ و ۳۸ درصد از بایدن حمایت کردند که البته قبل از مناظره اول این فاصله ۴۸ به ۴۱ درصد بود. این نظرسنجی در بین ۸۰۰ رأی‌دهنده ثبت‌نامی با حاشیه خطای ۵/۳ درصد انجام شد.
در نظرسنجی ملی دیگری که خبرگزاری رویترز و مؤسسه «ایپسوس» انجام دادند، ۵۱ درصد رأی‌دهندگان احتمالی از بایدن حمایت کردند، در حالی که میزان حمایت از ترامپ ۴۱ درصد بود.
در حالی که عموم نظرسنجی‌های دیگر از پیشتازی بایدن حکایت دارند، نظرسنجی ماهانه «دموکراسی اینستیتوت ساندی اکسپرس» نشان می‌دهد که به درستی برگزیت و پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶ را پیش‌بینی کرده بود، ترامپ با کسب ۴۶ درصد حمایت مردمی در مقابل جو بایدن دموکرات با ۴۵درصد همچنان در مسیر پیروزی در رأی‌گیری سوم نوامبر قرار دارد. با این وجود، پیشتازی کلی او نسبت به نظرسنجی قبلی در ماه سپتامبر ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. البته این ماهنامه برخلاف سایر نظرسنجی ها، تنها افرادی را مورد بررسی قرار می‌دهد که «رأی‌دهنده احتمالی» هستند نه تمام رأی‌دهندگان ثبت‌نامی و همچنین از کسانی که در بیان نظرات‌شان تردید دارند، سؤال می‌کند که خود همین امر نشان می‌دهد، ۷۷ درصد از حامیان ترامپ به دوستان یا اعضای خانواده خود نظرات واقعی خودشان را نمی‌گویند.
خشم سرویس مخفی ترامپ
دو نفر از مأموران سرویس مخفی ترامپ به دلیل همراهی کردن ترامپ برای خروج غیرضروری از بیمارستان باید ۱۴ روز در قرنطینه بمانند. آن‌ها برای اینکه ترامپ بتواند با هوادارانش دیدار کند، با وی در خودروی ریاست‌جمهوری نشستند.
به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، این مسئله باعث خشم در این آژانس که ۳ هزار محافظ زبده در آن مشغول به کار هستند شده است. پزشکان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و مقامات ایالت مریلند می‌گویند این مأموران باید به دلیل تماس نزدیک با ترامپ قرنطینه شوند.
مأموران سرویس مخفی در ماه ژوئن هم بعد از شیوعی که با تجمع انتخاباتی در اوکلاهاما مرتبط دانسته شده بود، در قرنطینه قرار گرفتند و حالا هزاران نفر آن‌ها در فصل انتخابات مشغول به کار هستند که در صورت مثبت شدن آزمایش کرونای‌شان از دور کار خارج می‌شوند.
در حالی که دستیاران ترامپ اصرار دارند که فرصت خودنمایی و گرفتن عکس را پزشکان به ترامپ دادند و این کار را مجاز دانستند، مشخص نیست که آیا این مأموران موافق مشارکت در این کار بودند یا به آن‌ها دستور داده شد. همچنین در بین مأموران این سرویس نگرانی‌ها درباره نگرش بی‌ملاحظه کاخ سفید در ارتباط با پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی افزایش یافته است.
طبق قوانین مریلند، افرادی که در فاصله کمتر از شش فوتی (حدود یک متر و ۸۳ سانتیمتر) یک بیمار کووید-۱۹ برای دست‌کم ۱۵ دقیقه بوده‌اند باید تحت قرنطینه قرار بگیرند.
جیمز فیلیپس، متخصص اورژانس و از پزشکان بیمارستان والتر رید در توئیتر به این کار واکنش نشان داد و آن را «بی‌مسئولیتی» و یک «نمایش سیاسی جنون‌آمیز» خواند و نوشت که این کار مأموران امنیتی و راننده خودرو را در خطر ابتلا قرار می‌دهد چرا که خودروی ترامپ ضد گلوله و ضد حمله شیمیایی است، بنابراین تهویه خوبی ندارد. او نوشت این افراد اکنون باید خود را ۱۴ روز قرنطینه کنند.
فیلیپس در توئیتی نوشت: تک‌تک افراد حاضر در خودرو هنگام سواری کاملاً غیرضروری رئیس‌جمهور باید برای ۱۴ روز در قرنطینه قرار بگیرند. ممکن است بیمار شوند. ممکن است بمیرند. برای نمایش سیاسی، ترامپ به آن‌ها دستور داده جان خود را به خطر بیندازند. این دیوانگی است.
همچنین پزشک و استادیار بیمارستان دانشگاه جورج واشنگتن، در توئیتی دیگر نوشت: خودروی شاسی‌بلند ریاست‌جمهوری نه تنها ضد گلوله است بلکه برای جلوگیری از حمله شیمیایی در مقابل نفوذ هوا هم مقاوم است. خطر انتقال کووید-۱۹ داخل آن به اندازه روند‌های پزشکی است. بی‌مسئولیتی ترامپ حیرت‌انگیز است. من نگران سرویس مخفی هستم که مجبور به این اقدام شده است.
او در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان به بیانیه کاخ سفید که مدعی شده بود اقدامات احتیاطی مناسب برای خروج ترامپ در نظر گرفته شده و تیم پزشکی این اقدام را ایمن توصیف کرده بود هم واکنش نشان داد و گفت: این اقدام به هیچ وجه استاندارد نیست و من نمی‌توانم باور کنم که بدون اعمال نفوذ غیرضروری بر اساس سلسله مراتب فرماندهی آن پزشکان این مجوز را می‌دادند. وی افزود: در تمام دوران کار او در بخش‌های مختلف بیمارستانی هرگز به بیماران اجازه مرخص شدن داده نشده مگر آنکه برخلاف توصیه پزشکی برای خروج امضا بدهند.
پروفسور جاناتان رینر، استاد دانشکده پزشکی جورج واشنگتن نیز در واکنش به خبر خروج ترامپ در توئیتر نوشت: «در بیمارستان وقتی قرار است در تماس نزدیک با بیماران کرونا قرار بگیریم تجهیزات محافظت شخصی کامل استفاده می‌کنیم، روپوش، دستکش، ماسک N۹۵، محافظ چشم، کلاه. این نهایت بی‌مسئولیتی است.»
همچنین حکیم جفریز، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان، گفت: کشور به رهبری نیاز دارد نه عکس تبلیغاتی. سخنگوی کاخ سفید گفته است برای این کار تمام جوانب احتیاط رعایت شده و کادر درمان آن را «بی‌خطر» دانسته بودند: «احتیاط‌های لازم برای رئیس‌جمهور و کسانی که همراهش بودند از جمله استفاده از وسایل محافظت فردی انجام شدند.»‌
ترامپ همان یک شنبه البته در ویدئویی دیگر دست از ژست قهرمان بازی خود برنداشت و در توئیتر نوشت که در «مدرسه واقعی» ویروس کرونا آموزش دیده است و ادامه داد: «به آن مبتلا شدم و آن را فهمیدم. چیز خیلی جالبی بود و قصد دارم به شما هم بگویم که بدانید.»
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
فایل های مرتبط
1