تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۴۲۶۱۷۴
یادداشت ارسالی:

بهترین زمان شروع کنکور ۱۴۰۰

۹
۱۸
بهترین زمان شروع کنکور ۱۴۰۰
کبنا ؛اگر به مسابقات دو توجه کرده باشید، هنگام شروع مسابقه عده‌ای به موقع شروع به حرکت کرده و از سایر رقبا پیشی می‌گیرند و تا پایان مسابقه با فاصله از سایرین می‌دوند. به این گروه، گروه پیشرو می‌گویند و اغلب برنده مسابقه از میان این گروه است.
کنکور سراسری هم مانند مسابقه دو، یک ماراتُن بزرگ است و برای موفقیت در این رقابت باید از ابتدا با شروع به موقع از سایر رقبا پیشی گرفته تا در پایان جزء نفرات برتر این ماراتُن باشید.
طبیعیست هر دانش آموزی که زمان بیشتری برای مطالعه داشته باشد و از زمان بهره بیشتری ببرد، شانس موفقیت بیشتری هم خواهد داشت. همین الان که در حال خواندن این مطلب هستید یک جمع و تفریق ساده با خودتان انجام دهید و ببینید تا کنکور ۱۴۰۰ چقدر زمان دارید و در این زمان باقی مانده چه برنامه‌ای خواهی داشت. پس در این دوران باید با شروع به موقع، موفقیت خودتان را تضمین کنید.
ما در این مقاله 5 اقدام بسیار مهم برای شروعی طوفانی جهت موفقیت در کنکور 1400 را توضیح می‌دهیم.
1- با برنامه ریزی و حساب شده درس بخوانید
در زمان حاضر به دلیل وجود مشغله‌های بسیار برای به انجام رساندن پیش پا افتاده‌ترین کارها هم به برنامه‌ای نیاز داریم که حداقل از قبل در ذهنمان چیده‌ایم. در کنکور اصل برنامه ریزی در همه موارد حرف اول را می زند. به طوری که اگر برنامه‌ای نباشد هر چقدر هم که با پشتکار تلاش کنید، قطعاً نتیجه خوبی کسب نخواهید کرد. برنامه درست به دانش آموز می‌گوید در روز نیاز به خواندن کدام درس‌ها دارد و اصلاً بایستی چقدر زمان برای مطالعه هر یک اختصاص بدهد. یک برنامه ریزی دقیق فقط می‌تواند از دست افراد با تجربه در زمینه کنکور بربیاید. البته این به معنی آن نیست که خودتان نمی‌توانید برنامه ریزی کنید. مهارت برنامه ریزی به مرور به دست می‌آید و در ابتدا قاعدتاً مهارتی وجود ندارد.
2- انتخاب منبع مناسب برای هر درس
 یعنی استفاده از کتاب‌های تست که نیازهای شما را بر اساس سطح علمی شما برآورده می‌کند. حالا کتاب‌ها و کتاب تست‌های مناسب یعنی این کتاب‌های تست متناسب با سطح علمی شما باشد. برای مثال ممکن است دوست یا آشنایان شما در درس فیزیک یا شیمی با نشریه الگو بسیار پیشرفت کرده باشند و به موفقیت رسیده‌اند ولی اگر شما از نشرالگو استفاده کنید ممکن است به موفقت نرسید زیرا این نشرالگو دارای سطح علمی بالا و تست‌های بسیار زیاد است که ممکن است به شما کمک نکند. بنابر این شما باید منبعی با سطح علمی خود پیدا کنید تا به موفقیت دست پیدا کنید. اگر سطح متوسطی دارید منابع متوسط اگر سطح بالایی دارید منابع با کیفیت بالا را انتخاب کنید. اگر هم چندین سال از کنکور دور بودید منابع بسیار سطح پایین را انتخاب کنید. تا کم کم با این منبع کار بکنید و خودتان را به مراحل و سطح‌های بالاتر برسانید.
3- انتخاب یک دفتر برنامه ریزی عالی برای سال کنکور
برای آن‌که بدانیم عملکردمان از روزها و ماه‌های گذشته چگونه بوده است و در چه مباحثی نیاز به توجه بیش‌تر داریم و در چه مباحثی کم‌کاری کرده‌ایم و کجا عملکرد مناسبی داشته‌ایم که آن را الگوی سایر بخش‌ها قرار دهیم، بهترین و کامل‌ترین ابزار، دفتر برنامه‌ریزی است؛ دفتری که ضروری‌ترین موارد برای یک برنامه‌ریزی صحیح و کامل را دارد.
4- شیوه صحیح مطالعه و تست زنی برای کنکور
به خاطر آن که کنکور سراسری بصورت سؤالات چهار گزینه‌ای طرح می‌شود بنابراین اگر می‌خواهید در آن موفق شوید باید شیوه‌های تست زنی و تمام نکات آن را بیاموزید. در طول سال با کار کردن و تمرین بسیار روی منابع تستی درصد عمده‌ای از این مهارت‌ها را یاد می‌گیرید.
5- از کمک مشاور کنکور استفاده کنید
از قدیم گفته‌اند کار را به کاردان بسپارید. مشاوران کنکوری که سالها شاگردانی تحت نظارت داشته‌اند با شناخت درست راه کنکور توانسته‌اند موفق شوند از کاردان‌ها در زمینه کنکور هستند. دانش آموزان می‌توانند با اعتماد به آن‌ها این راه پر پیچ و خم را طی کنند و موفق شوند.
 ---------------------------------------------------
محسن زاهد
مشاور و برنامه ریز تحصیلی و شغلی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

احمدرضا
Iran, Islamic Republic of
عالی
ربانی
Iran, Islamic Republic of
احسنت براستاد عزیز دکتر زاهد .مطالب عالی بود
Abas
Iran, Islamic Republic of
آقای زاهد بهترین مشاور تحصیلی ایران است
Iran, Islamic Republic of
کیه این استاد؟
ندا حسینی
Russian Federation
من دوازدهم تجربی هستم اصلا کنکوری خوندن. بلد نیستم میشه کمکم. کنید
محسن زاهد
Iran, Islamic Republic of
سلام
کنکوری خوندن بستگی به روش مطالعه دروس، روش تست زنی،تحلیل ازمون، برنامه ریزی و ..... دارد پیشنهاد میکنم حتما با یک مشاور تحصیلی در محدوده جغرافیاییتون صحبت کنید حتما کمکتون می کند
مهران
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان من کلاس یازدهم هستم و به نظر خودم اراده ام ضعیفه میخوام واسه کنکور شروع کنم ولی همش دلشوره و نگرانم چون میگم وقتم تا کنکور کمه و عقب افتادم شما چه پیشنهادی برام دارید در ضمن رشتم تجربیه و به پزشکی علاقه دارم
۰
Iran, Islamic Republic of
نمیخواهید کنکور را لغو کنید
کسایی که مثل ما پول مشاور و مدرسه خصوصی ندارن چی کار کنن
این بی عدالتیو تموم کنید
رقیه
Iran, Islamic Republic of
ببخشید کنکور امسال بر اساس نظام جدیده یا نظام قدیم هم برگذار میشه؟
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1