کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هر هفته با مسؤلان (3)

مدیران برتر از مردم! / چرا استاندار و مدیرکل صنعت و معدن درخصوص گرانفروشی اسنپ به مردم پاسخگو نیستند؟!

29 شهريور 1399 ساعت 1:40

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مقام عالی دولت در استان و رئیس شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد بر دستگاه صنعت، معدن و تجارت مسئولیت نظارت دارد و از نظر افکار عمومی، در کارآمدی و کارکرد مثبت و یا سهل انگاری و کم کاری و بی‌توجهی مدیران و دستگاه‌های آنها، شریک محسوب می‌شود. کفایت و یا عدم کفایت عملکردی دستگاه‌ها علاوه بر مدیران آنها، متوجه استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز خواهد بود.


مقدمه: پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز بنا دارد هر هفته مشکلات و سهل انگاری‌های موجود را در راستای مطالبات مردم نسبت به دستگاه‌های اجرائی منتشر نماید و دستگاه مربوطه را موظف به پاسخگویی و البته عمل در مورد گزارش منتشر شده نماید. در این راستا گزارش مطالبه منتشر شده متوجه رئیس دستگاه مذکور و استاندار (به عنوان عالی‌ترین مقام استان) که می‌تواند مقام مسئول مربوطه را بازخواست نماید و مردم نیز از وی مطالبه گری می‌نمایند، خواهد بود و مردم از ایشان نیز پاسخگویی و عمل را خواستارند. مردم می‌خواهند بدانند آیا استاندار نسبت به دستگاه‌ها و مسئولان زیردست خود نظارتی دارد؟ آیا استاندار در جلسه شورای اداری استان مسئولان را بازخواست می‌کند و یا صرفاً این شورا گعده و دورهمی هفتگی مدیران به ریاست استاندار است و ...؟
نخستین شماره گزارش «هر هفته با مسؤلان» به موضوع گران فروشی اسنپ در یاسوج با عنوان «قیمت‌های نجومی اسنپ در شهر یاسوج؛ استاندار و سالار حسین پور پاسخ مردم را بدهند!» اختصاص داشت که تا به امروز دو هفته کاری از انتشار این گزارش از زبان شهروندارن شهر یاسوج می‌گذرد و اما هیچ اقدام و عملی در راستای مهار گران فروشی این تاکسی اینترنتی صورت نگرفته و علاوه بر آن دستگاه صنعت، معدن و تجارت استان به مدیرکلی سالار حسین پور، حتی پاسخ نوشتاری فاقد عمل در این خصوص نیز ارائه نداده است.
تلاش برای مهار گران فروشی این تاکسی اینترنتی در شهر یاسوج که گوی سبقت را از تاکسی‌های عادی ربوده مطالبه شهروندان یاسوج است و نباید در سایه بی توجهی مسئولان، هرج و مرج بر بازار کرایه و حمل و نقل حاکم شود و مسئولان (از جمله استاندار و مدیران کل و ...) که خود از حقوق و مزایای کافی برخوردار هستند، نسبت به هزینه‌های آمد و شد مردم عادی در شهر کم توجه باشند. یقیناً اگر در نظام اداری کشور، مدیریت‌ها از منافع مادی سرشار برخوردار نبود و مدیران هم سطح مردم و دیگر کارکنان عادی دستگاه‌ها حقوق دریافت می‌کردند و به همان میزان از امکانات دولتی برخوردار (همچون خانه دولتی، ماشین دولتی و..) بودند، درد مردم را بهتر متوجه می‌شدند!

بیشتر بخوانید

مسئولان اسنپ را کنترل کنند/ افزایش قیمت تاکسی‌های اسنپ در یاسوج

«استاندار و سالار حسین پور پاسخ مردم را در خصوص قیمت‌های نجومی اسنپ بدهند!»

عملکرد و قیمت خدمات نابسامان دفاتر پیشخوان در کهگیلویه و بویراحمد / حسین کلانتری و جواد غلامپور به مردم پاسخ دهند!

اینکه دستگاهی برای تحقق مطالبه مردم تلاش نکند و از طرفی حداقل در حد رسانه‌ای (و نه عملی) خود را به مردم و افکار عمومی پاسخگو نداند، نوعی خود برتربینی است و عدم توجه به مشکلات و معیشت مردم و از سوی دیگر بی توجه به انجام وطایف محسوب می‌شود و شاید مردم چنین احساس کنند که این دستگاه‌ها دغدغه زندگی و مشکلات مردم را ندارند و خویش را مسؤل برتر از آن می‌بینند که پاسخگو بوده و کم کاری خود را توضیح دهند!
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مقام عالی دولت در استان و رئیس شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد بر دستگاه صنعت، معدن و تجارت مسئولیت نظارت دارد و از نظر افکار عمومی، در کارآمدی و کارکرد مثبت و یا سهل انگاری و کم کاری و بی‌توجهی مدیران و دستگاه‌های آنها، شریک محسوب می‌شود. کفایت و یا عدم کفایت عملکردی دستگاه‌ها علاوه بر مدیران آنها، متوجه استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز خواهد بود. استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید بداند که صرفاً بر اساس گزارشات یک طرفه مسئولان از عملکرد خویش در جلسات، نباید خوشحال شده و زبان به تعریف و تقدیر از گزارشات بگشاید که این گونه تعاریف آسیب‌هایی دارد و مدیران را دچار توهم خدمت و موفقیت می‌نماید!

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000425/nf00425703-2.jpg

در این مورد (گزارش گران فروشی اسنپ)، استاندار (حسین کلانتری) و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت (سالار حسین پور) نه تنها پاسخی رسانه‌ای ارائه نداند، بلکه در عمل نیز مردم نظارتی بر قیمت‌های اسنپ ندیده‌اند! بدیهی است اصل بر آن است که بر قیمت‌های تاکسی اینترنتی اسنپ نظارت کرده و دلایل و عوامل آن را توضیح داده و برای کنترل بی‌رویه آن اقدام عاجل نمایند و در صورتی هم که درصدد پاسخ رسانه‌ای برای افکار عمومی مردم هستند، باید پاسخی شایسته و دقیق ارائه دهند تا بتوانند افکار عمومی را اقناع کنند و بایسته است از پاسخ‌های کلیشه‌ای و مرسوم و رفع مسئولیتی اجتناب کنند که جامعه دیگر به سهولت اقناع نمی‌شود.

پی نوشت:
کبنانیوز منتظر اقدام و عمل مسئولان است و صرفاً به ارائه پاسخ رسانه‌ای از سوی این مقامات کفایت نمی‌کند، ضمن اینکه پاسخ رسانه‌ای را نیز لازم می‌داند. لذا در این راستا تا حصول نتیجه نهایی به تکرار گزارش و به چالش کشیدن مسئولان مربوطه تا دستیابی به نتیجه درخور و رضایت مردم، ادامه خواهد داد.


کد مطلب: 425703

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/425703/مدیران-برتر-مردم-چرا-استاندار-مدیرکل-صنعت-معدن-درخصوص-گرانفروشی-اسنپ-پاسخگو-نیستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1