تاریخ انتشار
جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۴۱۵۹۵۳
کبنا گزارش می‌دهد:

مسئولان اسنپ را کنترل کنند/ افزایش قیمت تاکسی‌های اسنپ در یاسوج

۸
۱
مسئولان اسنپ را کنترل کنند/ افزایش قیمت تاکسی‌های اسنپ در یاسوج
کبنا ؛
چند صباحی است که تاکسی‌های اینترنتی همچون اسنپ به جهت تسهیل در جابجایی مردم در سطح شهر یاسوج راه اندازی شده و با توجه به اینکه تاکسی‌های اینترنتی این خطوط در هیچ مسیری در هنگام رفت و هنگام برگشت بدون مسافر نخواهند بود، لذا هر گونه ترددی که داشته باشند به کسب درآمد و دریافت کرایه منجر خواهد شد. بنابراین با توجه به ازیاد درآمد آنها، می‌بایست کرایه کمتری از مردم گرفته شود.
در مقایسه این تاکسی اینترنتی با آژانس‌های عادی که عامل اشتغال برخی از جوانان نیز بود، کرایه هر دو تا حدود زیادی یکسان و گاهی با فاصله بسیار اندک که به چشم نمی‌آید، اسنپ ارزان‌تر است که این قیمت برای تاکسی‌های اینترنتی گران است و انصاف در خصوص آن رعایت نمی‌شود.
این تاکسی اینترنتی باعث بیکاری و تعطیلی آژانس‌های عادی و ثابت شده و برخی از اشتغال‌ها را راکد کرده است و از طرفی نتوانسته رضایت چندانی برای جامعه حاصل آورد و در مجموع بیشترین سود آن برای تاکسی‌های همکار این شرکت و خود اسنپ شده که درآمد بیشتری عاید آنها کرده است. این در حالی است که به جهت رفاه حال مردم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و ... دولت سهمیه بنزین اختصاصی برای این گونه تاکسی‌های اینترنتی در نظر گرفته است.
به عنوان مثال در ساعت 10 شب تاریخ 6 دی ماه جاری، از مبدأ خیابان ستارخان به امامت 10 یاسوج، کرایه اسنپ 5 هزارتومان دریافت شده که با تاکسی آژانس نیز همین قیمت گرفته شده است. با این تفاوت که ماشین آزانس عادی در برگشت خالی برگشته و صرفاً همان کرایه رفت را دریافت کرده، ولی علی القاعده تاکسی شرکت اسنپ، برگشت بدون مسافر نداشته و اگر همین مسیر را دوباره برگردد، 5 هزار تومان دیگر از مسافرین دریافت خواهد کرد و در مجموع یک رفت و برگشت را در این مسیر 10 هزار توامان کاسب خواهد شد.
منظقی آن بوده که کرایه رفت را 2500 تومان و برگشت را نیز همین قیمت از مردم گرفته شود تا به اندازه آژانس‌های عادی با مردم مدارا کرده باشند نه اینکه نسبت به تاکسی‌های عادی دو برابر دریافت کنند.
با این حساب مردم ضرر کننده واقعی این چرخه خواهند بود که شرکت اسنپ با دریافت سهمیه بنزین و تصاحب سطح گستره انحصار انتقال مسافران در شهر یاسوج، به دنبال کسب درآمد بیشتر است.
نظارت بر قیمت‌های این شرکت تاکسی اینترتنی ضرورت جدی دارد و بازرسان بازار به راحتی می‌توانند در سامانه این شرکت قیمت‌های دریافت شده از مردم را بازدید کرده و نسبت آن را با کرایه دریافتی از تاکسی‌های عادی مقایسه نمایند.
البته ضرورت دارد که حتی همان کرایه تاکسی‌های عادی را نیز مورد نظارت قرار دهند و قیمت‌های فعلی را با زمان قبل از افزایش قیمت بنزین نیز مقایسه نمایند.
در کل می‌توان گفت نظارتی بر قیمت کرایه‌های درون شهری یاسوج وجود ندارد و در این میان شرکت اسنپ بیشتر از همه نیازمند نظارت و کنترل است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مردم
Iran, Islamic Republic of
نظارت کجا بود
هیچ مسولی به فکر مردم نیست
باید انحصار اسنپ شکسته بشه
تب سی یه شرکت تاکسی اینترنتی دیگه هست. باید ازش حمایت کرد.
عارف
Iran, Islamic Republic of
بابا نفع کجا بود من خودم تو اسنپم هیچ درآمدی که نداره هیچ همش خرج بنزین و ماشین ميشه. در ضمن اسنپ خیلی از آژانس معمولی پول کمتر می گیره. این مسیری هم که زديد با اسنپ اين قدره ه ولی با آژانس بیشتره
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت نزن اسنپ حتی پول بنزینشو هم در نیا هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر بنزین ۱۵۰۰ این که پولش پرداخت ایابو یعنی ۱۰۵۰۰ تومن
Iran, Islamic Republic of
خخخ
اینجور که میگی از تاکسی های عادی درامدتون کمتره پس
اخ بمیرم براتون
پس کار نکنید
سید امیر
Romania
این منطق دریافت کرایه ۲۵۰۰ تومانی به دلیل اینکه در برگشت هم مسافر میزنند را از کجا آوردید؟
کرایه ها توسط تاکسیرانی مشخص میشه و اگر اسنپ از ان بیشتر گرفت باید باهاش برخورد بشه.. اگر در برگشت مسافر میزنه چون دلش میخواد..
سید امیر
Romania
خداییش خودتون و مردم را با چه چیزایی سرگرم میکنید..
چیکار دارید کی چیکار میکنه؟ اگر کسی تخلف کرد و کرایه زیاد گرفت بعد علیه اون خبر بزنید. حالتون خوشه ها..
راننده اسنپ
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت.قرآن اگه نه همی تاکسی انترنتی (اسنپ) بی الان ماشین ل من شهری خون مردم خردبین.
محمد
Iran, Islamic Republic of
اگه کرایه اسنپ کمتر از تاکسی ها نبود که ایقد طرفدار نداشت این نظرات منفی رو فقط آژانس ها و کسانی که داخل آژانس کار میکنن دارن میدن. من از سرآبتاوه تا ترمینال مسافربری که نزدیک شرف آباد هست رو چندین بار با ماشین های آزاد و تاکسی تلفنی ها رفتم زیر ۱۵ تومن یکبار نشد که رفته باشم از ۱۵ تا ۱۷ ازم کرایه گرفتن اما از روزی که با اسنپ این مسیر رو رفتم دیگه بیشتر از ۱۱ تومن کرایه ندادم. تازه امنیتش و اینجور چیزاش هم به کنار. اینش که اونطرف هم مسافر گیرشون بیاد یا نیاد دیگه به ما ربطی نداره مهم اینه ما از قیمتهاشون راضی باشیم دیگه مسافر داشته باشن یا نه کمیسیون بدن یا ندن به ما ربطی نداره فقط خداشاهده کرایه های اسنپ برا ما که پیاده ایم عالی هست
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1