تاریخ انتشار
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۴۲۵۹۴۲
نمایندگان مردم در مجلس 1500 عدد واکسن آنفلوآنزا دریافت کردند در حالی که مردم در داروخانه‌ها به دنبال واکسن هستند و موفق نمی‌شوند

خون رنگین‌تر مجلسی‌ها

۲
۱
خون رنگین‌تر مجلسی‌ها
کبنا ؛گروه سیاسی: تا پیش از این گفته می‌شد برخی نزدیکان مسئولان از رانت استفاده کرده اند، یا اختلاس کرده‌اند یا به یاری مختلسین شتافته اند! اما حالا دور جدیدی از شکاف میان مردم و برخی مسئولان را شاهد هستیم! هنوز جوهر انتقادات از تحویل خودروی ششصد میلیون تومانی دنا پلاس به نمایندگان به طور قسطی و به قیمت 300 میلیون تومان خشک نشده بود که خبر رسید مجلس در صف اول دریافت تحویل واکسن بوده و گویی از خیلی وقت پیش زنبیل گذاشته‌اند که حالا وقتی هنوز به هیچ کس واکسن آنفلوآنزا تحویل داده نشده، بهارستان 1500 واکسن را دپو کرده است! امسال واکسن آنفلوآنزا اهمیتی دوچندان یافته است چراکه با جولان کرونا در کشور نیاز است دست‌کم آنفلوآنزا کنترل شود تا هم فشار کمتری به بخش درمان وارد شود و هم ایمنی مردم بیش از حد پایین نیاید. در این وضعیت از ابتدا گفته شد، کادر درمان، سالمندان و کسانی که برخی بیماری‌های زمینه‌ای دارند در این زمینه در اولویت هستند اما آنچه در عمل دیده شد اینکه مجلس یازدهمی‌ها در صف اول بودند. البته موضوع این نیست که ماجرا را جناحی کنیم و بگوییم مجلس اصولگرایان است و آنها چنین‌اند و چنان! همین مجلس دهم که اکثریت آن با میانه‌روها و اصلاح‌طلبان بود نیز چندان تفاوتی نداشت.
یادمان نرفته است که در نخستین روزهای آغاز شیوع کرونا در اسفند ماه وقتی بسیاری اظطراب کرونا را داشتند و مدام از لزوم قرنطینه صحبت می‌شد این نمایندگان مجلس بودند که کیف‌های قرمز شیک حاوی الکل، ژل ضدعفونی‌کننده و ماسک را در یک پک تحویل گرفتند و بعد هم برای دوماه به منزل رفتند و مجلس را تعطیل کردند! آنهم در روزهایی که اقلامی چون ماسک یا الکل کمیاب و چه بسا نایاب بود. بنابراین موضوع فارغ از جناح‌های سیاسی این است که در واقع شاهد شکافی میان مسئولین و مردم هستیم. معلوم نیست اگر الان دهه 60 بود و همزمان با جنگ قرار بر تقسیم کالاهایی در قالب کوپن بود چگونه کوپن‌ها تقسیم می‌شدند.
> واکنش‌ها به تحویل 1500 واکسن
واکنش‌ها به خبر تحویل 1500 واکسن به مجلس نیز کم نبوده است در فضای مجازی بسیاری با کنایه به اینکه سلامتی «ارباب» اهمیت دارد به این
موضوع پرداخته اند. اما در میان مسئولین نیز شاهد واکنش‌هایی بوده ایم. کیانوش جهانپور تلاش کرده موضوع را به شکلی توضیح دهد که گویی هیچ اولویت‌بندی نبوده و کاملا عادی به مجلسی‌ها این میزان واگذار شده است. او گفته:« در مرحله اول، یک میلیون و ۵۰۰هزار دوز واکسن جهت استفاده افراد پرخطر و در معرض خطر در مراکز بهداشت تامین شده و این واکسنها به تدریج در حال توزیع در مراکز بهداشتی هستند؛ قاعدتا مراکز بهداشت نهادهای مختلف از جمله مرکز بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز ممکن است در این مرحله دریافت‌کننده واکسن باشند. البته تاکید بر آن است که هرگونه توزیع باید بر اساس پروتکل‌های ابلاغی باشد و توزیع و تلقیح عام آن به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست.» این درحالی است که عملا تا کنون کسی نتوانسته واکسنی را تهیه کند و در این زمینه رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: واکسن آنفلوآنزا هنوز تحویل داروخانه‌ها نشده است و خواهش ما از مردم این است که به اطلاع‌رسانی‌های رسمی که از سوی وزارت بهداشت و انجمن داروسازان ایران در خصوص زمان و نحوه توزیع واکسن آنفلوآنزا صورت می‌گیرد، توجه کامل داشته باشند.محمدباقر ضیا افزود:«بر اساس اطلاعات ما، کلیه محموله‌های وارداتی واکسن آنفلوآنزا تا کنون تحویل معاونت بهداشتی وزارت بهداشت شده که بر اساس آنچه که ابلاغ شده قرار است در مراکز بهداشتی توزیع شود.به گفته ضیا، تا زمانی که واکسن‌ها تحویل داروخانه‌ها نشده، داروخانه‌ها دسترسی به واکسن‌ها ندارند و مردم از مراجعه و تجمع در داروخانه‌ها به منظور دریافت واکسن خودداری کنند. وی افزود: مسئولین مربوطه هم باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشند که توزیع واکسن در شرایط سال جاری که با شیوع کرونا روبرو هستیم، حساسیت‌های خاص خودش را دارد و اینکه به هرداروخانه ۴ یا ۵ عدد واکسن تحویل دهند، نمی‌تواند گره گشا باشد.»
 عباس آقازاده رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی نیز گفته:«در تاریخ ۰۱/‏۰۷/‏۱۳۹۹ تعداد ۱۵۰۰ دوز واکسن آنفلوآنزا با روش «غیر نقدی»، تحویل بهداری مجلس شورای اسلامی شده است. البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی از گروه‌هایی هستند که باید برای حفاظت بهداشتی از ایشان تمهیدات لازم اتخاذ شود، اما، تمام بحث این است که این تمهیدات باید در چارچوب پروتکل بهداشتی کشوری انجام شود. آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اولویت نخست دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند؟ پس تمام گروه بندی‌ها و اولویت‌گذاری‌ها بر چه مبنایی انجام شده است؟ این خبر ارائه واکسن به مجلس شورای اسلامی، با خبر منتشره از سوی محسن عبداله زاده تناقض دارد، چرا که یک شرکت پخش اقدام به توزیع واکسن کرده است. سوال دیگر این است که چرا باقی مانده واکسن موجود در انبارهای شرکت‌های پخش، مطابق با پروتکل اعلام شده و در اولین فرصت و در اسرع وقت توزیع نمی‌شود؟».
با این حال شهلا میرگلوبیات مدیرکل سلامت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این موضوع اظهار داشت:«تخصیص واکسن آنفلوآنزا به داروخانه وابسته به مرکز بهداشت مجلس شورای اسلامی مطابق روال سال‌های گذشته صورت گرفته است که با توجه به نزدیک شدن فصل پاییز و لزوم پیش‌بینی لازم جهت این امر، تعداد 1500 واکسن از سوی سازمان غذا و دارو به داروخانه مجلس شورای اسلامی تخصیص داده شده است.» وی افزود:«با اینکه واکسن‌های تخصیص‌داده‌شده به این مرکز بهداشت مشابه دیگر مراکز درمانی صرفاً در زمانی که وزارت بهداشت اعلام کند و صرفاً مورد استفاده برای افرادی قرار می‌گرفت که مطابق با دستورالعمل وزارت بهداشت تعیین می‌شود علی‌رغم اینکه روند توزیع گسترده واکسن برای همه مراکز درمانی مشابه آغاز شده است در عین حال مقرر شد به‌دلیل شرایط خاصی که امسال وجود دارد این 1500 واکسن به سازمان غذا و دارو برای استفاده دیگر مراکز درمانی بازگردانده شود.» از سوی دیگر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در پاسخ به این سوال که آیا خبر دریافت ۱۵۰۰ عدد واکسن آنفلوآنزا توسط بهداری مجلس صحت دارد گفت: من از بهداری مجلس پرس و جو کردم مجلس ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا ‌را دریافت کرده است. او ادامه داد: من موافق دریافت این واکسن‌ها نبودم ابتدا باید مردم دریافت می‌کردند بعد به مجلس ارائه می‌شد.

https://media.iranpress.com/image/4bv65fd08ea13d1lf5z_800C450.jpg

شهریاری اضافه کرد:تعداد ۱۵۰۰ واکسن، ‌نمایندگان مجلس، خدمه و کارکنان را شامل می‌شود. بهداری با بیان اینکه تعدادی مریض سرطانی داریم، این را دریافت کرده است‌.
او در پاسخ به این سوال که هنوز تعدادی از مردم و کادر درمان واکسن دریافت نکرده‌اند، چطور مجلس تعداد ۱۵۰۰عدد واکسن دریافت کرده است، گفت: من این مجلس را انقلابی نمی‌دانم و انتقادها را درست می‌دانم. نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این موضوع که باید واکسن دریافت می‌کردند، حرف حقی است اما بنده معتقدم باید ابتدا واکسن به اندازه کافی بین مردم توزیع می‌شد بعد به مجلس می‌دادند به این دلیل که فضاسازی علیه آن می‌شود و مردم تصور می‌کنند که نکند خون نمایندگان رنگین‌تر از آنها است.
> خون رنگین تر
موضوع رنگین‌تر بودن خون مسئولان اما این روزها فقط به نمایندگان مجلس ختم نمی‌شود و نمونه آن را در دولت نیز داریم. به عنوان نمونه از قرار نه تنها خون نمایندگان از مردم رنگین‌تر است بلکه خون رئیس جمهور از نمایندگان نیز رنگین‌تر است چرا که درحالی که قرار است این هفته وزیر پیشنهادی صمت به مجلس برود تا رای اعتماد بگیرد بازهم خبری از رفتن روحانی به مجلس نیست چرا که او می‌خواهد پروتکل‌ها را رعایت کند و به دلیل نگرانی از ویروس کرونا به مجلس نخواهد رفت. در همین زمینه رئیس دفتر رئیس جمهور هم تاکید کرده که نه اشتباه نکنید خون رئیس جمهور رنگین‌تر نیست! رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: خون مقامات از مردم رنگین‌تر نیست، اما تردید نکنید اگر رئیس‌جمهور ۱۴روز یا ۲۱روز بخواهد در منزلش بماند قطعا به کشور و تصمیم‌گیری‌ها لطمه وارد می‌شود.» حال اینکه درحال حاضر تصمیم گیری‌های مسئولان سالم تا چه حد به کمک مردم و حل مشکلات آمده خودش مثنوی هفتاد من می‌شود!
> نگران 1400 هستیم
اما ادامه چنین روندی که مسئولان هر روز بیشتر از دیروز خودشان را در دستیابی به مزیت‌ها ارجح بدانند چه پیامدهایی خواهد داشت. در همین زمینه با یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفتگو کردیم.
محمود میرلوحی به «آفتاب یزد» گفت:«آنچه در دهه اول انقلاب و دوران دفاع مقدس در اذهان باقی مانده است این بود که مسئولان، فرمانده‌هان و مدیران از رئیس جمهور گرفته تا پایین همواره تلاش می‌کردند زندگی خود را هم‌سطح با قشر متوسط و حتی ضعیف جامعه تنظیم کنند و مانند اکثریت مردم باشند. هرجایی که نیاز به فداکاری بود شاهد بودیم که مسئولان پیش قدم بودند و وقتی نوبت به مزایا می‌رسید در آخر صف بودند اما حالا وضعیت فرق کرده است. دیگر کمتر می‌توان شاهد بود که شعار و عمل یکی باشد.»
او افزود:«نمونه بارز آن مجلس یازدهم است که شاهد هستیم در همین چند روز اخیر هم ماجرای تحویل خودرو و حالا دریافت زودهنگام واکسن موجب واکنش افکار عمومی شده است.» میرلوحی گفت:«یکی از دلایل حساسیت بیشتر به این مجلس این است که آنها شعارهای بسیاری دادند و با ژست‌هایی چون عدالت خواهی و همدلی با قشر ضعیف آمدند و اگر سابقه آنها را بررسی کنید تندترین و صریح‌ترین نقدها را به کوچک‌ترین موضوعات این چنینی از سوی دیگران شاهد بوده ایم. بنابراین افکار عمومی حق دارد حساس باشد و واکنش نشان دهد چرا که این نمایندگان همان‌هایی هستند که بارها خود را طوری معرفی کردند که به دنبال مزیت‌های شخصی و مالی نیستند.»
این فعال سیاسی اظهار داشت: «چه اشکاری دارد در شرایطی که کمبود واکسن وجود دارد و این نگرانی در میان مردم و قشرهای آسیب‌پذیر وجود دارد که مبادا به آنها نرسد نمایندگان پیش قدم نباشند و ابتدا تلاش کنند واکسن به همه گروه‌های پرخطر برسد و سپس نوبت به آنها برسد. اگر نمی‌توانند نباید شعار بدهند». میرلوحی در ادامه بیان داشت: «چنین اقداماتی که در چند روز اخیر شنیده‌ایم بیش از پیش اعتماد عمومی را خدشه دار می‌کند درحالی که اگر مسئولان همچون دهه اول در خط مقدم مبارزه علیه مشکلات باشند صادقانه و فداکارانه به دنبال حل مشکل باشند در این صورت خواهیم دید که همچون گذشته مردم نیز برای کشور، نظام و حتی مسئولین ایثار می‌کنند اما وقتی منافع شخصی اولویت دارد و مشکلات و نیازهای مردم فراموش می‌شود در این وضعیت طبیعی است که مردم نیز روی گردان شوند.» این فعال سیاسی گفت:«در چنین وضعیتی نگران 1400 هستیم که آیا اقبالی از سوی مردم خواهد داشت یا خیر! مجلس یازدهم با رای حداقلی شکل گرفت اما انتظار این بود که آنها برای ترمیم اعتماد عمومی خواسته و مطالبات مردم را در راس امور خود قرار دهند و به دنبال حل مشکلاتی نظیر اقتصاد، اشتغال و... باشند.» او در پایان گفت: «این درحالی است که شاهد هستیم نمایندگان طرح‌هایی مانند محدود کردن فضای مجازی را مطرح می‌کنند که سنخیتی با مطالبه مردم ندارد امیدوار بودیم که به‌رغم برخورداری از رای کم اما خواسته‌های مردم را دنبال کنند اما تا اینجای کار آنچه مشاهده شده منافع شخصی و جناحی بوده است.» حالا گفته می‌شود که مجلس این واکسن‌ها را قرار است بازگرداند همانطور که شنیده شد برخی نمایندگان بعد از سروصدای ماجرای خودروی دناپلاس اعلام انصراف کردند! اما عجیب این است که باید حتما خبر آن درز پیدا کند و موجی رسانه‌ای و مردمی ایجاد شود تا مسئولان واقعیت‌ها را متوجه شوند؟ درحالت عادی وضعیت فعلی جامعه و اینکه مردم زیر بار چه مشکلاتی هستند را متوجه نیستند؟ با این حساب باید گفت مزیت‌هایی که خبر آن درز پیدا نکند چه تکلیفی پیدا می‌کند؟ آنها را با خیالی آسوده در خفا دریافت می‌کنید و تمام؟! شاید بد نباشد یادآوری کنیم که همین هفته پیش خبررسانی شد نخست وزیر بریتانیا گلایه کرده که حقوقش به قدری پایین است که نمی‌تواند برای فرزند تازه متولد شده‌اش یک پرستار بگیرد! مقایسه کنید با مسئولان در ایران که از خیر واکسن آنفلوآنزا هم نمی‌گذرند!
از شعار تا شکاف
داریوش قنبری- خبر تحویل 1500 واکسن آنفلوآنزا به نمایندگان مجلس درحالی که از طرف دیگر اعلام شده هنوز واکسنی برای مردم توزیع نشده است بار دیگر با موج واکنش افکار عمومی مواجه شده است. در واقع اگر هرکدام از نمایندگان خود را نماینده واقعی مردم تلقی کنند باید آخرین نفری باشند که در این وضعیت از واکسن استفاده می‌کنند. حال اینکه چرا مجلس در صف اول قرار گرفته موضوعی است که باید مسئولان افکار عمومی را اقناع کنند هرچند که هیچ توجیه منطقی در این زمینه وجود ندارد. همانطور که در زمینه تحویل خودرو نیز توجیه وجود نداشت که درحالی که مردم عادی باید از چندین مرحله بگذرند تا بتوانند در نهایت از طریق قرعه کشی از خودروسازان خودرو دریافت کنند اما به نمایندگان با شرایطی ویژه خودرو با نصف قیمت تحویل داده شد. در واقع موضوع نه تحویل خودرو به نمایندگان یا توزیع واکسن بلکه شرایط ویژه کشور است، اگر همه مردم می‌توانستند از خودروسازان به همان قیمت خودرو دریافت کنند یا اگر واکسن به تعداد لازم برای همه گروه‌ها وجود داشت در این صورت هیچ اشکالی وجود نداشت که نمایندگان خودرو دریافت کنند یا واکسن به آنها تخصیص داده شود اما وقتی به دلیل کمبودها بخش‌های عمده مردم از این قبیل موارد دستشان کوتاه است واقعا جای سوال است که چطور نمایندگانی که مدیون مردم هستند و با رای مستقیم مردم انتخاب شده‌اند در صف اول قرار می‌گیرند؟ برای هر امتیازی که در این شرایط به آنها داده می‌شود در واقع حقی از یک نفر از مردم عادی گرفته می‌شود. این درحالی است که با وعده‌های داده شده قرار بود این مجلس انقلابی عمل کند و نمایندگان آن از مزایا استفاده نکنند. در واقع با انبوهی از شعار کار خود را آغاز کردند اما حالا مشاهده می‌شود که در دریافت امتیازات ویژه پیش قدم هستند. این موضوع که رفتار مسئولان با شعارهای آنها همخوانی نداشته باشد در واقع منجر به شکاف بیشتر در جامعه نسبت به مسئولین می‌شود. به ویژه نمایندگان با توجه به اینکه از سوی مردم انتخاب می‌شوند باید بیشتر رعایت کنند. مجلس یازدهم که بسیار بر موضوع شفافیت تاکید کرد در میدان عمل لازم است نسبت به بسیاری از رفتارهای خود در این مدت اندک آغاز به کار دوره جدید شفاف باشد و توضیح دهد که چگونه با چنین رویه‌ای قرار است غم مردم را داشته باشند و چگونه برای حل مشکلات موجود در جامعه می‌خواهند گام بردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
میان این همه تاریکی همه چیز مثل روز روشن است.نمایندگان و مدیران مملکت بدانند که دوران شعار و حرف قشنک به سر امده است.
مجلس
Iran, Islamic Republic of
با اون شروع به اصطلاح خودشون انقلابیشون و حذف نماینده شهر گچساران وباشت فقط وفقط بدلیل سیاسی و بدلیل قدرتمند بودن آقای تاجگردون آخر این مجلس برای خیلی از افراد واقع بین نه متعصب و انقلابی نما ی دوآتیشه مشخص بود.مجلسی که رئیس آن قالیباف که در برابر تمامی .حتی زیر پا گذاشتن قانون های جناب زاکانی سکوت اختیار میکند سند به اینکه حتی در رد اعتبار نامه تاجگردون رای ندادن (قالباف)و حضور نداشتند-تنها و تنها به این دلیل که صندلی قدرت مجلس سیرابش نمیکند وبه دنبال صندلی ریاست جمهوری است-آیا این حداقل انقلابی گری را نشان میدهد چه برسد به اوج انقلابی گری-آقای قالیباف وقتی شهردار تهران بودند ظاهری متفاوت وکت وشلوار ی گرانقیمت برتن میکردند که بعضا اورا تکنوکرات هم میخواندند ولی حالا مثلا با بلند کردن ریشی وپیرهنی وطنی و حمایت شدن از طرف رسانه ها در خبرها و برنامه های زنده یاد شهید بزرگ سلیمانی ایشون مردمی شدند واز بنز سواری به پراید سواری رسیدند.بقول آقای آقا زاده با اادعای نوکری میاید بلا فاصله ارباب میشید.🤥🤥🤥🤥
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1